PDA

View Full Version : (700-900)mooie metal gitaar



de_bink
20 augustus 2007, 00:16
hey ik ga mijn eerste gitaar verkopen een Ibanez SA 120 en ook mijn amp Kustom Arrow 16R (een *** amp)

Ik zoek nu dus een nieuwe gitaar en versterker voor tussen de 700-900 euro. Het moet wel een stap omhoog zijn kwa gitaar, maar ik moet ook weer genoeg geld over hebben voor een lekkere amp (mogenlijk ook om mee te giggen).
Ik speel voornamelijk OPETH(75% haha) en andere metal soorten van slayer tot bullet for my valentine en van avenged sevenfold to canibal corpse. En ook af en toe een pop/rock klassiekertje van bijv Pink FLoyd/Led Zeppelin enz.

Ik zoek dus wel iets wat scheurt maar wat ook een mooie cleane tone heeft (denk opeth) ik vind B.C rich gitaren niet echt mooi, voornamelijk de headstock is een afknapper... het hoeft niet PERSE zo'n maffe vorm te hebben, het hoeft er niet "metal" uit te zien.
ik vind zo'n soort finish zoals deze gitaren echt geweldig:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=95562&highlight=godin
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72740&highlight=prs+custom
etc... ik bedoel niet speciefiek dat ik een PRS wil, ik weet ook dat de SE serie wel te betalen is maar ik zoek alternatieven

een les paul achtig model vind ik ook wel mooi, maar dan wel zwart met gouden accenten, of helemaal wit.

gitaren die ik nu op het oog heb:
PRS SE Paul Allender (is alleen een beetje te duur en 2dehans moeilijk te vinden)
http://www.prsguitars.com/allender/img/front.jpg

Jackson RR3-CBL (niet die mooie finish maar toch coole roads vorm)
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/image_viewer.html?lmd=39312.386806

voor de rest niet echt iets.... en kwa amp nog helemaal geen iedeen

iemand nog suggesties?
of nog een leuke gitaar voor me liggen en/of amp

YannickH
20 augustus 2007, 00:19
ik heb maar 1woord voor jouw: LTD

GuitarMaster
20 augustus 2007, 00:21
Schecter misschien?

de_bink
20 augustus 2007, 00:24
ltd? tja i weet niet wat ik daarvan moet zeggen, ik vind dat logo van LTD en ESP echt spug en spug lelijk ! alleen daarom al vind ik de gitaar al minder mooi. geen reden om een gitaar te laten liggen die mischien heel goed speeld natuurlijk.

ehm maar wat voor een ltd is aan te raden dan, ik dacht dat het niet zo lekker was met de wat goedkopere LTD's???

edit: schechter! verrek coole gitaren ik kende dit merk helemaal niet, bedankt! ik ga ff op me gemak kijken of er iets tussen zit.... worden deze gitaren wel veel in NL verkocht?

YannickH
20 augustus 2007, 00:37
welke ltd euhm,welke vorm had je in gedachten?kijk is op:www.espguitars.com
ikzelf speel op een ltd kh-602 van kirk hammett van metallica en di gitaar is echt super.allemaal dezelfde opties als zen originele esp aleen niet in amerika gemaakt.de kh602 is een echte aanrader alleen als je di koopt,kost het je wel1200euro.

allochthomas
20 augustus 2007, 00:41
met een ltd krijg je veel kwaliteit voor weinig geld, speel zelf op een ltd mh-250, echt heerlijk. ze zijn alleen wat vervelend te krijgen hier in nederland.

ps. een gitaar laten liggen omdat je het logo lelijk vind :dontgeti:

YannickH
20 augustus 2007, 00:46
met een ltd krijg je veel kwaliteit voor weinig geld, speel zelf op een ltd mh-250, echt heerlijk. ze zijn alleen wat vervelend te krijgen hier in nederland.

ps. een gitaar laten liggen omdat je het logo lelijk vind :dontgeti:


en ik zie echt niets lelijk aan het logo van ltd en esp en als je een artiesten custom koopt staat er nog handtekeningetje bij op ook 8-) das pas mooi :)
http://i12.tinypic.com/4raii38.jpg

de_bink
20 augustus 2007, 00:48
tja ik heb al vaak op de site gekeken.

ik vind die kh602 een beetje te standaard metal, mischien komt het omdat ie zwart is haha....
van ltd(esp) vind ik de AX-series spuglelijk , de explorer vorm heeft ook wel wat ... maar ik bedoel stel je eens voor:
ik sta te giggen en doe een nummer van opeth...to rid the disease ofzo, voor mij een heel diepe emotionele nummer, met een prachtige cleane sound.... en dan met een V of Explorer, dat is niet echt geloofwaardig...

edit: tja sorry ik vind de headstock echt niet mooi...ik ben meer van de PRS achtige headstocks.
ps: ik overweeg ook om een ltd te kopen(die headstock boeit mij niet zo heel veel)

oh en zijn actieve elementen niet meer voor te scheuren? dus niet echt goed voor zo'n bluesie clean sound?

YannickH
20 augustus 2007, 00:50
horizon misschien...is dat niets? of een vette eclipse? zon ltd ec-500 in het zwart met mooie witte omranding errond

en btw nothing else matters speelt james hetfield nu ook bijna altijd op een EX dus...

allochthomas
20 augustus 2007, 00:54
feedback in rotterdam heeft een ltd ec 1000 liggen, kost wel 1000 euro. heb er op gespeelt toen ik nieuwe amps ging testen, speelt heerlijk(vind hem alleen niet mooi, maar das persoonlijk). ze hebben volgens mij ook een viper liggen.

de_bink
20 augustus 2007, 00:58
feedback in rotterdam heeft een ltd ec 1000 liggen, kost wel 1000 euro. heb er op gespeelt toen ik nieuwe amps ging testen, speelt heerlijk(vind hem alleen niet mooi, maar das persoonlijk). ze hebben volgens mij ook een viper liggen.

1000 is zo en zo veel ste veel.... om het ff duidelijk te maken:

mijn budget is 700-900 euro (gitaar + AMP)
------------------
het model van de viper vind ik weer lelijk

YannickH
20 augustus 2007, 01:01
feedback in rotterdam heeft een ltd ec 1000 liggen, kost wel 1000 euro. heb er op gespeelt toen ik nieuwe amps ging testen, speelt heerlijk(vind hem alleen niet mooi, maar das persoonlijk). ze hebben volgens mij ook een viper liggen.


jij moet dringent iets gaan doen aan je smaak van gitaren...:p

allochthomas
20 augustus 2007, 01:03
1000 is zo en zo veel ste veel.... om het ff duidelijk te maken:

mijn budget is 700-900 euro (gitaar + AMP)
ach als je effe doorspaart :D , ik zou dan voor de 250 of 500 series van ltd gaan, maar zoals ik al zei: ze zijn helaas zo moeilijk de krijgen hier in nederland.

ps. als je in de buurt woont kan je misschien mn mh-250 proberen ;)

de_bink
20 augustus 2007, 01:04
jij moet dringent iets gaan doen aan je smaak van gitaren...:p

ja idd ubergeile gitaar..

@allochthomas: nou ja word een beetje moeilijk zit nu in omgeving Breda...maar na september woon ik in spijkenisse ...dus i'll keep that in mind haha

Speeddemon
20 augustus 2007, 01:22
Is het de bedoeling dat je de versterker alleen voor thuis gebruikt of ook voor bandrepetities?

Als ie alleen voor thuisgebruik is, heb je aan de Roland Cube 30x een goeie, à 219 euro en dan heb je 500-700 euro ter beschikking voor je gitaar.

Wil je er ook in een band mee spelen, dan is misschien een Vox AD50VT 2x12" wat voor je, à 399,-
http://www.thomann.de/thoiw7_vox_ad50vt212_prodinfo.html

of de XL versie, welke toegespitst schijnt te zijn op de high gain metalamps.
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-113076.html (36 euro duurder)

(het wattage is voldoende, maar vooral 2x12" geeft meer druk, kloten en spreiding dan een 1x12" combo).

Ik raad je zeer sterk aan bij Line6 Spiders e.d. weg te blijven, aangezien dergelijke amps totaal geen druk hebben in bandverband. Ze klinken leuk in de slaapkamer and that's it. (daarnaast vind ik ze persoonlijk erg fake klinken, als je er zo'n Vox AD**VT serie naast houdt. Die buis, die de Vox als poweramp-emulator gebruikt, werkt echt en dat hoor je! Je kan het wattage achterop terugdraaien naar 1W en dan kan je de kanalen en de Master loeihard zetten; dan hoor je die 'tube sag' echt goed.

Qua gitaren is er zeker wat interessants in het 500-700 gebied;
ik zou vooral kijken naar Dean, LTD, Jackson en Ibanez.
Waarbij de Dean Vendetta 4.0 (399,-) of een LTD MH-250NT mijn voorkeur zou hebben. Deze hebben geen tremolo en als je hem toch niet gebruikt, komt dat de stemvastheid en sound alleen maar ten goede.
Zo'n Dean Hardtail Select is ook verrekte geil trouwens en dan heb je een gitaar, die enigzins PRS/Les Paul-ig aandoet.
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-114114.html

Epiphones vind ik relatief te duur voor de kwaliteit die ze bieden en je moet daar maar net een goeie van tegenkomen. Deans zijn veel consistenter en meer waar voor je geld.

Tin
20 augustus 2007, 10:35
allemaal dezelfde opties als zen originele esp aleen niet in amerika gemaakt.

ESP gitaren worden in japan gemaakt niet in amerika.

Ontopic.

Als het voor thuis is koop dan gewoon een cube 30.
En voor de gitaar zou ik kijken voor een hogere ibanez.
Aangezien je dat al gewend ben.

Die dean vendetta 4.0 is ook een goede gitaar.
Maar ik zou niet voor een LTD onder de 400 series gaan want die zijn IMO echt super slecht.

Ik had er een uit de 200 series en ik was er niet echt tevreden over.
De afwerking was slecht,gitaar kon echt niet goed afgesteld worden (veels te hoge actie voor metal) en de hals was zeer instabiel.

Het afstel probleem kan wel opgelost worden door je frets te laten vlakken maar alsnog is de afwerking egt super slecht en je zit nog steeds met die instabiele hals.

NU kan het zijn dat ik gewoon een zeer slecht exemplaar heb gehad en dat er wel 200 series zijn die goed/beter zijn afgewerkt maar ik heb me lesje geleerd geen LTD's onder de 400 series,

up-guitarman
20 augustus 2007, 11:03
en btw nothing else matters speelt james hetfield nu ook bijna altijd op een EX dus...

Mja, maar (sorry voor de fans) zijn clean sound zuigt imo wel apeballen live...

Ik zou in jou prijsklasse ook voor een Dean of zo opteren. Heb onlangs voor de eerste keer ééntje vastgehad, ik geloof zo'n vendetta, en die is echt leuk !!! Totaal niet mijn smaak van gitaren maar zeer bespeelbaar en mooi afgewerkt !!!

Gegroet

YannickH
20 augustus 2007, 11:47
[QUOTE=Tin]ESP gitaren worden in japan gemaakt niet in amerika.

euhm niet dus.. esp word meestal in amerika gemaakt helemaal handmade en ltd in korea ik kan de bewijzen posten want ik heb er hier tegen de muur hangen:p

Kaboemba
20 augustus 2007, 12:03
ik heb maar 1woord voor jouw: LTD

Da's geen woord maar een afkorting.

Btw ik heb wel een woord voor je, GODIN.
Kijk is naar de detour of freeway echt heel veel voor je geld, ook verkrijgbaar bij feedback dus probeer hem is naast een ltd.

Daemon
20 augustus 2007, 12:20
Topicstarter: Speeddemon's suggesties zijn zeer goed de moeite waard om te overwegen i.m.o.

allochthomas
20 augustus 2007, 15:48
ESP gitaren worden in japan gemaakt niet in amerika.

Ontopic.

Als het voor thuis is koop dan gewoon een cube 30.
En voor de gitaar zou ik kijken voor een hogere ibanez.
Aangezien je dat al gewend ben.

Die dean vendetta 4.0 is ook een goede gitaar.
Maar ik zou niet voor een LTD onder de 400 series gaan want die zijn IMO echt super slecht.

Ik had er een uit de 200 series en ik was er niet echt tevreden over.
De afwerking was slecht,gitaar kon echt niet goed afgesteld worden (veels te hoge actie voor metal) en de hals was zeer instabiel.

Het afstel probleem kan wel opgelost worden door je frets te laten vlakken maar alsnog is de afwerking egt super slecht en je zit nog steeds met die instabiele hals.

NU kan het zijn dat ik gewoon een zeer slecht exemplaar heb gehad en dat er wel 200 series zijn die goed/beter zijn afgewerkt maar ik heb me lesje geleerd geen LTD's onder de 400 series,
zal dan wel aan jouw gitaar liggen, die van mij is echt prima(ltd mh-250), flyod rose gedraagt zich goed(kan je garanderen dat ik dat ding de eerste paar dagen flink heb lopen mishandelen, en mn vriendin kan er niet van af blijven :p )

ik vind de LTD's zeker de moeite waard

Dark_Tranquillity
20 augustus 2007, 16:45
Joh, voor 890 euro koop je een lekkere Jackson RR5 black, fixed bridge, seymours, neck-thru.

Vot met 'n pruttel wat betrefd die LTD (Lullige Tering Dingen). Yeah! (Voor alle LTD fanboys, was een grapje, die dingen zijn gewoon niet mijn stijl).

Tin
20 augustus 2007, 18:01
euhm niet dus.. esp word meestal in amerika gemaakt helemaal handmade en ltd in korea ik kan de bewijzen posten want ik heb er hier tegen de muur hangen:p

Van de ESP site:

"What is the difference between ESP and LTD models? For example, the ESP Truckster seems so similar to the LTD Truckster, but the price is significantly different!
ESP guitars are built in our main factory and custom-shop located in Japan. These are completely built and assembled by highly skilled craftsmen using the best parts & wood selection. LTD guitars are produced in our factories outside of Japan (currently Korea or Indonesia), and are manufactured in larger quantities using an assembly-line production method."

LTD's worden wel in korea gemaakt dat klopt maar alleen de hogere series.

De lagere worden in Indonesie gemaakt.

Gitaro
20 augustus 2007, 23:29
LTD... Opeth... dan mag je al je hoop wel op de EMG60 (nek) plaatsen, en dan nog is het imo niet ideaal. EMG en het mooie cleane werk van Opeth is als water en vuur.

Edit: voor de duidelijkheid, Dean en Ibanez staan bij mij bovenaan. Goeie kwaliteit, lekkere pickups met genoeg ballen voor het zware werk, maar tam genoeg voor lekkere cleans.

Danieldg
20 augustus 2007, 23:40
Van de ESP site:

"What is the difference between ESP and LTD models? For example, the ESP Truckster seems so similar to the LTD Truckster, but the price is significantly different!
ESP guitars are built in our main factory and custom-shop located in Japan. These are completely built and assembled by highly skilled craftsmen using the best parts & wood selection. LTD guitars are produced in our factories outside of Japan (currently Korea or Indonesia), and are manufactured in larger quantities using an assembly-line production method."

LTD's worden wel in korea gemaakt dat klopt maar alleen de hogere series.

De lagere worden in Indonesie gemaakt.
En als ik eerlijk mag zijn verkies ik Japan boven Amerika als het om kwaliteit gaat.
( btw grote verschillen in kwaliteit zijn er niet echt tussen een duurdere LTD en een gewone ESP)

de_bink
20 augustus 2007, 23:42
LTD... Opeth... dan mag je al je hoop wel op de EMG60 (nek) plaatsen, en dan nog is het imo niet ideaal. EMG en het mooie cleane werk van Opeth is als water en vuur.

Edit: voor de duidelijkheid, Dean en Ibanez staan bij mij bovenaan. Goeie kwaliteit, lekkere pickups met genoeg ballen voor het zware werk, maar tam genoeg voor lekkere cleans.

Ehm kan je dan ook meteen uitleggen precies waarom? Ik bedoel Dean is toch ook metal? komt het vanwege de actieve elementen? want bijvoorbeeld de ltd H-500 heeft passieve elementen.

Put
21 augustus 2007, 00:06
check op gitaarmarkt.nl staan wat ltd's

Als je met dat (kleine) budget ook een versterker wil ben ik bang dat je toch voor iets mindere kwalitiet zult moeten gaan.
je bent namelijk al gauw 2000 euro kwijt als je 2ehands goeie shit wil kopen.(lees , gitaar+versterker)

Crate , solid state versterkers voor niet al te veel geld.
Andere gitarist in mn band speeld op een crate en ik vind dat ie het naast mn 120 watt buizenversterker nog aardig trekt!

je moet natuurlijk alles zelf proberen maar vaak is een goedkopere gitaar niet ECHT fijn om op te spelen.


** het elementen verhaal..
als je mooie cleane soundz wil zou ik zelf niet voor EMG's gaan ...
Ik ben zelf erg into metal en dan wordt al gauw verwacht dat je voor de EMG's gaat maar dat zou ik niet doen je houdt dan altiujd een beetje dat scherpe vaak overstuurde geluid.
bovendien klink je dan als elke andere gitarist .

Ben over de EMG 60 wel te spreken maar het is me toch iets te steriel

Ik speel momenteel met Seymour Duncan's sh-2 sh-4 ( volgensmij ;) ) en die doen het clean zowel als overstuurd erg goed!
En ga binnekort DiMarzio elementen kopen, (dit besluit is echter wel genomen nadat ik ze met overdrive hoorde , TE SWEET )

ik ken Opeth eigenlijk niet echt dus ga geen uitlating doen over wat je in jouw geval het beste kunt aan schaffen.

Gitaro
21 augustus 2007, 00:46
Ehm kan je dan ook meteen uitleggen precies waarom? Ik bedoel Dean is toch ook metal? komt het vanwege de actieve elementen? want bijvoorbeeld de ltd H-500 heeft passieve elementen.

Het is een verhaal van output en andere 'eigenschappen', EMGs hebben veel output dus gooien ze een versterker behoorlijk snel over de zeik, dat is leuk voor hi-gain maar als je mooie cleans wil is het best irritant. Dan krijg je bijvoorbeeld dat een open Am bijna "crunch" klinkt dankzij de overdrive van de elementen. Je hebt echter ook passieve pickups met veel output - denk aan 15 of 16K mocht je ooit op een site met nummers terecht komen - daarbij zal je in de meeste gevallen dezelfde problemen hebben.

Over de passieve elementen van LTD weet ik helaas niks (ik heb er zelf trouwens een uit de 400 serie)

Jay Cal
21 augustus 2007, 09:22
Hey "De Bink" mijn bandje zit ook erg in de straat van Opeth. Sterker nog, de enige band welke alle bandleden hun voorkeur wegdraagt zijn deze Zweden. Gelukkig maar want we hebben een rockdrummer, jazzleadgitarist en zelf hou ik erg van prog etc.. Anyway, sinds ik in apparition zit is mijn smaak voor gitaren ook de Opeth kant opgegaan. Waar ik voorheen dol was op Ibanez RG's (heb er 4) ben ik nu meer de kant van de Les Pauls opgegaan. Als ik je een aanbeveling mag doen: Dean Hardtail select. Echt een supergitaar, ik heb er zelf ook 1. Heeft alle genot van een LP (sustain, looks), minder gewicht en standaard coiltaps. Zie hier mijn topic over mijn dean: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=87235&highlight=dean+hardtail Alle mods zijn niet gelijk nodig want de basisgitaar is super en ligt volgens mij nog wel in je budget.
http://www.chfpfotograaf.nl/index_bestanden/image12604.jpg
Succes met je zoektocht! Need more help, just ask or PM.