PDA

View Full Version : Goedkope gitaar met nieuwe pickups of...



teejoo
19 augustus 2007, 17:25
Wat denken jullie dat de betere keuze is:

Een goedkopere gitaar, zoals een London City bv., met nieuwe pickups, of een wat duurdere gitaar, zoals een Mex. Fender bv, met standaard pickups.

De uiteindelijke prijs zal ongeveer hetzelfde zijn, maar welke gaat de "beste" klank geven?

Squier4ever
19 augustus 2007, 17:26
Wat denken jullie dat de betere keuze is:

Een goedkopere gitaar, zoals een London City bv., met nieuwe pickups, of een wat duurdere gitaar, zoals een Mex. Fender bv, met standaard pickups.

De uiteindelijke prijs zal ongeveer hetzelfde zijn, maar welke gaat de "beste" klank geven?

bij die keuze zou ik altijd voor een london city gaan. heeft standaard al aardig goede pups en is gewoon een superfijne gitaar. klinkt stock al beter als de gemiddelde mex. fender.

DarknessAwaits
19 augustus 2007, 22:51
Ga ze eens uitproberen. Als ik het goed heb heeft bijv. de London City die je noemt een heel andere hals dan de Fender strats. Als je dan een gitaar vind die je bevalt kun je altijd nog kijken naar andere elementen.

BamBuFan1
19 augustus 2007, 22:55
bij die keuze zou ik altijd voor een london city gaan. heeft standaard al aardig goede pups en is gewoon een superfijne gitaar. klinkt stock al beter als de gemiddelde mex. fender.

Ik heb een paar dagen terug voor het eerst een London City strat in handen gehad, en dat was een mooi stukje werk! Ik zou het extra geld idd niet aan een Mexicaan uitgeven maar er bv een leuk setje GFS elementen ingooien.

ben vanhoof
20 augustus 2007, 12:08
Heb vorige week een lc telecaster en een fender telecaster (japanse denk ik) naast elkaar gezet, en de lc speelde naar mijn mening zeker niet slechter. De brug humbucker klonk wel iets anders, precies iets meer output en wat scheller.
Ook de brug van de lc had van die schroefjes om de zadeltjes wat lager te zetten, en als je je handpalm op de brug legde schuurde dit wel. Maar dit is bij mexican strats/tele's ook

Squier4ever
20 augustus 2007, 12:16
Heb vorige week een lc telecaster en een fender telecaster (japanse denk ik) naast elkaar gezet, en de lc speelde naar mijn mening zeker niet slechter. De brug humbucker klonk wel iets anders, precies iets meer output en wat scheller.
Ook de brug van de lc had van die schroefjes om de zadeltjes wat lager te zetten, en als je je handpalm op de brug legde schuurde dit wel. Maar dit is bij mexican strats/tele's ook

een lc heeft geen standaard humbuckers, behalve als je het over de zeldzame thinline hebt. en verder die vintage brug moet je van houden, net als de dikte van de nek. zit er aan te denken om een keer een '51 tele nekprofiel (maple) er op te zetten en ook vintage output pups. maar das allemaal voor later. ik heb er nu een prima gitaartje aan!

teejoo
20 augustus 2007, 12:49
En hoe verhouden de duurdere Squiers zich tegenover de Mex Fenders?

Squier4ever
20 augustus 2007, 13:00
En hoe verhouden de duurdere Squiers zich tegenover de Mex Fenders?

als je een goeie hebt komen die in de buurt, maar niet zozeer als de london cities. ja de oudere JV series en jap squiers maar de nieuwe niet zo geloof ik.