PDA

View Full Version : GT-8 vraagjes



RedBuell
17 augustus 2007, 13:14
Ik heb wat vraagjes mbt de GT-8.

IK heb gisteren met een vriend (gitarist)wat zitten jammen, wat rifjes bedacht en binnekort duiken we een oefenruimte in met en bassist eneen drummer. Stijl.... richting Godsmack en Machine Head ( met een C# stemming)

Ik speelde op huiskamer volume op mijn dsl 401 en mijn LTD ec1000 (met emg81) hij op een oefenampje met een GT-6 ervoor en een schecter omen 06. De GT-6 stond op een peavey 5150 stand en met distorsion een metal zone. Ik vond zijn geluid wel erg compressed klinken maar wel heel vet tegen over mijn dsl 401. De mijne met op het OD2 kanaal klonk toch best schel tegenover zijn oefenampje, hoewel dit zal mischien ook aan het volume liggen. De gt6 op mijn dsl 401 klonk helemaal ruk maar dat kan aan de instellingen liggen omdat het van zijn amp over werd gezet op mijn amp.

Nu wil ik weten hoe de GT-8 nou is tegenover de GT-6, een metal zone klinkt toch ruk dus zou ik die niet kiezen. Ik kies liever de overdrive van mijn Marshall die ik dan kleur met een boost/tubescreamer (uit de GT-8 ) is dit mogelijk, kan ik eventueel de FX out in mijn return van de FX loop van de amp prikken en dan een peavey 5150 preamp kiezen en dan daar de overdrive uit halen zonder dat ik een metalzone hoef te kiezen. (zou deze optie vooral gebruiken in een oefenruimte waar bijvoorbeeld Fenders staan of Roland versterkers).
Moet je altijd een pre-amp kiezen of kan je dat ook uitschakelen zodat je alleen je eigen preamp gebruikt? Is het expressie pedaal van de GT-8 ook als volume pedaal te gebruiken?

Fondant
17 augustus 2007, 13:25
oet je altijd een pre-amp kiezen of kan je dat ook uitschakelen zodat je alleen je eigen preamp gebruikt? Is het expressie pedaal van de GT-8 ook als volume pedaal te gebruiken?

-> hoi dat hoeft zeker niet, je kunt de preamp functie altijd uitzetten.
-> ja het is ook een volumepedaal
->GT8 heeft meer amps dan GT6, dus misschien vind je nog wel coolere sounds dan een 5150.

ps.: verkoop je je CE2 nog? geef een seintje: info@davidpiedfort.be

RedBuell
17 augustus 2007, 13:27
oet je altijd een pre-amp kiezen of kan je dat ook uitschakelen zodat je alleen je eigen preamp gebruikt? Is het expressie pedaal van de GT-8 ook als volume pedaal te gebruiken?

-> hoi dat hoeft zeker niet, je kunt de preamp functie altijd uitzetten.
-> ja het is ook een volumepedaal
->GT8 heeft meer amps dan GT6, dus misschien vind je nog wel coolere sounds dan een 5150.

ps.: verkoop je je CE2 nog? geef een seintje: info@davidpiedfort.be


Die Ce-2 is al verkocht ik moet het even uit mijn sig halen.

Swan
17 augustus 2007, 14:39
als je de preamp/ampsim van de GT8 gebruikt moet je hem in de fxloop Return van je amp prikken, kijken hoe dat klinkt!

EuroCinema
17 augustus 2007, 15:21
Als ik het goed begrijp was je dus ontevreden over je dsl 401 zonder en met de GT-6 ervoor. Een GT-8 lijkt me dan niet de aangewezen oplossing.

Ga eerst eens in de oefenruimte kijken hoe jullie sounds zijn op normaal volume. Misschien is er dan niks aan het handje.

De GT-8 heeft zonder meer goeie sounds, maar om zo'n complex apparaat nou als booster te gebruiken voor een amp waar je niet helemaal gelukkig mee bent is wel een beetje zonde.

RedBuell
17 augustus 2007, 15:41
Als ik het goed begrijp was je dus ontevreden over je dsl 401 zonder en met de GT-6 ervoor. Een GT-8 lijkt me dan niet de aangewezen oplossing.

Ga eerst eens in de oefenruimte kijken hoe jullie sounds zijn op normaal volume. Misschien is er dan niks aan het handje.

De GT-8 heeft zonder meer goeie sounds, maar om zo'n complex apparaat nou als booster te gebruiken voor een amp waar je niet helemaal gelukkig mee bent is wel een beetje zonde.

Ik wil hem niet alleen als booster gebruiken, ik heb een lijstje gemaakt met effecten en benodigdheden als ik losse pedalen zou kopen, dat zou op ruim €750,- komen, mischien wat lager als ik een en ander 2e hands zou kunnen kopen daar staat tegen over dat ik niet alleen met deze metal band wil spelen maar ook met een rock coverband. Multi fx zoals de GT-8 is voor mij dan de goedkoopste oplossing ook omdat ik helemaal niet zo'n hele goeie gitarist ben en het allemaal maar een beetje voor de lol doe, mischien dat de dsl401 eens plaats maakt voor een losse top en cabinet als het een beetje loopt met die bandjes. Voorlopig ben ik tevreden over die DSL401, hij is niet te groot of te zwaar maar met de auto makkelijk te vervoeren.

Mitch
17 augustus 2007, 18:24
Vraag is helder. Je wil een evt. GT8 gebruiken om zowel in te kunnen prikken op een willekeurige matige transistorversterker om middels de GT8 tot betere sounds te komen dan zo'n ampje op zichzelf doet en in de tweede plaats wil je 'm kunnen gebruiken zónder pre amp om de distortions te gebruiken vóór je eigen versterker.
Naar mijn idee is het eerste een goed idee, het tweede minder. Een GT8 is echt één van de betere multi effecten, maar blinkt niet echt uit in een lekkere 'samensmelting' van sounds die je in sommige pedaal/amp combinaties zo lekker kan hebben. Het blijven dan echt 'andere geluiden' en niet zo zeer een verlengstuk van je basis sound als je begrijpt wat ik bedoel.
Op zich zijn er patches genoeg om de diverse verschillende mogelijkheden op te slaan, bijvoorbeeld een bank zonder pre amps, een bank mét, etc. etc. maar als je er niet té veel aan wil uitgeven zou ik zeggen: koop een 2ehands GT6 en een los pedaal voor als je je amp zelf gebruikt.

RedBuell
17 augustus 2007, 20:01
Vraag is helder. Je wil een evt. GT8 gebruiken om zowel in te kunnen prikken op een willekeurige matige transistorversterker om middels de GT8 tot betere sounds te komen dan zo'n ampje op zichzelf doet en in de tweede plaats wil je 'm kunnen gebruiken zónder pre amp om de distortions te gebruiken vóór je eigen versterker.
Naar mijn idee is het eerste een goed idee, het tweede minder. Een GT8 is echt één van de betere multi effecten, maar blinkt niet echt uit in een lekkere 'samensmelting' van sounds die je in sommige pedaal/amp combinaties zo lekker kan hebben. Het blijven dan echt 'andere geluiden' en niet zo zeer een verlengstuk van je basis sound als je begrijpt wat ik bedoel.
Op zich zijn er patches genoeg om de diverse verschillende mogelijkheden op te slaan, bijvoorbeeld een bank zonder pre amps, een bank mét, etc. etc. maar als je er niet té veel aan wil uitgeven zou ik zeggen: koop een 2ehands GT6 en een los pedaal voor als je je amp zelf gebruikt.


Een 2e hands GT-6 is niet zo heel veel goedkoper dan een 2e hands GT-8, mischien dat het iets van € 50,- scheelt, ik heb nu een GT-8 op het oog voor €300,- incl een Rockbag voor die GT-8.

Ik wil dus ook daadwerkelijk de effecten gaan gebruiken, delay, chorus en heb ook wat leuke dingen gehoord met flanger en phaser. Als ik geld genoeg had.. of een hele goeie gitarist was die veel optrad zou ik wel losse pedalen kopen. Nu denk ik dat zo'n GT-8 dus voor mij een betere oplossing zou zijn, ik had uitgerekend dat ik met de pedalen die ik nog had bijna €600,- zou moeten betalen om het te hebben zoals ik het ongeveer zou willen hebben. Ce-2 had ik al de Vox V847 zou ik wegdoen voor een wah die wat beter met hi gain klinkt. Er zou dan het volgende bij moeten komen: tubescreamer, delay, wah, tunerpedal, phaser, een pedalboard, voeding, en nog wat kabeltjes en ander los materiaal. Dat zou ik bij lange na niet redden met €300,-

Heb zo'n €150,- voor mijn ce-2 en mijn Vox847 gebeurd dus hoef ik maar €150,- bij te leggen.Mischien met de tijd eens een echt goed wah pedaal zodat ik het expressie pedaal op de GT-8 alleen als volume pedaal of andere functies hoef te gebruiken. Mischien als ik met de tijd eens tegen een goedkope 2ehands boostertje of tubescreamertje aanloop dat het dan ook wel een welke aanvulling is op de GT-8.

Mitch
17 augustus 2007, 20:15
Oké, als je de GT8 ook meer voor andere effecten wil gebruiken dan alleen als 'booster' dan zit je goed. Tweedhands voor 300 incl. tas is niet verkeerd !

EuroCinema
18 augustus 2007, 17:12
Eens, als het zo zit dan: doen die GT8, ga je veel lol van hebben.

RedBuell
18 augustus 2007, 17:14
Heb hem vanmiddag opgehaald, ding ziet er goed uit en klonk goed toen ik hem probeerde. Er zit een engels talige handleiding bij, weet iemand waar ik een nederlandstalige kan downloaden?

Hij is wel errug moeilijk hoor.... had ik stiekem niet verwacht......