PDA

View Full Version : buizencombo



Blaahaab
18 augustus 2007, 12:24
Ik ga na de zomer een nieuwe versterker kopen, en ik wil dus een buizencombo van zo'n 50 watt. Ik wil er zo'n 400-500 euro aan besteden, dus dan is een 2ehands denk ik het beste.
Weet iemand goeie buizenversterkers in die prijsklasse? Zelf dacht ik aan een marshall JCM ofzo.

ik speel vooral pop/rock muziek, oa
dire straits
eagles
led zeppelin
red hot chili peppers
guns n roses
Canon Rock
rolling stones
etc etc

Squier4ever
18 augustus 2007, 12:25
Ik ga na de zomer een nieuwe versterker kopen, en ik wil dus een buizencombo van zo'n 50 watt. Ik wil er zo'n 400-500 euro aan besteden, dus dan is een 2ehands denk ik het beste.
Weet iemand goeie buizenversterkers in die prijsklasse? Zelf dacht ik aan een marshall JCM ofzo.

ik speel vooral pop/rock muziek, oa
dire straits
eagles
led zeppelin
red hot chili peppers
guns n roses
Canon Rock
rolling stones
etc etc

met een jcm800 combo moet je een heel eind kenne komen.

Rinze
18 augustus 2007, 12:29
Waarvoor wil je de versterker gebruiken? Maw hoeveel herrie moet eruit komen of juist niet?

Blaahaab
18 augustus 2007, 12:56
Nou, voor optredentjes heb ik gehoord dat een 50 watt dus ruim voldoende is, en voor thuis oefenen ook wel natuurlijk :D Thuis oefenen maakt niet zoveel uit, woon in een vrijstaand huis dus kan redelijk veel volume gebruiken

Maar aangezien ik gitaarles geef is een versterker met 2 inputs misschien ook wel leuk, en ik weet dat er redelijk veel fender versterkers zijn met 2 inputs, iemand ervaring met de kwaliteit van het geluid als je een dubbele input hebt?

marter544
18 augustus 2007, 12:56
Idd een JCM is een goede keuze, maar ik zou ook zeker eens kijken naar een Peavey Valveking, de 2*12 versie that is.

brunodb
18 augustus 2007, 13:42
Peavey classic 30 is ook heel geschikt en kan je tweedehands binnen je budget vinden.

Heeft een machtige clean, lekkere reverb en een lekker scheurgeluid

en meer dan luid genoeg om mee op te treden hoor. als je luider als deze moet, dan zit je al ruimschoots in de range van grote podia en met P.A.-installaties

Luke-wannabe
18 augustus 2007, 13:46
Die Valveking vond ik niet zo goed. Het zal dan buizen zijn, maar het clean geluid vond ik weinig interessant. Scheur vond ik ook fantasieloos. Nee ik zo voor een JCM 800 met een booster ervoor gaan. TS ofzo.

brunodb
18 augustus 2007, 14:06
Die Valveking vond ik niet zo goed. Het zal dan buizen zijn, maar het clean geluid vond ik weinig interessant. Scheur vond ik ook fantasieloos. Nee ik zo voor een JCM 800 met een booster ervoor gaan. TS ofzo.

lees de topicstarter zijn beginpost eerst eens door. hij heeft een budget van 400 à 500 euro. daar heb je geen jcm 800 voor en al helemaal niet met nog een tubescreamer erbij.

Squier4ever
18 augustus 2007, 14:24
lees de topicstarter zijn beginpost eerst eens door. hij heeft een budget van 400 à 500 euro. daar heb je geen jcm 800 voor en al helemaal niet met nog een tubescreamer erbij.

als je goed zoekt is een jcm800 combo best te vinden voor 400-500 euro.

brunodb
18 augustus 2007, 14:35
vroeger misschien, maar zoals iedereen de JCM 800 constant loopt te hypen, weten de verkopers ervan ook wel dat ze er een stuk meer voor kunnen vangen als ze geduldig genoeg zijn

Rinze
18 augustus 2007, 14:53
Twee inputs (eigenlijk twee kanalen) op een oude fender klinkt op laag volume wel, in een band is het moeilijker: als je allebei tegleijk hard aanslaat krijg je allebei maar de helft van het beschikbare vermogen, sla je alleen aan heb je de hele mep. Op veel nieuwere versterkers heb je deze mogelijkheid niet meer, oude Fenders liggen helaas buiten je budget.

Baker
18 augustus 2007, 15:11
lees de topicstarter zijn beginpost eerst eens door. hij heeft een budget van 400 à 500 euro. daar heb je geen jcm 800 voor en al helemaal niet met nog een tubescreamer erbij.

jawel hoor:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/109113527-marshall-jcm-800-lead-combo.html%3Freturn%3DeJwtyu0KwiAUxvF7GWwfnW4EoUis OxFnaL4dPI6i6N47UF8e%252Fj94jBTyHSRXKMVykgM606xXvn eQ8xwruMKyabFDMqYjK2n%252BXRh4uDyTFtOOGm87jusmxvXa 6z9Sp3gFoMw0Wzmya8ES44N4t%252FnMOaliIC4TaDGozxdkNy 22%26df%3D1%26fta%3DeNpFkttugzAMht8lF7vOycQ26rMgVF jHBi0i9KBVffc5YaQ3kfLpt%252BUvccvIzyiHui5jc2vHqOrI 4Fg9xoP56OIhfnaRTb1e5BhX%252Fh3mepr5fJ36ZTjWP3f%25 2BPk6odX2JA9tU7FnN7alX9SAVkaXV0EnXlq3l58BaGLEyGr1F C2bPbYwMYfCJ2Z2RpJxzibnCKgfkQmL%252BzSwFDYnBzlygnV UlZ4wDm2tDyQkFsolhmaVCL9HEaGeBAALqPHMR0RAqh7nYFBMI FAA3u6ICjrw0zbC4gHT1njIsMj4AIFQZFhsPadI8kSk63ng0Pj %252BZefsAaGuzt8E3lCRuyWLkHAUymF%252B8GDkLtsINJiNZ D%252FkWcdKi%252FpJ1kE9dL3PbxWbsz6f1KyVTtdGsjtdlaY Zz1z92Kj2n9tGkrZBF6PJ3W1btPa2LVKj%252F%252B63cX38E aKeQ%26fta_ind%3D7

Lexvandoef
18 augustus 2007, 15:14
Ik heb mijn ouwe JMP combo voor zo'n €400 kunnen scoren. En dat was minder dan een jaar geleden. Het kan dus wel.

Een JCM 800 combo is idd een goeie keuze voor de ts, anders misschien een AC15, en een leuk pedaal erbij? Heb je een lekker clean, en kan je ook goed scheuren, mits je pedaaltje goed is.

Luke-wannabe
18 augustus 2007, 15:40
lees de topicstarter zijn beginpost eerst eens door. hij heeft een budget van 400 à 500 euro. daar heb je geen jcm 800 voor en al helemaal niet met nog een tubescreamer erbij.
Heb ik gedaan vriend. En voor 500 is echt wel een JCM te vinden.

Edit: Check maar Mbakker75 z'n post.

brunodb
18 augustus 2007, 15:42
so I've seen. had me vergist, had enkel naar prijzen gekeken van jcm 800 heads en die swingen lustig de pan uit. vraag me dan eigenlijk wel af waarom de combo's minder kosten. normaal kost een combo toch altijd meer dan de heads?

Luke-wannabe
18 augustus 2007, 16:10
Heads durven ze zomaar 1000 voor te vragen, inderdaad. Ik weet niet waarom dat is..?

Blaahaab
18 augustus 2007, 16:19
ik zat zelf idd aan een marshall jcm 800 of 900 te denken, zo'n combo is voor 400-500 te krijgen
ik hoef er geen pedaal bij, want ik heb al een Boss GT-3 effectenbak, dus dat komt wel goed. Maar ik vroeg me af hoe het zit met merken als peavey, mesa enzo, die ken ik neit zo goed en vroeg me af watvoor goeie dingen daar bij zitten

dr.distortion
18 augustus 2007, 16:24
Als je met zo'n effectprocessor wil gaan werken, dan is een versterker met effectsloop wel raadzaam. De JCM800 heeft deze standaard niet, dus let wel ff op. Ikzelf heb een Peavey Valveking 112 combo, prima ding en al helemaal voor het geld. Alleen ik wil hem evt. tweaken voor een bruter karakter. Mesa heeft een state of the art versterkerlijn, maar ook een daarbij behorend prijskaartje en voor elke versterker geldt: het moet maar net je ding zijn. Wat ik jou zou willen adviseren: pak je gitaar en ga een hele dag in een testhok van een winkel zitten en de tig mogelijkheden testen...Als je nieuw wilt scoren heb je een beperkt budget met 500 euro...de valveking valt er wel in, samen met de windsor dacht ik.

ErikE
18 augustus 2007, 16:24
Ja, maar uit een GT3 is geen fatsoenlijke scheur te krijgen, mocht je variatie daarin willen.

Van Peavey kun je de Valveking overwegen, Mesa gaat je voor dat budget niet lukken denk ik.

Blaahaab
18 augustus 2007, 16:32
maar het probleem is dat ik niet echt grote gitaarhandelaren in de buurt heb, ik woon in voorthuizen, de enige die in de buurt is is Kees Dee in amersfoort, de melodie in putten heeft alleen maar bagger versterkers.
weten jullie of de kees dee veel buizenversterkers heeft staan? ik was er 1 keer, en ik zag niet erg veel versterkers staan geloof ik. En het is midden in de winkel, dus erg vervelend als je daar even lekker 2 uur gaat zitten pingelen.
wat doet zo'n effects loop dan?

dr.distortion
18 augustus 2007, 16:34
De effectsloop laat je effekten zoals chorus, delay etc. veel beter tot uiting komen dan alles voor de preamp gooien. Distortions/overdrives en wah zet je wel voor de preamp.

Lexvandoef
18 augustus 2007, 18:03
Heads durven ze zomaar 1000 voor te vragen, inderdaad. Ik weet niet waarom dat is..?


Tsja hype inderdaad. En head's zijn wel makkelijker en gewilder dan combo's. Probeer je 2x12 combo maar eens in je eentje een trap op te krijgen. :D

Luke-wannabe
18 augustus 2007, 18:46
Lukt makkelijk hoor :)
Wel effe steunen en kreunen, maar het gaat zeker.

Lexvandoef
18 augustus 2007, 18:56
Lukt makkelijk hoor :)
Wel effe steunen en kreunen, maar het gaat zeker.

:o Grote sterke vent zeker? Zo'n mager klein scharminkel als ik krijg dat ding echt niet naar boven in me uppie hoor. Hij weegt zelf bijna evenveel :dontgeti:

MarkV
18 augustus 2007, 23:52
Peavey classic 30 is ook heel geschikt en kan je tweedehands binnen je budget vinden.

Heeft een machtige clean, lekkere reverb en een lekker scheurgeluid


+2 (twaalf voor tien)

the sure thing
19 augustus 2007, 16:49
Hoe komt het dat Fender geen head versies heeft van de Fender blues deluxe, Blues Deville en BLues Junior enzo? Die zouden volgend mij best goed lopen!

Ash ketchum
19 augustus 2007, 16:59
maar het probleem is dat ik niet echt grote gitaarhandelaren in de buurt heb, ik woon in voorthuizen, de enige die in de buurt is is Kees Dee in amersfoort, de melodie in putten heeft alleen maar bagger versterkers.
weten jullie of de kees dee veel buizenversterkers heeft staan? ik was er 1 keer, en ik zag niet erg veel versterkers staan geloof ik. En het is midden in de winkel, dus erg vervelend als je daar even lekker 2 uur gaat zitten pingelen.
wat doet zo'n effects loop dan?
Neem de buslijn 102 (+- 40 min) en ga bij de feedback in Apeldoorn kijken, er staan daar zat versterkers om uit te proberen. Utrecht is ook nog wel te doen vanuit Voorthuizen trouwens. Het is maar een kleine 20 min extra met de trein vanuit Amersfoort. Kees Dee heeft wel veel leuk spul staan trouwens, maar de prijs er wel naar.

LCH
19 augustus 2007, 17:33
ik zat zelf idd aan een marshall jcm 800 of 900 te denken, zo'n combo is voor 400-500 te krijgen
ik hoef er geen pedaal bij, want ik heb al een Boss GT-3 effectenbak, dus dat komt wel goed. Maar ik vroeg me af hoe het zit met merken als peavey, mesa enzo, die ken ik neit zo goed en vroeg me af watvoor goeie dingen daar bij zitten
Bedenk je wel dat de meeste gitaristen kotsneigingen krijgen van het idee om zo'n 'pure' amp als een JCM800 aan te sluiten op een digitale bak als de GT3. Een paar losse pedaaltjes doen veel meer recht aan die JCM800, maar dan zit je een paar honderd euro boven budget.

Blaahaab
19 augustus 2007, 18:15
Bedenk je wel dat de meeste gitaristen kotsneigingen krijgen van het idee om zo'n 'pure' amp als een JCM800 aan te sluiten op een digitale bak als de GT3. Een paar losse pedaaltjes doen veel meer recht aan die JCM800, maar dan zit je een paar honderd euro boven budget.

ja maar ik heb juist een digitale bak zodat ik niet al die pedaaltjes enzo hoef te kopen, want zo'n bak koop je voor de prijs van 5 pedalen ofzo, en dan heb je heel veel effecten ipv 5. En je hoeft maar 1 ding in te drukken, vriend van me zegt dat het vervelend is om tijdens een optreden allemaal van die pedalen te moeten indrukken.

Blaahaab
19 augustus 2007, 18:16
Neem de buslijn 102 (+- 40 min) en ga bij de feedback in Apeldoorn kijken, er staan daar zat versterkers om uit te proberen. Utrecht is ook nog wel te doen vanuit Voorthuizen trouwens. Het is maar een kleine 20 min extra met de trein vanuit Amersfoort. Kees Dee heeft wel veel leuk spul staan trouwens, maar de prijs er wel naar.

Volgens mij klinken dezelfde soort verterkers toch hetzelfde? of heb je tussen de jcm 800 bijvoorbeeld nog steeds goeie en slechte versterkers? Het gaat natuurlijk alleen om het uitproberen, ik denk niet dat ik een versterker in de winkel ga halen maar gewoon een 2ehands versterker.

Ash ketchum
19 augustus 2007, 18:21
Bij de jcm800 zitten er wel verschillen. Het schijnt de 1 kanaals versie ander klinkt dan een 2 kanaals versie. Hoe het exact zit weet ik ook niet meer precies.

Blaahaab
19 augustus 2007, 18:22
nee ik bedoel, dat het niet zoals bij gitaren is dat 2 dezelfde gitaren toch verschillend kunnen klinken. Maar 2 exact dezelfde versterkers klinken ook gewoon hetzelfde? dat ik dus een versterker in de winkel test, en 2ehands exact dezelfde koop en dat ie dan ook gewoon hetzelfde klinkt?

Ash ketchum
19 augustus 2007, 18:25
Afhankelijk van de staat van de gebruikte versterker (toestand van de buizen) klinken ze wel hetzelfde idd ;)

Blaahaab
19 augustus 2007, 18:28
Nou, ik ga dinsdag dan wel bij de Kees Dee eens rondneuzen, kijken of ik iets leuks kan vinden. Moet helaas wel tot ruim na de zomer wachten met het kopen van een versterker, heb daarna pas genoeg geld verdient.

Ash ketchum
19 augustus 2007, 18:34
je hebt PM

LCH
19 augustus 2007, 19:30
ja maar ik heb juist een digitale bak zodat ik niet al die pedaaltjes enzo hoef te kopen, want zo'n bak koop je voor de prijs van 5 pedalen ofzo, en dan heb je heel veel effecten ipv 5. En je hoeft maar 1 ding in te drukken, vriend van me zegt dat het vervelend is om tijdens een optreden allemaal van die pedalen te moeten indrukken.
En jij dacht dat men voor de prijs van 5 pedaaltjes dezelfde kwaliteit kan leveren? Dan zit je goed mis; zo'n GT3 neemt heel wat meer 'tone' weg uit die JCM800 dan losse pedaaltjes.

Rinze
19 augustus 2007, 19:35
En jij dacht dat men voor de prijs van 5 pedaaltjes dezelfde kwaliteit kan leveren? Dan zit je goed mis; zo'n GT3 neemt heel wat meer 'tone' weg uit die JCM800 dan losse pedaaltjes.

Dat hangt er zeker ook vanaf wat voor pedaaltjes het zijn :D