PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe



christiaanguitar
20 augustus 2007, 17:02
Ik heb sinds kort mn zinnen gezet op de Fender Hot Rod Deluxe, maar aangezien hij toch een mooi prijsje had, vroeg ik me af of er geen vergelijkbare versterkers zijn, wat minder vermogen (40watt buizen is toch veel voor me), en ongeveer de zelfde kwaliteit, voor een lagere prijs?
Suggesties welkom dus

glasbier
20 augustus 2007, 17:38
Fender Champ.
Vergeet die Fender Hotrod deLuxe;krijg je spijt van.
Er zijn zoveel andere leuke versterkers! :punk:

Chris Winsemius
20 augustus 2007, 17:56
Als het 'n model uit de huidige Fender familie moet zijn: Blues Junior. Test ook zeker even 'n nieuwe VOX AC15 uit.

glasbier
20 augustus 2007, 18:18
Blues Junior heb ik ook gehad;erg fijne amp maar let ff op dat je dan wel de USA hebt en niet de Mex.

christiaanguitar
20 augustus 2007, 18:20
Fender Champ.
Vergeet die Fender Hotrod deLuxe;krijg je spijt van.
Er zijn zoveel andere leuke versterkers! :punk:

Hoezo? Ik had em getest en vond em echt heerlijk.. Goede clean en overdrive.. meer heb ik niet nodig.. en anders koop ik wel een pedaaltje erbij..
Wat kost ie ongeveer? Kan t niet gelijk vinden.. Is het ook een tube-amp of niet? want dat wil ik toch echt wel hebben! Zeker met mn USA Strat die er zit aan te komen..

christiaanguitar
20 augustus 2007, 18:29
Als het 'n model uit de huidige Fender familie moet zijn: Blues Junior. Test ook zeker even 'n nieuwe VOX AC15 uit.

Ja die vox wilde ik ook testen, maar die had ie niet op voorraad..
Wat vinden jullie trouwens van de Hot Rod Deluxe?
Doen of niet?

glasbier
20 augustus 2007, 18:37
Op huiskamer nivo klinkt hij best wel goed. Maar hoger wordt hij brallerig en schel.

glasbier
20 augustus 2007, 18:38
Vox-15 vond ik ook erg goed maar een klote reverb!
Nu heb ik een amp zonder reverb!!!

guitartub
20 augustus 2007, 18:41
Misschien ook een aanrader: Laney VC15

christiaanguitar
20 augustus 2007, 18:41
Ja die reverb vind ik wel belangrijk.. en is 15watt niet te weinig om met een band te spelen? Ik ga nu studeren aan de uni voor het eerst en ga ik proberen een band samen te stellen.. en speel nu ook af en toe samen met wat vrienden.. Met beginnersgitaar over basversterker :rockon: En zit er wel een overdrive op de vox? of is dat die topboost? weet niet wat dat betekent..

hij is dan wel weer wat goedkoper tov de hot rod.. dus ben nu toch aan t twijfelen, maar das wel beter als iets kopen en later spijt hebben.. En of die 100euro goedkoper of duurder is maakt me ook niet zoveel uit, want ik wil gewoon een set hebben die ik 25jaar kan houden om het zo maar te stellen.

christiaanguitar
20 augustus 2007, 18:44
Misschien ook een aanrader: Laney VC15

Ja.. ik weet het niet.. bijna even duur.. dan doe ik liever de 40 watt hot rod denk ik.. of de voxac15 omdat ik daar zoveel positieve reviews over lees.

glasbier
20 augustus 2007, 18:51
De 15Watt B-Junior is hard zat voor in een band.

episua
20 augustus 2007, 20:01
Ik heb een tijdje een ac15 gehad en speel nu op een hot rod deluxe.
Beide zijn natuurlijk heel verschillende versterkers.
Voor kleine cafe's en thuis oefenen kan je het beste de ac15 nemen.
Wil je toch echt meer power en meer headroom kan je het beste dus de hot rod nemen.
Al met al, de ac15 heb ik maar 4 maanden gehad of zo.
Clean vond ik 'm echt prachtig klinken maar helaas met te weinig vermogen. Daarnaast is ie ook nog eens ontzettend zwaar.
Met mijn hot rod deluxe ben ik nog steeds heel tevreden, is minder zwaar dan de ac15, meer vermogen en veel meer headroom.

Vergeet ook niet de statesman van H&K te testen. Die klinkt echt prachtig, schitterend Vox achtig clean met een prachtige vette overdrive.

Blaahaab
20 augustus 2007, 20:07
15 watt transistor is beetje weinig voor een bandje (ervan uitgaand dat je zonder zaalversterking en drumversterking speelt) maar 15 watt buizen gaat veel harder en is hard zat dus dan

christiaanguitar
20 augustus 2007, 22:52
Ik heb een tijdje een ac15 gehad en speel nu op een hot rod deluxe.
Beide zijn natuurlijk heel verschillende versterkers.
Voor kleine cafe's en thuis oefenen kan je het beste de ac15 nemen.
Wil je toch echt meer power en meer headroom kan je het beste dus de hot rod nemen.
Al met al, de ac15 heb ik maar 4 maanden gehad of zo.
Clean vond ik 'm echt prachtig klinken maar helaas met te weinig vermogen. Daarnaast is ie ook nog eens ontzettend zwaar.
Met mijn hot rod deluxe ben ik nog steeds heel tevreden, is minder zwaar dan de ac15, meer vermogen en veel meer headroom.

Vergeet ook niet de statesman van H&K te testen. Die klinkt echt prachtig, schitterend Vox achtig clean met een prachtige vette overdrive.

bedankt voor je reactie, maar wat bedoel je precies met 'headroom'? ik weet het ik ben nog maar een dummie in het 'gitarenjargon'. Heeft de vox overigens ook evenveel mogelijkheden als de hot rod? Denk je dat de Fender niet goed is om in een slaapkamertje te spelen, en dat ik dan beter de vox neem, of dat ik toch de fender moet nemen voor het spelen met mn band? ik wil namelijk vooral op lange termijn met hetzelfde materiaal spelen, en als ze toch dezelfde prijs hebben ong. kan ik misschien beter voor de hot rod gaan?

ik weet het, ik ben een zeurpiet, maar ik word echt elke keer gek gemaakt van de verschillende keuzemogelijkheden. :B

in ieder geval hartstikke bedankt!!

glasbier
20 augustus 2007, 23:09
Zoals Chris(en ik) al zeiden kan een Blues Junior best wel geschikt voor je zijn.
Zowel voor thuis als op de planken. Ik heb er ook 1 gehad en ook mee opgetreden. Fantastisch ding. Een AC-15 vervormd vrij snel,op 6 al,dus als je clean op hoger volume wilt blijven is de AC-15 niet erg geschikt. Ik heb er laatst ook 1 geprobeert en vond hem erg goed,alleen de reverb niet. Probeer wat uit en gebruik de zoekfunctie;dan krijg je ook veel info. Succes!!

christiaanguitar
20 augustus 2007, 23:12
OK dank je! zal gaan zoeken

q-elvis-p
20 augustus 2007, 23:31
hoi,

ik heb een ac15 blue alnico. zeer prettige versterker voor thuis te oefenen, maar indd om helemaal clean te blijven op hoog volume heb je iets meer nodig dan 15 watt.
Top boost is een soort boost je signaal dat laat oversturen, hoe meer je deze opendraait hoe meer overdrive. (lees simpelweg gain).
Ik ben nu bezig om er andere (betere) buizen in te zetten en ben benieuwd wat er dan mee gebeurd. er zijn ook buizen die langer clean blijven, tenminste als ik tubedoctor.com ofzo moet geloven.
Ik zou wel even tweedehands gaan kijken er is genoeg van dit soort versterkers in omloop. en een ander voordeel is dat wanneer het niet helemaal naar je zin is je weinig of geen verlies maakt bij doorverkopen.

de fender vond ik zelf een iets minder(scheller). Ik zou wel voor een twee keer 12" gaan en niet voor een 4x10". de 2x12" is lichter en ik heb het idee dat 12" beter is dan 10".
Met een fender hotrod of Vox ac15 ga je niet zo gauw de mist in. Het enige minpuntje is en blijft de gain, maar dat valt voor een groot deel weer op te lossen met pedaaltjes etc. of natuurlijk een tweede versterker ;) !!!!

Chris Winsemius
21 augustus 2007, 00:08
Hoi q-elvis-p (member.php?u=14440)

Je buisjes liggen al klaar (voor meer warmte), voor meer cleane headroom zijn [type] 5751 pre-amp-buisjes goed.

Nog 'n tip: als je ietsje cleaner wilt; volume-regelaar op je gitaar ietsje terugdraaien.

mVg,

Chris

Kim Wilson
21 augustus 2007, 08:08
Ik heb ook een poos een Hotrod Dlx gehad. En aanvankelijk klinkt ie idd erg lekker. Lekker veel volume (als het moet, alles kan zachter natuurlijk), je hebt nooit tekort.

Maar, op den duur ging ik me ergeren aan de schelle klank. Weinig body, vreemde voicing. Ik heb zelfs een 2x12 cab met Celestion G12H eronder gehad, maar daarmee kreeg ik ook niet dat wat ik zocht. Hij bleef pinnig en schel. Oja, stel je van die overdrive niet teveel voor. Hij is redelijk bruikbaar (voor heel erg vintage gevoicede slagpartijen), maar wees voorzichtig met de hoeveelheid gain. En hetzelfde geldt voor de reverb, gebruik met mate.

Ik weet niet wat je budget is, maar voor het geld van een nieuwe zou je ook een oudere Fender kunnen kopen. Een nieuwe HRDlx kost 700-750 Eu. Ik kocht een '71 Bandmaster Reverb voor 750 Eu. Als je een (voor Fender begrippen) strakke amp zoekt die lekker opbreekt, zou je daar eens naar kunnen zoeken. Een Bassman 50 zal zo rond dezelfde prijs hangen. Koop er een lekker overdrive pedaaltje bij, laat er een mastervolume inbouwen en je bent in Fender heaven. :D

G.G.
21 augustus 2007, 09:57
Klinkt gek, maar ik zweer bij twee amps. Een voor clean, en eentje voor scheur.

Voor clean heb ik een 90w fender deluxe 112 (tranny) die blijft lang clean, is lekker compact, en het clean van een transistorversterker vind ik heerlijk.

Voor scheur heb ik nu niets, maar er komt een A15mk2.

Misschieb is dat ook een optie, 2 amps. Eentje die heel lang clean blijft, en eentje die al lekker vroeg begint te scheuren.

Kim Wilson
21 augustus 2007, 10:02
Ieder zijn voorkeur. Ik heb het liefst 1 amp. Die van mij kan vrij lang clean blijven, als het moet. Maar hij kan ook een lekker randje geven. En voor nog meer gain heb ik een BD-2. Voor een 1-kanaals amp heb ik toch een behoorlijke reeks aan verschillende drive-modi. En het voordeel is (vind ik) dat de sound altijd hetzelfde karakter heeft.

christiaanguitar
22 augustus 2007, 10:31
Ja mn voorkeur gaat uit naar de vox ac15. Best wel grappig trouwens. Ik was gisteren op de INKOM Maastricht, introductiedagen universiteit, en daar speelde het coverbandje Krezip geloof ik. 2 gitaristen, goede muzikanten, en Fender Blues Junior, en Vox AC 15, toevallig de twee keuzes waartussen ik twijfelde :D. Ik kon helaas niet veel verschil horen (Veel herrie en bas) en ook nog eens dat ze 2 verschillende gitaren gebruikten. Ze klonken beide overigens mooi!

Wat vinden jullie van het gebruik van een vox met pedaaltjes, als de overdrive al echt zo slecht is ten minste. zware scheur is aan mij niet besteed, maar als ik later van mening verander, zijn pedaaltjes dan een goede optie, om door zo'n versterker te spelen?

Ohja en van die band nog even, der stonden zo'n 5000 man te kijken, en speelden ze gewoon met hun 15watt versterkers, met een speciale microfoon op de versterker. Werkte prima!

ColourofFire
22 augustus 2007, 11:33
Ja mn voorkeur gaat uit naar de vox ac15. Best wel grappig trouwens. Ik was gisteren op de INKOM Maastricht, introductiedagen universiteit, en daar speelde het coverbandje Krezip geloof ik. 2 gitaristen, goede muzikanten, en Fender Blues Junior, en Vox AC 15, toevallig de twee keuzes waartussen ik twijfelde :D. Ik kon helaas niet veel verschil horen (Veel herrie en bas) en ook nog eens dat ze 2 verschillende gitaren gebruikten. Ze klonken beide overigens mooi!

Wat vinden jullie van het gebruik van een vox met pedaaltjes, als de overdrive al echt zo slecht is ten minste. zware scheur is aan mij niet besteed, maar als ik later van mening verander, zijn pedaaltjes dan een goede optie, om door zo'n versterker te spelen?

Ohja en van die band nog even, der stonden zo'n 5000 man te kijken, en speelden ze gewoon met hun 15watt versterkers, met een speciale microfoon op de versterker. Werkte prima!

Er worden heel vaak mics en PA's gebruikt om bands te versterker, ik heb nog nooit ergens gespeeld waar dat niet gebeurde. En pedaaltjes gebruiken kan prima. Een tubescreamer oid werkt goed met de ac15, en dan zit je niet gelijk in zwaar gescheur, maar kun je ook gewoon een subtiele overdrive maken.

christiaanguitar
22 augustus 2007, 11:54
Die Vox ac15 vind ik trouwens helemaal niet tweedehands :s. Niet op marktplaats, eBay. Geen idee :s en kben toch een gevorderde tweedehands speurder:D

q-elvis-p
22 augustus 2007, 23:39
Die Vox ac15 vind ik trouwens helemaal niet tweedehands :s. Niet op marktplaats, eBay. Geen idee :s en kben toch een gevorderde tweedehands speurder:D

geduld en mazzel hebben!!! ik heb m ook van marktplaats... zijn wel goede deals zo heb ik met blue alnica gezien voor rond de 500€