PDA

View Full Version : Mesa Boogie Mark IV head shell



Ednolb
19 augustus 2007, 12:15
Ik ben op zoek naar een (short) headshell voor mijn Mark IV. Momenteel is dit een combo, maar mijn rug heeft liever iets lichters :) .

Mocht iemand mij de exacte maten kunnen geven van die headshell dan ben ik ook al veel geholpen omdat ik er dan een custom zou kunnen laten maken.

almarvk
19 augustus 2007, 12:16
Stuur een PM naar AART van dit forum. Hij heeft ze custom voor je liggen.

SimonS
19 augustus 2007, 12:23
jup, AART heeft een (paar?) mooie Mesa shorthead behuizing(en) liggen.

AART
19 augustus 2007, 15:11
Ik had er een paar liggen.
Ze zijn beide al verkocht.

vulvasonic
19 augustus 2007, 15:29
Stuur een PM naar AART van dit forum. Hij heeft ze custom voor je liggen.

Ik weet niet of het veel zin heeft om een PM naar AART te sturen. Hij had er twee liggen, maar die zijn, zo heb ik onlangs vernomen, beide reeds verkocht.

AART
19 augustus 2007, 16:14
Pm is ontvangen reeds beantwoord hoor mario.

Iceman
19 augustus 2007, 16:20
@ Aart.

Zag waar je nog op zoek was.

Heb zelf ook de 19 inch V-twin rack gehad en heb ruime ervaring met de Studio preamp (Robbie had jarenlang de Studio).
De V-twin is absoluut geen strak Hetfieldbeest, de Studio wel. De V-twin heeft echt een overdrivepedaal nodig.
Ik zou eerder voor de Studio gaan aangezien die beter klinkt en de grafische eq heeft.

Ednolb
19 augustus 2007, 16:23
OK, dan gaat mij zoektocht verder. Iemand anders een ander alternatief?

AART
19 augustus 2007, 16:30
@ Aart.

Zag waar je nog op zoek was.

Heb zelf ook de 19 inch V-twin rack gehad en heb ruime ervaring met de Studio preamp (Robbie had jarenlang de Studio).
De V-twin is absoluut geen strak Hetfieldbeest, de Studio wel. De V-twin heeft echt een overdrivepedaal nodig.
Ik zou eerder voor de Studio gaan aangezien die beter klinkt en de grafische eq heeft.


Daar ben ik me van bewust ja.
Ik heb voor dat hetfieldgeluidje mijn Mark IV, en ik zoek nog een preamp erbij om wat mee aan te kloten. Even kijken of het wat is en anders verkoop ik hem weer door. Nocki-wise ;)

Iceman
19 augustus 2007, 16:43
Triaxis?
Genoeg mogelijkheden om jarenlang aan te kloten.

AART
19 augustus 2007, 16:46
Triaxis?
Genoeg mogelijkheden om jarenlang aan te kloten.

Schiet jij me die 1000 euro even voor met 0% rente en aflossen in 10 jaar? :D

Maar je hebt gelijk, een triaxis zou wel de ultieme preamp voor mij zijn.

Maar ik denk dat ik toch maar ga voor de studio preamp, want de v-twin is toch niet zo heel populair.

MarkS
20 augustus 2007, 00:48
@ Aart.

Zag waar je nog op zoek was.

Heb zelf ook de 19 inch V-twin rack gehad en heb ruime ervaring met de Studio preamp (Robbie had jarenlang de Studio).
De V-twin is absoluut geen strak Hetfieldbeest, de Studio wel. De V-twin heeft echt een overdrivepedaal nodig.
Ik zou eerder voor de Studio gaan aangezien die beter klinkt en de grafische eq heeft.
Ik kwam met een paartje EMG 81's icm V-Twin (pedal versie) toch erg akelig dicht in de buurt hoor. Mijn ervaring is dat met een overdrivepedaaltje ervoor het een dikke brij wordt. EQ-pedaaltje ervoor hield de scheur juist behoorlijk veelzijdig.
Een 2e hands studio pre-amp is daarentegen een stuk makkelijker te vinden dan een V-Twin rack.

Iceman
20 augustus 2007, 08:15
Ik kwam met een paartje EMG 81's icm V-Twin (pedal versie) toch erg akelig dicht in de buurt hoor. Mijn ervaring is dat met een overdrivepedaaltje ervoor het een dikke brij wordt. EQ-pedaaltje ervoor hield de scheur juist behoorlijk veelzijdig.
Een 2e hands studio pre-amp is daarentegen een stuk makkelijker te vinden dan een V-Twin rack.

Met EMG's en een eq-pedaal kun je elke rockversterker wel opleuken tot metalbak, maar je zult altijd body missen. En het gaat altijd ten koste van je clean.
Niet vervelend bedoeld, ik heb zelf belachelijk veel spullen gekocht om vervolgens een maand later weer te verkopen omdat het net niet helemaal was.

Ednolb
20 augustus 2007, 11:10
Dit heeft allemaal wel niet veel meer te maken met die Mark IV headshell.
Aart, stuur jij me dan even die maten van die short headshell door, zoals je al aangeboden had in je PM?

AART
20 augustus 2007, 13:24
Ik zal het doen, maar dan moet ik ze eerst even zoeken, ik post ze vanavond hier, dan hebben anderen er ook wat aan.

AART
20 augustus 2007, 23:27
Ok, hier zijn ze dan in cm, niet heel erg geweldig maar ik heb het allemaal uitgetekend en het is niet zo duidelijk zo neer te zetten:
Gebruik hiervoor 18 mm hout.

Hoogte: Binnen 20, buiten 23,6
Diepte: Buiten onder 26,4, buiten boven 23,4(inval begint bij de onderkant van het chassis).
Breedte: buiten 43,6, binnen moet de breedte van het chassis hebben ofcourse.

Hopelijk heb je hier wat aan.

De reverb hangt bij sommige modellen idd in een gat waar ik de maten niet van weet. Je kan de reverb ook voorin onder je voorbuizen proberen te leggen of achter aan de amp maken.

Ednolb
21 augustus 2007, 11:53
Als je de reverb voorin onder de pre-ampbuizen legt, waar steek je dan de ventilator?

AART
21 augustus 2007, 15:59
Als je de reverb voorin onder de pre-ampbuizen legt, waar steek je dan de ventilator?

Misschien past die ernaast, anders moet je genoeg ruimte overlaten om de reverb onder de eindbuizen te plaatsen)of op zijn kant achter de Powertrafo.

Nocki
21 augustus 2007, 21:46
Ik heb er ooit 1 gemaakt zonder reverb erin. maar boogie zelf maakt een gat in de bodem waar de reverb in hangt. je kan ook zien dat de unit eronder uitsteekt :-)

de fan kan daarop gemonteerd worden!

Nocki