PDA

View Full Version : pickup schroeven strat



Nielsje
19 augustus 2007, 18:51
Pickup schroeven strat

Zijn hiervoor verschillende maten?

ik wilde net een paar nieuwe elemnten in m'n squier inbouwen, maar kwam erachter dat m'n oude schroeven te klein zijn, qua diameter.

De schroeven zijn 3 mm, de gaten in m'n elementen ook, dus dat gaat niet werken. Bij TF kan je nieuwe schroeven bestellen, maar daar staat geen maat bij.

Heb ik rare schroeven, rare elementen, of ben ik zelf gewoon raar?
Tis wel verdraaid teleurstellend, wil je eindelijk je nieuwe spullen proberen.. past het niet..

fred dons
20 augustus 2007, 07:52
heb ik ook wel eens last van als ik 2e hands pickups heb zonder schroeven heb gekocht, als de schroeven te klein zijn (en ik heb geen geduld om nieuwe te bestellen) smelt ik met een soldeerbout en een oud stukje plastic de gaatjes een beetje dicht en laat de schoef een nieuw gaat tappen.
(superlijm werkt btw ook)

(wel even testen op de rand van de pup of het plastic niet als een gek krimpt zodra het verhit wordt)

no 1 hops
20 augustus 2007, 08:01
als je de boel nog niet gesmolten hebt toch vandaag even naar een ijzerwaren zaak gaan met je oude schroefje (voor de lengte en vorm)en een pup.
daar hebben ze vast wel losse schroefjes die passen en neem ze dan gelijk RVS want dan roesten ze niet.

Nielsje
20 augustus 2007, 09:00
Ja, ik denk dat ik maar ff langs de ijzerzaak ga, dat lijkt me een betere oplossing.

no 1 hops
20 augustus 2007, 09:19
waarschijnlijk zitten kapje en groundplate los van elkaar.
volgens mij gebruiken ze dan gauw een vrij groffe zelftapper die bij het indraaien beide mooi bijelkaar houd.

fred dons
20 augustus 2007, 09:31
als je de boel nog niet gesmolten hebt toch vandaag even naar een ijzerwaren zaak gaan met je oude schroefje (voor de lengte en vorm)en een pup.
daar hebben ze vast wel losse schroefjes die passen en neem ze dan gelijk RVS want dan roesten ze niet.
en dat is natuurlijk het veiligst (mijn tip is meer voor het is zaterdag middag , tis 5 uur en de winkels zijn dicht :D )

no 1 hops
20 augustus 2007, 09:55
en dat is natuurlijk het veiligst (mijn tip is meer voor het is zaterdag middag , tis 5 uur en de winkels zijn dicht :D )nood breekt wet!
maar er is eigenlijk niks ergers dan dat je los wil en er achter komt nog een onderdeel te missen of dat wat je hebt niet goed is.

Nielsje
20 augustus 2007, 10:04
Ja, vertel mij wat!

noodgewongen heb ik alles maar ff geducktaped, omdat anders m'n gitaar in de weg ligt, overdag moet ik gewoon leren natuurlijk :)

no 1 hops
20 augustus 2007, 10:18
Ja, vertel mij wat!

noodgewongen heb ik alles maar ff geducktaped, omdat anders m'n gitaar in de weg ligt, overdag moet ik gewoon leren natuurlijk :)
goede ducktape is 'cool'.
ons oud blikkie met zonnedak bleek niet waterdicht, nieuwe kit ertussen, nada niks.
dus het hele zonnedak afgeplakt met twee lagen ducktape.
de eerst een goede dure, de tweede een goedkope.
die laatste is er nu dus afgesleten.
maar geen lekkerij!

Nielsje
20 augustus 2007, 10:21
goede ducktape is 'cool'.
ons oud blikkie met zonnedak bleek niet waterdicht, nieuwe kit ertussen, nada niks.
dus het hele zonnedak afgeplakt met twee lagen ducktape.
de eerst een goede dure, de tweede een goedkope.
die laatste is er nu dus afgesleten.
maar geen lekkerij!

ghehe, ja ik heb altijd minstens 1 rol op voorraad, en natuurlijk een behoorlijke hoeveelheid ty-wraps..

G.G.
20 augustus 2007, 10:47
goede ducktape is 'cool'.
ons oud blikkie met zonnedak bleek niet waterdicht, nieuwe kit ertussen, nada niks.
dus het hele zonnedak afgeplakt met twee lagen ducktape.
de eerst een goede dure, de tweede een goedkope.
die laatste is er nu dus afgesleten.
maar geen lekkerij!

Hahahahhhh, zoeits (mijn koekblik):

http://img254.imageshack.us/img254/4623/p1000631hi0.jpg

Thoon_Loque
20 augustus 2007, 11:25
*offtopic*
De afvoer van onze wasmachine lekte als een gek, maar de oplossing is altijd dicht bij...... DUCKTAPE en ècht geen druppel meer!!!

Ducktape rules

no 1 hops
20 augustus 2007, 12:20
Hahahahhhh, zoeits (mijn koekblik):

http://img254.imageshack.us/img254/4623/p1000631hi0.jpg
nee helemaal, totaal dichtgeplakt.
volgende keer, als deze ducktape versleten is dan doe ik het opnieuw maar dan met aluminium folietape waar ik ook mijn gitaren mee shield.
lijkt mij wat meer weersbestendig.

Nielsje
20 augustus 2007, 15:56
Helaas, helaas...

de lokale 'ijzerwarenspeciaalzaak' te Delft heeft alleen wat plaatschroeven, met een te grote kop die er niet uitziet. De gamma nog niet geweest, heeft die ze wel? die van TF zijn ook 3 mm..

no 1 hops
23 augustus 2007, 13:32
Helaas, helaas...

de lokale 'ijzerwarenspeciaalzaak' te Delft heeft alleen wat plaatschroeven, met een te grote kop die er niet uitziet. De gamma nog niet geweest, heeft die ze wel? die van TF zijn ook 3 mm..tjonge jonge, dat valt me tegen, ik meende dat het toch wel een redelijk grote plaats was dat delft, maar voor schreoven delf je daar het onderspit ;-)

volgens mij moet je gewoon een zelftapper met bolkopje hebben, misschien een autospeciaalzaak?

Nielsje
23 augustus 2007, 13:34
tjonge jonge, dat valt me tegen, ik meende dat het toch wel een redelijk grote plaats was dat delft, maar voor schreoven delf je daar het onderspit ;-)

volgens mij moet je gewoon een zelftapper met bolkopje hebben, misschien een autospeciaalzaak?

inderdaad moet ik een zelftapper hebben met een mooi bolkopje. Ik verder nog niet op jacht geweest, ivm tentamen. Aankomend weekend wellicht ff doen, dan heb ik weer tijd. Nu moet ik toegeven maar naar 1 winkel te zijn geweest, maar die had dus niets (moois). Begin al wel te wennen aan de ducktape-look.

fred dons
23 augustus 2007, 13:48
ik stuur wel wat pup schroeven mee met die trem

Nielsje
23 augustus 2007, 13:52
ik stuur wel wat pup schroeven mee met die trem

Ja? Dat zou tof zijn! Ze moeten wel dikker zijn dan 3 mm, en heb er 6 nodig...
Wederom bedankt :)

fred dons
23 augustus 2007, 14:06
ik zal ze van het weekend wel even meten