PDA

View Full Version : Beginner met de ukelele



Mr.Fingers
17 augustus 2007, 21:03
Iemand hier die me wat tips kan geven over barré-grepen bij de ukelele, want ik krijg mijn vinger niet snel genoeg over de fijne hals geschoven (ik heb enorme handen ik, het halsje is echt te fijn)

http://nl.youtube.com/watch?v=TdSCjqEuOoY

http://nl.youtube.com/watch?v=tdShVuFk05Q

dit zijn twee probeerseltjes, misschien zien jullie wat ik fout doe met m'n linkerhand?

natuurlijk ben ik een enorme beginner! :nervous:

Noid
24 augustus 2007, 00:50
Lijkt me dat je helemaal niets verkeerd doet. Het is nou eenmaal priegelen op die hals. Ik heb dat ook, soms zitten mijn vingers elkaar echt in de weg. Het is gewoon een kwestie van oefenen, het gaat om de fijne finesse van de spieren in je vingers. Dat is te trainen door een tijd lang zo'n liedje heel langzaam te spelen en langzaam de snelheid op te voeren (is natuurlijk saai, maar je techniek wordt er wel beter van).

Jeroensnake
16 september 2007, 18:45
Het kan natuurlijk zijn dat ik iets gemist heb - mijn aandacht kan nogal springerig zijn - maar volgens mij speel je geen moeilijke grepen hoger dan de vierde fret op je ukelele. Ik snap dus eigenlijk niet precies je vraag over sneller over de hals schuiven. Verder is wat Noid zegt helemaal waar ( "trainen door een tijd lang zo'n liedje heel langzaam te spelen en langzaam de snelheid op te voeren" ). Misschien dat je zo die schoonheidsfoutjes eruit kan krijgen. Maar dat heb je als enorme beginner natuurlijk altijd wel ...

_________
inter
1,2,
drie
net

Mr.Fingers
18 september 2007, 19:24
Het kan natuurlijk zijn dat ik iets gemist heb - mijn aandacht kan nogal springerig zijn - maar volgens mij speel je geen moeilijke grepen hoger dan de vierde fret op je ukelele. Ik snap dus eigenlijk niet precies je vraag over sneller over de hals schuiven. Verder is wat Noid zegt helemaal waar ( "trainen door een tijd lang zo'n liedje heel langzaam te spelen en langzaam de snelheid op te voeren" ). Misschien dat je zo die schoonheidsfoutjes eruit kan krijgen. Maar dat heb je als enorme beginner natuurlijk altijd wel ...



_________
inter
1,2,
drie
net

Ik bedoel, als ik bvb van een B naar een E7 ga (dus van greep 2100 naar 2223), slipt de ukelele altijd uit m'n handen, doordat ik de hals los laat