PDA

View Full Version : Killswitch voor Wolfgang



Franc
17 augustus 2007, 14:11
Bijna weekend, dus plannen maken :)

Ik wil een killswitch op mijn Peavey Wolfgang hebben (Koreaans, alleen volume pot).

Ik kan een gaatje door de top boren en er een miniswitch inzetten, maar wat voor andere opties heb ik? Ik vind het eigenlijk zonde en met mijn geluk brokkelt de halve voorkant eraf als ik ga boren :(

Met mijn LP zet ik dan de neckpup dicht en zo werkt de pupswitch als kill, zoiets heb ik hier ook overwogen, maar dan moet ik een pot met zo'n dubbele shaft hebben (anders moet ik alsnog boren) en dan moet de hele bedrading rigoreus anders, want nu komt alleen de kabel van de switch in de holte uit en ik moet dan eerst van de beide pups de bedrading hebben en weer heen en weer naar de switch. Ik weet ook niet of dat lekker werkt met zo'n dubbele pot.
Een push pull pot als killlswitch lijkt me niet prettig werken.

Nog meer opties?

no 1 hops
17 augustus 2007, 14:51
moeilijker te vinden een push/push switch.

oknarb180
17 augustus 2007, 15:57
Misschien een push/pull?

vr.gr.

Branko

Franc
17 augustus 2007, 16:01
Push Pull had ik overwogen maar werkt niet lekker. Ik wil met de switch snel kunnen killen (effect van intro van Crazy Train, voor de Ozzy/Zakk Wylde liefhebbers)

G.G.
17 augustus 2007, 16:01
Misschien een push/pull?

vr.gr.

Branko




Een push pull pot als killlswitch lijkt me niet prettig werken.


................

EDIT: Franc was me net voor.

Noid
17 augustus 2007, 20:54
Meer opties:
- een 2e volumepot inbouwen, zodat je net als met een Les Paul kunt kill switchen. Daarnaast krijg je dan ook meer mogelijkheden om met de volumes van de verschillende elementen te werken.
Persoonlijk zou ik dan ook meteen die elementen splitten, zodat je ze ook enkelspoels kunt schakelen (push-pull potmeters, of 2 miniswitches). Dan heb je nog meer geluidmogelijkheden.

- Je kunt de pupswitch vervangen door een draaischakelaar met minimaal 4 standen. Je kunt het dan aansluiten met een stand voor het brug, een stand voor beide, een stand voor de nek en een kill switch stand.

- Je kunt een gat in de afdekplaat van de volumepot aan de achterkant maken. Immers, als het misgaat beschadigt de body niet, maar alleen die afdekplaat die makkelijk(er) te vervangen is. Je kunt dan in die afdekplaat een schakelaar bouwen. Bij voorkeur verzonken, omdat je er anders tijdens het spelen tegenaan kan komen. Met die schakelaar kun je 1 element uit schakelen, vergelijkbaar met het dichtdraaien van een volumepot van een Les Paul. Echter tijdens het spelen dat element dan weer aanzetten wordt natuurlijk wel erg lastig zo.

Succes!

Franc
18 augustus 2007, 20:45
Tsja misschien is inderdaad een extra pot voor de neckpup de beste optie is. Ik zie alleen op tegen het gat boren. Schakelaars aan de achterkant vind ik niet echt een optie, want daar kun je gewoon niet bij.
Draaischakelaars om te killen gaat niet werken denk ik, dat werkt niet soepel genoeg.

Bedankt voor de idee-en in ieder geval!

no 1 hops
18 augustus 2007, 21:13
Tsja misschien is inderdaad een extra pot voor de neckpup de beste optie is. Ik zie alleen op tegen het gat boren. Schakelaars aan de achterkant vind ik niet echt een optie, want daar kun je gewoon niet bij.
Draaischakelaars om te killen gaat niet werken denk ik, dat werkt niet soepel genoeg.

Bedankt voor de idee-en in ieder geval!
push/push dus, druk en je hebt geluid druk en je hebt geen geluid

guitarnijboer
19 augustus 2007, 01:27
Als je niet wilt boren zou je misschien kunnen zoeken naar zo'n S1 switch volume pot die Fender in de deluxe gitaren heeft. Daar kun je snel mee schakelen.

robson
19 mei 2008, 21:18
Is het nog gelukt met de killswitch voor de wolfgang? Ik zit er zelf ook aan te denken. Zou evt. in de plaats van de tone knop kunnen komen aangezien ik deze nauwelijks gebruik.

KoenB
20 mei 2008, 00:10
als het nog niet gelukt is maar het plan leeft nog steeds, deze oplossing is ook leuk (in dit geval wel lelijk gedaan, maargoed)

http://www.youtube.com/watch?v=ckdluY6j8Lc

in elk geval blijft je topje zeker heel.

epuworldcn
22 mei 2008, 20:53
jaw crusher (http://en.lmlq.com)
mill (http://www.mill.net.cn)
破碎机 (http://www.lmlq.com)