PDA

View Full Version : luidspreker dilemma's



B-Sure
17 augustus 2007, 15:18
Er is al veel over luisprekers langsgekomen op het forum,maar ik blijf
toch met een paar praktische problemen zitten.
Ik had al een aardige verzameling cabs in huis
en heb sinds kort twee multitone cabinetten met 2x12" Philips alnico's erbij.
Ik dacht dat mijn cleane geluid goed was uit mijn mesa's met black shadows, maar de Alnico's klinken veel zoeter en fijner aan de oren (meer vintage).
terwijl de alnico's voor overdrive ongeschikt zijn ze klinken dan erg dun
en oversturen te snel, waardoor de attack en punch verloren gaat.
Ik vindt het niet erg om voor opnamen verschillende cab's te moeten ompluggen,maar live is dit niet echt praktisch.

Is er misschien een speaker welke clean en overstuurd goed klinkt,of een combinatie van speakers?
ik werk momenteel in stereo met twee mesa compacts en twee mesa Thiele's
compacts voor de open sound en thiele's voor de diepte.

Ed Lauwerens
17 augustus 2007, 20:01
Ik gebruik 4 1x12 cabinets van MB, twee met celestion Blue Alnico's, en twee met de originele speakers. Over deze combi en speakers ben ik zeer te spreken.
Gr.,
Ed

B-Sure
18 augustus 2007, 12:08
Hoi Ed. bedankt voor je reactie.
Ev's met Celestion blue's lijkt mij wel een mooie combi.
maar ik vroeg mijzelf af of de geluidsdruk(volume) van deze speakers
gelijk zijn met de Ev's, en of de alnico's op hogere geluidsniveau's wel meekomen, en niet kapotgaan?
Leuk dat je ook over 4 Mesa cabs speelt :)

Chiel
19 augustus 2007, 13:18
Twee verschillende speakers in een 2x12 kast will do the trick. Bogner kastje is te gek, maar de PL kastjes (http://www.paullenders.com) zijn ook echt te gek. Zijn allemaal te krijgen in verschillende configuraties. Zelf gebruik ik Bagends die erg transparant zijn en echt super klinken op alle fronten. Ben nu in de running voor de nieuwe EVM12L. Ook een alleskunner met een enorme dynamiek. Moet alleen nog de juist behuizing er omheen vinden :D.