PDA

View Full Version : aktieve Seymour Duncans



Menneskedyr
17 augustus 2007, 14:20
Weet iemand of deze aktieve Seymour Duncans geschikt zijn voor metal (denk aan Black metal als Emperor, Windir, Taake, etc. en Death metal als Cannibal Corpse, Behemoth, etc.)?

http://www.musik-produktiv.de/seymour-duncan-blackouts-sahb-1s-set.aspx

Als ik het zo lees, denk ik van wel. Verder nog iemand bekend met deze humbuckers?

Niels..

Rubenios
17 augustus 2007, 14:23
lijkt me wel, beetje seymour duncans antwoord op emg.

Alexi Laiho van Children of Bodom gebruikt ze nu iig ^^

ibbie
17 augustus 2007, 14:52
ja die zijn daar zeker geschikt voor, maar ik ben zelf meer voorstander van high output passieve elementen, bijv. de seymour duncan sh-6, die trekt ook de spijkers het plafond uit.

dml
17 augustus 2007, 15:35
Vreemd, op de SD-site komen ze niet voor, ik ken alleen de Livewire-serie van ze. Heb zelf ook een Livewire-set in een ex-gitaar gehad. Veeeeeeel meer dynamiek dan EMG, superheldere hifi-achtige sound.

Wil je toch passieve elementen maar met het karakter van actieve (bijv. EMG81), dan zou je ook kunnen kijken naar Dimarzio D-activators.

Orpheo
17 augustus 2007, 15:51
ik vond de livewires zeker niet slecht. deze ken ik niet, maar lijken me ook tof!

pol
17 augustus 2007, 15:55
hoezo ze staan niet op de site, die blackout staan er al maanden op.
Ik hoop maar dat ze qua klank niet lijken op die actieve mustaine signatures, die klonken enorm slecht, heel dun en steriel, dan is een passieve Jb toch een veel beter.

Rubenios
17 augustus 2007, 16:15
Of de dimebunkers, die zijn ook erg lekker qua geluid

Menneskedyr
17 augustus 2007, 16:19
Wat ik zoek, zijn humbuckers met een goede distortion, maar die niet overgaan in totale ruis. Nadat ik ze gehoord heb, op de site, denk ik dat deze Blackouts wel geschikt zijn. Natuurlijk verschilt dit geluid nog wel per gitaar/versterker combinatie enzo, maar wat ik hoorde op de site beviel me prima.

pol
17 augustus 2007, 16:32
Ik zou niet actief gaan, heb nu wel geen ervaring met die blackouts, maar alle actieve pickups die ik getest heb (emg/duncans) klinken toch altijd ietwat kunstmatig en niet zo vet als een goeie passieve.

wat voor versterker heb je ?

Zelf vind ik de JB, distortion en invader te gek voor metal.

Soulflyhigh
17 augustus 2007, 20:06
lijkt me wel, beetje seymour duncans antwoord op emg.

Alexi Laiho van Children of Bodom gebruikt ze nu iig ^^
Hoe kom je daarbij? Hij gebruikt toch die passieve Emg Hz's?

Rubenios
17 augustus 2007, 21:37
Hoe kom je daarbij? Hij gebruikt toch die passieve Emg Hz's?

je loopt achter lieverd, gebruikte ;)

Orpheo
17 augustus 2007, 23:35
ik denk dat je trouwens beter een pup kunt nemen in de lijn van een evo2, super3, x2n, duncan distortion, painkiller, nailbomb, warpig, cold sweat, en de distortion uit je amp kunt halen, dan een pickup kiezen en daar de distortion uit proberen te halen...

dml
17 augustus 2007, 23:38
hoezo ze staan niet op de site, die blackout staan er al maanden op.
Ik hoop maar dat ze qua klank niet lijken op die actieve mustaine signatures, die klonken enorm slecht, heel dun en steriel, dan is een passieve Jb toch een veel beter.

Klopt, mijn fout. :D

orreltak
17 augustus 2007, 23:57
die andreas kisser van sepultura heeft denk ik SD livewires.
is dat niet wat?

YannickH
18 augustus 2007, 16:56
ik blijf bij emg's emg81 vind ik persoonlijk de nr.1:p alleen clean zijn ze wat minder,maar voor metal zijn ze super!!

pol
20 augustus 2007, 11:15
bwa, Emg's, in de ltd mhb-400 (stond in B) die ik gehad heb waren ze wel ok, maar voor normale stemmingen klinken ze mij toch veel te dun.

speelt natuurlijk wel gemakkelijk doordat ze zo compressed zijn.

YannickH
22 augustus 2007, 12:37
lijkt me wel, beetje seymour duncans antwoord op emg.

Alexi Laiho van Children of Bodom gebruikt ze nu iig ^^

alexi gebruikt emg hz4 pickup..
zou je ni beter emg81 en85pakken ofzo?

Rubenios
22 augustus 2007, 12:45
alexi gebruikt emg hz4 pickup..
zou je ni beter emg81 en85pakken ofzo?

zie mijn vorige opmerking, gebruikte...

http://www.seymourduncan.com/cgi-bin/topartist.pl?LineNum=56

YannickH
22 augustus 2007, 12:49
zie mijn vorige opmerking, gebruikte...

http://www.seymourduncan.com/cgi-bin/topartist.pl?LineNum=56

vanaf waneer heeft hij sejmour duncans??

Rubenios
22 augustus 2007, 16:04
maandje of 3 4 denk ik