PDA

View Full Version : London City Hornet



Martyn
18 augustus 2007, 19:32
hey mensen
ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. ik speel vooral rock/poppunk en me bandje moet nog beetje op gang komen. Ik had de London City Bulldog (100W) op het oog maar en die heb ik vandaag even uitgetest. Maar ik vind hem te groot op dit moment (klinkt waanzinning imo!) en heb de 100 Watt vermogen voorlopig nog even niet nodig. Dus ik denk dat ik dan voor de kleine versie van de Bulldog ga; de LC Hornet (50W). Nu is mijn vraag of de Hornet ongeveer het zelfde is als de Bulldog alleen minder vermogen. En als ik de Bulldog lekker vind klinken/spelen de Hornet waarschijnlijk ook goed vind.

ty!

(en btw.. als je nog suggesties hebt voor andere versterkers van rond de 50W die volgens jou beter zijn ben je ook welkom om het even te posten. Mijn budget is zo'n 600 euro (700 max).

a darker shade of grey
18 augustus 2007, 19:55
Ik zou als ik jou was voor een Laney kijken. Zijn prima te vinden in die prijsklasse (nieuw!) en de kwaliteit is erg goed, zeker voor jouw genre!

Martyn
19 augustus 2007, 20:47
okay. ik kom niet echt heel veel op marktplaats tegen (beide LC en Laney) . Ik woon in het noorden (grens groningen-drenthe) en wil eigenlijk niet meer dan 50 km reizen om te testen enz. dus nja..

en wat is volgens jullie beter/handiger? combo of stack. 4x12 inch cabinet vind ik op dit moment nog beetje overbodig aangezien ik nog niet echt grote optredens zal doen en het ding wel heel erg groot is. Is een 2x12 cabinet dat handiger dan een combo? (en voordeliger?)

Goeiemorguh
19 augustus 2007, 21:02
Rock en poppunk en een budget van ~700 euries, misschien een jcm800 combo? Lijkt me perfect voor dat werk.

LCH
20 augustus 2007, 11:32
Voor 700 euro kun je zeker tweedehands beter krijgen dan een LC Hornet. Het is ook wel te mooi om waar te zijn: 50 keiharde buizenwatts door 2 speakers van 12 inch voor 500 euro.

Mufftin
20 augustus 2007, 11:51
nou ik heb de hornett en moet zeggen deze versterker klinkt zeker lekker voor dat geld. Hij heeft de jcm 800 vibe overzich heen hangen en is zeker geschikt voor punkrock!

Squier4ever
20 augustus 2007, 12:24
bedenk wel dat een 2x12 combo loeizwaar is!

*4000 posts!*

LCH
20 augustus 2007, 13:01
nou ik heb de hornett en moet zeggen deze versterker klinkt zeker lekker voor dat geld. Hij heeft de jcm 800 vibe overzich heen hangen en is zeker geschikt voor punkrock!
Maar je zegt het zelf eigenlijk al: voor hetzelfde geld heb je een tweedehands échte JCM800. Die er geen vibe overheen heeft hangen, maar één en al 'vibe' is.

Martyn
20 augustus 2007, 17:47
okay bedankt voor de reacties! maaruh.. ik heb veel horen zeggen dat de LC bulldog en hornet in ieder geval net zo goed zijn als de JCM800 en vaak ook nog zelfs beter... Is die JCM800 gewoon niet een beetje een hype van als je die muziek speelt je díe versterker moet hebben? :S

weet iemand of er ook een 2x12 cabinet van die serie van LC is in plaats van een 4x12?

Ik vind de Hornet er namelijk maar lelijk uit zien... De looks zijn natuurlijk niet heel belangrijk.. het gaat om het geluid dat er uit komt etc.. maar Marshalls zien er dan nog wel heel goed uit en die Hornet imo niet. De Bulldog vind ik er wel heel wreed uit zien (daarom dus mijn vraag of er ook een 2x12 cabinet is :))

ben vanhoof
20 augustus 2007, 19:42
op de site van jic (www.jic.nl) staat ook een 2x12 cabinet van lc.

Dat cabinet is nog altijd 350 watt, icm 100watt bulldog buizentop is dat nog volume genoeg. Het weegt wel de helf minder dan de 4x12.
Ik heb thuis de bulldog met bijpassend 4x12 en de master gaat nooit over de helft. Mss als we ooit eens outdoor spelen zonder pa is het eens leuk om over de helft te gaan. Tijdens optredens staat hij meestal 4/10, meer kan niet omdat dan de micro's die ervoor staan voor de pa oversturen...

Martyn
20 augustus 2007, 20:58
okay bedankt.. ik had paar uurtjes geleden ook gezien van de 2x12 cabinet op jic.nl haha maar toch bedankt!! ben je een beetje tevreden over je bulldog? :)

CasB
21 augustus 2007, 00:49
Ben, heb je iets van soundclips van je Bulldog?

ben vanhoof
21 augustus 2007, 10:01
Kben met onze groep opnames, die over de bulldog gebeuren via een ms58.
http://media.putfile.com/Crankshaft---Petrol-in-my-Veins
Onder mijn account daar staan er ook nog andere nummers (welcome met cleane intro)

Ben best tevreden over de bulldog. Ik wou vooral niet té veel geld uitgeven, en dan was deze de beste keuze. Na testen van andere amps en cabinets was ik vooral verbaasd van het cabinet. De scheur van de bulldog vind je terug in diverse marshallclones (wat hij zelf ook is) bv de fame rockforce.

Toch, als het goed begint te lopen met de band komt de JVM in huis; meer opties en kanalen....

CasB
21 augustus 2007, 10:14
Ik zal er thuis eens naar luisteren :)

Ben zelf geen gitarist, maar een van onze gitaristen heeft een Peavey Valveking head + een LC Bulldog cab, klinkt super...beter dan de standaard valveking cab.
En de andere gitarist wil eigenlijk ook een buizenamp, maar hij wil er (nog) niet te veel aan uitgeven.

Misschien is een Bulldog top + een V30 cab iets voor hem... :P

ben vanhoof
21 augustus 2007, 10:22
Die Harley benton v30 heb ik nog niet gehoord, maar die van fame of van framus klinken echt veel te mid gericht. Dan klinkt dat bulldog cabinet er beter bij.
Wat wel niet wil zeggen dat andere v30 cabinets slecht klinken: diezel, mesa en laboga klinken hemels !

Martyn
21 augustus 2007, 22:53
bedankt mensen.. ik denk dat ik een keuze heb gemaakt. Ik ga denk ik voor de 2x12 cabinet met de Bulldog top. De reden dat k niet voor de Hornet ga is omdat als k later de 4x12 cabinet wil hebben alleen maar die hoef aan te schaffen en dat ik de top al heb. Ook vind ik de Hornet er niet mooi uitzien. Ik hoop dat ik hem voor tussen de 500 en 600 euro kan krijgen :)

ohja en nog bedankt voor de soundclip.. klinkt erg goed

Mottee-stone
6 september 2007, 13:21
denk dat je de bulldog bij feedback in rotterdam voor 600 mee krijgt met 4x12 dus dat moet dan met 2x12 wel goedkoper kunnen.

Ik heb mijn Bulldock top met 4x12 voor 399 als occasion kunnen kopen in Rockpalace den haag. daar ben ikzeer tevreden over

Martyn
6 september 2007, 15:48
wow nice... 399 euro voor zo'n versterker is bijna niks joh! 600 euro voor een nieuwe LC bulldog lijkt me trouwens wel een beetje sterk, is die dan niet 2e hands ofzo? want ik heb net vanmiddag even geinformeerd naar de prijs etc voor de top + 2x12. Hij moet hem trouwens nog wel voor mij bestellen, dus deze is gloednieuw dan :/

hornet
28 april 2010, 00:23
Hallo, allemaal dit is mijn eerste keer dat op dit forum een bericht typ.
Maar ik moet even iets kwijt het gaat hier over de London City Hornet
Nog geen jaar geleden heb ik een nieuw hornet gekocht voor de normale
Prijs zoals die in de winkel staat ook deze heb ik gewoon uit een muziekwinkel
gekocht
Ik ga deze niet noemen om dat deze niet de fabrikant is
Na een half jaar krijg ik hier een probleem mee vervormd en kraakt
Deze teruggebracht naar de winkel en hebben hem op gestuurd
naar de fabrikant deze heeft hem nagekeken en teruggestuurd
En wat blijkt nog het zelfde vervorming en gekraak
Weer terug gestuurd daar snappen ze er niks van ze hadden er even een audio bron op aan gesloten
en volgens hen was dat goed ….( nou iedereen op dit forum weet dat je niet zomaar een audio bron op een gitaarversterker kan aansluiten dat klinkt nergens naar )…
Naar lang wikken en wegen en veel heen en weer gestuurd komen ze er achter dat het in de toonregeling zit nu zegen ze ons we kunnen hier niks aan doen het schijnt een fabriek fout te zijn
Nu heb ik mijn versterker terug ( na vier maanden ) beschadigd en heb er nu ineens twee verschillende knoppen er op ik ben dan ook zwaar teleur gesteld LONDONCITY BEDANKT
:???:

hornet
28 april 2010, 00:38
Hallo, allemaal dit is mijn eerste keer dat op dit forum een bericht typ.
Maar ik moet even iets kwijt het gaat hier over de London City Hornet
Nog geen jaar geleden heb ik een nieuw hornet gekocht voor de normale
Prijs zoals die in de winkel staat ook deze heb ik gewoon uit een muziekwinkel
gekocht
Ik ga deze niet noemen om dat deze niet de fabrikant is
Na een half jaar krijg ik hier een probleem mee vervormd en kraakt
Deze teruggebracht naar de winkel en hebben hem op gestuurd
naar de fabrikant deze heeft hem nagekeken en teruggestuurd
En wat blijkt nog het zelfde vervorming en gekraak
Weer terug gestuurd daar snappen ze er niks van ze hadden er even een audio bron op aan gesloten
en volgens hen was dat goed ….( nou iedereen op dit forum weet dat je niet zomaar een audio bron op een gitaarversterker kan aansluiten dat klinkt nergens naar )…
Naar lang wikken en wegen en veel heen en weer gestuurd komen ze er achter dat het in de toonregeling zit nu zegen ze ons we kunnen hier niks aan doen het schijnt een fabriek fout te zijn
Nu heb ik mijn versterker terug ( na vier maanden ) beschadigd en heb er nu ineens twee verschillende knoppen er op ik ben dan ook zwaar teleur gesteld LONDONCITY BEDANKT