PDA

View Full Version : amp voor opeth(metal en warm clean)



de_bink
20 augustus 2007, 23:15
hey ik zoek een nieuwe gitaar en versterker, nou heb ik van gitaren nog wel wat verstand, maar van amps echt bar weinig.
kijk hier voor mijn thread over de gitaar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96390
----
Nou zou ik dus graag een een amp willen om voornamelijk OPETH op te spelen, maar ook Death/Canibal Corpse/Slayer/Megadeth/Soulfly etc...
Ik zoek dus een gitaar die een lekker blues achtig warme sound heeft(opeth) maar die ook kan scheuren.
Nou zat ik zo te denken als ik wil gaan giggen over een tijdje, en ik wil snel switchen van clean naar distortion. Heb ik dan niet gewoon een amp nodig die voornamelijk voor clean is, en dat ik die dan met een pedaaltje overstuur. Ik neem aan dat ik niet tijdens mijn gig, naar mijn amp loop om van channel te switchen :confused: .
Nou kan natuurlijk altijd nog een amp kopen voor de clean stukken(gig).

Voor nu heb ik gewoon een amp nodig om mee te scheuren!...en mogenlijk ook dat bluesy sound heeft.
Heeft iemand suggesties? Ik heb echt geen flauw idee

Budget: 200-350 euro

ColourofFire
20 augustus 2007, 23:26
hey ik zoek een nieuwe gitaar en versterker, nou heb ik van gitaren nog wel wat verstand, maar van amps echt bar weinig.
kijk hier voor mijn thread over de gitaar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96390
----
Nou zou ik dus graag een een amp willen om voornamelijk OPETH op te spelen, maar ook Death/Canibal Corpse/Slayer/Megadeth/Soulfly etc...
Ik zoek dus een gitaar die een lekker blues achtig warme sound heeft(opeth) maar die ook kan scheuren.
Nou zat ik zo te denken als ik wil gaan giggen over een tijdje, en ik wil snel switchen van clean naar distortion. Heb ik dan niet gewoon een amp nodig die voornamelijk voor clean is, en dat ik die dan met een pedaaltje overstuur. Ik neem aan dat ik niet tijdens mijn gig, naar mijn amp loop om van channel te switchen :confused: .
Nou kan natuurlijk altijd nog een amp kopen voor de clean stukken(gig).

Voor nu heb ik gewoon een amp nodig om mee te scheuren!...en mogenlijk ook dat bluesy sound heeft.
Heeft iemand suggesties? Ik heb echt geen flauw idee

Budget: 200-350 euro

Ooit gehoord van een voetpedaaltje om kanalen mee te schakelen?

de_bink
20 augustus 2007, 23:32
Ooit gehoord van een voetpedaaltje om kanalen mee te schakelen?

ehm nee, vertel?

Powerchordschuiver
20 augustus 2007, 23:51
Check eens een ENGL Invader.
Kost wat, maar dan heb je ook wat

de_bink
20 augustus 2007, 23:54
Check eens een ENGL Invader.
Kost wat, maar dan heb je ook wat

I wish, echt veel te duur man. :o

ik herhaal budget: 200-350euro :D

Powerchordschuiver
21 augustus 2007, 00:02
Oh, neem me niet kwalijk.
Had ik overheen gelezen...

dePerik
21 augustus 2007, 00:03
Ik denk dat je es moet gaan kijken voor een tweehands Spider III van Line 6.
Grof brute scheur, clean, bleusy alles kan je er uit halen.
En ik denk dat gezien je ervaring en budget je er veel plezier van kan hebben.
Écht 'heftige' amps zitten er gewoon niet in voor het bedrag dat je te besteden hebt, maar met een Spider kan je een heel eind komen.

Opeth speelde trouwnes op Laneys en die zijn in prijs/kwaliteit erg goed, je zou kunnen doorsparen en een Laney kopen...

de_bink
21 augustus 2007, 00:55
Ik denk dat je es moet gaan kijken voor een tweehands Spider III van Line 6.
Grof brute scheur, clean, bleusy alles kan je er uit halen.
En ik denk dat gezien je ervaring en budget je er veel plezier van kan hebben.
Écht 'heftige' amps zitten er gewoon niet in voor het bedrag dat je te besteden hebt, maar met een Spider kan je een heel eind komen.

Opeth speelde trouwnes op Laneys en die zijn in prijs/kwaliteit erg goed, je zou kunnen doorsparen en een Laney kopen...

is dit niet iets? : Line 6 Spider II 212 (2x 12inch speakers en 150 watt)
http://line6.com/spiderii/212.html te koop ergens bij een gast in tilburg voor 225euro .... is dit niet erug goedkoop?

Speeddemon
21 augustus 2007, 01:19
Ik had je al eerder die Spiders afgeraden. Koop een Roland Cube 30X, met een dual footswitch, zodat je de effecten en kanalen kan schakelen, en je bent voor minder dan 250 euro klaar en die kan hard zat.
De Metal en R-Fier amp modellen eruit klinken erg o.k.

minoin
21 augustus 2007, 01:43
Ik had je al eerder die Spiders afgeraden. Koop een Roland Cube 30X, met een dual footswitch, zodat je de effecten en kanalen kan schakelen, en je bent voor minder dan 250 euro klaar en die kan hard zat.
De Metal en R-Fier amp modellen eruit klinken erg o.k.

+1

Helemaal mee eens! Ik speel op mijn kamer ook een CUBE 30 en ik ben daar zeer tevreden mee! Die Spiders zijn net computers waar de lichtjes mooi van oplichten en zodra je het ding een btje op zijn staart trapt, klinkt het nergens naar. IMO ;)

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 15:14
opeth doen live alles met een gt6 of gt8 multi fx pedaal van boss.

en dan door laneys en af en toe marshalls.

Frankiefrank2
21 augustus 2007, 15:34
Heej zo'n ding heb ik nog wel liggen. Gebruik hem nooit meer, ik krijg er echt geen goed geluid uit,... maar dat zal wel aan mij liggen.
Soms gebruik ik hem nog in de fx loop van me powerball, om wat effectjes te gebruiken, maar meer ook niet.

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 17:10
tja, ik heb het idee dat michael ook niet zo'n gearhead is, zolang het het live goed doet zonder kapot te gaan zal hij wel tevreden zijn en ik kan hem ook geen ongelijk geven, want voor veel van die presets is zo'n multi fx ideaal, anders zou hij met een gigantisch midi systeem a la john petrucci aan de slag moeten, in de studio gebruiken ze wel van alles. Hun live sound vind ik trouwens niet bijzonder, misschien dat die nieuwe gitarist wat toevoegt?

Raffel
21 augustus 2007, 17:15
Wie is er weg dan? Peter Lindgren?

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 18:03
jep, vervangen door een of andere metal kerel, ex gitarist van een band waar ik nu ff niet op kan komen (arch enemy, maar weet ik niet zeker)

Bl44t44p
21 augustus 2007, 22:01
jep, vervangen door een of andere metal kerel, ex gitarist van een band waar ik nu ff niet op kan komen (arch enemy, maar weet ik niet zeker)

Klopt ;) 10 tekens