PDA

View Full Version : Startersgitaar ? (caliber) help a.u.b



PanicTrash
17 augustus 2007, 15:49
Ik speel al een tijdje akoestische gitaar en wil nu graag een elektrische, ik wil een niet al te dure en vind dat ik zowiezo beter kan beginnen met een simpele.
nu verkoopt een vriendin van me toevallig haar gitaar, een Caliber uit het Caliber (Boston) Starterspakket. kostte 170 euro en nu mag ik m hebben (exclusief versterker) voor 60 euro. niet zo heel duur, maar nu moet ik er nog wel een versterker bij kopen, ik heb haar er nog nooit op horen spelen, en nu ze op vakantie is kan ik haar daar ook niet om vragen. dus vroeg ik me af, weet iemand of dit wel zo'n redelijke gitaar is ?

en zo niet
welk starterspakket (of gitaar) raad je me dan aan ?
(natuurlijk in vergelijking met een hele dure proffesionele gitaar is dit bagger, maar is hij voor een startersgitaar goed ?)

jaja, ik weet wat jullie denken, wat een n00b =P ben ik ook wat dit soort dingen betreft :dance:

wat voor een soort muziek ik wil spelen
nou laat ik wat bands noemen waarvan ik nu ook veel speel
(of nummers)
nothing else matters (wie niet tegenwoordig)
nirvana, nickelback, red hot chili peppers
pop/rock zegmaar

pupanus1
17 augustus 2007, 16:16
Hey kijk eens even rond op het forum, er zijn de afgelopen tijd veel van dit soort vragen over starterspakketjes gesteld hier.

Sowieso is het handig om te weten welke stijlen je speelt, waar je van houdt etc.

Van het merk Caliber heb ik nooit gehoord, en de meeste van die starterspakketjes zijn vaak beter te vermijden.

Spaar een beetje door en kijk naar merken als London City, Squier en Epiphone.

Roland, Vox en Line 6 maken leuke beginners versterkers

Maissan
17 augustus 2007, 16:24
ik ben zelf ook op zoek naar een beginners gitaar ik ben ook een geheel euhm noob zoals je het zo mooi zegt haha :rockon:


veel mensen hebben goeden worden over de london city spitfire II

maar je moet natuurlijk ook wel weten wat voor muziek je wilt gaan spelen

maar zelf ben ik er ook nog niet helemaal uit hor :???:

pupanus1
17 augustus 2007, 16:26
het ligt natuurlijk ook aan wat je wilt spelen wil je bijvoorbeeld deathmetal spelen kom je er met een stratje niet. En zou ik naar merken als LTD, Dean (vooral de Vendetta's schijnen erg goed te zijn voor hun prijs) en Jackson kijken

Nobler
17 augustus 2007, 18:07
60 euro is niet veel, dus dat zou best eens een goede deal kunnen zijn. Een fatsoelijke beginnersgitaar kost nieuw toch al gauw twee tot drie keer zo veel. Ken je niet iemand die vrij goed electrisch speelt (misschien een kennis van je ouders?) dan kun je die laten beoordelen of het een fatsoenlijke gitaar is, want de ene beginnersgitaar is wel goed en de ander absoluut niet. Het kan trouwens ook zijn dat de gitaar op zich wel goed is, maar dat hij verkeerd is af-of ingesteld (lengte van de snaren, hoogte van de snaren). Als versterkertje zou ik als ik jou was op marktplaats een goedkoop 5-10 watt oefenversterkertje kopen. Dat hoeft niet meer dan enkele tientjes te kosten. Daarmee kun je thuis spelen. Pas als blijkt dat je veel speelt en goed vooruit gaat en als je met andere mensen wilt gaan spelen in een bandje zou ik pas gaan nadenken over een grotere versterker.