PDA

View Full Version : Heeft iemand nog wat stukjes hout over?



SBloke
20 augustus 2007, 10:04
Voor een klein projectje ben ik op zoek naar wat stukjes hout. Veel groter dan 10 cm lang, bij 4 cm breed en 1 a 2 cm dik hoeft het niet te zijn.

Heeft iemand een stukje ebben, mahonie, palisander, maple of een ander mooi houtje liggen met interesante nervatuur of kleur? Stuur even een mailtje:

SBloke
21 augustus 2007, 11:42
83 mensen die hebben gekeken en geen enkel mailtje.

Heeft niemand een klein stukje hout over? Ik wil er natuurlijk best een financiële vergoeding voor geven.

Mattia
21 augustus 2007, 14:06
Vast ergens wel wat. Nog voorkeur? Mahonie (afrikaans) heb ik veel van liggen, maar of jij dat nou 'interessante' nerf zou willen noemen...tja. Ebben en rosewood, of bubinga, dan heb je het gewoon over een brug 'blank', en dat mag je overkopen, maar krijgen doe je 't niet ;). Nouja, 'kopen' is ook een groot woord. Verzendkosten zullen bijna duurder zijn.

ernieman
21 augustus 2007, 14:10
Kun je dan niet beter eens langsgaan bij je lokale houtboer en in zijn afvalbak kijken. Of eventueel naar de fijnhouthandel gaan.
Wat Mattia al zegt, veel van ons hebben wel stukken, maar meestal niet als afval, eerder bridgeblanks etc.

Enra
21 augustus 2007, 15:45
Ik heb wel een en ander en kan je ook wel wat leveren. Maar wat zoek je wel en wat zoek je niet? En wat is het je waard, want zoals Ernieman zegt, het is eigenlijk nooit afval!

Kijk anders even op mijn site via de profile van deze site!

Groet,

Enra.

pasqual
21 augustus 2007, 18:45
ik heb hier een stuk of wat stukjes essen liggen met een vrij grove nerf, maar om dat ff op de post te doen? als je in de buurt bent ben je meer dan welkom om een aantal stukjes mee te nemen.

groeten Pasqual.

SBloke
27 augustus 2007, 13:19
Nou, mijn plan: M'n zwitsers zakmes voorzien van een stel houten schalen. Ik denk dat een bezoekje aan de fijnhouthandel wel het beste zal zijn....

Staan die onder "fijnhout" in de gouden gids? of weet iemand er eentje in de buurt van Nijmegen of Tilburg.?

ernieman
27 augustus 2007, 13:43
Arhnemse fijnhouthandel?
www.af.nl