PDA

View Full Version : gitaarles



vissebeest
20 januari 2003, 18:59
Hoi,

'k heb nog een vraagje over gitaarles. Hoe gaat dat nou bij gitaarles (privé)? Moet je hele boeken lezen over muzieknotaties, akkoorden en technieken en moet je dan alles uitvoeren, of leert de leraar je nieuwe dingen die je thuis moet oefenen? En duurt het lang voordat je een liedje kan spelen? en zijn dat liedjes als kortjakje of 'gewone' bekende liedjes (pop/klassiek)?

Alvast bedankt

suzanne
20 januari 2003, 21:09
nou ik zit bij een hele goede officiele muziekschool en nee geen liedjes van altijd is kortjakje ziek!!
ik mocht kiezen noten leren of geen noten, ik heb er op langere termijn wel voor gekozen maar op het moment mag ik zelf liedjes meenemen en die zoek ik dan samen uit met mn gitaarleraar. zo leer de nummers en de techniek.

Iv
20 januari 2003, 21:19
Als je in Amersfoort woont, dan moet je de KSW in Hoogland proberen. Daar heb ik ook al jaren les.

Stringkiller
21 januari 2003, 12:05
Ik heb les van een jongen die op het conservatorium zit. Ik weet niet of dat er een bij jou in de buurt zit, maar anders zou ik je dat aanraden. Ik leer veel en kan zelf bepalen hoe ik mijn les invul. Het is goedkoper dan de muziekschool en ook wat vrijblijvender. Ik kan bijvoorbeeld de les makkelijk verzetten als het me een keer niet goed uitkomt. Hoe snel je een liedje kan spelen hangt af van hoeveel je oefent. Het begin is lastig en krijg je last van je vingers, gewoon doorgaan en onthoudt dat het steeds makkelijker wordt. Als je eenmaal een stuk of wat akkoorden kunt spelen rammel je er ook al heel wat liedjes uit. Maar met een week of twee drie moet je toch al wel je eerste resultaten boeken denk ik. Succes!!!!

vissebeest
21 januari 2003, 16:17
He waar zit die muziekschool in amersfoort dan daar woon ik en als die goed is kan ik is kijken. Hebben ze een site???