PDA

View Full Version : Hulp nodig bij Footswitch voor Roland JazzChorus



Speeddemon
18 augustus 2007, 16:46
Ik heb sinds gister een Roland JC-55 Jazz Chorus, welke (als 't goed is) net zoals z'n grotere broers 3 aparte (mono)jacks heeft voor footswitch-aansluitingen.
Distortion, Chorus en Reverb.
http://www.metrognomemusic.com/ebay/Storeebay/jazzchorus5514.jpg

Aangezien ik die distortion niet gebruik, heb ik snel een footswitch in elkaar gezet met 2 DPDT's (na getest te hebben dat ie idd latching switches nodig heeft, ipv momentary).

De footswitch zelf heeft 1 stereo jack uitgang en ik heb een Y-kabel (normaal gebruikt voor studio inserts) gebruikt, zodat Tip (zwarte plug) chorus zou schakelen en Ring (rode plug) de reverb zou schakelen. Echter, alleen de Reverb werd geschakeld. Haalde ik die plug eruit, werkte de chorus wel.
Het lijkt erop dat die versterker het niet slikt, dat er een gedeelde massa is, want in de footswitch wordt Tip of Ring naar massa geschakeld op dezelfde stereoplug, dus uiteindelijk staan ze via massa met elkaar in verbinding.

Is nu mijn enige oplossing ipv 1 stereo jack, 2 GEISOLEERDE mono jacks gebruiken in de footswitch, met 2 mono-kabeltjes naar de amp toe, en in de footswitch GEEN gedeelde massa gebruiken, of heeft iemand ervaring met andere footswitches voor de JC-serie?

guitaraddict
18 augustus 2007, 19:05
Hierbij een schema ( 1e deel ) kun je zelf even kijken.

Jazz chorus 1 (http://i113.photobucket.com/albums/n233/alfafalfa/JazzChorus1201.gif)


Succes , Alf

Speeddemon
18 augustus 2007, 19:42
Volgens dat schema lopen ze allemaal naar massa, indien geschakeld, maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost. :dontgeti:

Hydra
19 augustus 2007, 08:52
Mijn Marshall switches werken iig fijn met de Jc120.

Speeddemon
19 augustus 2007, 11:25
Mijn Marshall switches werken iig fijn met de Jc120.
Bedoel je dat je per functie (chorus, reverb, distortion) 1 footswitch gebruikt, dus 3 losse footswitches totaal?

aad
20 augustus 2007, 14:40
Volgens dat schema lopen ze allemaal naar massa, indien geschakeld, maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost. :dontgeti:

Heb je al geprobeerd met de rode jack je chorus te schakelen?

Ik vermoed sluiting in de draad van de zwarte jack.
Volgens het schema van guitaraddict zou alles goed moeten werken.

Speeddemon
20 augustus 2007, 15:48
Heb je al geprobeerd met de rode jack je chorus te schakelen?

Ik vermoed sluiting in de draad van de zwarte jack.
Volgens het schema van guitaraddict zou alles goed moeten werken.
De Y-kabel is een prefab van Cordial met Neutrik pluggen. Dat zou toch wel een beetje kwaliteit moeten zijn, nietwaar?

Speeddemon
22 augustus 2007, 18:04
Ik heb het voorlopig maar gedaan met tweelingdraad (0,14mm2) met in elke ader ook een afscherming. Hier 2 jackpluggen aan gesoldeerd en het andere einde van de draad direct op de schakelaars gesoldeerd. Dit werkt nu goed, maar het had mooier gekund :sssh: .