PDA

View Full Version : Rockson / Jack & Danny gitaren, wie kent het?



deeltje
17 augustus 2007, 22:28
Jack & Danny, bij Musicstore.de te koop. Ze hebben ze in allerlei smaken.

Gibson copy:
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewProductDetail-Start;?SKU=GIT0000933-001&ProductUUID=0&toCat=18

Strat Copy:
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewProductDetail-Start;?SKU=GIT0007454-000&ProductUUID=0&toCat=16

Ibanez copy?:
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewProductDetail-Start;?SKU=GIT0006539-000&ProductUUID=0&toCat=16


Uiteraard hebben we het hier niet over hoge kwaliteit, maar voor die prijs boeit dat natuurlijk ook niet veel. Maar hoeveel kwaliteit zit er in deze gitaartjes? Wie heeft er ervaring mee?

Ervaringen op harmony-central.com zijn lovend, maar wie sluit zich daar bij aan?

Reviews:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/brand/J%26D+Jack+And+Danny+Brothers

Graag je mening onderbouwen, replies dat het een wegwerpartikel is is niet echt een toevoeging aan deze thread, de prijs is nou eenmaal zeer laag.



-Topic aangepast-

allochthomas
17 augustus 2007, 22:37
ik denk zo dat de snaren langer mee gaan dan de gitaar.

Mr.Fingers
17 augustus 2007, 22:38
één woord voor -->BROL!

dan is zelfs stagg nog beter (ja, zelfs stagg, dus je moet niet vragen hoe erbarmelijk die dingen zijn.)

Powerchordschuiver
17 augustus 2007, 22:43
Mijn eerste gitaar was een Rockson.
Troep.

gothax
17 augustus 2007, 23:08
lol ik heb wel eens over een Jack & Danny bas gespeeld, normaal gesproken speel ik over Läkland, Fender of Yamaha en into een Ampeg buizenbak. Was aangenaam verrast door de J&D en heb zelfs die avond mijn 5 snarige Yamaha in de gigbag gelaten

Rouzy
17 augustus 2007, 23:11
lol ik heb wel eens over een Jack & Danny bas gespeeld, normaal gesproken speel ik over Läkland, Fender of Yamaha en into een Ampeg buizenbak. Was aangenaam verrast door de J&D en heb zelfs die avond mijn 5 snarige Yamaha in de gigbag gelatennaja... misschien zijn ze beter met bassen maken dan met gitaren :seriousf:

Squier4ever
18 augustus 2007, 11:36
één woord voor -->BROL!

dan is zelfs stagg nog beter (ja, zelfs stagg, dus je moet niet vragen hoe erbarmelijk die dingen zijn.)

leer jij dan maar eerst spelen voordat je een J&D met Stagg vergelijkt...

ik ben denk ik een van de weinigen die er eentje heeft hier op het forum en ik ben er zeer tevreden over. heb de allergoedkoopste les paul in sunburst met bolt neck. inmiddels wel de pups vervangen, maar ook die zijn in het begin als je net begint met spelen goed te pruimen.

mn broertje heeft zo'n rockson superstratje van 69 euro en zelfs dat ding is beter dan een stagg. is wel ietsie minder dan mn J&D maar toch geen verkeerd gitaartje.

Megadeth_
18 augustus 2007, 12:01
Als je iets degelijks wilt om op te starten, check dan zeker Dean eens. Voor 90-100 euro heb je ook al een LP model van behoorlijke kwaliteit.

Mr.Fingers
18 augustus 2007, 12:02
leer jij dan maar eerst spelen voordat je een J&D met Stagg vergelijkt...

ik ben denk ik een van de weinigen die er eentje heeft hier op het forum en ik ben er zeer tevreden over. heb de allergoedkoopste les paul in sunburst met bolt neck. inmiddels wel de pups vervangen, maar ook die zijn in het begin als je net begint met spelen goed te pruimen.

mn broertje heeft zo'n rockson superstratje van 69 euro en zelfs dat ding is beter dan een stagg. is wel ietsie minder dan mn J&D maar toch geen verkeerd gitaartje.


voor de volledigheid, ik had het over die rocksons, met J&D heb ik nog geen ervaring, maar ik denk dat dat bij zovele goedkopere merken de kwaliteit gitaar per gitaar verschilt. Ik zal dan waarschijnlijk juist een brolexemplaar vastgehad hebben, of misschien een hele hele goeie stagg :D

(wist trouwens niet dat stagg als zulk een extreme belediging werd aanzien :o )

Squier4ever
18 augustus 2007, 12:05
voor de volledigheid, ik had het over die rocksons, met J&D heb ik nog geen ervaring, maar ik denk dat dat bij zovele goedkopere merken de kwaliteit gitaar per gitaar verschilt. Ik zal dan waarschijnlijk juist een brolexemplaar vastgehad hebben, of misschien een hele hele goeie stagg :D

(wist trouwens niet dat stagg als zulk een extreme belediging werd aanzien :o )

er zal vast niet consistent geproduceerd worden, maar de rockson van mijn broertje is beter als iedere stagg die ik ooit heb vastgehad.

YannickH
18 augustus 2007, 15:26
j&d heb ik vorige week op gespeelt in keulen toen ik nieuwe pedaaltjes ging halen.ze spelen niet slecht en zon lespaul is nog mooi ook.rockson is wel rommel maar j&d is wel veel beter dan stagg..het is een goede gitaar om te beginnen zon j&d

brunodb
18 augustus 2007, 15:31
bij stagg is er een heel groot verschil tussen de stratmodelletjes en de les paul modelletjes van kwaliteit en klank. mijn eerste gitaartje was een stagg les paul van iets van een 250 euro en dat was echt een goed gitaartje. menig maal met epiphones vergeleken en uiteindelijk geen epiphones gekocht omdat ze van klank weinig toevoegden. de stagg is pas eruit gegaan bij de aankoop van een duesenberg gitaar. de strat modelletjes kosten een pak minder en dat voel en hoor je.

bij stagg is het devies: testen! er zitten goeie en minder goeie tussen. maar de goeie zijn echt goed voor het geld

YannickH
18 augustus 2007, 15:34
een stagg uittesten=tijdverspilling.ik zeg gewoon nee tegen stagg

Gitarezzo
18 augustus 2007, 15:37
Tip: ga gewoon eens kijken naar een london city gitaartje of een squier affinity strat

YannickH
18 augustus 2007, 15:41
geef de london city website is a u b.ik vind hem niet om internet:s

Gitarezzo
18 augustus 2007, 15:50
Op deze site kun je een aantal LC gitaren vinden:

http://www.jic.nl/

YannickH
18 augustus 2007, 16:06
heb je een idee hoeveel een london city telecaster(zwart)kost?

Ajox
18 augustus 2007, 16:27
London city telecaster was 180€ bij men lokale muziekhandel, en de reviews van die gitaar zijn echt spetterend!

Die Stagg kwestie hier, nuja ik heb niks tegen zo'n merken, het is gewoon als je dan eens beslist van "ok ik doe verder met gitaar" dat je dat niet meer moet hebben.

Maar een kind van 12 jaar die zegt van "ik wil gitaar spelen" mja we weten allemaal wel hoeveel er dat zeggen maar hoeweinig het werkelijk volhouden.

Daarvoor is stagg wel nog een goed merk.


Grtz

Blaahaab
18 augustus 2007, 16:41
Maar een kind van 12 jaar die zegt van "ik wil gitaar spelen" mja we weten allemaal wel hoeveel er dat zeggen maar hoeweinig het werkelijk volhouden.

Daarvoor is stagg wel nog een goed merk.


Grtz

dan ben je zeker slim als ouder ja
koop een kutgitaar voor ze, dan ben je tenminste snel van het gezeik af :cheerup:

deeltje
18 augustus 2007, 16:45
bij stagg is er een heel groot verschil tussen de stratmodelletjes en de les paul modelletjes van kwaliteit en klank. mijn eerste gitaartje was een stagg les paul van iets van een 250 euro en dat was echt een goed gitaartje. menig maal met epiphones vergeleken en uiteindelijk geen epiphones gekocht omdat ze van klank weinig toevoegden. de stagg is pas eruit gegaan bij de aankoop van een duesenberg gitaar. de strat modelletjes kosten een pak minder en dat voel en hoor je.

bij stagg is het devies: testen! er zitten goeie en minder goeie tussen. maar de goeie zijn echt goed voor het geld


Dankjewel, de 1e onderbouwde mening in deze thread ;)

Jongens, dit is geen Anti-Stagg-Thread he, ik vroeg om ervaringen met J&D gitaren aangezien er VEEL smaken in te krijgen zijn tegen belachelijk lage prijzen, waardoor het snel leuk uitzoeken wordt, indien de kwaliteit natuurlijk wel enigzins iets is om over naar huis te schrijven.

Ajox
18 augustus 2007, 16:54
@ Blaahaab: :p héhé mja je weet wel wat ik bedoel

ben vanhoof
18 augustus 2007, 17:06
Die j&d vond ik toch maar niets hoor. In keulen nam ik er eens 1 vast en sneed bijna met de zijkant van de frets in mn hand. Dat was al genoeg om er voor altijd af te blijven...

rjong999
18 augustus 2007, 18:19
Ik heb een J&D Les Paul gehad, een keertje ergens in een ruil als statiegeld overgehouden. Een standard model, cherry sunburst.

Om te beginnen: dat ding was van echt hout gemaakt. Geen mahonie maar ook geen multiplex. Redelijk zwaar. Gelijmde hals en redelijk acoustisch geluid, je kon wel wat hout horen zingen ook. De elementen niet bijzonder, niet slecht ofzo, maar erg vlak en niet erg veel output, en wat ruiserig. Tuners om beter vanaf te blijven (nee, dat is overdreven, ze voelde slechter aan dan dat ze in werkelijkheid waren. Eigenlijk werkte ze gewoon prima, maar je vraagt je wel af hoelang dat heel blijft). Het zelfde gold min of meer voor de brug, het materiaal ziet er niet heel degelijk uit, van die schroefjes waar je niet al te hard aan meot draaien anders draai je de kop er af, maar ze werkten verder wel OK.

Maar verder lekker spelen, man! Fijne hals, zelfde maat als mijn LP custom, gewoon OK. Idd, de frets hadden wat chiquer gedressed mogen worden, maar bij het snaren vervangen 1 keer de vijl erlangs en klaar.

Stemvast, stabiel ding, klank OK, hardware werkte, heel fijn spelen. Uiteindelijk een keer weer geruild tegen een of ander ding, ik weet niet meer wat, ook geen spijt van gehad natuurlijk. Ik zag dat ze op internet onder de 200 euro zijn en dat was degene die ik had (in mijn ogen) iig zeker waard. Zwakste punt was de matige kwaliteit van de elementen, maar met die china-spullen is dat iedere week toch weer anders, ik heb ook wel eens elementen uit een richwood LP gehoord die op mij LP Studio ook niet zouden misstaan.

Ik hoor wel eens dat mensen die gitaren kopen en er dan voor honderden euro's aan nieuwe bruggen, graphtech zadeltjes, staartstukken, tuners en elementen in stoppen. En dat vind ik ze nou weer niet waard, dan zou ik liever een gitaar kopen die uitzichzelf gewoon al een betere plank hout is, daat zit meestal ook al fatsoenlijke hardware op en dan zou je nog een een beter element kunnen overwegen (wat dan vaak ook weer niet nodig is).

Ik zag hierboven o.m. de Dean Evo langskomen, dat is voor onder de 100 euro echt een toppertje (jammer van de wat zweverige hals, maar hee, 89 euro he)

deeltje
18 augustus 2007, 19:19
Ik heb een J&D Les Paul gehad, een keertje ergens in een ruil als statiegeld overgehouden. Een standard model, cherry sunburst.

Om te beginnen: dat ding was van echt hout gemaakt. Geen mahonie maar ook geen multiplex. Redelijk zwaar. Gelijmde hals en redelijk acoustisch geluid, je kon wel wat hout horen zingen ook. De elementen niet bijzonder, niet slecht ofzo, maar erg vlak en niet erg veel output, en wat ruiserig. Tuners om beter vanaf te blijven (nee, dat is overdreven, ze voelde slechter aan dan dat ze in werkelijkheid waren. Eigenlijk werkte ze gewoon prima, maar je vraagt je wel af hoelang dat heel blijft). Het zelfde gold min of meer voor de brug, het materiaal ziet er niet heel degelijk uit, van die schroefjes waar je niet al te hard aan meot draaien anders draai je de kop er af, maar ze werkten verder wel OK.

Maar verder lekker spelen, man! Fijne hals, zelfde maat als mijn LP custom, gewoon OK. Idd, de frets hadden wat chiquer gedressed mogen worden, maar bij het snaren vervangen 1 keer de vijl erlangs en klaar.

Stemvast, stabiel ding, klank OK, hardware werkte, heel fijn spelen. Uiteindelijk een keer weer geruild tegen een of ander ding, ik weet niet meer wat, ook geen spijt van gehad natuurlijk. Ik zag dat ze op internet onder de 200 euro zijn en dat was degene die ik had (in mijn ogen) iig zeker waard. Zwakste punt was de matige kwaliteit van de elementen, maar met die china-spullen is dat iedere week toch weer anders, ik heb ook wel eens elementen uit een richwood LP gehoord die op mij LP Studio ook niet zouden misstaan.

Ik hoor wel eens dat mensen die gitaren kopen en er dan voor honderden euro's aan nieuwe bruggen, graphtech zadeltjes, staartstukken, tuners en elementen in stoppen. En dat vind ik ze nou weer niet waard, dan zou ik liever een gitaar kopen die uitzichzelf gewoon al een betere plank hout is, daat zit meestal ook al fatsoenlijke hardware op en dan zou je nog een een beter element kunnen overwegen (wat dan vaak ook weer niet nodig is).

Ik zag hierboven o.m. de Dean Evo langskomen, dat is voor onder de 100 euro echt een toppertje (jammer van de wat zweverige hals, maar hee, 89 euro he)

Enorm bedankt voor je reactie, echt zeer hulpzaam!

De Dean heb ik hier al staan en is absoluut een topper voor z'n prijs, hij speelt heerlijk. Ik was misschien van plan een JD Strato te kopen in Keulen en er gelijk wat betere single coils in gooien, ben je onder de 200 euro klaar ;)

Blaahaab
18 augustus 2007, 19:35
hangt ervan af, als je een beetje leuke single coils wil ben je per element al gauw 50-90 euro kwijt, en die strato modellen hebben meestal 3 single coils = al 150-240 aan elementen, nou, dan heb je in totaal onder de 200 euro wel een echte "el cheapo" gitaar :)

Squier4ever
18 augustus 2007, 21:20
hangt ervan af, als je een beetje leuke single coils wil ben je per element al gauw 50-90 euro kwijt, en die strato modellen hebben meestal 3 single coils = al 150-240 aan elementen, nou, dan heb je in totaal onder de 200 euro wel een echte "el cheapo" gitaar :)

dan heb jij nog nooit van guitarfetisch.com gehoord. daar heb je voor 67 dollar al een set met fantastische single coils.

@ deeltje: als je een J&D wilt kopen moet je in keulen gaan testen en vragen naar een nieuwe uit de doos.... alle testmodellen in heel die musicstore zijn namelijk verlept.

deeltje
18 augustus 2007, 23:43
dan heb jij nog nooit van guitarfetisch.com gehoord. daar heb je voor 67 dollar al een set met fantastische single coils.

@ deeltje: als je een J&D wilt kopen moet je in keulen gaan testen en vragen naar een nieuwe uit de doos.... alle testmodellen in heel die musicstore zijn namelijk verlept.

Thnx voor de tip, tis maar 1.5 uur rijden voor mij, dus dat zal ik zeker eens gaan doen binnenkort.

Speeddemon
19 augustus 2007, 01:40
dan heb jij nog nooit van guitarfetisch.com gehoord. daar heb je voor 67 dollar al een set met fantastische single coils.
.
zonder c. :listen: