PDA

View Full Version : Verschil zien tussen Highway 1 en Standard



christiaanguitar
19 augustus 2007, 12:37
Ik heb een Fender USA Strat op het oog, hij is gemaakt in 2002-2003, maar ik kan niet zien of het een standard usa is of een highway 1 strat.

Ik kan helaas geen foto's doorsturen, hij staat op marktplaats, blonde kleur, maple hals..

Kan iemand helpen, want als het een standard is koop ik hem gelijk!!
Ben namelijk gaan testen in muziekwinkel en het wordt hoogstwaarschijnlijk een Fender USA standard Strat, met een Hot Rod Deluxe.
Geweldig spul vond ik zelf, na toch heel wat afgezocht te hebben!

Alvast bedankt!

drap
19 augustus 2007, 12:41
Blonde kleur is zeer waarschijnlijk een Highway One strat. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft de American Standard serie die kleur er niet tussen zitten. En ik heb zelf een blonde Highway One strat :)

christiaanguitar
19 augustus 2007, 12:43
Ja dat dacht ik ook al. Vind je dat er verschil is tussen kwaliteit (niet kleur want die is minder goed, maar qua sound) van de standard en highway 1?

Rouzy
19 augustus 2007, 12:43
een standaard heeft 2 punt tremolo en een Highway One heeft 6 punts :)

christiaanguitar
19 augustus 2007, 12:44
een standaard heeft 2 punt tremolo en een Highway One heeft 6 punts :)

En wat is daar beter of slechter aan?

drap
19 augustus 2007, 12:46
Ja dat dacht ik ook al. Vind je dat er verschil is tussen kwaliteit (niet kleur want die is minder goed, maar qua sound) van de standard en highway 1?

Ik durf het niet te zeggen, ik heb namelijk nog nooit op een Standard gespeeld. De elementen uit de eerste serie van de Highway One strat zijn wat mij betreft wat vlak en ik heb ze dan ook vervangen, maar verder een uitstekende gitaar met een hele lekkere hals. Het dunne laklaagje op de Highway. spreekt mij ook meer aan dan de wat mij betreft te dikke plastic laag op de Standard. Maar je moet niet kijken op een krasje meer of minder, want het is een zeer gevoelig en dun laklaagje.

up-guitarman
19 augustus 2007, 12:50
De Higway 1 heeft idd een dunnere laklaag, maar wat vooral heel herkenbaar is, is dat die laklaag een beetje mat is. Geen hoogglans zoals bij een standard zeg maar !!!

Zelf echter geen ervaringen met Highway Fenders.