PDA

View Full Version : Wat moet ik spelen!!!!



jannesmeyns
19 augustus 2007, 13:55
hallo,

Ik speel nu één jaar guitar. Ik ben in het begin acoustisch begonnen maar na enkele basislessen snel overgestapt naar elektrische guitar. Ik speel vooral punk en punkrock songs. Zoals rise against, millen colin greenday, yellowcard enz... Maar ik zou graag iets nieuws bijleren in plaatse van altijd die power chords. Ik wil eens iets moeilijkers maar omdat ik nie veel andere muziek ken enzo vroeg ik me af of er iemand een voorstel had van muziek die ik kan leren spelen zodat ik veel bijleer.

mvg Jannes Meyns

Jeroen_TRC
19 augustus 2007, 13:58
Probeer wat van Yngwie Malmsteen :D

Nee serieus: wat oudere klassiekers (stairway to heaven, tears in heaven en andere nummers met heaven er in) zijn leuk en herkenbaar om te spelen als je al een beetje ervaring hebt.

DeiDRagonas
19 augustus 2007, 14:10
Ga vooral ook eens wat breder kijken qua muziekstijl.. Daar wordt je een veer betere en meer allround gitarist van. Mss vind je t ineens wel mega tof om groovy surf te spelen. Of zoek een wat blues en rock n roll nummers op. Of Satriani/Vai achtige dingen. En leer eens wat andere ritmes, walsjes, salsa's.. Dat soort dingen.

jannesmeyns
19 augustus 2007, 14:20
Heb je daar voorbeelden van? want ik weet niet szo veel van ander muziekstijlen

grtz Jannes


Ga vooral ook eens wat breder kijken qua muziekstijl.. Daar wordt je een veer betere en meer allround gitarist van. Mss vind je t ineens wel mega tof om groovy surf te spelen. Of zoek een wat blues en rock n roll nummers op. Of Satriani/Vai achtige dingen. En leer eens wat andere ritmes, walsjes, salsa's.. Dat soort dingen.

Blind Owl
19 augustus 2007, 16:54
Ga Nirvana oefenen :D Die nummers zijn relaxed, hebben ook nummers waar niet zoveel powerchords inzitten :P
Anders doe je bv. Purple Haze van Jimi Hendrix of Texas Flood van SRV of Daytripper van de Beatles.
Daar leer je wel wat van.

Strangegun
19 augustus 2007, 17:22
IK heb dat probleem ook en als ik dan de metal wil spelen die ik leuk vind kan dat niet omdat die gewoon te snel is .....

jannesmeyns
20 augustus 2007, 08:19
Zal ik zeker eens proberen :p bedankt voor de tip.

Grtz Jannes


Ga Nirvana oefenen :D Die nummers zijn relaxed, hebben ook nummers waar niet zoveel powerchords inzitten :P
Anders doe je bv. Purple Haze van Jimi Hendrix of Texas Flood van SRV of Daytripper van de Beatles.
Daar leer je wel wat van.

Maurice_732
20 augustus 2007, 12:35
Anders doe je bv. Purple Haze van Jimi Hendrix of Texas Flood van SRV
Dat lijkt me behoorlijk moeilijk als je 1 jaar gitaar speelt
Maar nirvana is wel een goe didee:D
Iets van de sex pistols ramones iggy pop (stooges) dat is ook wel wat denk ik
Is ook een beetje punk en niet te moeilijk

Blind Owl
20 augustus 2007, 16:04
Ik weet niet goed ie is, maar als je een jaartje hebt gepingeld en je goed ervoor gaat zitten kun je toch best wel Purple Haze/Texas Flood spelen, vind ik tenminste :D Kun je de lat een beetje hoger mee tikken zeg maar.

Maurice_732
20 augustus 2007, 17:07
Ik weet niet goed ie is, maar als je een jaartje hebt gepingeld en je goed ervoor gaat zitten kun je toch best wel Purple Haze/Texas Flood spelen, vind ik tenminste :D Kun je de lat een beetje hoger mee tikken zeg maar.
Maar hij houd van punk en dan ga je er denk ik niet voor zitten om jimi hendrix of srv te spelen.
Ik ga teminste niet op een song oefenen die ik niks aan vind

Paulio
20 augustus 2007, 20:03
Maar hij houd van punk en dan ga je er denk ik niet voor zitten om jimi hendrix of srv te spelen.
Ik ga teminste niet op een song oefenen die ik niks aan vind

Maar hij wil iets anders dan punk spelen, en bij punk moet je toch meestal wel powerchords spelen. En het is ook wel is leuk om je een keer in andere muziek te verdiepen lijkt mij. :listen: