PDA

View Full Version : marshall 8080 V80



reneding
18 augustus 2007, 00:45
hey ik heb pas geleden een marshall 8080 V80 voor een aardig prijsje gezien heeft iemand ervaring met de versterker, plussen en minnen tips ofzo?

ACSlater
18 augustus 2007, 00:51
Redelijk verouderd model en inmiddels al wat jaren vervangen door de Valvestate's en daarna de AVT serie. Ik raad je aan om naar die serie uit te kijken omdat die aanmerkelijk beter is als je budget het toe laat. De 8080 is zeker geen uitblinker onder de transistorversterkers.

Baker
18 augustus 2007, 02:32
Redelijk verouderd model en inmiddels al wat jaren vervangen door de Valvestate's en daarna de AVT serie. Ik raad je aan om naar die serie uit te kijken omdat die aanmerkelijk beter is als je budget het toe laat. De 8080 is zeker geen uitblinker onder de transistorversterkers.

ik vind het juist een van de aardigste valvestates.
als je geluk hebt zit er ook nog een celestion in.....

als het echt een zacht prijsje is, dan zou je het best kunnen overwegen.
use de search voor meer info!

Geronimo
18 augustus 2007, 10:48
Die 8080 is van de eerste serie valvestates en ik vond ze matig. Als je 'm hard zet klinkt ie niet echt lekker meer is mijn ervaring.
Voor op je slaapkamer een oke oefenversterker, 80 w genoeg om je ouders te zieken, maar als je er serieus mee in een bandje wil spelen schiet het niet meer op.

De VS100 valvestate uit de tweede serie is stukken beter en zie je ook veel voor weinig geld tweedehands aangeboden.

DeiDRagonas
18 augustus 2007, 10:53
Ik heb hem ook gehad ooit.. Ik vind de ene valvestate serie niet perse beter dan de andere. Mn ervaring is dat die eerste serie die jij hebt soms een beetje schel (sissig eigenlijk) kan klinken bij hogere volumes. Welke valvestate serie je ook koopt... Het blijven leuke versterkers voor weinig geld.

Grt R.

Baker
18 augustus 2007, 12:23
Die 8080 is van de eerste serie valvestates en ik vond ze matig. Als je 'm hard zet klinkt ie niet echt lekker meer is mijn ervaring.
Voor op je slaapkamer een oke oefenversterker, 80 w genoeg om je ouders te zieken, maar als je er serieus mee in een bandje wil spelen schiet het niet meer op.

De VS100 valvestate uit de tweede serie is stukken beter en zie je ook veel voor weinig geld tweedehands aangeboden.

nou ja,
zo zie je maar weer, smaken verschillen.
Ik had destijds een VS265. (2e serie dus)
mijn maat had toen een 8080 (1e serie)

De vs265 heeft meer mogelijkheden,
maar ik vond die 8080 toch echt beter klinken. Met name door die celestion speaker. Denk ik. Die vs265 had van die afschuwelijke goldback speakers.

wanna1
20 augustus 2007, 01:09
Heb ook zon ding gehad, ik vind het een lekkere allround versterker.
Het mooiste standje was het cleane kanaal met de gain voluit en dan het crunchknopje ingedrukt, en dan nog de versterker lekker luid.

Niks dan lovends over deze versterker.

Of toch wel, de hardware is niet zo goed, knopjes gingen na een aantal jaren intensief gebruik toch wel redelijk loszitten en de ingangen heb ik ook al eens moeten solderen.

Ik heb hem tot mijn spijt vorig jaar verkocht voor 200,-

cool007boy
11 oktober 2007, 19:57
mij werd ook een 8080 aangeboden,

is het nu echter een DO or DO NOT, ik hoor zoveel verschillende dingen, hij werd mij 2ehands, in goede staat voor 250 euro aangeboden, wat ik een redelijke prijs vindt. Mijn leraar is er ook helemaal dol op :D, maar veel mensen hebben dus vooral kritiek op het feit dat hij schel zou klinken en dergerlijk... :chicken:

Baker
11 oktober 2007, 20:03
als ie in goede staat is (check vooral de potmeters en de inputs op ruisen en/of kraken), en er hangt een mooi prijsje aan (<250 Euro), en er zit een celestion in, is het wat mij betreft een absoltute DO.

superken_nl
12 oktober 2007, 00:18
mij werd ook een 8080 aangeboden,

is het nu echter een DO or DO NOT, ik hoor zoveel verschillende dingen, hij werd mij 2ehands, in goede staat voor 250 euro aangeboden, wat ik een redelijke prijs vindt. Mijn leraar is er ook helemaal dol op :D, maar veel mensen hebben dus vooral kritiek op het feit dat hij schel zou klinken en dergerlijk... :chicken:

Dat hij schel klinkt bedoelen ze waarschijnlijk de latere valvestates, de VS100 serie, die heeft namelijk een Goldback speaker, ipv de g12t75. En daardoor zijn ze inderdaad wat scheller. :rockon:

Punkrockerke
12 oktober 2007, 00:28
als ie in goede staat is (check vooral de potmeters en de inputs op ruisen en/of kraken), en er hangt een mooi prijsje aan (<250 Euro), en er zit een celestion in, is het wat mij betreft een absoltute DO.
Als ex-eigenaar van een 8080 kan ik dat alleen maar beamen.

cool007boy
12 oktober 2007, 15:26
Als ex-eigenaar van een 8080 kan ik dat alleen maar beamen.

maar het is dus niet zo dat dit eigenlijk alles verziekt enzo ;) ...

M'n gitaarleraar is er namelijk helemaal verliefd op ;) :D ,

bicky
12 oktober 2007, 15:58
De mijne heb ik vorige week verkocht.

Hij was nieuw gekocht in 1991 en heeft zo'n 5 jaar trouwe dienst gedaan in verschillende soorten bandjes (ik vond hem héél all-round).

Clean en Crunch op het 1e kanaal zijn OK. De OD1/OD2 op 2e kanaal te veel jaren 80 Rock/Metal-sound.

Na enkele jaren begonnen de potmeters te kraken, wat nogal vervelend is.

Ik heb hem onlangs laten nazien bij de gitaarshop en dan maar verkocht.

Mijn sound is sinds een tijdje meer Fender Tube-based.

Persoonlijk vind ik de Marshall VS8080 niet zo'n luide amp. Mijn kleine buizenbakkies blazen hem gewoon naar de Filistijnen.

Baker
12 oktober 2007, 18:58
maar het is dus niet zo dat dit eigenlijk alles verziekt enzo ;) ...

M'n gitaarleraar is er namelijk helemaal verliefd op ;) :D ,


nou ja verliefd....
je kunt ook overdrijven he... ;)

tabmaniac
13 oktober 2007, 00:16
Marshall Valvestate 8280 heb ik! leuk ding, begin toch echt een beetje ziek van de toon te worden, dus denk dat ik in december/januari een neiuwe aanschaf:)

cool007boy
13 oktober 2007, 09:21
nou ja verliefd....
je kunt ook overdrijven he... ;)

dat is waar -.-'' hyperbolisch ;) maar nee, hij was wel heel positief over deze versterker. Maar inderdaad, verliefd is wel erg overdrijvend (scherp opgemerkt hoor :p), dus gewoon positief, oké, inmiddels heeft hij volgens mij wel een veel betere sound gevonden, maar het principe..