PDA

View Full Version : aanschaf fender highway stratocaster upgrade



spike67
21 augustus 2007, 14:22
Ik heb nu een Ibanez roadstar II uit 1985, ik overweeg nu om een nieuwe gitaar te kopen, ik heb de gibson standard faded geprobeerd maar die vond ik wel heel zwaar klinken, natuurlijk niet te vergelijken met die ibanez.
ook heb ik een fender stratocaster geprobeer met 3 single elementen, die vond ik te weinig scheuren, er stond ook een fender stratocaster highway upgrade.
deze vond ik goed klinken omdat die ook 1 humbucker heeft en 2 single elementen. de prijs van deze gitaar is 859,- euro.

wie weet wat over de kwaliteit van deze gitaar?

alvast bedankt

Ajox
21 augustus 2007, 18:43
Ik hoor niet al teveel goeds over de Highway versie van Fender gitaren. Zelf heb ik er nog niet op gespeeld dus als jij vindt dat ze lekker klinken dan vind ik dat je ervoor moet gaan ;)

Grtz

Nielsje
21 augustus 2007, 18:49
Ik vind het verdraaid fijne gitaren. Als je ze tweedehands kan krijgen, is het echt geen slechte koop in mijn ogen (en oren)

Knbr
21 augustus 2007, 19:07
ik heb hem besteld :D maar je kan hem in duitsland voor minder krijgen dan 857 volgens mij voor 777 (op musicstore.com)

Maargoed ik zelf vind hem fijn spelen, en het geluid is ook ok, misschien later een buckertje maar doe het eerst met de single coils

Orgasmocaster
21 augustus 2007, 19:59
er stond ook een fender stratocaster highway upgrade.
deze vond ik goed klinken omdat die ook 1 humbucker heeft en 2 single elementen. de prijs van deze gitaar is 859,- euro.

wie weet wat over de kwaliteit van deze gitaar?

alvast bedankt

Met upgrade, bedoel je dat ie gebruikt en gemod is? in welk opzicht?
859 lijkt me een beetje duur voor een HW1, als ik het niet mis heb zijn ze 699 Euro nieuw te krijgen..

Firebird
21 augustus 2007, 20:14
Met upgrade, bedoel je dat ie gebruikt en gemod is? in welk opzicht?
859 lijkt me een beetje duur voor een HW1, als ik het niet mis heb zijn ze 699 Euro nieuw te krijgen..

Die Fender Highway One Upgrades zijn ge-upgraded door Fender zelf!
Andere elementen, dikkere (jumbo volgens mij) frets, andere lak.

episua
21 augustus 2007, 21:36
Met upgrade, bedoel je dat ie gebruikt en gemod is? in welk opzicht?
859 lijkt me een beetje duur voor een HW1, als ik het niet mis heb zijn ze 699 Euro nieuw te krijgen..

inderdaad, waarom ga je dan 777,- in duitsland betalen?

Knbr
21 augustus 2007, 21:38
ja het is gewoon de nieuwe Highway one dus,
het goedkoopst zijn ze volgens mij bij Musicstore: s-s-s €666 euro en h-s-s €777 bij feedback is de s-s-s 699 en ik denk bij de plaatselijke muziek zaak dat wel iets duurder is maar dat verschil (natuurlijk) Ik heb hem bij musicstore besteld maar ik had er al in andere zaken opgespeeld dus ik vertrouwde het wel. als je er toch er op wilt spelen zou ik gewoon naar de plaatselijke muziekzaak gaan

Eko
21 augustus 2007, 23:12
De Highway 1 serie is een goedkope versie van de Standard USA`s. Ze zijn in een enkele matte lak afgewerkt die wat sneller slijt ( vinden een hoop mensen mooi) en de toon wat opener laat klinken.
Voor de rest gewoon goede gitaren. Netjes gebouwd en afgewerkt. Met de HB in de brugpositie zal die wat beter scheuren.
Als het je eerste gitaar is , probeer hem dan bij een ( redelijk) lokale gitaarboer te kopen. Afstelbeurtje erbij bietsen ( ook over 6 maanden!) en dat is de meerprijs van een paar tientjes meer dan waard.
Als het goed is zit er standaard een gigbag bij ( zo verkoopt Fender ze tenminste naar de importeur!).

drap
21 augustus 2007, 23:19
Ze zijn goedkoper dan de American Standard en naast wat logische overeenkomsten houdt het daar eigenlijk wel op.