PDA

View Full Version : Fender stratocaster plus



eazy G
19 augustus 2007, 20:10
Ben een Gibson ES 335 speler en niet bekend met fender.
Maar kan iemand me vertellen wat de Fender stratocaster plus precies inhoudt? Andere pickups of misschien ander hout?
Wat is het verschil met de standaards en allerlei ander modellen?
Bvd

iwamoto
19 augustus 2007, 20:16
ik heb zo niet het boek bij de hand, maar als ik me niet vergis zitten er lace sensors in de plus, en nog wat andere trucjes, maar ik zou het echt ffe moeten opzoeken

MarkS
19 augustus 2007, 20:26
lace sensor PU's, string roller nut, het "massieve" type brugzadels.
Goede gitaren, die vanwege het ietwat afwijkende uiterlijk van de hardware (een minder authentische/genuine look) wat minder geliefd zijn, wat zich vertaalt in een lagere prijs op de 2e hands markt.

bass blom
19 augustus 2007, 20:30
heeft ook die S1 switching?

joost104
19 augustus 2007, 20:33
Nee geen S-1... er zitten lace sensors in, een wilkinson roller nut, een tremsetter, straplocks, tbx tone control, locking tuners...
dat was het volgens mij

Hier staat er van alles over : http://www.xhefriguitars.com/page2.html

:strat:

Eko
19 augustus 2007, 23:10
Iedereen die hem had ,in mijn omgeving, heeft hem weggedaan. Het heeft niet het echte strat geluid. Was destijds een luxe uitvoering met allerlei zaken die Fender bedacht te moeten toevoegen aan een goed instrument.
De Lacesensors zijn nooit een echt commercieel succes geweest, hoewel ik de Clapton strat met de lacesensors zeer goed vond klinken. Dit heeft zeker gevolgen voor de restwaarde.

Dirkdewaard
19 augustus 2007, 23:26
Ik heb er eens eentje gehad, super hals en met een elementen wissel (Fender CS 54 ofzo) was het een erg goed klinkende gitaar.


Jammer dat ik hem heb verkocht eigenlijk....

cas121
19 augustus 2007, 23:46
Heb er een tijdje terug nog een getest, kon hem krijgen voor 750. De afwerking was prima, maar het was idd een beetje een klinisch geluid, niet heel herkenbaar strat ofzo..

Stratman70
20 augustus 2007, 00:24
Je moet er van houden. Echt helemaal "vintage strat" klinkt het inderdaad niet, maar toch hebben de Lace sensors wel iets heel moois vind ik.
Zelf vind ik het geluid wat Ritchie Blackmore uit die elementen haalt het mooiste Stratgeluid dat ik ooit heb gehoord!

eazy G
20 augustus 2007, 01:50
bedankt voor de informatie!
ik denk dat ik kan concluderen dat het niet veel voor me is zo'n strat plus,
ik ga toch meer voor een vintage sound.
verderkijkendus...
thanks!