PDA

View Full Version : 10 Minuten Progressive Song [Mp3] Afterlife



Bloodline
20 augustus 2007, 19:03
Eindelijk klaar !!

Na hard werken ( :P ) eindelijk klaar met mijn nieuwe nummer die maar dan 10 minuten is. Commentaar en vragen zijn welkom.

Drums = Drumkit From Hell Superior
Gitaren= Podxt ( met metalshop pack )
Opgenomen in Nuendo 3 met waves diamond bundle.
Keys en Piano is Edirol Orchestra
Bass is Edirol Superquartet Rock Bass.

Het nummer heet Afterlife
Hij heet zo omdat het nummer als het waren inknalt, daarna de soort ballad achtige als het ware naar een rustige plek te gaan, daarna terugkomen ( harder ).
Link:
www.myspace.com/mendelb
Of als je hem niet wilt downloaden:
www.mendelb.com/Afterlife-01.mp3

En als je lekker wilt meespelen:

www.mendelb.com/ABT.mp3 ( zonder lead )
Gegroet,

Mendel bij de Leij

Luke-wannabe
20 augustus 2007, 20:00
Klinkt lekker! Mooie thema's ook :)
Je hebt op gegeven moment zo'n stukje in de solo dat je zo heel snel terug loopt. Dat vond ik jammer. Want dat kwam niet echt goed over. Maar voor de rest, respect!

Bloodline
20 augustus 2007, 20:49
ok bedankt!!!!

Welk stukje bedoel je precies ?

Gitaro
20 augustus 2007, 21:00
Vet! De drums en de thema's zijn weer fris, de synth voegt mooie dingen toe en met de dynamiek zit het zeker snor. Kan niet wachten tot ik Superior binnen heb, haha.

De Art of Life invloeden zijn ook aanwezig merk ik :D. Maar wel helemaal in je eigen stijl!

Frankiefrank2
20 augustus 2007, 21:56
Damn lekker nummertje, dat intro knalt er echt in..

Wat is trouwens het verschil tussen de drumkit from hell, en de drumkit from hell superior??


Frank

Frankiefrank2
20 augustus 2007, 22:06
Potverdikkeme ik heb hem nu afgeluisterd..
Hoelang ben je hier mee bezig geweest??? Voornamelijk de drums kostte veel tijd of niet?? Er zitten echt lekkere overgangen in.

Bloodline
20 augustus 2007, 22:43
iedereen bedant bedankt !!! haha ben super blij dat er vel positief erover is. Ik ben vorige week donderdag ongeveer met dit nummer begonnen

Bloodline
20 augustus 2007, 22:43
Vet! De drums en de thema's zijn weer fris, de synth voegt mooie dingen toe en met de dynamiek zit het zeker snor. Kan niet wachten tot ik Superior binnen heb, haha.

De Art of Life invloeden zijn ook aanwezig merk ik :D. Maar wel helemaal in je eigen stijl!


haah ja hzekers !! ik luister dat nmer dagelijks

Bloodline
20 augustus 2007, 22:45
Damn lekker nummertje, dat intro knalt er echt in..

Wat is trouwens het verschil tussen de drumkit from hell, en de drumkit from hell superior??


Frank


Drumkit From Hell was de eerste. meer standaard, wel heel goed !!
Drumkit from hell superior is in mijn ogen de meester. 39 gig aan goeie samples en super realistisch, en heel veelzijdig

jw009
20 augustus 2007, 22:46
Fucking ziek !!! Echt heel kick arrangement, enige punt van kritiek van mijn kant is dat ik de gitaarsolo's te veel overheersen, vooral in het begin. Voor de rest groot respect, hoe krijg je trouwens die toms zo lekker klinkend? Gebruik je andy's samples, en hoe EQ je ze ongeveer?

Luke-wannabe
21 augustus 2007, 00:28
ok bedankt!!!!

Welk stukje bedoel je precies ?
Ja ik kan niet zeggen "van 1.10 to 1.12" want ik zie geen tijdsbalk. Maar laat maar zitten, joh het is gewoon te gek wat je doet! Als ik de goeie gear heb om op te nemen ga ik ook lekker dit soort dingen doen..

Bloodline
21 augustus 2007, 09:22
Fucking ziek !!! Echt heel kick arrangement, enige punt van kritiek van mijn kant is dat ik de gitaarsolo's te veel overheersen, vooral in het begin. Voor de rest groot respect, hoe krijg je trouwens die toms zo lekker klinkend? Gebruik je andy's samples, en hoe EQ je ze ongeveer?

Haha... "en de gitaar zal overheersen !" hahaha !

Toms heb ik nooit samples op.

Mijn geheim voor de toms is gewoon simpel weg een golf.

Hoog bij de bas, laag bij die mid, en hoog bij de treble.
Hoog-Laag-Hoog expiimenteer daar eens mee.

En ik haal altijd wat bj 100hz naar beneden want daar zit het "oomph" effect dat irritant is.

wesp
21 augustus 2007, 11:46
Sick shit ouwe :)

Elixir
21 augustus 2007, 11:59
Wow... echt een geweldig nummer.

Ooit hoop ik ook nog eens zoiets te kunnen schrijven.
Welke versterker modellen uit het metalshop pack heb je hiervoor gebruikt?

Bloodline
21 augustus 2007, 12:30
Voor riffs de MS-Diamondplate.

Voor de solo gitaar zelfde amp maar andere mic ( Condenser )

Ibanez666
21 augustus 2007, 13:56
Wat mij betreft eerst het pluspunt, namelijk een geweldige compositie!

wat minder mijns inziens: je gebruikt geen "spannende" noten tijdens het soleren en volgens mij speel je alles op je hals element? Het klinkt in ieder geval heel erg rond en dat gaat vervelen na een aantal minuten. Ik mis dan de fellere brug sound hier aan daar, klinkt wat aggressiever.

Maar over het geheel genomen een prima song. Heb je deze ook zonder lead gitaar? Kan ik thuis ook eens meespelen. Misschien blijkt jouw uitvoering dan wel nog beter en lastiger dan gedacht ;-)

glasbier
21 augustus 2007, 14:35
Dikke Pluim Bloodline!
Waag het niet om in mijn band te komen spelen wat dan lig ik eruit!
Knap gedaan!

Bloodline
21 augustus 2007, 14:53
Wat mij betreft eerst het pluspunt, namelijk een geweldige compositie!

wat minder mijns inziens: je gebruikt geen "spannende" noten tijdens het soleren en volgens mij speel je alles op je hals element? Het klinkt in ieder geval heel erg rond en dat gaat vervelen na een aantal minuten. Ik mis dan de fellere brug sound hier aan daar, klinkt wat aggressiever.

Maar over het geheel genomen een prima song. Heb je deze ook zonder lead gitaar? Kan ik thuis ook eens meespelen. Misschien blijkt jouw uitvoering dan wel nog beter en lastiger dan gedacht ;-)


Backingtrack had ik al, komt eraan !

Bloodline
21 augustus 2007, 14:55
Wat mij betreft eerst het pluspunt, namelijk een geweldige compositie!

wat minder mijns inziens: je gebruikt geen "spannende" noten tijdens het soleren en volgens mij speel je alles op je hals element? Het klinkt in ieder geval heel erg rond en dat gaat vervelen na een aantal minuten. Ik mis dan de fellere brug sound hier aan daar, klinkt wat aggressiever.

Maar over het geheel genomen een prima song. Heb je deze ook zonder lead gitaar? Kan ik thuis ook eens meespelen. Misschien blijkt jouw uitvoering dan wel nog beter en lastiger dan gedacht ;-)


www.mendelb.com/ABT.mp3 ( zonder lead )

Ibanez666
21 augustus 2007, 15:17
Cool! Ik moet vanavond oefenen, dus heb geen tijd maar ga deze week wel ff zitten.

bedankt...

Bloodline
22 augustus 2007, 11:21
no problem

Iceman
23 augustus 2007, 12:55
Wat een bagger!!!





Hehe, grapje.
Goed gedaan, je hebt demix duidelijk schoon gelaten om ruimte te creeren voor de solo's. Alles klinkt minder druk.

Solidkick
23 augustus 2007, 14:08
Dit wie foar my wat oan de lange kant en dat mei die piano koe der om mei ek wol ut. Mar ik koe wol hearre dat jo vaker mei dat ding omgrieme.
:rockon:

Bloodline
23 augustus 2007, 14:17
HAHHAHAHAHAHA Solidkick, dit is progressive rock nou ? dat wyst do ek tog wol ? Hahahah do wolle meer van dat harde metal nou ?

R.W.
23 augustus 2007, 15:47
errug lekker!! keep it up zowel t gitaarspel als de productie

FrankS
23 augustus 2007, 16:32
ja nais man!! dat pianostuk breekt ff lekker ook :)

Tias
24 augustus 2007, 14:19
Naja, zoals iedereen zegt, mooi nummer knap gedaan.
Af en toe vind ik (vooral in et begin) dat de solo niet helemaal past,
qua timing of iets anders

Verder dat piano stukje klinkt lekker int midden
en dat versnelde stukje op et einde ruled ook echt de pan uit
vanaf 9.10

hell yeah, you've done it again, another great song

Bloodline
24 augustus 2007, 14:59
Frnkie en Tias bedankt !!

En Tias ben blij dat je het outro vet vindt :D!!

The Lo Lands
24 augustus 2007, 15:14
Knap gedaan hoor, mijn complimenten! Mooie thema's, solo's vind ik hier en daar niet altijd even fraai. Qua originaliteit tja, in deze stijl is al zoveel te vinden dat ik er persoonlijk niet meer echt warm voor loop. Daarnaast wel een hele mooie productie!

:rockon:

Don Capo
24 augustus 2007, 15:39
Vreselijk vet Mendel, geen kritiek, just lof (en dan niet die witte)

Ic3gl0vE
24 augustus 2007, 16:33
Klinkt weer goed Mendel! Volume van de solo's zou van mij wat lager mogen, dan komt de rest wat meer tot z'n recht.

Maar man man, vooral na dat rustige stuk wordt het echt te gek.

:rockon: :rockon: :rockon: :rockon:

Raffel
24 augustus 2007, 21:00
super..vet..!!!

ZonderZout
24 augustus 2007, 21:06
Je vind het toch niet erg als ik hem even op repeat zet nu hè? Dan bang ik nog wat head mee! Vette shit weer!! :rockon:

Bloodline
26 augustus 2007, 23:23
HAhha heren dank u wel voor uwe reacties :D !!!!

meul
27 augustus 2007, 16:46
Hey BL,

Ik hoor een paar mooie dingen. tof thema, piano in ergens in het midden ook mooi sfeervol en stuk strakker gespeelt dan een paar dingen die ik eerder van je hoorde. je bent sterk in je ritmische wendingen.

let ff op, je leads zijn niet overal zuiver, je staat met deze partij(en) over bijna het hele nummer een fractie te hoog gestemd. je kunt beter obvious out of tune spelen dan dit. mix je misschien af op een koptelefoon? misschien mierengeneuk maar ik vind het zonde van deze goede track.

gr,
Jan

Bloodline
27 augustus 2007, 19:09
Hey BL,

Ik hoor een paar mooie dingen. tof thema, piano in ergens in het midden ook mooi sfeervol en stuk strakker gespeelt dan een paar dingen die ik eerder van je hoorde. je bent sterk in je ritmische wendingen.

let ff op, je leads zijn niet overal zuiver, je staat met deze partij(en) over bijna het hele nummer een fractie te hoog gestemd. je kunt beter obvious out of tune spelen dan dit. mix je misschien af op een koptelefoon? misschien mierengeneuk maar ik vind het zonde van deze goede track.

gr,
Jan

Jan bedankt voor je reactie !!

Zou het ook kunnen zijn dat mijn hogere frets vals zijn ( japanse Jackson gitaar heb ik ).

als ik de A aansla op de lage e snaar zit hij precies op de 440 hz.
als ik hem een octaaf hoger pak ( 17de fret E snaar ) is hij echter wel rond de 430 hz dus. veel valser dus. zou het daaraan kunnen liggen ?

ScptR
27 augustus 2007, 19:20
Lekker nummer! Klinkt erg goed alleen zou ik de solo gitaar iets zacher doen en de drums wat harder, in vergelijking scheelt dat nogal wat.. Mooie overgang van hard naar rustig naar weer harder, erg goed gedaan!

meul
27 augustus 2007, 20:10
Jan bedankt voor je reactie !!

Zou het ook kunnen zijn dat mijn hogere frets vals zijn ( japanse Jackson gitaar heb ik ).

als ik de A aansla op de lage e snaar zit hij precies op de 440 hz.
als ik hem een octaaf hoger pak ( 17de fret E snaar ) is hij echter wel rond de 430 hz dus. veel valser dus. zou het daaraan kunnen liggen ?

ja hoor dat zou zeker kunnen. het kan zijn dat je snaren oud zijn. bij mij gaat mijn hoge E tot wel een halve toon omlaag rond de 12th wanneer snaren echt oud zijn. dit gebeurd zowel bij mijn oude charvel als mijn nieuwe ibanez gitaar. maar als je snaren vers zijn is je gitaar gewoon niet goed octaaf zuiver en dan moet je goed gaan stellen. in principe pak ik een nieuwe set voor elke opname.

maar dan nog moet je echt zoeken naar een compromis, want dit is zonde van je werk

ik heb b.v problemen in fruity. waar een aantal instrumenten 440 zijn en een aantal net niet. je kunt dit wel pitchen. maar zelf zoek ik de tussenweg op gehoor. je moet die stem gevallen niet te veel vertrouwen, per defenitie niet, je oren zijn de baas!!! ik stem b.v mijn lage E altijd een fractie lager omdat ik redelijk hard aansla. hierdoor krijgt de snaar een zwieper en gaat de toon omghoog door de uitslag. ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger waren er 2 standaards voor de A (hoop dat mijn info goed is) 440 en 440 hz. misschien dat daar oorzaak licht, maar nogmaals, fuck it, gewoon bijstemmen, als het goed is weet je het, twijfel is fout!

gr,
Jee

Bloodline
27 augustus 2007, 20:40
ja hoor dat zou zeker kunnen. het kan zijn dat je snaren oud zijn. bij mij gaat mijn hoge E tot wel een halve toon omlaag rond de 12th wanneer snaren echt oud zijn. dit gebeurd zowel bij mijn oude charvel als mijn nieuwe ibanez gitaar. maar als je snaren vers zijn is je gitaar gewoon niet goed octaaf zuiver en dan moet je goed gaan stellen. in principe pak ik een nieuwe set voor elke opname.

maar dan nog moet je echt zoeken naar een compromis, want dit is zonde van je werk

ik heb b.v problemen in fruity. waar een aantal instrumenten 440 zijn en een aantal net niet. je kunt dit wel pitchen. maar zelf zoek ik de tussenweg op gehoor. je moet die stem gevallen niet te veel vertrouwen, per defenitie niet, je oren zijn de baas!!! ik stem b.v mijn lage E altijd een fractie lager omdat ik redelijk hard aansla. hierdoor krijgt de snaar een zwieper en gaat de toon omghoog door de uitslag. ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger waren er 2 standaards voor de A (hoop dat mijn info goed is) 440 en 440 hz. misschien dat daar oorzaak licht, maar nogmaals, fuck it, gewoon bijstemmen, als het goed is weet je het, twijfel is fout!

gr,
Jee

Al ik laag stem doe ik precies het zelfde, net en fractie lager de laagste snaar wan al je hem aanslaat als hij NET een fractie lager zit, dan is hij perfect in toon.

Ook al heb ik nieuwe snaren op me gitaar is de 12de fret octaaf wel zuiver opzich maar hoger dan de 12de fret gaat het slechter. Ik bend ook nu niet op me gevoel, maar op me gehoor en dat is lastig als je hard moet benden dan normaal.

je zei "maar als je snaren vers zijn is je gitaar gewoon niet goed octaaf zuiver en dan moet je goed gaan stellen". Dat heet toch Intonatie ? hoe kan ik dat goedstellen, dat mijn fretten waar ook gewoon echt zuiver zijn !!!

Tias
27 augustus 2007, 20:40
Frnkie en Tias bedankt !!

En Tias ben blij dat je het outro vet vindt :D!!
hihi, tis wat heftiger en sneller, daar houd ik wel van
=]

meul
27 augustus 2007, 21:12
Al ik laag stem doe ik precies het zelfde, net en fractie lager de laagste snaar wan al je hem aanslaat als hij NET een fractie lager zit, dan is hij perfect in toon.

Ook al heb ik nieuwe snaren op me gitaar is de 12de fret octaaf wel zuiver opzich maar hoger dan de 12de fret gaat het slechter. Ik bend ook nu niet op me gevoel, maar op me gehoor en dat is lastig als je hard moet benden dan normaal.

je zei "maar als je snaren vers zijn is je gitaar gewoon niet goed octaaf zuiver en dan moet je goed gaan stellen". Dat heet toch Intonatie ? hoe kan ik dat goedstellen, dat mijn fretten waar ook gewoon echt zuiver zijn !!!

Uiteindelijk is het natuurlijk het makkelijkst als je dit eerst aanpakt. intonatie heeft te maken met de lengte van je snaar. van af de topkam tot 12 en van 12 tot aan waar je snaar de brug raakt moet precies even lang zijn. als het goed is kan je de zadeltjes van je brug, of tremolo syteem verschuiven (zit vast met schoef of imbusje) de regel is

eerst flageolet op 12, dan 12 indrukken en kijken of het stemt

te laag = naar voren
te hoog = naar achteren

dit doe je met hele kleine stapjes.
Maar, houd er dus dan wel rekening mee dat ook wanneer je gitaar oke is, je afhankelijk bent van de stemmingen op je backtrack. en dit is de baas. maar het word wel makkelijker als in ieder geval je gitaar in orde is.

Jee

Bloodline
27 augustus 2007, 22:12
bedankt !! morgenochtend ff proberen

Markmoos
27 augustus 2007, 22:19
Leuk zeg, ik zet het nummer aan, hoor een heel zacht introotje dus ik gooi dat volume open, ineens WHAM :p misschien dus een beetje overkill aan dynamiek, gooi er misschien eens wat meer compressie overheen. De solo's doen een beetje mysterieus steve-vai-achtig aan. Wat al eerder is gezegd is dat de solo's af en toe qua volume wel wat overheersen, verder wel mooi gespeelt.

Bloodline
27 augustus 2007, 22:59
Leuk zeg, ik zet het nummer aan, hoor een heel zacht introotje dus ik gooi dat volume open, ineens WHAM :p misschien dus een beetje overkill aan dynamiek, gooi er misschien eens wat meer compressie overheen. De solo's doen een beetje mysterieus steve-vai-achtig aan. Wat al eerder is gezegd is dat de solo's af en toe qua volume wel wat overheersen, verder wel mooi gespeelt.


Harstikke bedankt Markje !! en ik zit al wat te prutsen met compressie en volume :)