PDA

View Full Version : EMG's in Ibanez RG probleem



RedBuell
19 augustus 2007, 00:50
Heb een probleempje met de in mijn Ibanez RG770 ingebouwde EMG's (85/60).

Het is moeilijk te omschrijven maar ik doe mijn best. Ik heb de elementen aangesloten volgens het bijbehorende schema, 2x emg, 1 lp style togle, 1 vol, 1 tone. Ik kon geen platte humbucker ringen vinden dus deze zijn ietsje schuin maar dat zou volgens diegene die hem afstelde niet veel uitmaken.

Problemen:
1. De volume pot kraakt, bij dicht draaien gaat hij eerst iets harder en dan uit met een gek geluidje. Als de tone pot dicht staat is dit erger.

2. De togle maakt geluid bij het switchen

3. Ik hoor de aanslag erg, niet het geschraap van de plectrum maar eerder een geluid als "doemp" het lijkt alsof je op de plug van het snoer tikt als je wilt inpluggen terwijl het snoer al in je amp zit

4. Ik krijg mijn dsl 401 niet meer clean. Op het cleane kanaal scheurt hij nu ook, heb net een GT-8 gekocht deze aangesloten en vond het geluid erg vreemd, later de GT-8 ertussen uit en kon dus op het cleane kanaal geen clean geluid meer krijgen, op OD 1 en 2 klinkt hij minder slecht maar nog niet helemaal top.

De pest is nu ook dat ik mijn LTD heb weggebracht dus kan ik niet kijken of het aan de gitaar ligt, de gt-8 heb ik ertussen uit gehaald en hij blijft dit euvel houden. Zou ik iets aan de bedrading hebben of heb ik mijn marshall dsl 401 gemold?

Ik heb de jack van de ibanez zelf gebruikt, zaten al 3 polen op ik heb op de ongebruikte pool de draad van de batterij gesoldeerd en de 2 andere heb ik de rest gesoldeerd, volgens mij maakte het niet uit wat op welke van de 2 overgebleven polen werd gesoldeerd. OP de amp in de winkel waar hij afgesteld is (heb daar alleen de snaren erop laten zetten, hals en floyd afstellen) klonk hij goed op clean zowel als OD op een Hiwatt, de "doemph" was wel te horen, had nog geen plaatjes achterop de gitaar gezet omdat de volume pot ook al kraakte in de winkel en omdat ik nog de krimpkousjes moet laten krimpen, probeerde ik even snel de gitaar en de GT-8(welke ik vandaag 2e hands heb gekocht) uit.

fred dons
19 augustus 2007, 08:30
je hebt ook de potmeters vervangen naar 25 k ?

Megadeth_
19 augustus 2007, 09:31
Wat contactspray in de pots moet 'm zeker doen.

Check zeker ook of je aarding overal aanhangt, ook aan de tremolobrug. 'k Zou het opnieuw solderen mocht ik van jou zijn. De pots moet je toch zoiezo eruit halen om er contactspray in te doen.

RedBuell
19 augustus 2007, 09:54
Pots komen uit de verpakking vande EMG's het schijnt dat de aarde van de tremelo niet hoeft aangesloten te worden wat weer te maken heeft dat er een batterijtje inzit.

Yannicks
19 augustus 2007, 10:36
Pots komen uit de verpakking vande EMG's het schijnt dat de aarde van de tremelo niet hoeft aangesloten te worden wat weer te maken heeft dat er een batterijtje inzit.

Onzin, alles aarde. Je hebt gewoon iets verkeerd gesoldeerd. Alles lossolderen, contact spray er over, opnieuw solderen. :)