PDA

View Full Version : Pantera topic



Luke-wannabe
18 augustus 2007, 12:13
Dit is een Topic dat gaat over de kloof die er vandaag de dag ligt tussen Phil Anselmo en de nabestaanden van Dimebag Darrel.

Het verhaal van Pantera weet ik niet exact maar correct me if I'm wrong. Ik weet van Pantera dat ze niet als vrienden uit elkaar zijn gegaan. Integendeel zelfs.

Precieze data weet ik niet, maar ik schat dat ze rond 2002 een korte break wilden nemen. In die tussen tijd is Phil Anselmo een ander project begonnen. Toen Dime, Vinnie Paul en Rex dit door hadden, zijn zij ook maar iets anders gaan doen. Ik geloof met de reden dat ze dachten dat Pantera weer bij elkaar zou komen als 'de tijd rijp is'. Dit werd Damageplan.

In die tijd is er denk ik een ruzie ontstaan, en Phil zou iets in een interview hebben gezegd over Dimebag want na de dood van Dime wilde Vinne Paul, de vriendin van Dime en zijn verdere nabestaanden niet dat Anselmo op de begrafenis zou komen.

Vandaag de dag is er nog steeds ruzie met Dimebag z'n familie en Phil Anselmo. De precieze reden weet ik niet. Weet iemand anders die hier?

Dit (http://www.youtube.com/watch?v=zA9roanWPSA) is een filmpje waar Anselmo zijn excuses aanbied over de dingen die gebeurd zijn.

Het doel van dit topic is gewoon om erover te praten. En ik wil ook wat meer duidelijkheid wat en nou precies gebeurd is dat er nog steeds ruzie is tussen de twee partijen. Ook wil ik weten: wat vinden jullie er nou van dat Phil Anselmo zo emotioneel is nu hierover?

Rinze
18 augustus 2007, 12:16
Die gast (Anselmo dus) is ver heen hoor, heb hem een paar keer interviews zien doen dat ie nauwelijks het ene woord na het andere kreeg. Ook hier praat hij alsof ie moet poepen. Ik weet wel dat Pantera (m.n. Anselmo) moeite had met de plotselinge roem. Anselmo aan de dope, Dimebag vet aan de drank, dan wil je wel ruzie krijgen. Heb er een paar keer iets over gezien/gelezen, kreeg de indruk dat de betrokkenen zelf ook niet meer precies weten waar het allemaal over ging :confused:

O ja, dat ie zo emotioneel is, ik vind het een beetje sneu. Maar of het echt is of doperig zelfmedelijden, kweenie.

Luke-wannabe
18 augustus 2007, 12:23
Ja, klopt. Maar in dat filmpje is Anselmo gewoon clean. Ik vind het er niet stoned uitzien ofzo..

Rinze
18 augustus 2007, 12:26
Ja, klopt. Maar in dat filmpje is Anselmo gewoon clean. Ik vind het er niet stoned uitzien ofzo..

Nou, als ik nuchter ben praat ik toch heel anders. Hij moet bij elk woord nadenken en dan die overdreven nadruk op elk tweede woord, kan ook gewoon hersenschade zijn natuurlijk. Op het hoogtepunt van Pantera consumeerde Phil naast wat heroïne een fles sterke drank op een avond, daar wordt je niet beter van.

Luke-wannabe
18 augustus 2007, 12:57
Weet ik ook wel. Het zal wel schade toe hebben gebracht natuurlijk. Maar hij zit hier niet meer aan de dope denk ik.
Maar hier gaat het topic eigenlijk niet over..

zx81
18 augustus 2007, 13:15
wat ik er van begrepen heb kwam het neer op een zinloze ruzie tussen een alcoholische Dimebag en een junkerige Phil Anselmo, iets dat ze zelf op een gegeven moment wel door hadden. voordat ze het goed konden maken werd dimebag vermoord. dan is het logisch dat phil zich een beetje lullig voelt.

Tho
18 augustus 2007, 13:21
Het is allemaal heel erg tragisch in ieder geval. Rex Brown (bass) is ingestort na Dime's dood, en loopt sindsdien nog steeds bij de psychiater.

Strangegun
18 augustus 2007, 15:59
Ik heb is op MTV dat verhaal gezien, wat kwam die zanger toch over als een eikel :dontgeti:

pinchaholic
21 augustus 2007, 11:27
Een hele wrange kwestie mensen..

Anselmo zou in een interview hebben gezegd dat Dimebag "should be severely beaten". Vraag me niet waarom, maar ik ga ervan uit dat ie het niet letterlijk meent.http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40618000/jpg/_40618963_metal_hammer_203.jpg

Vervolgens schiet een geflipte ex-marinier Dime dood. Familie Abbott wijst naar Phil. Phil krijgt de zwarte piet toegeschoven "hij heeft opgeroepen tot geweld".

Hoe dan ook: het is verschrikkelijk jammer wat er gebeurd is.
Ik kan de liefhebbers dan ook aanraden Vh1 Behind the Music: Pantera te kopen/downloaden. Hier wordt de tragedie van zowel de kant van de familie Abbott als vanuit het Anselmo kamp belicht.

Succes,

pinch

Luke-wannabe
21 augustus 2007, 22:36
Dat was geloof ik omdat ze aan het eind van Pantera vaak ruzie hadden en had Anselmo er gewoon de klere in..

Evil-Payasos
22 augustus 2007, 18:49
Pantera is Heilig, zo simpel ligt het, en die halve gare teringleier van een nathan gale....I'm so goddam happy the fucker is dead.

En dat filmpje....Zegt het niet genoeg? En ik vind het wel raar, al die mensen die denken dat het nep is ofzo?....Wtf...

Tho
22 augustus 2007, 19:35
man, toen ik hoorde dat Dime dood was heb ik zelfs een beetje gehuild. Hij was voor mij het gezicht van Pantera, en Pantera heeft me altijd steun gegeven als het even kut was.
Heel gek, maar op een of andere manier voel je je met sommige artiesten toch connected

Luke-wannabe
23 augustus 2007, 12:59
+1...
Maar wie is Nathan Gale?

Sarco
23 augustus 2007, 13:25
De zot dat beginnen schieten is dacht ik..

Tho
23 augustus 2007, 13:25
+1...
Maar wie is Nathan Gale?

Dime's moordenaar

Luke-wannabe
24 augustus 2007, 10:10
Ooooooh...















We gaan m pakken :angry:

power_chord
24 augustus 2007, 17:49
PANTERA IS KICK ASS!!

allen ik heb gehoord dat dime is neergeknalt. door een ene nathan omdat hij vond dat hij schuldig was aan dat pantera uit elkaar was. klopt dat?

Tho
24 augustus 2007, 17:58
Ooooooh...















We gaan m pakken :angry:

kan niet meer. Toen hij de schoten lostte werd hij vrijwel meteen daarna door een agent met een shotgun in zijn gezicht geknald

Tho
24 augustus 2007, 17:59
PANTERA IS KICK ASS!!

allen ik heb gehoord dat dime is neergeknalt. door een ene nathan omdat hij vond dat hij schuldig was aan dat pantera uit elkaar was. klopt dat?

Dat was al in december 2004..

power_chord
24 augustus 2007, 18:43
8 december tijden damage plan ja.
ik heb ook gehoord dat ze nog maar 10 seconden bezig waren.
grrrrrrrrrrr

Luke-wannabe
25 augustus 2007, 12:13
kan niet meer. Toen hij de schoten lostte werd hij vrijwel meteen daarna door een agent met een shotgun in zijn gezicht geknald
Dat moet er sick uitgezien hebben...

Luke-wannabe
2 september 2007, 20:43
Bump!
Iemand nog iets te zeggen?

Edit: Misschien is het wel leuk om hier Pantera filmpjes te posten. Welke nummers je tof vind, interviews, wat dan ook. Ik zal zo even posten welke ik het tofst vind.`

Dat intro en dan die gitaarriff.. Zo krachtig: http://nl.youtube.com/watch?v=Uy4njZ7WV0c

New Level: http://www.youtube.com/watch?v=ahrpT48ptZI

Die Bridge :o: http://www.youtube.com/watch?v=DqXoXoH0yYg

almarvk
3 september 2007, 08:12
Dat moet er sick uitgezien hebben...

Van de schietpartij zelf zijn opnames. Ik geloof niet dat te zien is dat Dime daadwerkelijk wordt neer geschoten...

Luke-wannabe
3 september 2007, 08:19
Ik weet inderdaad dat daar opnamens van zijn. Maar nog nooit bekeken, eigenlijk..

Danielovich
28 oktober 2007, 00:23
Ik weet inderdaad dat daar opnamens van zijn. Maar nog nooit bekeken, eigenlijk..

Mischien is dat maar beter;)

Tho
28 oktober 2007, 10:48
Dime is voor mij in ieder geval een legende. Ook als hij niet dood zou zijn zou ik écht een fan van hem zijn.

@Luke (en ook wel de rest): Ik heb thuis de dvd Dimevision liggen. Allemaal grepen/homevideo's uit het leven van Dime! Als iemand die eens wil lenen, roep maar :)

Luke-wannabe
28 oktober 2007, 14:27
Dime is voor mij in ieder geval een legende. Ook als hij niet dood zou zijn zou ik écht een fan van hem zijn.

@Luke (en ook wel de rest): Ik heb thuis de dvd Dimevision liggen. Allemaal grepen/homevideo's uit het leven van Dime! Als iemand die eens wil lenen, roep maar :)
Ja ben ik het ook mee eens. Dimebag is echt de shit!
En thanx voor het aanbod!

Fender75
29 oktober 2007, 08:54
Heb laatst de docu gezien op VH 1 geloof ik, erg indrukwekkend wanneer ze het homevideootje laten zien van de schietpartij. Je ziet het niet echt goed, maar de beschrijvingen van de resterende leden en roadies enz erbij..spooky! Ik vond het toch echt wel een goede band!! En inderdaad, die Phil Anselmo komt echt over alsof wat opgelopen heeft..en het zijn geen platjes! :)