PDA

View Full Version : Suggesties?



Laga
19 augustus 2007, 20:47
Ben al een hele poos aan het kijken voor een nieuwe versterker. En ik vind het niet makkelijk..

Ik speel pop/rock/hardrock met mijn PRS tremonti.
Wat ik wil is: een goede clean maar ook zeker een lekkere distortion maar het hoeft niet metal te zijn. Oftewel een meer Allround versterker.
Ik wil wel een buizenbakkie. Aangezien ik in een band speel maar ook thuis denk ik dat 50W meer dan genoeg is. Combo vind ik het meest praktisch.

Heb zo'n 1,5 jaar geleden mijn huidige Fender Stage 1000 aangeschaft waar ik na 2 maanden alweer spijt van had. Voornamelijk door de distortion. Het is toch niet helemaal wat ik wil

Mijn budget is zo'n 900 euro

Nu heb ik op een aantal versterkers gespeeld
- Marshall TSL100 (maar die valt af)
- Peavey valveking
- Vox ac30 (heb ik niet echt de tijd voor kunnen nemen helaas)

Ik wil de volgende keer ff de tijd nemen om te kijken wat er met de Vox mogelijk is. Hebben jullie nog suggesties qua versterkers die ik zou kunnen uitproberen? Die een beetje in dit straatje passen?
Of andere suggesties zijn ook welkom..

the sure thing
19 augustus 2007, 21:04
Er staat een 2e hands Koch Studiotone op marktplaats. Persoonlijk vind ik KOCH compleet ruk, maar misschien is het iets voor jou?

Laga
19 augustus 2007, 21:46
Ik ben ook niet zo'n fan van Koch..
Ken iemand die op die versterker speelt.. Vind het niet echt super het geluid.

the sure thing
19 augustus 2007, 21:51
Je zou een 2e hands JCM800 2x12 combo kunnen aanschaffen. Met jouw budget moet dat zeker lukken. Er staan er een paar op marktplaats. Wil je 2ehands kopen of nieuw?

ErikE
19 augustus 2007, 22:10
Eh..hij wilde ook een goede clean geloof ik... ;)

Ik zeg: kijk voor een 2e hands Koch Multitone of Twintone. (No spam intended)

Laga
19 augustus 2007, 22:24
Oke ik zal ook ff voor die multitone kijken.
Had zelf eerder de Powertone gehoord..was niet echt gecharmeerd, maar die 100watter kwam gewoon niet tot z'n recht daar.

Proberen kan nooit kwaad dus ga ook ff de Koch uitproberen.
Hij word ook wel redelijk aangeboden op marktplaats zo te zien.

Jimwoud
19 augustus 2007, 23:02
Ik zou ook eens kijken naar een Laney LC50 combo, die klinken echt goed, zowel clean als overstuurd. Wat vond je niet goed aan die Peavey Valveking.

prowler
19 augustus 2007, 23:24
Je zou een 2e hands JCM800 2x12 combo kunnen aanschaffen. Met jouw budget moet dat zeker lukken. Er staan er een paar op marktplaats. Wil je 2ehands kopen of nieuw?
idd dit zou ik ook doen, JCM800 heeft een schitterend geluid.

wat je ook zeker eens zou moeten uitproberen is een Marshall DSL50 klinkt toch wat moderner als een JCM800 (de DSL is misschien uit dezelfde reeks als de TSL maar het is een wereld van verschil hoor :)). Een Vox ac30 klinkt extreem lekker maar heeft maar weinig gain dus zou ik niet kopen in jouw geval eerder voor blues en oude rock :)

Laga
20 augustus 2007, 02:02
@Jimwoud
Die Peavey klinkt op zich prima hoor. Maar ik had niet zoiets van wow..Maar ik ga hem nog wel ff een keer proberen en dan met die andere vergelijken

Een JCM800 ... Ja tis misschien weer teveel een scheurbakkie..
In de band speel ik samen met een akoustische gitarist dus dan moet ik niet te veel overheersen..
Naast de band speel ik wel wat meer van hardrock tot metal.. Dus ik wil wel ook lekker kunnen scheuren maar zeker niet hoofdzakelijk.
Dus dan zou evt een pedaal op een goede clean ook kunnen..

Die Laney heb ik nog nooit gehoord. Zullen ze bij feedback vast ook wel hebben staan.

Tis gewoon een kwestie van testen testen testen... :)
Ik ga a.s dinsdag naar Feedback met een lijst versterkers die ik ga testen
- Vox
- Koch Multitone
- Marshall JCM800
- Laney
- Peavey Valveking

Alvast bedankt voor de reacties, jullie horen nog van me

Baker
20 augustus 2007, 14:54
Ik heb net mijn Koch Multitone 50w 2x12 combo verkocht voor 950 euro.
is gangbare prijs. Probeer hem eens uit idd, want het lijkt geen gekke optie voor jou. Multitone/PRS is sowieso een goeie combi.

Kijk maar:

http://www.koch-amps.com/index.asp?id=185

Wel een beetje een commercieel praatje, maar toch...


edit: ik zie nu dat het praatje eigelijk over z'n gitaren gaat.
Maar hij speelt (speelde, speelt soms) over een multitone.

Laga
21 augustus 2007, 17:13
Ben vandaag bij Feedback dus wat versterkers wezen testen

*Als eerste de Vox ac30 2x12 (shit he die is echt wel zwaar :eek: )
Die clean vind ik echt goed!
Alleen die overdrive ben ik niet zo van onder de indruk... Gebruiken jullie hier pedalen voor? Zoja welke dan?
Het lijkt wel alsof vox meer door single coils gitaristen wordt gebruikt?

*Koch Multitone
Goeie clean en overdrive. En zeer handzame combo met wieltjes eronder
Een veelzijdige versterker. Alleen moet ik hem dan 2e hands aanschaffen omdat ik zeker niet meer dan 1000 euries wil uitgeven aan m'n versterker
(nieuwprijs 1400 )

*Marshall DSL 401
redelijke clean, goeie overdrive. Typisch marshall geluid. Ik denk voor mijn genres niet de beste amp. In m'n band moet ik ook veel clean spelen dus ja..

*De peavey Valveking was helaas alweer uitverkocht dus heb ik niet nog een keer kunnen proberen
De laney die er stond was 1200 euries . Dus heb ik ook niet getest

Kortom vond de Vox clean erg lekker.. maar overdrive niet zo mooi.
de 2x12 vind ik ook veel te zwaar en heb gelezen dat je beter de 1x 12 kan nemen van de ac30 omdat die speaker beter zou zijn?

Koch blijft ook nog steeds een optie..

hmmm lastig ik ben er nog niet uit

q-elvis-p
21 augustus 2007, 18:46
voor overdrive op de vox: visualsound jekyll and hyde proberen.

zelfde speaker toch? of heb je de blue alnico getest?

helemaal gaaf de 2x12 blue alnico,

of de ac30 top en een 2 x12 cabinet waar je later weer andere speakers in kan zetten. top is 800€ en cab 300€ misschien tweedehands???

goed dat je bent wezen testen... nu weet je wat het verschil is.

vox is ook goed met humbuckers!