PDA

View Full Version : Wie kent er amp goeroes



ch@rlie
20 januari 2003, 13:17
wie kent er goede versterkergoeroes? ik zoek iemand om mijn setup te retuben, tunen, en een paar kleine modificaties te maken.

heb je goede ervaringen? hoeveel geld was je kwijt en was het de moeite waard?

het liefst in de buurt van amstelveen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ch@rlie op 2003-01-20 13:28 ]</font>

piezo
26 januari 2003, 11:38
Dolf Koch (Amersfoort) had vroeger een goede naam als customizer maar ik denk niet dat hij daar tegenwoordig nog tijd voor heeft. Hij kan je misschien wel verder helpen.

Mr.Jay
26 januari 2003, 17:49
[quote]
Op 2003-01-20 13:17, schreef ch@rlie:
wie kent er goede versterkergoeroes? ik zoek iemand om mijn setup te retuben, tunen, en een paar kleine modificaties te maken.

WAT voor merk/type versterker is het ?

ch@rlie
27 januari 2003, 09:20
een marshall jcm800

Mr.Jay
27 januari 2003, 09:33
Op 2003-01-27 09:20, schreef ch@rlie:
een marshall jcm800


Heb ik zelf ook es bij KOCH laten doen, was prima, maar tijdje geleden inderdaad.

ch@rlie
27 januari 2003, 09:35
ik ben niet heel erg gecharmeerd van de koch sound.
ik vind multitone combo mooi, vooral de drive, maar de typische sound vind ik iets te hard klinken, een beetje zwaar.

niels5150
27 januari 2003, 10:05
dat vond ik ook altijd van koch. Wel aardig, maar iets te bassig clean, en een beetje fuzzy drivekanaal.

Maar die mening moet ik nu volledig herzien. De nieuwe POWERTONE II !!! Ik heb hem afgelopen week getest bij de jukebox in boekel, en hij klinkt fantastisch! Veel veelzijdiger dan de multitone, en geen irritante fuzzy frequenties. Echt een topamp! Ik heb hem rechtstreeks met een Bogner Shiva vergeleken. en hij kon de strijd aan. Fender clean, Marshall JCM800 crunch, en Soldano SLO lead deden me er het meest aan denken. Kopen die top!

ch@rlie
27 januari 2003, 10:23
ik heb die ook gehoord, best mooi, maar ik vind nog steeds dat ik dat soundje er op hoor. net als producers hebben versterkerbouwers hun eigen sound.

koch zijn echt kwaliteitsprodukten maar tot nu toe ben ik er nooit verliefd op geworden. (hoewel de drive van de multitone heeeeel dichtbij kwam)

anyway, ik heb al een marshall ..

Dirk_Hendrik
27 januari 2003, 12:04
Wat moet er precies getuned en gemodificeerd worden?

ch@rlie
27 januari 2003, 12:06
ik wil het beste uit die versterker halen. een parallelle effectloop zou daar misschien bij helpen. potmeters zijn niet echt lekker meer, lijkt me handig om te vervangen. uiteraard nieuwe buizen + bias. verder vraag ik me af wat ik er nog meer mee kan doen.

Bouke
27 januari 2003, 13:27
Hey,

Als in het noorden woont is Rutger Velders misschien wel iets voor je. 050-5490113. In Groningen dus...
Kijk ook eens op http://www.rikkersgitaarbouw.nl/ daar zit hij met z'n tokootje bij in.

Bouke

Mr.Jay
28 januari 2003, 12:53
[quote]
Op 2003-01-27 09:35, schreef ch@rlie:
ik ben niet heel erg gecharmeerd van de koch sound.

Ik heb toch niks gezegd over KOCH AMPS ?!! refereer alleen naar zijn adres m.b.t. ampklus aan jouw Marshall, heeft niks met SOUND van KOCHS te maken toch.....

ch@rlie
28 januari 2003, 13:16
Natuurlijk heeft dat iets met elkaar te maken. Als iemand een versterker repareert en afstelt, en je weet dat je niet houdt van de klank die die persoon wel mooi vind, dan heb je een probleem.

Het kan best goed gaan, dus ik denk helemaal niet dat ik heel verdrietig zou worden als mijn amp bij Koch afgesteld zou worden, maar het heeft zeker invloed!

(Voordat dit trouwens een Koch afkraak thread wordt: Ik vind het goede versterkers, het is alleen niet mijn smaak op dit moment.)