PDA

View Full Version : JCM 800 met problemen



Negative K3 fan
20 augustus 2007, 21:56
Ik heb hier nu een oude, vertical input jcm 800 lead series voor mn neus liggen. Hij is van mr. bluesbreaker en ik heb hem omdat hij kortweg gewoon niet klinkt.

Eric heeft hem een tijd terug weggebracht naar een tech in groningen die er een tweede master volume in heeft gebouwd en de amp heeft gerecapped. Daarnaast zei eric dat die tech nog verder had lopen rotzooien in de versterker, iets met condensatoren ofzo.

Ik heb hem gehoord en hij klinkt inderdaad niet zoals het hoort, té veel gain en een heel lelijk schurend geluid.

De tech heeft zn werk heel netjes gedaan, ziet er allemaal strak uit, hij heeft ook alle koppelcondensatoren enzo vervangen door andere types (rood rechthoekig), met originele waardes. Enige wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij de eerste kathode configuratie gewijzigd heeft van 2k7/.68 naar 820/330 (voor een plexi sound ofzo????). En volgens mij heeft hij ook een hele dikke 100 ohm vermogensweerstand (WH50) na de gelijkrichter erin gezet, geen idee waarom. Daarnaast zijn de spanningen in de preamp erg laag. Zonder voorbuizen erin zijn ze zoals ze moeten zijn (internet waardes vergeleken), met de PI erin zijn ze ook nog goed, maar zodra ik V1 of v2 erbij zet dan is het mis.

Het tweede probleem is dat ik de E34Ls die erin zitten niet heter gebiast krijg dan 15 watt per stuk, terwijl het bias circuit nog origineel is.

Wat ik ga doen; in ieder geval die die kathode weer terug brengen naar stock. Andere eindbuizen en biassen, maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Chris Winsemius
20 augustus 2007, 22:03
Ik heb hem gehoord en hij klinkt inderdaad niet zoals het hoort, té veel gain en een heel lelijk schurend geluid.

De tech heeft zn werk heel netjes gedaan, ziet er allemaal strak uit, hij heeft ook alle koppelcondensatoren enzo vervangen door andere types (rood rechthoekig), met originele waardes. Enige wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij de eerste kathode configuratie gewijzigd heeft van 2k7/.68 naar 820/330 (voor een plexi sound ofzo????).

Als ie nog steed 3 gainstages heeft is dat inderdaad vragen om problemen qua sound "all else being the same".
Rode rechthoekige Ctjes: opdruk in reliëf aan de bovenkant? Indien ja: kan standaard zijn.



En volgens mij heeft hij ook een hele dikke 100 ohm vermogensweerstand (WH50) na de gelijkrichter erin gezet, geen idee waarom. Daarnaast zijn de spanningen in de preamp erg laag. Zonder voorbuizen erin zijn ze zoals ze moeten zijn (internet waardes vergeleken), met de PI erin zijn ze ook nog goed, maar zodra ik V1 of v2 erbij zet dan is het mis.

Waarschijnlijk om 'n buizengelijkrichter na te bootsen, niet aan te raden in higher gain amps imho.
Check die amp goed na, ik hoop dat je voldoende JCM800-ervaring hebt omdit goed en redelijk snel op te lossen.
Check het HELE circuit na.


Het tweede probleem is dat ik de E34Ls die erin zitten niet heter gebiast krijg dan 15 watt per stuk, terwijl het bias circuit nog origineel is.

Kan stock ook gebeuren, biasspanning wat verlagen nadat je de "andere schade" hebt hersteld.

Negative K3 fan
20 augustus 2007, 22:19
ik heb bijzonder weinig jcm800 ervaring, heb alleen een soortgelijke preamp gebouwd en weet precies wat alles doet, de hands on expierience ben ik ben al de nodige uren aan het opbouwen haha.

maar ik kan me verder niet echt bedenken waar die lage spanningen vandaan komen, of komt dat echt door die 820 ohm kathode weerstand waardoor er veel meer stroom zou lopen??

Chris Winsemius
20 augustus 2007, 22:24
ik heb bijzonder weinig jcm800 ervaring, heb alleen een soortgelijke preamp gebouwd en weet precies wat alles doet, de hands on expierience ben ik ben al de nodige uren aan het opbouwen haha.

maar ik kan me verder niet echt bedenken waar die lage spanningen vandaan komen, of komt dat echt door die 820 ohm kathode weerstand waardoor er veel meer stroom zou lopen??

Neem het HELE circuit door v/d amp die nu voor je staat.
Tips: hands-on-toepassing v/d wet van Kirchoff of zo :)

EDOT: wie was die tech? Kan ook per email.

Freeqi
20 augustus 2007, 22:33
mmm, effe denken ...

-die tweede master heeft ie waarschijnlijk nog extra ontkoppelcondensatoren voor gebruikt ? waardes ok ? bypass dat gewoon ff hard ?

-rood rechthoekige dingen zijn dat geen gewone standaard wimas ?

-maak ook id eerste kathode terug origineel

-die 100 Ohm trekt je spanning na gelijkrichter waarschijnlijk ook nog een 10V naar beneden ? Kan je terug bypassen of meet eerst eens spanningsval gewoon over die weerstand ? Zou eigenlijk weinig spanningsval mogen geven indien de hele amp weinig stroom trekt. id om beetje simulatie van buizengelijkrichter te maken ?

-bias zeker aanpassen, ook deels oorzaak van slechte respons ...

-ben je zeker dat er nergens geen DC lekt tussen de stage onderling ? zou ook wel eens je schurend geluid kunnen veroorzaken. Een vervangen/aangepaste cap die lekt ? Check ze een allemaal één voor één en vooral de DC waardes ...

Hiermee zou je al een eind in de goeie richting moeten komen ?

Negative K3 fan
20 augustus 2007, 22:34
voor die tech moet je bij mr bluesbreaker zijn, geen idee wie het is, maar hij werkt op zich wel netjes. Ik geloof dat eric mij heeft vertelt dat ie geen gitaar speelt, en das een beetje jammer want iedereen hoort hoe erg deze amp er nu aan toe is.

Het hele circuit ben ik eigenlijk al behoorlijk goed nagelopen, verder niets bijzonders te vinden, het is alleen verrot dat je niet echt makkelijk bij de onderkant kunt.


mmm, effe denken ...

-die tweede master heeft ie waarschijnlijk nog extra ontkoppelcondensatoren voor gebruikt ? waardes ok ? bypass dat gewoon ff hard ?
nope, die tweede master heeft ie eigenlijk behoorlijk simpel gedaan, het is geen echte tweede master, maar een schakelbare VR die tussen de aarde en pin 3 van de master pot wordt geschakeld. Werkt prima voor eric en ziet er goed uit dus die laat ik met rust.


-rood rechthoekige dingen zijn dat geen gewone standaard wimas ?
er zitten twee wat lichter rood gekleurde caps in waar Wima op staat, die andere; geen idee...


-maak ook id eerste kathode terug origineel
gaat gebeuren


-die 100 Ohm trekt je spanning na gelijkrichter waarschijnlijk ook nog een 10V naar beneden ? Kan je terug bypassen of meet eerst eens spanningsval gewoon over die weerstand ? Zou eigenlijk weinig spanningsval mogen geven indien de hele amp weinig stroom trekt. id om beetje simulatie van buizengelijkrichter te maken ?
De spanningsval was geloof ik een volt of 7, niets noemenswaardigs in ieder geval, ook daarom vind ik het zo vreemd dat hij erin zit, maarja...


-bias zeker aanpassen, ook deels oorzaak van slechte respons ...
gaat gebeuren


-ben je zeker dat er nergens geen DC lekt tussen de stage onderling ? zou ook wel eens je schurend geluid kunnen veroorzaken. Een vervangen/aangepaste cap die lekt ? Check ze een allemaal één voor één en vooral de DC waardes ...
goeie tip, zijn daar nog trucjes voor om dat makkelijk te bepalen? zijn er bepaalde caps die wat meer risico lopen dan andere?


Hiermee zou je al een eind in de goeie richting moeten komen ?

jazeker, bedankt voor het meedenken

Chris Winsemius
20 augustus 2007, 22:40
Het hele circuit ben ik eigenlijk al behoorlijk goed nagelopen, verder niets bijzonders te vinden, het is alleen verrot dat je niet echt makkelijk bij de onderkant kunt.

Bij ptp-Marshalls is dat ook zo: gewoon ingangen, potmeters, choke en bias los solderen en kijken.

Die ene 820 ohm cathodeR zal het waarschijnlijk niet (alléén) zijn, zonder buizen is de B+ normaal op elke anode +/- 't zelfde.

Negative K3 fan
20 augustus 2007, 22:44
ik heb weer ff genoeg inspiratie, morgen ga ik spanningen posten, ook handig om ze voor mezelf ff op een rijtje te hebben.

Freeqi
20 augustus 2007, 23:08
De spanningsval was geloof ik een volt of 7, niets noemenswaardigs in ieder geval, ook daarom vind ik het zo vreemd dat hij erin zit

7V in rust, steek eens een vette noise op input vol open met volle belasting en meet nog 's ?

DC lekken checken is niet zo simpel ... heb je een hoogohmige headphone ? ;-)

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 17:05
ok, weer een paar uurtjes werk en research verder!

spanningen allemaal gemeten en op een rijtje gezet, toch niet zó laag achteraf. Ik had ze vergeleken met de spanningen van slecht 1 2204 en vergeleken met die waren ze wat laag, maar vergeleken met andere amps zitten ze op plexi niveau.

Tijdens die zoektoch ben ik op 2 10k weerstanden in de voeding gestuit. Op de PCB staat het al, 2 stuks voor een 100 watter, en 1 voor een 50 watter. Die 20 k is dus waarschijnlijk de veroorzaker van de spanningsval en ik heb het een beetje doorgerekend en het klopt ook nog. Weet iemand trouwens waarom marshall dat verschil maakt, de preamp trekt in beide gevallen toch evenveel stroom? of is de B+ in 2203s hoger dan in de 50 watt varianten.

Ik ben van plan als mod een van die twee weerstanden te overbruggen voor wat hogere spanningen en eens luisteren hoe dat klinkt, naar ervaringen in mijn eigen jcm800 kloon vond ik hogere spanningen beter klinken (in mijn amp rond de 320 V).

daarnaast ga ik die kathode troep weer terug brengen naar stock en een weerstandje in het bias circuit verlagen zodat ik de amp goed kan biassen en hopelijk is eric dan weer blij met zn amp.

heb trouwens wel weer een bult geleerd door dit gedoe. Ondertussen is de LS-18 watter helemaal af (incl frontplates), foto's komen eraan en moet ik maar eens gaan beginnen aan de London City.

bentium
21 augustus 2007, 17:10
2204 heeft inderdaad lagere B+ spanningen als een 2203

hoeveel is de B+ in jouw jcm800 kloon? je zei 320V? is toch wel wat laag, niet?

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 17:12
mijn jcm800 'kloon' heeft een single ended 6l6 eindtrap, dat beperkt de B+ dus behoorlijk, heb er redelijk veel mee lopen kloten, maar hij klinkt nu gewoon goed hehe. de B+ weet ik zo niet precies, maar ik weet wel dat de anode weerstandne in de preamp 320 'zien'.

Rinze
21 augustus 2007, 17:14
Ik weet wel wie die tech is, heeft een goeie naam, nog nooit klachten over hem gehoord. Is Eric ook weer naar hem terug geweest? Die tech werkt inderdaad erg netjes en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij iets stoms heeft gedaan.

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 17:29
Ik weet wel wie die tech is, heeft een goeie naam, nog nooit klachten over hem gehoord. Is Eric ook weer naar hem terug geweest? Die tech werkt inderdaad erg netjes en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij iets stoms heeft gedaan.

ik ken de tech ook niet en nogmaals, het ziet er van binnen erg goed uit. Maar Eric vertelde mij dat hij die amp had weggebracht voor een recap en een 2e voetschakelbare master, ook zitten er e34ls in, maar ik weet niet of dat toen is gebeurd. En toen hij hem terug kreeg klonk de versterker kut, terwijl hij eerder goed klonk.

hij stond trouwens ook erg koud gebiast toen ik hem hier openhaalde, 10 watt per buis.

Mr.Bluesbreaker
21 augustus 2007, 17:42
Howdy, wat een mooi draadje over m'n amp hier.
Lennart, succes ermee en tof dat je je er zo in verdiept en kijkt hoe ik het wil.

Het punt met mijn tech in Groningen is niet dat hij niet capabel genoeg is, de man weet bizar veel van amps en in het bijzonder oude marshalls en Fenders. Echter speelt de beste man inderdaad geen gitaar, en krijg ik allerlei verhalen over onderdelen en cijfertjes naar m'n kop waar ik niks aan heb: mijn amp is geen natuurkundesom, maar een soort instrument. We hebben het over klank en ik hou me niet bezig met spanningen, B+, Q- d35329 500 uF blabla.

Wat gebeurde is dat na de 2e master inbouwen er iets in de klank ontstond wat me niet aanstond, tech vond dat het allemaal perfect was omdat die en die onderdelen erin zaten: voor mij niet relavant, schuurpapiersound is schuurpapier sound, hoe goed die hippe onderdelen erin dan mogen zijn.

Vandaar de switch naar iemand met oren en waar ik op gitaarniveau
mee kan lullen over dat ding in plaats van op elektrotechnisch niveau waar ik te weinig van weet. Op zo'n moment wil ik dat een paar steekwoorden qua klank genoeg voor iemand is om terug te tunen naar het oude geluid.

Wie weet kom ik vast nog wel eens bij mijn tech terug die begon met mijn 2203, andere amp van mij heeft nog een reverbprobleem waar meerderen niet uitkomen en ik denk dat hij daarvoor wel de juiste persoon zou zijn.

Nielsje
21 augustus 2007, 17:48
Howdy, wat een mooi draadje over m'n amp hier.
Lennart, succes ermee en tof dat je je er zo in verdiept en kijkt hoe ik het wil.

Het punt met mijn tech in Groningen is niet dat hij niet capabel genoeg is, de man weet bizar veel van amps en in het bijzonder oude marshalls en Fenders. Echter speelt de beste man inderdaad geen gitaar, en krijg ik allerlei verhalen over onderdelen en cijfertjes naar m'n kop waar ik niks aan heb: mijn amp is geen natuurkundesom, maar een soort instrument. We hebben het over klank en ik hou me niet bezig met spanningen, B+, Q- d35329 500 uF blabla.

Wat gebeurde is dat na de 2e master inbouwen er iets in de klank ontstond wat me niet aanstond, tech vond dat het allemaal perfect was omdat die en die onderdelen erin zaten: voor mij niet relavant, schuurpapiersound is schuurpapier sound, hoe goed die hippe onderdelen erin dan mogen zijn.

Vandaar de switch naar iemand met oren en waar ik op gitaarniveau
mee kan lullen over dat ding in plaats van op elektrotechnisch niveau waar ik te weinig van weet. Op zo'n moment wil ik dat een paar steekwoorden qua klank genoeg voor iemand is om terug te tunen naar het oude geluid.

Wie weet kom ik vast nog wel eens bij mijn tech terug die begon met mijn 2203, andere amp van mij heeft nog een reverbprobleem waar meerderen niet uitkomen en ik denk dat hij daarvoor wel de juiste persoon zou zijn.

Ken ik hem ook Eric? Woont boven de coffeeshop?

Mr.Bluesbreaker
21 augustus 2007, 17:53
Jup tien tekens.

Rinze
21 augustus 2007, 18:06
In zijn werkplaats :D

Chris Winsemius
21 augustus 2007, 18:14
Eric:

Reverb nog steeds niet goed v/d Valvetech? Ik had al 'n keer buizen en 'n tankje "gestuurd" maar da's "gissen op afstand".

Qua mods aan amps in het algemeen:
Dat gaat gewoon verder dan elektronische berekeningen en zquxyz-onderdelen :) Heb zelf weleens de volgende vraag gehad v/e technicus: "Welke golfvorm op de scope moet ik hebben?"... ik heb maar tegen hem gezegd dat het gros v/d gitaristen en concertbezoekers geen scopen zijn maar mensen met horen :)

Ik hoop dat Lennart je amp weer top kan maken!

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 18:32
wat ik me wel afvraag, als die kerel zo technisch en van de getalletjes is, hoe komen die buizen dan zo koud ingesteld? hoe oud zijn ze eric?

Nielsje
21 augustus 2007, 18:58
hij heeft mijn londoncity destijds ook 'verbeterd'.

van het 1959 circuit heeft ie een jcm 800 gemaakt als het ware. Nou ja.. circuit gewoon van de 1959, maar master volume ala jcm 800.
Weet nog steeds niet of ik hier wel blij mee moet zijn... als iemand hem voor de lol terug wil bouwen mag dat :).

Verder heeft ook wel noodzakelijke dingen gedaan. Nieuwe buizen (alle 7) nieuwe voedingselco's, nieuwe bedrading hier en daar, nieuwe inputs (die ik overengs niet mooi vind, dus daar moet ik ook nog wat aan doen), nieuwe potmeters (volgens mij die kunstoffen, ook nog niet optimaal).

Maar goed, bij mij wel een goed geluid, je hebt hem zelf gehoord lennart.
volgens de man in kwestie perste mijn LC er zo'n 120 a 125 watt uit.

Mr.Bluesbreaker
21 augustus 2007, 19:13
Eric:

Reverb nog steeds niet goed v/d Valvetech? Ik had al 'n keer buizen en 'n tankje "gestuurd" maar da's "gissen op afstand".

Nee helaas, ondanks alle parts en opties geen resultaat. Moet dat nog steeds fixen en naar een tech brengen, maar de 2203 heeft even prioriteit. Reverb desnoods maar even vanuit het zaalgeluid.



Heb zelf weleens de volgende vraag gehad v/e technicus: "Welke golfvorm op de scope moet ik hebben?"... ik heb maar tegen hem gezegd dat het gros v/d gitaristen en concertbezoekers geen scopen zijn maar mensen met horen :)


Exact mijn gedachten: zelfs zo'n golfvorm op een scope heb ik gezien bij mijn tech om iets aan te tonen, erg leuk als je er van houd maar ik haak dan gewoon af. Er komt geen geluid uit een beeldscherm met een grafiekje.


Ik hoop dat Lennart je amp weer top kan maken!

Vast wel, heb dr wel vertrouwen in. Mocht het om een of andere reden niet lukken dan geeft hij dat ook wel aan, en drop ik hem bij jou of iemand anders. Het is een te mooie amp om te laten verstoffen en ik wil die toon weer terug die er in zit. Met 30 avonden in september waarvan 1 avond zonder optreden of bandrepetitie wil ik dat echt wel weer onder mijn kont hebben. Dat wordt echt de ultieme setup als alles mooi getuned is. Zal dan spoedig even fototjes en filmpies maken wanneer alles draaiende is.

guitarnijboer
21 augustus 2007, 21:50
Goeie sound horen, eeuuh zien? (helaas kan mijn functiegenerator niet erg goed spelen :D )

http://i181.photobucket.com/albums/x297/guitarnijboer/20112006028.jpg

Maar zonder gekheid, een goede meubelmaker is nog geen instrumentbouwer en zo werkt het ook met een elektronicus en het bouwen van instrumentversterkers!

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 21:58
maargoed, Leo Fender himself speelde geen noot gitaar en Jim Marshall was een drummer!

guitarnijboer
21 augustus 2007, 22:42
Leo ken ik niet erg goed maar lees maar eens wat na over Jim. Het begon met een Fender bassman kloon (Engelse londoncity :D ) Waarbij iedere goed uitgevallen verandering op toeval of geluk berustte. KT66 omdat amerikaanse buizen niet voorhanden waren. Baisweerstand van 27K op de 16 ohm tap i.p.v. de 2 ohm zoals bij Fender basman klinkt toevalling erg lekker voor gitaar, etc. Andere modificaties/veranderingen aan het circuit waren vaak afgekeken van technici die zijn versterkers aangepast hadden. Zo is het SLP circuit ontstaan en heeft Jim ook de MV ontdekt.

Chris Winsemius
21 augustus 2007, 23:13
Leo ken ik niet erg goed maar lees maar eens wat na over Jim. Het begon met een Fender bassman kloon (Engelse londoncity :D ) Waarbij iedere goed uitgevallen verandering op toeval of geluk berustte. KT66 omdat amerikaanse buizen niet voorhanden waren. Baisweerstand van 27K op de 16 ohm tap i.p.v. de 2 ohm zoals bij Fender basman klinkt toevalling erg lekker voor gitaar, etc. Andere modificaties/veranderingen aan het circuit waren vaak afgekeken van technici die zijn versterkers aangepast hadden. Zo is het SLP circuit ontstaan en heeft Jim ook de MV ontdekt.

Neg.feedback loop weerstand (en andere traVo's :D )

Leo had veel hulp en input van prof. gitaristen, Jim [samen met Ken Bran) ook (bijvoorbeeld Pete Townshend, Jimi Hendrix, Richie Blackmore).

MVs werden al vrij vroeg toegepast, post pi MVs kun je bijvoorbeeld al in eind jaren 60 Matamps en Oranges tegenkomen. Zelfs 'n power-amp-in input had je al in 1947 (Fender Dual Prof.).

JTM45 vs. Tweed Bassman:
- hogere gain in de pre-amp maar 'n lagere gain in de poweramp
- filtering is anders
- voedingsspanningen door het hele circuit zijn anders
- screengrids-voeding is anders
- andere trafo's
- andere speakers
- brightcapje op 1 v/d mix-weerstanden

guitarnijboer
22 augustus 2007, 01:40
inderdaad neg.feedbackloop weerstand natuurlijk! Baiscircuit zit ook niet aan de uitgang van de OT he ....

Negative K3 fan
22 augustus 2007, 17:04
JTM45 vs. Tweed Bassman:
- hogere gain in de pre-amp maar 'n lagere gain in de poweramp
- filtering is anders
- voedingsspanningen door het hele circuit zijn anders
- screengrids-voeding is anders
- andere trafo's
- andere speakers
- brightcapje op 1 v/d mix-weerstanden

en uiteindelijk heb je een compleet verschillende amp met een bijna identiek schema haha.

Chris Winsemius
22 augustus 2007, 17:59
en uiteindelijk heb je een compleet verschillende amp met een bijna identiek schema haha.

Idd.! :)

Lukt het met de JCM800, heb je al gevonden waar de lage spanning vandaan komt?

Negative K3 fan
22 augustus 2007, 19:45
die lage spanningen waren niet té laag, ik had ze vergeleken met een verkeerd schema.

Ik heb de kathode shit vervangen en daar knapte het geluid meteen aanzienlijk van op, daarna een 56k bias weerstand overbrugd met een 100k weerstand en de amp opnieuw gebiast en hij klinkt nu gewoon goed, was weer even vergeten hoe bright die jcm800s kunnen klinken haha. Die 20k laat ik gewoon zitten, de amp klinkt goed, het is origineel en eric wou de stock klank terug.

Chris Winsemius
22 augustus 2007, 20:12
die lage spanningen waren niet té laag, ik had ze vergeleken met een verkeerd schema.

Ik heb de kathode shit vervangen en daar knapte het geluid meteen aanzienlijk van op, daarna een 56k bias weerstand overbrugd met een 100k weerstand en de amp opnieuw gebiast en hij klinkt nu gewoon goed, was weer even vergeten hoe bright die jcm800s kunnen klinken haha. Die 20k laat ik gewoon zitten, de amp klinkt goed, het is origineel en eric wou de stock klank terug.

Welke 20k?

Ik zal op de meeting in Almere 'n CMW pimped JCM800 menemen, ben benieuwd naar de vergelijking.

Nielsje
22 augustus 2007, 20:33
Welke 20k?

Ik zal op de meeting in Almere 'n CMW pimped JCM800 menemen, ben benieuwd naar de vergelijking.

Ja, doen! Wellicht neem ik m'n LC weer mee, hij blijft nog steeds wel verbazen. Toch ruist ie nog steeds wel een beetje...

Negative K3 fan
23 augustus 2007, 00:20
Welke 20k?

Ik zal op de meeting in Almere 'n CMW pimped JCM800 menemen, ben benieuwd naar de vergelijking.

in de voeding, tussen de screens en de PI zitten 2 10k's in serie, op de pcb staat dat de 50 watt versie een van de 10k's bridged, maar op de 100 watt versie zitten beide standaard.

op de vorige almere meeting had ik mijn l-spit jcm800 (die met single ended 6l6) mee en die heeft de proef daar ook doorstaan, dat wordt nog leuk vergelijken :D daar bij nederland muziek hebben ze ook vast nog wel zo'n reissue jcm800 met fx loop staan, kunnen we 4 amps flink aan de tand voelen:

deathmatch:
vintage 'stock' jcm800 lead series
vs.
CMW pimped jcm800
vs.
l-spit baby jcm800
vs.
marshall reissue jcm800

the bets are open :D

Chris Winsemius
24 augustus 2007, 20:18
deathmatch:
vintage 'stock' jcm800 lead series
vs.
CMW pimped jcm800
vs.
l-spit baby jcm800
vs.
marshall reissue jcm800

the bets are open :D

Als het zo'n "deathmatch" is zoals het elektrokuteren v/d heer Vernet op 'n meeting bij Ray dan speel ik liever over m'n eigen ampjes...

Ik wil wel wedden maar kansspelen zijn niet meer toegestaan hier (jammer, ik wil wel 'n boel poen binnenhalen op die manier, ha ha).... de CMW pimped JCM800 heet nu trouwens JCM888 dus doe uw best :D

Realeigo
24 augustus 2007, 21:04
i
deathmatch:
vintage 'stock' jcm800 lead series
vs.
CMW pimped jcm800
vs.
l-spit baby jcm800
vs.
marshall reissue jcm800

the bets are open :D

vs
Zelfbouw JCM800

Chris Winsemius
24 augustus 2007, 22:02
vs
Zelfbouw JCM800

Lijkt me tof, lukte ie 'n beetje?

Realeigo
25 augustus 2007, 09:05
Heb laatsten alles los gesoldeerd en een nieuw pcb'tje besteld eentje die ik op maat kon maken zodat t ff wat overzichtelijker word. Ben nu rustig aan bezig alles weer inelkaar te doen.

Jan Buurman
25 augustus 2007, 09:52
Klein beetje off topic, maar hier zie ik echte JCM800 kenners bij elkaar. Klein vraagje over de effectsloop van mijn JCM800 splitchannel.
Wat kan er fout in een FX-loop? Zodra ik de send en return gebruik wordt mijn geluid veel doffer. Zitten er onderdelen in die "op" kunnen zijn? Of moet er iets schoongemaakt worden? Ik kan alleen naar het probleem zoeken als ik weet hoe het ongeveer in elkaar zit.
Ik hoop dat ik niet te veel stoor in een topic wat ik wel volg maar vaak te technisch is voor mij.

Rinze
25 augustus 2007, 10:31
Wat voor effect heb je er in zitten, stompbox of 19"? Het zou misschien aan de impedantie van de effectloop kunnen liggen?

Chris Winsemius
25 augustus 2007, 10:46
't Zou aan de ongebufferde "send"-uitgang kunnen liggen. Ik ben meer thuis in andere typen JCM800s.

Jan Buurman
25 augustus 2007, 13:21
Er zit een Carl Martin Red Repeat en een MI Audio Boost&Buff tussen..
Maar in zo'n loop zitten geen onderdelen die "op" kunnen zijn of afgesteld moeten worden? Kunnen de inputs (waar de jacks ingaan) slecht zijn?

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 14:16
Als het zo'n "deathmatch" is zoals het elektrokuteren v/d heer Vernet op 'n meeting bij Ray dan speel ik liever over m'n eigen ampjes...
ehehehehe, het blijft me achtervolgen he :)


Ik wil wel wedden maar kansspelen zijn niet meer toegestaan hier (jammer, ik wil wel 'n boel poen binnenhalen op die manier, ha ha).... de CMW pimped JCM800 heet nu trouwens JCM888 dus doe uw best :D

als ik zou moeten wedden, dan zou ik wedden op de CMW jcm888 of de l-spit baby jcm800 (maar dat is eigenlijk helemaal geen jcm meer).

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 14:25
Er zit een Carl Martin Red Repeat en een MI Audio Boost&Buff tussen..
Maar in zo'n loop zitten geen onderdelen die "op" kunnen zijn of afgesteld moeten worden? Kunnen de inputs (waar de jacks ingaan) slecht zijn?

die onderdelen zitten er niet echt in, de jack kunnen slecht zijn, maar de symptomen die daarbij horen lijken niet op wat jij zegt, het doffer worden van je sound.

ik heb net het schema bekeken, en het is net als wat chris zei een ongebufferde loop, dwz. gewoon een simpele afsplitsing van het signaal. Een fx-loop lijkt misschien simpel, maar om het technisch echt goed te doen heb je veel nodig en aan het schema te zien stelt die niet zoveel voor.

Doordat het signaal dat vanuit de send naar je pedalen gaat niet echt geschikt is voor standaard effect pedalen kan daar je probleem wel eens in zitten. Heb je het al eens geprobeerd met 1 van de 2 pedalen?

Jan Buurman
25 augustus 2007, 17:28
Doordat het signaal dat vanuit de send naar je pedalen gaat niet echt geschikt is voor standaard effect pedalen kan daar je probleem wel eens in zitten. Heb je het al eens geprobeerd met 1 van de 2 pedalen?

Yep! Geen verschil. Ik heb gehoord dat je gewoon een kabel tussen send en return kunt doen. Dat ga ik volgende keer als ik bij mijn amp ben eens proberen. Als het dan nog steeds dof is zit het in mijn amp.... toch?

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 18:02
of het zit hem in het design van de loop :)

Chris Winsemius
25 augustus 2007, 18:08
ehehehehe, het blijft me achtervolgen he :)

Ik wou het eigenlijk niet eens posten.... maar het houdt wel in dat ik zelf nog geen l-spit amp heb kunnen horen of proberen.


als ik zou moeten wedden, dan zou ik wedden op de CMW jcm888 of de l-spit baby jcm800 (maar dat is eigenlijk helemaal geen jcm meer).

Ik ben heel benieuwd naar jouw amps en ben ook zeer benieuwd hoe Raleigho's (typo?) JCM800 project is gelukt.

Mr.Bluesbreaker
26 augustus 2007, 23:35
En dan nu het grote nieuws: de 2203 is klaar! (zie openingspost: langs alle verhalen ging het erom dat Neg K3 een oude 2203 weer klinkend moest krijgen, die van mij.)

Vandaag opgehaald bij Lennart. Eindelijk weer die beestachtige klank terug, weer drukvol, open, duwend, vet, duidelijk. Al die ranzigheid en het schurende geklooi verdwenen. REageert weer geweldig op de volumepots en je aanslag. Precies zoals toen ik hem kocht. Nu eerst de komende dagen eens lekker experimenteren met Tung Sol's, Groove Tubes, Ei, EH, Sylvania, JJ. (maar eerlijk gezegd klinkt ie nu al zo goed dat ik die neiging niet eens zo sterk meer heb) Nogmaals complimenten voor het geheel Lennart! Op mijn Bogner 4*12 klinkt ie zelfs nog heel iets vetter, nu zo snel mogelijk on the road vanaf de 15e, kan niet wachten.

Ik ga proberen om op de meeting in Almere te komen. Geef elke zondag les maar probeer wat leerlingen een dag eerder te doen, moet vast wel deels lukken. Kan het natuurlijk niet maken om niet aan de JCM 800 shootout mee te doen:D Ben heel erg benieuwd hoe dat wordt. De re-issue 2203 heb ik bijvoorbeeld nog nooit gezien of gehoord, die van Chris wil ik ook zeker horen.

Zal kijken of er iemand vanuit Groningen zin heeft om mij en "olle bertha" mee te nemen in de auto, met mijn eigen cab zou het helemaal te gek zijn, alleen das weer zo'n gesleep.

Jan Buurman
20 september 2007, 14:12
die onderdelen zitten er niet echt in, de jack kunnen slecht zijn, maar de symptomen die daarbij horen lijken niet op wat jij zegt, het doffer worden van je sound.

ik heb net het schema bekeken, en het is net als wat chris zei een ongebufferde loop, dwz. gewoon een simpele afsplitsing van het signaal. Een fx-loop lijkt misschien simpel, maar om het technisch echt goed te doen heb je veel nodig en aan het schema te zien stelt die niet zoveel voor.

Doordat het signaal dat vanuit de send naar je pedalen gaat niet echt geschikt is voor standaard effect pedalen kan daar je probleem wel eens in zitten. Heb je het al eens geprobeerd met 1 van de 2 pedalen?

@Negative K3 fan: Het lijkt inderdaad te kloppen wat jij verteld want als ik alleen een gitaarkabel tussen send en return doe klinkt de versterker prima! Met pedalen treedt het verlies op. Ik wil nog even gaan testen of het TB-en van de Red Repeat gaat helpen.
Zo niet, is die ongebufferde loop dan alsnog te bufferen met een bufferpedaal of iets dergelijk? Of kan de loop gemodificeerd worden? Of moet ik de keuze maken tussen A)loop gebruiken en verlies voor lief nemen en B) loop niet gebruiken en Delay en (solo)boost in signaalpad zetten met de gevolgen van dien?

Negative K3 fan
20 september 2007, 17:51
goede vraag, ik heb zelf nauwelijks ervaring met loops, dus ik zou er even een nieuw topic over beginnen