PDA

View Full Version : alesis monitor one active mk2 probleempje



B_2_the_a
19 augustus 2007, 19:09
Heb nu al een tijdje ene alesis monitor one active mk 2 setje..
Sinds vandaag geeft mijn linker speaker problemen :(

na een half uur tot 45 min aanstaan (niet extreem hard, op standje 4 zo ongeveer) valt het geluid weg en gaat het lampje knipperen!

ALs hij dan 5 minuten uit staat, kan hij er weer even tegenaan..

Weet iemand wat dit betekend? Ik vermoed dat de ventilatie niet goed is..
Hopelijk kan ik het zelf oplossen want ik wil hem niet een paar weken kwijt zijn :(


Groet,
Robert

bert k
19 augustus 2007, 23:48
Klinkt idd alsof er een warmtebeveiliging inzit. Begin eens met het ding open te schroeven. Zit er een ventilator in? Mss stuk?

B_2_the_a
19 augustus 2007, 23:56
ik ga even kijken, morgen ook ff electric sound bellen :)


edit:
zojuist open gehad, zit geen ventilator in, ff alle kabeltjes weer strak aangedrukt (lang leve van die clip systemen), er is 1 kabeltje wel losgeraakt (kabels zaten er veel te strak in)... maar da's van het ledje, fix ik morgen wel weer

nu hopen dat het goed blijft

Iemand van synth forum had hetzelfde probleem, maar bij hem was het een halflos draadje


edit2:
heb het idee dat hij nu wel goed werkt!
morgen ff ledje fixen

edit3:
hij heeft het nu wel langer uitgehouden, maar nogsteeds valt ie uit

B_2_the_a
20 augustus 2007, 11:25
zojuist electric sound gesproken,
ze zeggen daar dat hij in protect mode springt, waar dat aan ligt kan van alles zijn..

Maar hijwerkt nu al 2 uur perfect, wazig :s

Ic3gl0vE
20 augustus 2007, 18:27
voelt je monitor erg warm aan de achterkant? Zo ja, zet er eens een ventilator achter (als je die hebt) wanneer het erg warm is in je opnamehok.

B_2_the_a
21 augustus 2007, 01:59
hij wordt niet warm
het gebeurd ook als ik zeg maar het versterker gedeelte los erbuiten hang, het is dus iets in het protect circuit wat niet goed is..

Verder zit er ook geen ventilator in, erg vreemd...

Ben wel van mening dat deze rakkers snel worden vervangen voor een setje krk rokits!

bert k
21 augustus 2007, 09:57
Nou, dat is wel erg drastisch. Het is natuurlijk vervelend als er een productfout in zit, maar dat kan je met elk merk overkomen. Als de zaak gerepareerd is, heb je nergens meer last van.

Of vind je ze niet fijn klinken?

Ic3gl0vE
21 augustus 2007, 10:19
Het is ook niet vreemd dat er geen ventilator in zit. Ventilatoren maken over het algemeen geluid en dat is niet wenselijk.

B_2_the_a
21 augustus 2007, 10:32
Nou, dat is wel erg drastisch. Het is natuurlijk vervelend als er een productfout in zit, maar dat kan je met elk merk overkomen. Als de zaak gerepareerd is, heb je nergens meer last van.

Of vind je ze niet fijn klinken?

Ze klinken over het algemeen beter, ik had iemand van electric sound aan de telefoon, hij zei ook al dat hij de rokitjes beter vindt :)


Het is ook niet vreemd dat er geen ventilator in zit. Ventilatoren maken over het algemeen geluid en dat is niet wenselijk.

Maar het wordt best warm? beetje ventilatie is wel wenselijk :|

Solidkick
22 augustus 2007, 21:03
Ik heb nog geen probleem gehad met die dingen.
Wellicht was het woensdag in China toen de mijne van de produktieband rolden. :D

frankieathome
29 januari 2008, 15:11
euh is hier dan ook een oplossing voor gevonden? mijn mk2 doet juist hetzelfde ..

B_2_the_a
29 januari 2008, 20:49
nee
het probleem is nogsteeds, maar ik leer er nu gewoon mee leven (even geen cash voor fixen)

TIMBER
6 februari 2008, 09:34
Ik heb die dingen ook gehad en als ik er een amp tussen had hangen dan vielen ze ook steeds uit. Echter als ik ze rechtstreeks aan de monitor-out van mijn mengpaneel of audiointerface had hangen gaf dat nooit problemen.

bert k
6 februari 2008, 10:43
X-cuse me? Het gaat over een actieve monitor, daar zit al een amp in. Waarom hang jij er dan nog een amp tussen? Lijkt me dat dat idd problemen geeft.

TIMBER
6 februari 2008, 10:59
De betreffende amp had een onversterkte out.. ging mij er toen om dat ik met mijn toenmalige setup makkelijk kon switchen tussen mijn passieve en actieve speaker set. Heb dat toen ook nog via de Alesis site geverifieerd of dat idd zonder problemen kon. Volgens hen moest dat met de betreffende amp gewoon kunnen zolang ik ze maar niet op de standaard monitor uitgang zou aansluiten mar dat moge duidelijk zijn. Het probleem deed zich overigens ook voor als ik ze rechtstreeks op mijn toenmalige interne soundkaart aansloot. Had het output niveau zeer laag staan maar ook toen vielen ze vaak uit, terwijl ook dit geen problemen zou moeten geven volgens de Alesis site.

bert k
6 februari 2008, 12:43
Ah, wacht ff, je gebruikte een line-out van die amp. Ja, dat zou probleemloos moeten werken.

TIMBER
6 februari 2008, 12:58
Precies... mar dat was dus niet zo... vraag me dus af wat de set-up precies is van de topic-starter..??

B_2_the_a
6 februari 2008, 16:00
computer met een line 6 toneport ux1, line outs gaan naar de speakers

Thoom42
6 februari 2008, 16:05
Klopt! Maar zijn die Alesis dingen een beetje fijn? Ben van plan ze ook te gaan kopen....

B_2_the_a
6 februari 2008, 19:45
ze klinken opzich ok, beetje te veel bas van zichzelf maar je leert je speakers kennen ;)

TIMBER
6 februari 2008, 20:27
computer met een line 6 toneport ux1, line outs gaan naar de speakers

Kun je er een menpaneeltje (wellicht ff lenen) tussen hangen.. gewoon om te kijken of het dan beter gaat..?? Dan weet je dat het aan de out van je TonePort ligt..!!

B_2_the_a
6 februari 2008, 21:01
daar ligt het niet aan
ligt aan de speaker zelf!
want als hij 4 uur aanstaat zonder muziek, en ik ga dan wat draaien knalt ie er in 1x uit...

zelfs speakers andersom komt het nog voor (dan is het rechts)...

en het is gewoon een goeie aansluitwijze

TIMBER
7 februari 2008, 08:33
Volgens de wijze heren van Alesis was mijn manier van aansluiten ook een goede mar helaas dat bleek niet zo te zijn, althans niet voor deze monitoren. Dat je ze 4 uren aan staan hebt zegt niets.. er gebeurd pas wat als je er geluid doorheen sjeest. Verder kan het komen dat de 1 elke keer als eerste uitvalt omdat het ene warmterelais eerder reageert dan de ander. Door er een menpaneeltje tussen te plaatsen weet je zeker dat het aan de monitor ligt en anders dus aan de TonePort... nuja in elk geval aan een combinatie van de TonePort en deze monitoren. Gaat indeze even om zaken uit te sluiten want dat de monitor echt stuk is lijkt me namelijk sterk omdat dit probleem blijkbaar (alleen al op dit forum) vaker voorkomt.