PDA

View Full Version : Jan Akkerman met Guitar Greats in oktober op tour



hennin
17 augustus 2007, 14:29
De legendarische Nederlandse gitarist Jan Akkerman geeft samen met blueszangeres/gitariste Ana Popovic en The Hendrix Files in het kader van de Guitar Greats Tour op 13, 14, 19 en 20 oktober een viertal shows in Nederland. Dit gezamenlijk project is een ode aan de elektrische gitaar met een vette knipoog naar Jimi Hendrix.

De headliner van de Guitar Greats Tour is Nederlands gitaartrots Jan Akkerman. Jan, in de zeventiger jaren tot ’s werelds beste gitarist uitgeroepen, is nog steeds volop actief in het muziekcircuit. De manier waarop Akkerman musiceert en componeert – volledig betrokken bij de hedendaagse muziek – bewijst dat deze legende nog steeds rockt. Akkerman blijft altijd op zoek naar nieuwe, muzikale uitdagingen met een enthousiasme en bekwaamheid dat zo kenbaar is voor al zijn projecten. De Guitar Greats Tour is een vervolg op de succesvolle concerten die Jan Akkerman samen met Noel Redding en Steve Lukather (TOTO) in Nederland gaf in respectievelijk 2002 en 2003.

Naast Akkerman zal ook de charmante, jonge blues zangeres, tekstschrijfster en gitariste Ana Popovic op het podium schitteren. Van Ana wordt gezegd dat zij behoort tot een van Europa’s voornaamste en opwindenste blues acts. Popovic, geboren in Servië, is de enige Europese artiest die ooit een nominatie voor de prestigieuze WC Handy Awards kreeg. Continu op tour en dan voornamelijk in de Verenigde Staten is het een unicum haar in Nederland aan het werk te zien. De organisatie ziet haar dan zeker als tweede headliner.

The Hendrix Files is een Belgische Jimi Hendrix coverband, met de in Nederland niet onbekende frontman Phil Bee (The Buzztones) in hun gelederen. De in 2006 uitgebrachte Live debuut CD van hun optreden op Marktrock in Leuven is door pers en publiek enthousiast ontvangen. Hun passie en fascinatie voor de muziek van Hendrix weten zij op navolgbare wijze te brengen.

De bands zullen ieder afzonderlijk circa een uur op het podium staan en zullen zowel eigen materiaal als werk van Jimi Hendrix ten gehore brengen. Uiteraard zullen de liefhebbers op een gitaarduel tussen Jan en Ana getrakteerd worden.

Data shows:
13 oktober 2007 – Bruinsma te Stadskanaal
14 oktober 2007 – La Bonbonnière te Maastricht
19 oktober 2007 – Tivoli/De Helling te Utrecht
20 oktober 2007 – Estrado te Harderwijk

Kaarten zijn verkrijgbaar aan de kassa van de zalen en via de website van de Guitar Greats: www.guitargreats.eu
Kaarten voor Tivoli in Utrecht zijn tevens landelijk te koop via Ticketservice (online en via telefoonnummer: 0900-3001250) alsmede bij de Free Record Shops.

drap
17 augustus 2007, 14:36
Dat optreden in Stadskanaal ga ik misschien nog wel ff heen. Ik zal 'm nog ff mailen dat ie z'n Custom SG ff mee moet nemen.

Harry
17 augustus 2007, 14:53
grote kans dat ik in Utrecht ga kijken. Leuk detail; Ana Popovic heeft in Utrecht gewoond, kwam haar toen wel eens tegen.

Tristan
17 augustus 2007, 15:11
Haha, Ana is cool, ik ken haar nog van Rotterdam, maar ze heeft inderdaad een tijdje in Utrecht gewoond...
Voor Jan Akkerman heb ik toch ook wel een zwak hoor, wat je ook over hem kan zeggen, hij is wel een zielsmuzikant met een gitaristenhart...

Maurice_732
19 augustus 2007, 16:49
MM... jan akkerman die jimi hendrix werk doet.
Lijkt me niet de perfecte combo met jan zijn les pauls

bass blom
19 augustus 2007, 17:07
hendrix met les pauls kan niet?
kijk hier..
http://www.chelseaguitars.com/videopage.html
het nog nog vreemder :D

Squier4ever
19 augustus 2007, 17:14
hendrix met les pauls kan niet?
kijk hier..
http://www.chelseaguitars.com/videopage.html
het nog nog vreemder :D

jezus waar heeft hij die korf met bijen gelaten :o

bass blom
19 augustus 2007, 17:38
die zaten in het mobieltje waar het mee opgenomen is denk ik :D

Outputfestival
22 augustus 2007, 15:39
Voor degenen die graag een keer met Jan Akkerman willen spelen, voor ons festivalproject Plug 'n' Play zijn wij nog op zoek naar zo'n 15 gitaristen. Jan Akkerman speelt in dit stuk mee als solist...dus mocht jij dat leuk vinden, meld je dan nu aan via onze site www.outputfestival.com, subje Plug 'n' Play
groetjes Wim

dr.distortion
22 augustus 2007, 15:52
Ik denk dat ik het optreden in Maastricht niet wil missen!!!

NickNL
14 oktober 2007, 22:21
Ik ben vandaag geweest in Maastricht. Erg leuk! Vooral genoten van Ana Popovic. Jan Akkerman vond ik niet veel aan. Hij speelt wel indrukwekkend, maar het leek meer op een demonstratie van zijn kunsten dan een concert.

Vreemd publiek ook trouwens. Het leek vooraan echt een wedstrijd wie de grootste lens op zijn fototoestel had. 80% van de mannen in de eerste rijen waren drukker met het schieten van foto's dan het genieten van de muziek. Beetje vervelend.

Maargoed, ik heb genoten vandaag. Ik zet even mijn zojuist aangeschafte dvd van Ana op! ;)

Paulio
20 oktober 2007, 18:00
Vanavond ga ik erheen in harderwijk :)
Lijkt me zeker leuk om hem een keer te zien spelen :strat: