PDA

View Full Version : Lowlands 2007: wat vond jij?



AriaProII
21 augustus 2007, 12:38
Vrijdag

gezien: Oi va voi, Heideroosjes, Delain, eagles of death metal, damien rice, the good, the bad, and teh queen, 300.

Het begon voor mij lekker met de heideroosjes. Stond redelijk vooraan in linker vak, en de pit was goed heftig. Goede band om mee warm te lopen. Delain in de Essent Awards tent was verassend goed, en het systeem in deze tent (geen speaker, maar koptelefoons) hielp daar aan mee. Eagles of death metal was wel aardig, Damien Rice nog beter. Veel emotie in zn spel. Ik sla me nu nog voor mn kop dat ik daar vroeger bij ben weggelopen om naar The good, the bad and de queen te gaan kijken. Wat een bagger! Saai en zacht. Ik was er nieuwsgierig naar, omdat het van tevoren in de lowlandskrant werd aangeprezen. Tip nummer 1: geloof nooit die recencenten in de lowlandskrant. stelletje kapsoneslijers. Kheb de Killers maar gelaten voor wat ze zijn, en heb nog de film 300 gekeken. Vette actie.

Zaterdag

gezien: Jesus camp, games in concert, malkovich, After forever, turbonegro, chris cornell, kaizer chiefs

de docu Jesus camp was eigenlijk best wel eng, vooral dat joch met die mat in zn nek. Games in concert was een verrassing voor mij. Met zo'n metropool orkest klinken die game-soundtracks toch wel oppermachtig. Malkovich was goed hard, evenals de pit erbij. prima optreden. Evenals after forever. Ze misten een gitarist, waardoor sommige gitaarstukken wat kracht ontbeerden, maar voor de rest een krachtig optreden, en vooral van Floor jansen was goed op stoom. TurboNegro valt voor mij in de categorie "wel aardig". Ik had het eigenlijk allemaal wel eerder gezien of gehoord bij Bloodhound Gang, dus verder deed het me niet zoveel. Chris cornell was van tevoren in die lowlandskrant neergesabeld als "slappe hap". Wederom helemaal fout. Zn optreden rockte zeer hard, alhoewel het wel een beetje "Chris Cornell Verzamelde Hits" was: solo-werk, audioslave en soundgarden passeerden de revu, alhoewel het er daardoor niet minder door klonk. Zaterdag-afsluiter Kaizer Chiefs zagen eruit alsof ze in geen weken hadden geslapen, maar zo klonken ze niet. Prima meezingers, en een prima optreden.

Zondag

gezien: the enemy, lacuna coil, kings of leon, sonic youth, arcade fire, Tool

The enemy in de India klonk mijns inziens heel aardig. Simpel, doch krachtig. niks mis mee. Lacuna Coil, echter, klonk redelijk mat. Als metal band behoor je over een flink aantal goede riffs te beschikken, en ik hoorde ze bijna nergens. Het had ook een hoog Evanesence-gehalte, en kon mij maar weinig bekoren. Kings of Leon klonk weer heel aardig, evenals Sonic youth. Vooral het laatse nummer voor de toegiften; daar hadden er meer van gemogen. Arcade Fire dan. De lowlands-krant had het redelijk gehyped, en wederom zat de krant er goed naast. Valt wederom in de categorie "wel aardig, maar niet meer dan dat". De afsluiter: Tool. Je kunt als festival niet fout gaan met Tool, tenzij je ze vroeg op de dag neerzet. Toffe licht/laser-show, en een nog beter geluid. Mensen die gaan zeiken dat ze te afstandelijk zijn, moeten oprotten. Daar is Tool niet voor bedoeld. Waar het wel voor bedoeld is; een perfecte samenkomst van beeld en geluid.

Debaser
21 augustus 2007, 12:48
1 Biffy Clyro (http://www.biffyclyro.com/)
de invallers voor Klaxons deden m.i. de beste show op Lowlands 2007 - pure emotie
2 Bonde do Role (http://www.myspace.com/bondedorole) ( Lima op zijn kop ! )
3 de GrooveTube - vaste stek geworden
4 Nine Inch Nails - vanaf het gras http://cache.hyvz.com/images/smilies/default/smiley_lach.gif

Wat vond ik jammer

1 Enter Shikari ( live minder, album heerst !!! )
2 Funeral for a Friend ( becoming Fall out boy )
3 Tool - te Hi-Fi soundscape DVD in een tent, super band,super geluid maar voor een festival .. ? heb ze 2x eerder gezien, lateralus tour in 013 en 10.000 days tour in HMH. die shows blijven een van de allerveste die ik ooit heb gezien.

Over het algemeen vind ik het jammer dat het toch meer een dance festival wordt...

hubert
21 augustus 2007, 13:03
lowlands viel mij qua programmering tegen.
Mij ook te veel dance achtige dingen.

wat goed was: Editors, Battle, the good, the bad & the queen, interpol, Partick Watson (hoogtepunt), Loney dear (volgend hoogtepunt), sonic youth (en toen moesten we al naar huis).

Yanniick
21 augustus 2007, 13:32
Voordat ik naar lowlands ging vond ik de line up een beetje mwa, maar achteraf heb ik me bij elk concert ontzettend vermaakt! Hier een klein verslagje

vrijdag:

Als eerste stonden we bij Rodrigez y gabriela, we dachten dat het een spaanse gitaar concert zou zijn, maar het waren 2 mexicaanse personen die ontzettend vette nummers speelde, ze deden ook een paar metallica nummers en hun eigen versie van Stairway to heaven

Verassend goed!


De editors en kasabian vond ik ook heel erg goed, alleen de 2e gitarist van editors speelde konstant dezelfde riffjes had ik het idee.

De killers vond ik een heel goed optreden, stond bijna helemaal vooraan YEAH.



Zaterdag:

Begon met brand new, ik vond het een vet optreden maar niet heel erg speciaal. Ik was ook nog een beetje brak toen ik daar stond.

Turbo negro vond ik ook wel geinig maar daar had ik maar 3 nummers van gezien, want we wilden vooraan bij saybia.

Saybia was echt ontzettend goed!! 1 van de beste optredens op lowlands. De nummers van hun nieuwe album vond ik ook heel goed.

Daarna gingen we even naar jimmy eat world, was wel leuk maar niet super goed ofzo.

Bij interpol zat ik op het gras, het klonk allemaal wel goed :D PDA en obstacle1 vind ik toch nog de beste nummers.

Da kaiser chiefs vond ik helemaal niks aan, ben daar ook niet heel lang gebleven.



Zondag:

Ik stond vooraan bij funeral for a friend, vond het best goed! Alleen ze hadden van mij best een rustig nummer mogen spelen.

The shins is absoluut niet mijn muziek. Heb daar gewoon op het gras zitten uitrusten.

Toen vooraan bij nine inch nails. WOW DAT WAS VET! Echt ontzettend goed!

Na NIN meteen door naar enter shikari, z'n microfoon viel uit bij het 2e nummer, toen nam de bassist hem tijdelijk over, was wel comisch.
Het optreden zelf was redelijk, maar de show die ze erbij gaven vond ik wel heel vet, hij creeerde verschillende soorten pits. Hele grote ook.

Tot slot TOOL

Ik vond dit echt SUPER. Beste optreden van heel lowlands. Net als wat ariapro al zij, ze zijn niet bedoeld om met het publiek een showtje te geven.
De beelden en lasershows waren echt ontzettend goed perfecte afsluiter!

skabouter
21 augustus 2007, 15:28
ik ga niet uitgebreid reviewen. maar ik heb ERG genoten van Mad Caddies, Motorhead, Tool, Mala Vita, Melomanics, Alpha Blondie en Oi Va Voi!
verder nog wel hier en daar wat gezien, en vooral lekker gehangen, bier gedronken, en met mn vriendinnetje geweest. was gewoon uberrelaxt, en prima weer! GENOTEN!

Tristan
21 augustus 2007, 15:51
Ik heb wel wat dingetjes op tv gezien en van die dingen vond ik eigenlijk alleen Patrick Watson erg leuk, voor de rest vond ik het allemaal niet zo (wat ik gezien heb dan he)...
Het lijkt wel alsof er alleen enthousiaste bands bestaan die niet kunnen spelen of van die matte bands die wel kunnen spelen, daar straalt gewoon geen plezier vanaf ofzo, vreemd hoor... :dontgeti:

Mike McCready
21 augustus 2007, 19:06
Het lijkt wel alsof er alleen enthousiaste bands bestaan die niet kunnen spelen of van die matte bands die wel kunnen spelen, daar straalt gewoon geen plezier vanaf ofzo, vreemd hoor... :dontgeti:
Hier maak ik uit op dat Battles en Admiral Freebee (akoustische set in Juliet) niet zijn uitgezonden op tv. Waren helemaal geweldig!
Verder enorm genoten van Sonic Youth en Tool. My Brightest Diamond was ook goed. Op de laatste na geen leuke nieuwe bands ontdekt. Dat was dan wel weer jammer.
Verder waren de 90's now party (wel een kutgeluid) en Eboman met zijn classic VDJ set ook super!

Tristan
21 augustus 2007, 20:00
Ik heb van al die namen die je nu noemt in ieder geval niks gezien... :D
My Brightest Diamond kende ik al wel, beetje een elfjesachtig meisje dat heel mooi kan zingen met van die electronische beats enzo toch?

jarninho
21 augustus 2007, 22:20
Ik heb daarstraks een stukje in de rondte gestuurd, kan ik hier ook wel even pasten. Trouwens zojuist Battles gezien op tv (3voor12) en dat was super. Er staat nu op de 3voor12 site van ontzettend veel artiesten video en audio online daar.

Maar hier mijn stukje:

Zo,

Van donderdag tot maandagmorgen bezig met alles waar een mens zich mee bezig zou moeten houden: Feesten, zuipen, brak voelen, uit je dak gaan en vooral genieten van goede muziek. Hieronder een verslag van mijn belevenissen op Lowlands.

3 musketiers vertrokken donderdagmiddag uit Alkmaar met bestemming Biddinghuizen. Na een niet geslaagde zoektocht naar een partytent was het ongeveer half 7 voor we aankwamen op het festivalterrein. Dat terrein kon echter pas worden bereikt na een flinke wandeling met veel te veel zware spullen. En ondanks dat het festival toch echt pas op vrijdag begint en volgens alle sites de campings pas om 18.00u open zouden gaan, stond het gewoon al vol met tenten. Gelukkig konden we na wat speurwerk nog een goeie plek vinden. Dichtbij alles, maar net niet zo dichtbij dat er de hele nacht dronken mensen over je scheerlijnen struikelden. Daarna nog even de 4e musketier van het station opgehaald en na een potje poker gaan pitten.

Vrijdag begonnen we in de India tent met een optreden van The Rakes. Op dit moment kan ik me daar helemaal niet meer van herinneren, dus het zal wel ok zijn geweest. Om half 5 een optreden van Editors in de grote Alpha tent. Editors is het laatste jaar steeds groter geworden en dat was te merken. De tent heeft een capaciteit van 15.000 man en zat volledig vol. Het optreden was goed, maar na een uur gaat de monotone stem van de zanger je toch wel erg tegenstaan (bereik van 3 noten denk ik…). Ik weet nu dus weer waarom ik nog nooit een hele cd van hun achter elkaar heb geluisterd. Gelukkig hebben ze enkele zeer sterke songs die elk optreden kunnen redden. Die speelden ze als opening en afsluiters. Het middengedeelte hadden ze wat mij betreft dus weg mogen laten.

Na Editors even pauze tot aan Damien Rice. Ik had nog nooit van de beste man gehoord tot op de heenreis naar Lowlands Steven een cd van hem had opstaan. Ik kon er toen heerlijk op slapen en had nu dus echt geen hoge verwachtingen. Rice gaf echter een weergaloos optreden waardoor hij er minimaal 1 fan bij heeft. Ontzettend gevoelige nummers werden afgewisseld met prachtige opzwepende muziekstukken die ervoor zorgden dat de aandacht geen moment verslapte. Hoogtepunt voor mij was het moment dat een snaar brak en hij zijn gitaar vervolgens verkeerd stemde. Ja, dat klinkt heel vreemd, maar op zo’n moment kun je zien of iemand goed in zijn vel zit en er zin in heeft. Na dit moment werd het concert namelijk nóg beter.

De dag zou worden afgesloten door de killers. Net als Rice en Editors ook in de grote Alpha tent. Nu stond de tent compleet vol, net als de grasvelden er omheen waar mensen op videoschermen het concert konden volgen. Wij stonden in de tent, maar zijn na 3 nummers weg gegaan. Het klonk allemaal niet echt geweldig en het viel eigenlijk tegen voor zo’n grote naam. Zelfs hun hit ‘Somebody told me’, die op cd erg leuk is, kon mij niet enthousiast maken. Tegelijk speelde ook Basement Jaxx die ik minstens net zo graag wilde zien. Die speelden in een kleinere tent, maar deze zat minstens net zo vol als de grote. Onmogelijk om binnen te komen dus. In de India tent speelde op dat moment nog Devendra Banhart en we hadden als tip gekregen dat dit ook zeker de moeite waard was. Dus daar maar heen. Niet al teveel mensen hadden de tip gekregen, want het was niet druk en we konden zo doorlopen naar voren. Dat hadden we echter beter niet kunnen doen, want het geluid was vreselijk slecht. ’t Kon me totaal niet boeien en was een flinke domper op een hele leuke dag. Toen we echter wegliepen leerden we echter dat Lowlands na het laatste optreden nog lang gaat slapen. De DJ’s kwamen tevoorschijn. Party DJ’s zoals in vrijwel elke bar/dancing in Alkmaar, maar ook wereldberoemde. We wilden nog even naar de film, maar waren net te laat (begon om half 1 ’s nachts), dus bij een tent met party DJ naar binnen gelopen. Overdag was dit een eettent, want er stonden overal tafels. Gelukkig waren die stevig genoeg om flink op uit je plaat te gaan! Daarna nog James Holden gezien. Dit is al enige tijd een favoriete DJ van mij, maar ik had ‘m nog nooit gezien. Dit was wél een waardige afsluiter van de dag.

Zaterdag heerlijk brak opgestaan en begonnen met een stukje van The Riffles. Dit was niet zo boeiend als gehoopt en daarom snel naar Moke (uit Mokum) gaan kijken. Deze band zou best wel eens Hollands hoop in bange dagen kunnen gaan worden. Ik heb ze dit voorjaar al eens gezien vlak voor de release van hun eerste album en toen waren ze al steengoed. Nu alleen maar beter geworden. Goed optreden en de sfeer zat er dus ook lekker in. Omdat we laat kwamen vanwege The Riffles, stonden we bijna buiten de tent. Als we meer vooraan hadden gestaan, zou het ongetwijfeld nog beter zijn geweest. Die komen er wel, dat is zeker.

Na Moke een stukje Turbonegro gezien. Deze Noorse band zou de tijden van de glamrock uit de 80’s moeten doen herleven. Helaas, zoals zoveel van de bands uit die tijd sloeg dit ook compleet de plank mis. Wat een aanstellerij. Leuk doen en leuk zijn, zijn absoluut twee verschillende dingen. Snel weg dus. In de Lima tent (hele kleine tent) speelde de Hongaarse band Little Cow. Een soort zigeunermuziek. Compleet onverstaanbaar voor ieder die geen Hongaars spreekt, muzikaal niets voorstellend, maar wel heel erg vrolijk en aanstekelijk leuk. Gewoon een klein feestje op een groot feest. Daarna tijd voor iets anders. Saybia uit Denemarken. Bekend van hun hit Surrender maken zij melancholische muziek. Ik kende ze eigenlijk ook alleen maar van die ene hit en ben nooit door het album heen gekomen. Ik vond het meer Saaibia. Nu echter niet meer, want ze waren toch wel erg goed. Zeker niet saai, maar absoluut melancholisch in die zin dat ze de juiste snaar wisten te raken. Erg goed optreden en het was te merken dat de bandleden zelf ook erg tevreden waren. Leuk optreden waar ik met een goed gevoel aan terug denk.

jarninho
21 augustus 2007, 22:21
Chris Cornell op mainstage laten schieten. De man kan goed zingen, maar zonder Soundgarden of Audioslave lijkt het mij niets. Interpol kon niet boeien en bij de Kaiser Chiefs zou het ongetwijfeld enorm druk zijn. Weliswaar een hele leuke feestband met aanstekelijke nummers die ik nog nooit live had gezien, maar op dat moment geen behoefte aan. Dus compleet blanco beland bij een act met de naam Patrick Wolf. Er kwamen 4 mensen het podium oplopen die allemaal een instument pakten. Wie was Patrick Wolf dan? Ineens komt er een man het podium oplopen met heel hoog opgetrokken korte broek met bretels, strak shirtje met daaroverheen een glitter iets. Veel openlijker homosexueel kom je ze niet tegen. Wat een figuur. We stonden bijna vooraan, tussen de echte fans (bijna allemaal meiden), maar ik had het op dat moment niet erg gevonden iets meer naar achteren te staan. Maar toen ze eenmaal begonnen was dat gevoel eigenlijk vrij snel weg. Muziek was vreselijk goed. Teksten natuurlijk ontzettend fout, maar erg leuk en aanstekelijk. En Patrick Wolf was zo gek als een deur. Het nummer ‘the magic position’ zong hij zittend op een pianokruk waar hij het zitgedeelte vanaf had gesloopt. Hij zat dus op de stang zeg maar. Hello darling! Hilarisch! Wijdbeens op het podium liggen, in een paal klimmen en dan iets zingen als ‘accident! Emergency!’. Het publiek inspringen, steeds meer kleding ‘verliezen’ en constant in gevecht zijn met de draad van de microfoon die steeds om de standaard in de war zat. De roadies hadden het zwaar… Al met al dus een geweldig optreden en een waardig afsluiter voor de zaterdag. Op de camping nog even flink gelachen om het optreden. Ik hoop dat hij zich aan zijn woord houdt en de volgende keer inderdaad een Madonna headset heeft, zodat hij nog vrijer in de rondte kan springen en gek kan doen. You deserve it, darling!

Zaternacht nog even wat Dj’s gezien en weer wat gefeest in de partytent met die tafels. Helaas zorgde dat ervoor dat zondag The Enemy niet gezien kon worden vanwege te brak. Erg jammer, want van ’t voorjaar waren ze op London Calling echt geweldig (net als Moke toen). Maar welke idioot programmeert ze dan ook om half 12? Wel schrokken we in 1x wakker met z’n allen. Zondag was namelijk een dag met een vol programma, maar vooral Tool dag. De afsluiter in de grootste tent. Tool had vorige week een show in Oostenrijk gecanceld vanwege een keelontsteking van de zanger en iedereen was dus behoorlijk zenuwachtig of ze wel of niet zouden komen. Elke dag was er wel een Lowlandskrant die rond werd gebracht op de campings, maar daar stond steeds niet in over Tool. Zondag kwam ook de bezorger weer: ‘Lowlandskrant, nieuste editie! Vervanger Tool bekend!’ Hup, gelijk wakker dus… Krant gehaald, maar daar stond niets in over een afzegging. Zou het een geintje zijn?

Eerste band was Patrick Watson. Een gekke Canadees met ontzettend mooie intieme muziek. Er ging enorm veel fout (gitarist brak snaar, kreeg z’n gitaar niet goed afgesteld, om maar eens iets te noemen), maar net als bij Damien Rice werd het optreden er alleen maar beter van. Patrick bleek ook over flink wat humor te bezitten. Van achter zijn toetsenbord: ‘Hmm, someting is making a funny noise. I’ll probably get electrocuted in like 3 seconds. Please tell my mom I love her.’ Hoogtepunt was een stukje akoestische muziek. Compleet onversterkt (behalve dan door twee nepmicrofoons). Heel mooi optreden, weer een hoogtepuntje en weer een fan erbij voor de beste man.

Na Watson even gegeten en stukje Lonely, Dear gezien. Was in dezelfde stijl als Watson, maar minder. Wel leuk dat de hele band van Watson het podium opkwam om mee te helpen bij het laatste nummer. Dit hadden de leden van Lonely, Dear ook al bij Watson gedaan. Erg leuk. The Shins even gezien, maar kon totaal niet boeien. Nine Inch Nails. Wel van deze (vooral in USA) legendarische band gehoord, maar er nog nooit echt iets van gehoord. Ze begonnen met allerlei synthesizers en laptops, maar dat duurde gelukkig maar 10 minuten. Toen kwamen de gitaren en werd het een hele gave show. Snaarstrak gespeelde Industrial Rock in de stijl van Marilyn Manson, maar dan zonder het rare uiterlijke vertoon. Even pauze voor het optreden van de band die bekend staat als ‘everything louder than everything else’: Motörhead! Deze band gaat al 30 jaar mee en speelt snaarstrak en vooral enorm hard. We stonden buiten de tent, maar het was nog eigenlijk te hard. Oordoppen zijn absoluut vereist. Frontman Lemmy: ‘Hi, We’re Motörhead and we play Rock and Roll. Is this loud enough for ya? Let’s make it louder!

Toch tussentijds weg gegaan om de band te zien waar iedereen het over had: Arcade Fire. Zou voor velen hét hoogtepunt moeten worden van het festival. Ik ging weer blanco heen. Was echter een grote tegenvaller voor mij. Iedereen leek enthousiast, maar ik vond het eigenlijk net de Kelly Family. Maar ik moest wel blijven, want erna speelde Tool. Ja, ze speelden! Ik was wel enigszins bang, want ik luister nu een jaar of 5 naar hun muziek, maar had ze nog nooit live gezien. En iedereen die ik ooit over ze heb gesproken vindt het helemaal geweldig. Ook nog nooit iets negatiefs over hun optredens gehoord. Alleen maar super positieve berichten. Dat kon dus eigenlijk alleen maar tegenvallen. Maar dat deed het niet! Ik heb alleen echt geen idee hoe ik het zou moeten omschrijven. De hele show was super met vage beelden op de videoschermen. De zanger die nooit ook maar 1 kleine spotlight op zich krijgt gericht. De drummer met een gigantisch drumstel waar hij daadwerkelijk álles uit haalt (beste drummer ter wereld?). De gitarist met een van de gaafste sounds ever. De bassist die ontzettend stak speelt en wél de hele tijd in de spotlights stond. Waanzinnig. Elk nummer duurt een minuut of tien en is op zich alweer een reis door een complete muzikale wereld waarin maatsoorten elkaar in rap tempo afwisselen en de tonen niet lukraak maar gestructureerd op je af komen. Geen foutje gehoord en het benaderde CD kwaliteit. Én er was sfeer in de tent, ondanks dat ik soms omdat het zó goed was het gevoel had de enige in de tent te zijn. Helemaal vergeten dat er 15.000 mensen om je heen staan is geweldig.

Na dat optreden kon het voor mijn gevoel niet beter worden. Dus tent afgebroken en naar huis gegaan waar ik na 3 nachten weer eens in mijn eigen bed kon slapen. Wat een weekend. Wat een festival. Tot volgend jaar!

Beste optreden: Tool, duh!
Leukste: Patrick Wolf
Ontdekking: Patrick Watson, Damien Rice
Gemist: Battles (zojuist op tv gezien Jelle!)
Leukste tent: India
Niet gemist: Partytent
Teleurstelling: Killers
Slechtste: Devendra Banhart
Vanwaar die hype?: Arcade Fire
’t Weer: Perfect!
Vergeten: Koffer met wieltjes rijdt niet door grind en gras en modder
Hilarisch: voor een goed gevulde tribune lege bekers met touwtje eraan op de grond gooien en wegtrekken voor de mensen die ze verzamelen voor muntjes
Volgend jaar: Weer!
Dan liever niet: nog 54.999 mensen
Do: lekker waar je zin in hebt
Don’t: Bekers rapen voor muntjes
Raar: Mensen die anderhalf uur in de rij gaan staan voor De Lama’s terwijl je ze op tv kunt zien en (bijna) alle slechte grappen er dan uit zijn geknipt
Hou in de gaten: Moke, Patrick Watson
Andere reviews: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/index/index.jsp?portal=2534202&event=35167015
Opvallend: Ik ben het blijkbaar met een hoop recensies absoluut niet eens! Teken dat er voor iedereen wel wat te doen is op Lowlands.

In elk geval tot volgend jaar dus!

Groet,

Jarno

Bl44t44p
21 augustus 2007, 22:57
Ik heb niet zoveel zin in een megalang verhaal dus even kort samengevat:

Gaaf + feest: The Killers, Kaiser Chiefs, Alpha DJ's ;) Pendulum, Noisia, Dave Clarke, Turbonegro, Malkovich.

'Fucking amazing': Enter Shikari. Ik hield al van ze, maar halleluja wat een ongelooflijke vette gig in de India zeg, met dank aan het publiek! Constant megamoshpit (zeker voor zo'n tent), een circlepit om twee pilaren (meter of 25 uit elkaar?) heen, human pyramid en een erg vette wall of death! Verder vette dance/rave interludes, een klimmende drummer, constante crowdsurfs en lekkere meezing stukjes. Hoop dat het in Tivoli in oktober weer zo'n feest wordt, mijn derde Enter Shikari gig in 4 maanden haha ;)

En ja, vanuit de hoogte: Tool. Wederom meesterlijk, veel instrumentaal, waarschijnlijk om MJK's stem enigszins rust te geven. Kennelijk met nut want hij zong bijzonder goed. Mooie lichtshow weer, helaas weinig veranderd sinds Ahoy, alweer bijna een jaar (!) geleden. Ontoegankelijk: ja, vet: ja, goede afsluiter: nee. Hoe geniaal Tool ook is, en dat beaam ik graag, want het is simpelweg een van mijn favoriete bands, het is gewoon geen festivalafsluiter. Een afsluiter moet feest zijn, de Kaiser Chiefs hadden het waarschijnlijk bijzonder goed gedaan. De Alpha en de velden er omheen moeten mee kunnen zingen, springen, feesten, hossen enz. Enige fout die de organisatie heeft gemaakt imho... niet dat het zó erg is, want LL 2007 was gewoon hartstikke vet :)

Rockmo(ther)
21 augustus 2007, 22:59
Hou in de gaten: Moke, Patrick Watson


Idd. Moke! En niet te vergeten: The Junes! (weliswaar in de 3FM tent op vrijdagmiddag)

Bl44t44p
21 augustus 2007, 23:00
Oh, en onze foto's van bier, tieten & konten (vrouwen), heel veel Tool, ik en twee vrienden en meer van dat soort ongein? Hier zo: http://picasaweb.google.com/tomtom137/Lowlands2007

Keesz
22 augustus 2007, 14:54
Eagles of death metal!

man wat zijn die gasten uber vet live....moet nog een frontman tegenkomen die die gozer overtreft!

Einzeln
23 augustus 2007, 11:00
Alamo race track, was mijn hoogte punt. Ben ze zondag nogeens gaan bekijken in de essent award tent. Ik vond the arcade fire wel erg goed. Patrick Watson was leuk Loney dear geweldig. Nosfell vond ik ook vermakkelijk. C´mon en kipsky was net even beter als melomanics ) ben even heen en weer gegaan. Gelachen bij Eagles of death metal. Interpol was rommelig.Litlle cow was leuk. Buiten op het veld sonic youth gezien en dat was prima te pruimen. Editors heb ik gemist, en we gingen naar huis om 9 uur dus ook dinosaur jr gemist.

Leuke editie!

Herman
27 augustus 2007, 18:00
Eerste keer Lowlands voor mij dit jaar, en het was supervet!
Eventjes een kort verslagje (althans, ik doe een poging):

Gezien (zo goed als) helemaal: Air Traffic, Funeral For A Friend, Biffy Clyro, De Heideroosjes, Kaiser Chiefs, Comedy Train, The View, Tool

Hiervan:
Air Traffic: Spelen we een nummertje van met mn band, dus wou ik wel even zien, maar ik was zeer onder de indruk. Vond ze echt super live, en het kawm helemaal over. Goeie zanger en vette pianostukken ertussen door. Beter als verwacht.
Funeral For A Friend: Wederom een mevaller, zoals gezegt is de nieuwe cd idd een beetje "poppy" (as far as i know) maar vond ze live absoluut niet gek...zeker als ik kijk hoe de zanger soms de boel verneukt live (eigenlijk zingt ie meestal best kut)
Biffy Clyro: Superband! Net een cdtje gekocht, en vertelde een vriend van me dat ze "in die tent een nummertje ervan draaiden". Alleen toen ik es luisterde en goed keek, zag ik ze staan. Direct heen gelopen en was erg sterk live. Goed geluid ook, jammer dat ik de eerste nummers gemist heb.
De Heideroosjes: Ondanks al 2x gezien nog altijd vet, gewoon goed gespeeld, goeie sfeer. Ook Seek and Destroy was erg tof gedaan.
Kaiser Chiefs: Tof live, alles kun je zo meebrullen en die sfeer is gewoon superrelaxt. Klonk ook prima, erg vermaakt daar.
Comedy Train: Viel me als een van de weinige acts echt een beetje tegen, grootste gedeelte was gewoon niet grappig en zowaar irritante cabareties.
The View: Beste publiek misschien wel van Lowlands, god wat was dat vet daar, gewoon leuk gitaarbandje met een superpubliek. Soms speelden ze alleen wel aan de snelle kant.
Tool: Uiteraard geweldig! Wist niet echt wat te verwachten, alleen dat het goed zou worden, en dat was het! Weinig podium gezien, maar om die muziek te beluisteren en dan die beelden die precies goed meelopen te bekijken was ook super, zeker de beste band van LL 2007.

Wel gezien, maar niet helemaal:
Editors, Enter Shikari, The Pigeon Detectives, Turbonegro, Motörhead, NIN

Editors: Wat mij betreft veeeel te veel van hetzelfde, en ik heb het gevoel dat ik steeds hetzelfde luister. Ben er ook heen gegaan in de hoop dat het live leuker was als cd, maar ook live vond ik het niet echt boeiend. Smokers Outside THe Hospital Doors is nog wel geinig voor een keer, maar voor de rest gewoon niet mijn ding. Klonk verder niet slecht ofzo, gewoon niet mijn ding.
Enter Shikari: Eventjes bij geweest, vond ik tegenvallen, metname bassist vond ik niet erg strak. Wel jammer dat ik de wall of death gemist heb, en die circle pits, want dat had vast veel goed gemaakt. Wederom is dit een band waarvan ik het na 1 nummer wel gehoord heb.
The Pigeon Detectives: Leuk gitaar bandje, goeie frontman, lekker actief. Klonk gewoon lekker, en had ik eigenlijk nog wel langer willen kijken (helaas wou een vriend van me naar NIN)
Turbonegro: Wel leuk om eventjes naar te kijken, maar na een tijdje is het niet echt meer dan "wel leuk". Verder niet zo bijster veel van mee gekregen.
Motörhead: Kwamen we om eventjes mee te pikken (Lemmy is toch wel een held), ondanks dat alles wat mij betreft redelijk op elkaar lijkt, was dit toch best wel strak (live)! We kwamen precies bij de drumsolo binnenvallen, en die was zeer vet, goeie drummert. Ace Of Spades gelukkig ook nog mee gekregen (een vna de weinige nummers die ik echt ken) en voor de rest: verdomme, wat is dat HARD!. Respect.
NIN: Vind het al niet echt veel aan, maar live vond ik het al niet beter. Zal ook komen omdat het niet helemaal mijn ding is, maar vond het gewoon erg tegenvallen. Had gehoopt op wat minder van die irritante effectjes/geluidjes/synths weet ik veel wat, en gewoon wat meer beuken.

Gemist: Mad Caddies, Eagles Of Death Metal, Chris Cornell.

That's about it, i think :)
Volgend jaar weer iig, was erg vet!