PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar; tremolo bar past niet (floyd rose)



Augurk
20 augustus 2007, 16:02
De tremolo bar past dus niet, nu zie ik aan de achterkant nog wel een inbusschroef zitten, maar daar was ook geen beweging in te krijgen.
In principe zou het toch gewoon moeten passen meteen, lijkt me?
Grt

Don Capo
20 augustus 2007, 16:05
Gadver, elektrisch... :D

----------> elektrisch

almarvk
20 augustus 2007, 16:15
Kan je wat meer informatie geven.

Wat voor gitaar?
Welk tremolo systeem?
Foto's?

Augurk
20 augustus 2007, 16:53
Het kwaad is alweer geschied , gvd :mad:
Had hem er niet helemaal goed inzitten, want dat lukte simpelweg niet en jahoor "KRAK" , breek het topje af waaraan je de tremolo bar vast kan draaien. Heel die floyd is waardeloos nu.
De vraag is nu: stuur ik de gitaar terug naar musik-produktiv, als dit al onder garantie valt of laat ik er een ander (beter) tremolosysteem opzetten?
Wat zijn de betere systemen?
ps gitaar is een ESP LTD M-1000, tremolo is een originele floyd rose.

G.G.
20 augustus 2007, 17:02
Het kwaad is alweer geschied , gvd :mad:
Had hem er niet helemaal goed inzitten, want dat lukte simpelweg niet en jahoor "KRAK" , breek het topje af waaraan je de tremolo bar vast kan draaien. Heel die floyd is waardeloos nu.
De vraag is nu: stuur ik de gitaar terug naar musik-produktiv, als dit al onder garantie valt of laat ik er een ander (beter) tremolosysteem opzetten?
Wat zijn de betere systemen?
ps gitaar is een ESP LTD M-1000, tremolo is een originele floyd rose.

Garantie? Je hebt em er zelf niet goed in zitten, zet kracht en "krak". Valt denk ik niet onder degarantie hoor. Je hebt hem gewoon gemold.

Riky
20 augustus 2007, 17:06
hoveel kracht heb je gezet?? ik snap eigenlijk niet wat je aan een floyd rose kapot kunt maken...

Frankiefrank2
20 augustus 2007, 17:32
ik heb ook een original floyd, en ik snap niet wat er mis mee kan zijn.. zet is een foto'tje online.

trouwens ik denk dat grote zaken als musicproductiv er misschien niet moeilijk over doen.

Hoelang moest je wachten op je gitaar??

Ik wil die ook. HEBBE HEBBE HEBBE

en wat de betere systemen zijn??

FLoyd is HET topmerk, verder vind ik persoonlijk de zero points van ibanez beter, omdat ze niet ontstemmen als je een snaar breekt en oerdegelijk zijn.

Augurk
20 augustus 2007, 17:57
Dit dus :(

http://image.bayimg.com/cagepaabb.jpg

Orpheo
20 augustus 2007, 18:28
hahahaha jezus hoe kansloos :D een OFR is gemaakt van staal. damn hoe hard moet je wrikken als je je OFR zo verkloot.



andere optie: metaalmoeheid. Dan is 't gewoon een kwestie van terugsturen en een nieuwe terugkrijgen. done.

Augurk
20 augustus 2007, 18:52
Ik bewoog hem maar 1 keer en niet eens hard en het ding brak gelijk...
Enfin, inmiddels het onderdeeltje los kunnen draaien en nu eens op zoek waar ik zo'n dingetje kan kopen, Suggesties?

http://image.bayimg.com/aagfiaabb.jpg

Kaïn
20 augustus 2007, 18:59
Ik betwijfel eigenlijk of je die dingen los kunt kopen. Maar wat je zou kunnen doen is met een gitaarbouwer even bellen, vox humana is een van de grootste, ik zou zeggen dat dat je best bet is. Even een zielig verhaal ophangen en kijken of ze dat onderdeeltje voor je hebben.

Frankiefrank2
20 augustus 2007, 19:24
Zeg augurk... Ik ben al tijden op zoek naar een Esp TLD M 1000 Ten zien in eerdere topics die ik over deze gitaar geopend heb. Ik kan hem alleen nergens uittesten, ik moet hem dan laten bestellen met een verplichting hem te kopen.
Dusch nu mijn vraag. Als je in de buurt van amsterdam woont.. Zou ik hem dan eenkeer mogen bekijken en ..... "aanraken"?? zodat ik misschien de gitaar ook kan kopen.

Ik heb trouwens met mijn ibanez hetzelfde probleem, Dit komt omdat ie gevallen is op de tremmelo hendel. Die is afgebroken, het onderdeel moet uit japan komen en ik wacht er al 3 maanden op.....

Ik heb dus hetzelfde probleem, Verder heb ik voor de duikvluchten nog mijn jackson sl3... soort gelijke gitaar als jij hebt.

Frankiefrank2
20 augustus 2007, 19:25
Ik betwijfel eigenlijk of je die dingen los kunt kopen. Maar wat je zou kunnen doen is met een gitaarbouwer even bellen, vox humana is een van de grootste, ik zou zeggen dat dat je best bet is. Even een zielig verhaal ophangen en kijken of ze dat onderdeeltje voor je hebben.

Die onderdeeltjes zijn gewoon te bestellen hoor.
Zie mijn bovenstaande post, het lijkt me ook stug dat je dan een nieuwe tremmelo moet kopen omdat er een simpel onderdeeltje stuk is. Het is niet voor niets los in de tremmelo gezet. ze hadden het er ook in kunnen gieten of tappen.

iwamoto
20 augustus 2007, 19:42
sorry dat ik het zeg hoor, het is natuurlijk heel zielig enzo, maar wat ben je dan voor ontiegelijke oet dat je zoiets kan slopen, ik heb 3 verschillende tremelo systemen (fr,ZR en kahler) en ik heb daar echt nog nooit iets aan gesloopt, echt ongelofelijk zeg.....

Luke-wannabe
20 augustus 2007, 19:46
hahahaha jezus hoe kansloos :D een OFR is gemaakt van staal. damn hoe hard moet je wrikken als je je OFR zo verkloot.



andere optie: metaalmoeheid. Dan is 't gewoon een kwestie van terugsturen en een nieuwe terugkrijgen. done.
Metaalmoeheid kan niet. Dat gebeurd pas als het staal heel veel is belast. Wat dus niet kan bij een nieuwe gitaar.

Frankiefrank2
20 augustus 2007, 19:51
sorry dat ik het zeg hoor, het is natuurlijk heel zielig enzo, maar wat ben je dan voor ontiegelijke oet dat je zoiets kan slopen, ik heb 3 verschillende tremelo systemen (fr,ZR en kahler) en ik heb daar echt nog nooit iets aan gesloopt, echt ongelofelijk zeg.....

Heej iwa.. wat is er zo speciaal aan die kahler tremelo??

iwamoto
20 augustus 2007, 20:09
Heej iwa.. wat is er zo speciaal aan die kahler tremelo??
dat het een systeem is dat op en neer kan maar dan op solidbody's, in dit geval op mn PRS model, het systeem werkt lekker, zoiets als dit maar dan rolbaar
http://www.kahlerparts.com/images/3300.jpg

Dark_Tranquillity
20 augustus 2007, 20:21
De LTD die je hebt is een vrij dure en professionele gitaar. Ik snap niet waarom je z'n ding hebt terwijl je niet weer hoe de tremolo werkt. Punt.

Dat je hem dan ook nog sloopt, dat is al helemaal een wonder. :dontgeti:

iwamoto
20 augustus 2007, 20:23
hoe hard moet je dan ook wel niet rammen om een stuk metaal eraf te breken, ik heb net nog eens gekeken naar mijn ZR trem (die ook zo'n mounter heeft) en hoe in godsnaam kan je dat "met zacht drukken" afbreken?

arie de beuker speelt voor u...

Danielovich
20 augustus 2007, 20:31
gewoon kansloos dit.

marter544
20 augustus 2007, 20:37
*ontzettende grijns* :D Ik hoop voor je dat het onder garantie valt, of dat je het onderdeeltje los kan krijgen...

Dark_Tranquillity
20 augustus 2007, 21:03
Ik ga met de heer Iwamoto mee in zijn mening.

Een koevoet is natuurlijk geen gangbare vervanging voor dat originele roerstaafje dat ze erbij leveren. ik heb dit net met mij gare tremolo proberen na te bootsen, en ik kan zeggen, zonder succes. (Ja, die had ook zn mount ;) en was licenced)

Orpheo
20 augustus 2007, 21:13
metaalmoeheid kan inderdaad niet, bij nader inzien. wat wel kan is een productiefout. het is echt gebroken, niet gescheurd.

iwamoto
20 augustus 2007, 21:49
metaalmoeheid kan inderdaad niet, bij nader inzien. wat wel kan is een productiefout. het is echt gebroken, niet gescheurd.
jouw tokai brak toch ook toen je er op ging staan? of was dat ook een productiefout ;)

Augurk
20 augustus 2007, 22:15
Eh, ja, behoorlijk kansloos allemaal, dank u. :confused:
Maar dat ding brak toch echt zomaar zonder dat ik er bijzonder veel kracht op uitoefende. Bovendien paste me bar sowieso niet goed in dat ding, dus heb ik me twijfels of het allemaal wel origineel was. Zal eerst eens bij musik produktiv informeren.

Danieldg
20 augustus 2007, 22:22
dat kan perfect. Doordat ie er fout indraaide onstond er een enorme spanning/druk op het deel met de schroefdraad, en dan is de kleinste beweging genoeg om het te doen breken. ( heb al meerdere mensen gezien die het voor hebben gehad hoor.)

Orpheo
20 augustus 2007, 22:27
jouw tokai brak toch ook toen je er op ging staan? of was dat ook een productiefout ;)

nee hoor; die brak niet toen ik erop ging staan (zoals te zien was op de foto).

Noid
20 augustus 2007, 23:57
[irritatiemodus ON]Nogal kansloos hoe Topicstarter door een aantal wordt afgezeken met het woord kansloos. Was U erbij toen het gebeurde? Nee ... topicstarter geeft U aanvullende informatie over hoe het is gebeurd, maar U verkiest liever uw eigen fantasie boven zijn informatie waarbij U de topicstarter vervolgens ook nog eens aanspreekt ... Jammer, of moet ik zeggen "kansloos"?

Daarnaast vind ik het ook niet nodig om Orpheo aan het "Edwards" (het was geen Tokai) incident te blijven herinneren, daarvoor is hij al vaak zat "ter verantwoording geroepen".
[irritatiemodus OFF]

@Topicstarter: lullig dit, vervelend voor jou. Neem contact met Muzik Produktiv op. Ik heb zelf goede ervaringen met hun service. Als zij iets hebben geleverd wat niet in elkaar past, kan je het geknapte onderdeel wel vervangen, maar dan zal het probleem zich herhalen. Succes!

fred dons
21 augustus 2007, 07:52
bij die gitaren wordt de trem arm los van de gitaar bewaard en het is mij ook wel eens overkomen dat ik een verkeerde arm kreeg meegeleverd (optisch zag hij er hetzelfde uit maar was net iets dikker)

maar dat onderdeel + arm (ze worden in een setje verkocht ben je er gelijk zeker van dat het past) wordt bij Vox en Rockinger verkocht (schaller trem arm)
kost eur 10 in het zwart
http://www.rockinger.com/Media/Shop/1620c.jpg

http://www.rockinger.com/index.php?cat=WG075&product=1620C%2F1620S%2F1620G
en btw dat ringetje is van gietijzer en niet van gehard staal en tis niet zo moeilijk om dat te slopen hoor ;)

Augurk
21 augustus 2007, 10:49
Thanks, Noid en Fred, mooi dat zo'n setje gewoon te koop is en voor een prikkie nog wel, dank voor de tip!

Rinze
21 augustus 2007, 10:54
[irritatiemodus ON]Nogal kansloos hoe Topicstarter door een aantal wordt afgezeken met het woord kansloos. Was U erbij toen het gebeurde? Nee ... topicstarter geeft U aanvullende informatie over hoe het is gebeurd, maar U verkiest liever uw eigen fantasie boven zijn informatie waarbij U de topicstarter vervolgens ook nog eens aanspreekt ... Jammer, of moet ik zeggen "kansloos"?



Helemaal mee eens, dit soort dingen gebeurt nou eenmaal. Mooi dat er een oplossing is die niet te duur is.

no 1 hops
21 augustus 2007, 13:13
Thanks, Noid en Fred, mooi dat zo'n setje gewoon te koop is en voor een prikkie nog wel, dank voor de tip!doe er dan direct twee dan heb je reserve, want alles wat los zit aan een gitaar wil gauw spoorloss verdwijnen