PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



Fatihtjuh
19 augustus 2007, 12:30
Hallo,

Ik ga deze komende week(en) een nieuwe elektrische gitaar kopen. Paar maanden geleden had ik een el. gitaar, maar had deze weer verkocht omdat het een dikke prul was. Dus deze keer ga ik een lekker op voorand vragen welke goed is enzo. Ik ben nog maar een beginner en kan tabs lezen en spelen.

Ik luister veel naar Heavy-Trash-Folk Metal als Iron Maiden, Megadeth, Finntroll en Korpiklaani. Dus dan denk ik dat ik ook in deze stijl zal gaan spelen.

Dit wil ik kopen:
Ibanez SA120 CN OF Epiphone SG Special edition
Marshal MG10 + Boss MT-2 OF Roland Micro Cube OF Cube 15X.

Ik twijfel hier nog over ofwel koop ik een Marshall en een effect ofwel één van die Rolands alleen. Want mijn budget is beperkt.

In deze winkel ga ik mijn gitaar kopen: http://www.llmusiccenter.com/

Groetjes

Tho
19 augustus 2007, 12:31
wat leuk! Ik hoop dat je er uit komt!

Gitarezzo
19 augustus 2007, 13:42
Ik heb zelf de roland cube 15x en daar zitten dus o.a. de effecten metal en metal stack in. Als je niet teveel geld wil uitgeven heb je aan die versterker wel genoeg als beginner.

Fatihtjuh
19 augustus 2007, 21:49
Als ik een Marshall MG10 + Boss MT-2 koop dan betaal ik evenveel dan als ik alleen de cube 15X koop.
Ik wil weten welke de beste is?

marter544
19 augustus 2007, 21:52
De Cube 15x.

-Steven-
19 augustus 2007, 23:35
Inderdaad, kan uit eigen ervaring spreken dat de Marshall MG serie niet veel soeps is.

gnoeontheboard
19 augustus 2007, 23:41
De Cube heeft ook gewoon meer mogelijkheden qua afstellingen dan die Marshall, bovendien is 10 watt net niets.
Over de MG's weet ik niet zoveel, maar de Cube die ik heb klinkt alleraardigst. Niet overdreven goed maar genoeg opties om 'het op te leren'.

allochthomas
20 augustus 2007, 00:01
ben zelf op een cube 30 en een sg special begonnen.
de cube is een prima versterker met veel mogelijkheden, heb er veel plezier van gehad.