PDA

View Full Version : BYOC Screamer



Nocki
17 augustus 2007, 12:25
Gisteren de BYOC pedalen binnen gekregen die ik had besteld bij de Gier en vannacht maar gelijk begonnen met solderen. Ik dacht ik doe vanavond alleen het printplaatje n morgen de rest wel. Maar eenmaal bezig toch maar afgemaakt en savonds laat op laag volume getest!

in 1 keer alles goedgesoldeerd en gene problemen!!!

Vanochtend op battle volme getest en het klinkt echt super! het is een 808 tube screamer clone waar ik nog wat mods aan ga doen! maar hij klinkt echt fantastisch.

Dit weekend alle behuizingen gaan spuiten en de komende nachten maar wat minder slapen en lekker solderen.

De screamer staat nu in elkaar hierna komen de Shredder, de Phaser en de Tremelo.

Als de Wah leverbaar is komt de wah de chorus en de delay...

Ik ben echt super enthousiast over die BYOC dingen!!! en klinken dat het doet!

peter_heijnen
17 augustus 2007, 14:51
Mooi man, en jij hebt natuurlijk het bijkomende voordeel dat je tegen inkoopsprijs weer kunt verkopen -wat zeg ik- je kunt structureel winst maken met nockieen! :)

De wah is te gek, ik heb alle trimpots in het midden staan en nog helemaal niet de behoefte gevoeld er mee te experimenteren.

Nocki
17 augustus 2007, 15:13
Nou. op de nieuwprijs van een pedaal valt natuurlijk niet te vedienene. het wordt vaak alleen minder he... Maar dit zijn leuke pedalen. De Chorus en de Delay zijn toen alleen weggegaan voor andere spullen maar ik heb er wel altijd moeite meegehad. Ik leer ene compleet andere manier van spelen nu ik weer bezig ben met een normaal combotje en een pedaaltje ervoor. een hele andere techniek en k lonk nu naar hele andere stijlen dan ik hiervoor deed.

Ik ben erg benieuwd naar de wah inderdaad... kan niet wachten tot ik alle pedalen heb gebouwd... daarna nog een leuk pedalboardje... :-)

Dat expermenten is juist wat ik interesant vind. mijn mark IV heeft het ook zo lang uitgehouden omdat ie meegroeide met mij. dat doet de roadster nu ook. zoveel mogelijk dat je steed siets nieuws hoort.

kan met de byoc pedalen ook!

JeroenSchaaf
17 augustus 2007, 15:16
[offtopic]
Heej Nocki!

vraagje het is even offtopic, maar mischien weet jij een antwoord!

ik heb zelf een vox ac30cc1 nu gebruik ik de fulltone fulldrive2 om een lichte distortion te krijgen. werkt perfect!

maar voor wat zwaardere rock heb ik nog niet echt een pedaal gevonden... op dit moment gebruik ik een standard boss ds1 maar geweldig klinkt dit niet.
( ik gebruik een blade texas standard pro)

heb jij mischien een oplossing? welk pedaaltje zoek ik? :) of heeft BYOC mischien het pedaaltje wat ik zoek?

:noob: Joene

Raffel
17 augustus 2007, 15:17
Mooi man, en jij hebt natuurlijk het bijkomende voordeel dat je tegen inkoopsprijs weer kunt verkopen -wat zeg ik- je kunt structureel winst maken met nockieen! :)

De wah is te gek, ik heb alle trimpots in het midden staan en nog helemaal niet de behoefte gevoeld er mee te experimenteren.

Nockieen, haha die hou ik er in.

Nocki
17 augustus 2007, 16:53
hihi... grappig.

Zelf gebruik ik de BYOC Overdrive (808 clone) op een Vox ac-15 en ik moet m nog proberen op mn Mesa Roadster.
De shredder ligt klaar om in elkaar te zetten maar zo ver ben ik nog niet.

check even youtube op build your own clone en byoc. daar staan een aantal films op van die pedalen. ook een paar overdrive shootouts. erg leuk!

De tube screamer werkt van lichte crunch naar vette overdrive maar ik vind m niog net iets te ligt voor acdc achtige dingen. De byoc mighty mouse klinkt wat meer als een rat en lijkt me daarvoor beter geschikt. de shredder is meer iron maiden achtig.
verder ben ik nieuw in pedalen land...

Raffel
17 augustus 2007, 17:04
mwa, niets wat een beetje handel drijven in die sector niet kan bevorderen dunkt mij :D

boss
17 augustus 2007, 17:16
Mooi dat je zo enthousiast bent Nocki!
Ik had mezelf voorgenomen om komende wintermaanden ook maar eens aan de BYOC te gaan. :)
Had je trouwens al gezien dat er een nieuw pedaal is toegevoegd aan de serie?
De Armstrong Twin:
http://www.buildyourownclone.com/atwin.html

Rutger
17 augustus 2007, 17:22
De wah is te gek, ik heb alle trimpots in het midden staan en nog helemaal niet de behoefte gevoeld er mee te experimenteren.
De beschrijving doet je denken dat je je eigen RMC3 in elkaar soldeert voor $129,99

Dus vertel... :)

Nocki
17 augustus 2007, 18:22
Wat je zegt is leuk en ook dicht bij de waarheid. het is bijna de rmc-3 geloof ik. maar dan toch anders. ik was zelf niet te spreken over de rmc-3 dus ik hoop dat de wah het wel wordt.

De twin is inderdaad nieuw maar ik wou de nieuwe screamer... Hierna komen inderdaad andere pedalen aan de beurt....

peter_heijnen
17 augustus 2007, 18:45
Nockieen, haha die hou ik er in.
Wie heeft "nockieën" eigenlijk bedacht?

Leuke sig btw.

peter_heijnen
17 augustus 2007, 19:02
De beschrijving doet je denken dat je je eigen RMC3 in elkaar soldeert voor $129,99

Dus vertel... :)
Euh, ik ken die RMC niet, maar dit is de wah: http://www.buildyourownclone.com/wah.html

Hij is 150 euro incl behuizing en voor de ingewanden alleen betaal je 110 euro bij de gier: http://www.degiergitaarbouw.nl/

Je kunt het maken zoals je wilt: trimpotjes intern of potmeters op de behuizing, met buffertje in het signaalpad of zonder, of die buffer onder een bypass switch. Staat allemaal netjes in de beschrijving en iedere leek zet het zo in elkaar.

Ik heb vooralsnog de phaser en wah, ben er zeer te spreken over en denk dat ik die armstrongtwin nu maar eens ga bestellen..... :)

drudoc
17 augustus 2007, 20:00
Euh, ik ken die RMC niet, maar dit is de wah: http://www.buildyourownclone.com/wah.html

Hij is 150 euro incl behuizing en voor de ingewanden alleen betaal je 110 euro bij de gier: http://www.degiergitaarbouw.nl/

Je kunt het maken zoals je wilt: trimpotjes intern of potmeters op de behuizing, met buffertje in het signaalpad of zonder, of die buffer onder een bypass switch. Staat allemaal netjes in de beschrijving en iedere leek zet het zo in elkaar.

Ik heb vooralsnog de phaser en wah, ben er zeer te spreken over en denk dat ik die armstrongtwin nu maar eens ga bestellen..... :)

volgens mij is het zo dat je dan alleen het effect krijgt en geen behuizing

Nocki
17 augustus 2007, 20:23
klopt. die drop in is het binnenwerk. je moet zelf zorgen voor de behuizing. de complete kkit van 150 uro is de complete wah.

de termen nockieen en iemenietes zijn ontstaan in de gitaarnet woordenlijst waar allemaal bekende uitspraken in staan en namen en gebruiken, afkortingen worden uitgelegd. erg leuk om eens terug te zoeken...

nog even en ik kan naar huis... gaan we weer solderen tot laat in de nacht. heb vandaag 12 uur gewerkt en kan het wel voelen... maar die pedalen zijn belangrijker... morgen weer werken... maar das neit belangrijk...

Nocki

Nocki
17 augustus 2007, 23:55
Ja!!!!

9:15 was ik thuis en ben ik begonnen met de Shredder. tis nu net geen 12u en ik ben klaar! Even zachtjes gespeeld op mn Vox AC-15 en het is super!
Instant Iron Maiden! pinched harmonics vliegen er uit en het pedaal is lekker stil!
De mxxr zakk wylde is echt bagger vergeleken met dit pedaal en veel veelzijdiger!!!
Enigste probleem was dat er een onderdeel mist... dus ik heb m overbrugt en moet het tijdelijk even zonder doen... maar hij klinkt nu al fantastisch...
Tis natuurlijk nu de wittebroods nacht maar zal m morgen eens flink aan de tand voelen!

Volgende pedaal de phaser, daarna de tremolo!!!

Blije Nocki

Tristan
18 augustus 2007, 00:53
Oh kerel, man, jij bent echt grappig... :D
Slaap zacht blije Nocki! :seriousf: :rockon:

Nocki
18 augustus 2007, 13:27
Korte nacht maar heerlijk wakker geworden met het mooie geluid van de shredder :)
Net wat lak gekocht en vanavond de 4 behuizingen spuiten en tijdens het drogen lekke de phaser in elkaar zetten!!! Ik heb er echt aardigheid in gekregen. Tis niet goed voor mn huwelijk en zeker niet voor mn werk... maar ontzettend goed voor de TONE!

Als alles gelakt is ga ik de waterslide decals maken, printen en aanbrengen... afspuiten met blanke lak en alles in elkaar zetten...

vinni
19 augustus 2007, 12:34
Lakken is niet goed voor de tone! :D

Had je trouwens de uitgebreide Screamer kit?
Keith heeft namelijk op een gegeven moment dit jaar besloten
om er allerlei onderdelen extra in te doen zodat je zelf kan experimenteren.
(Geweldig toch?)

Ik ben jaloers!

Vinni

Nocki
19 augustus 2007, 17:29
het is inderdaad de kit die je kan uitbreiden. zal ik ook zeker nog gaan doen maar ik heb m eerst stock gebouwd. later zal ik met andere onderdelen gaan experimenteren.

vandaag voor het eerst mee naar de band. even kijken hoe het klinkt!

Jalours hoef je niet te zijn.. je kunt ze gewoon zo bestellen :)

vinni
19 augustus 2007, 20:54
Zo....
Je zoekt dus nog een Racktuner :

http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=73

Lijkt me wel wat voor jou! :D

Vinni

Nocki
19 augustus 2007, 22:51
Jieeeeeehoeeeeeeeeee...

Net gerepeteerd met de Screamer, Shredder en Phaser... dit over de Vox ac-15 en de Gibson Explorer...

Geweldig geluid. ik hoorde mezelf en het geheel klonk als een klok. instand Iron Maiden en zwaarder met mooie pinched harmonics zonder fizzy te klinken.
De screamer is heerlijk met blues enzo en kan echt op heel veel manier klinken! De phaser heb ik nog niet echt gebruikt omdat we meer zwaarder metaal spelen in de band en ik m liever clean gebruik. Maar de paar keer dat ik m gebruikte klonk tie super! De BYOC pedalen klinken thuis altijd redelijk maar in de band mix komen ze echt heerlijk tot hun recht! Ik heb de beslissing genomen de Lin6 flextone IIIXL niet te gaan gebruiken in de ker maar daar de vox neer te zetten. Het pedalboard kan ik dan thuis en in de kerk gebruiken... nog even wachten tot het compleet is dan.

Kwa racktuner zoek ik gewoon de Korg DTR-1 of 2 ofzo. Strobe tuning gebruik ik eerlijk gezegt niet omdat ik wel het stemapparaat gebruik om de tonen ongeveer goed te zetten (a is een a) maar de gitaar niet 100% stem op het apparaat maar eerder zorg dat de boventonen netjes samen gaan klinken. dit zorgt dat akkoorden net wat lekkerder klinken en bepaalde noten elkaar wat minder in de weg zitten.

De pedalen zijn dus klaar op het plakken van de waterslide decals na... :)

RolandT
19 augustus 2007, 23:11
@Nocki, verf je die pedalen? Of gebruik je nu decals? Ik wacht op een shredder :)

Nocki
20 augustus 2007, 08:03
Ik heb de pedalen zwart gespoten en gebruik straks witte inkjet waterdecals.

Jimwoud
20 augustus 2007, 12:46
Hey Nocki,

Klinkt die Shredder een beetje als een opgefokte/ gebooste JCM 800? Ik zoek namelijk nog een pedaal om die TurboNegro(speelt nu op Silver Jubilee) sound te krijgen. Ook die dikke Marshall sound.

gr Jim

Nocki
20 augustus 2007, 13:35
Hoi,

Geen idee of tie zo klinkt maar ik denk het wel. het is erg marshall achtig inderdaad! Voor het geld zou ik m gewoon eens uitproberen!
tis de moeite zeker waard!
Nocki

drap
20 augustus 2007, 14:43
Als ie net zo klinkt als de Shredmaster, dan lijkt ie niet echt op een opgefokte JCM800 wat mij betreft. Ik meen zelfs eens gelezen te hebben dat ie hetzelfde karakter heeft als één der Valvestatejes qua scheur. Wellicht verklaart dat de contourknop ook, die ook op een ouder type Valvestate versterker zit.

Nocki
20 augustus 2007, 15:53
Heb ze helaas niet tegen elkaar kunnen houden maar heb laatst een valvestate top gehad op een 4x12 cab en nu dus de shredder over een vox ac-15 met zn eigen speaker en met een 2x12 v30 cab eraan en ik moet zeggen dat hij beter klinkt. in de mix blijft het geluid overeind en het leeft meer. de valvestate was al heel goed maar dit klinkt wat lekkerder... De valvestate klonk heel goed als ik alleeen thuis speelde en de shredder niet maar in de band is het precies andersom! maar dit heeft allemaal te maken met de spullen die er bij hangen. het is ook geen eerlijk vergelijk natuurlijk.


Edit: Zojuist de water slide decals op de pedalen gedaan... Kan niet wachten om ze over te spuiten met blanke lak en ze weer in elkaar te zetten :)

Zo'n zelfbouw pedaal is echt super om te maken...

boss
20 augustus 2007, 20:07
Edit: Zojuist de water slide decals op de pedalen gedaan... Kan niet wachten om ze over te spuiten met blanke lak en ze weer in elkaar te zetten :)

Zo'n zelfbouw pedaal is echt super om te maken...
Nocki, tijd voor wat foto's!!!!!!!!! :)

Nocki
20 augustus 2007, 20:31
geen probleem... als het gelukt is laat ik foto's zien en als het mislukt is doe ik het opnieuw en verzin ik wel een smoes!



Edit:

Ik kan niet wachten:
http://img521.imageshack.us/img521/5430/img4494pk2.th.jpg (http://img521.imageshack.us/my.php?image=img4494pk2.jpg)


Ik moet zeggen dat ik scherper had verwacht. door de blanke lak en het leggen in het water is het een en ander toch niet zo scherp als het uit de pinter is gekomen. Ik had misschien toch nog wat langer moeten wachten en alles laten uitharden... misschien moet ik voortaan blijven bij zart wit of zo! Ik heb er nog over gedacht om zwart wit pedalen te maken maar de schilderijen spraken me zo aan :)

vanavond alles maar eens in elkaar schroeven en de leds solderen...

De phaser is van van Gogh (heel bekend). De Shredder is van Dali, de Screamer van munch (the scream. ook heel bekend) en de tremelo is van escher! allemaal dingen die me wel aanspraken.


Edit: tis nu 22:16 en de pedalen zijn klaar... :) joepie!
Ze klinken zoals jullie al wisten super en zien er leuk uit! ik weet wat ik de volgende keer beter kan doen! Nu gauw de andere pedalen kopen! :-)

http://img208.imageshack.us/img208/2755/img4495lk1.th.jpg (http://img208.imageshack.us/my.php?image=img4495lk1.jpg)

RolandT
20 augustus 2007, 22:41
Waarom hebben ze de power connector nu aan de zijkant gezet. Ik vind het handiger als dat boven staat, kan je de pedalen dichter tegen elkaar zetten.

De screamer decal is knap gevonden.

Nocki
20 augustus 2007, 22:48
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het bij de bovenkant al aardig druk is in de behuizing.. Dus vandaar de zijkant voor de power aansluiting...
Als de pedalen af zijn zal ik een pedalcase bouwen waar de pedalen akelig dicht bij elkaar in passen en een leuk truucje uithalen met de stroomvoorziening...


Ik wist al toen ik de screamer bestelde dat het The Scream van Edvard Munch moest worden. Toen ik zag dat anderen het ook al gedaan hadden heb ik getwijfeld maar ik vond dat het gewoon moest. Het is een geweldig werk en vond het gewoon erg toepasselijk maar vooral ook mooi om op het board te hebben.
In de pen zit nog meer werk van Dali, Escher en van Gogh maar ook anderen zullen de revue op het pedalboard gaan passeren...

De volgende pedalen zullen de Wah, Chorus en Delay worden! Dan is de basis af voor heel veel stijlen en nummers. Hierna komen nog de Envelope filter, Mighty Mouse (proco rat clone) en de booster. En in de laatste 2 series als ik het nog zie zitten de Lazy sprocket (soort boss slowgear) een equalizer en een extra delay voor U2 achtige dingen. Als laatste serie komen dan de compressor (niet echt nodig) de 250+ overdrive (op de dod gebaseerd) en de flanger als tie uit is. maar de laatste serie is niet echt noodzakelijk..

drap
20 augustus 2007, 22:57
Als je die Rat clone klaar hebt Nocki, probeer 'm eens te combineren met de Screamer en dan is de truuk de Rat zo zuinig mogelijk te gebruiken. Een brutere scheur is er niet wat mij betreft en het is nog een redelijk warme scheur ook, met een sustain van heb ik jou daar. Je moet wel van een middig geluid houden, dat wel. Vooral het sologeluid is echt te gek dan.

Ik vind je nieuwe pedaaltjes er kick-ass uitzien trouwens, m'n complimenten! :)

peter_heijnen
20 augustus 2007, 23:05
Nockie, dat ziet er echt super uit! Ik heb die tweede foto opgeslagen, stuur jij nog een foto naar die page van byoc waar iedereen trots zijn pedaal mag showen?

Behalve mijn met stift geschreven initialen en een nummer bewerk ik mijn eigen pedalen helemaal niet. Voor mijn geen impressionisme maar minimalisme! :)

Wat betreft de stroom, voor zo'n 10 euro koop je de losse daisychain van visual sound. Die heeft haakse plugjes waardoor je de pedalen veel dichter naast elkaar kunt zetten.

boss
21 augustus 2007, 00:06
geen probleem... als het gelukt is laat ik foto's zien en als het mislukt is doe ik het opnieuw en verzin ik wel een smoes!
Geen smoesjes nodig Nocki.
Ziet er mooi uit!
Je hebt het virus aardig te pakken :)
Nu nog een artistiek pedalboard erbij, want dat mag geen gewone zwarte flightcase worden hé! ;)

Nocki
21 augustus 2007, 08:09
bedankt allemaal voor de leuke reacties

op de byoc site staat nu ook een foto van de pedalen in het forum

op naar de rest en inderdaad een artistiek pedalboard!!! leuk idee!

marc_o
21 augustus 2007, 10:48
Het is ook altijd prettig te merken dat jij je niet laat meeslepen! hehehehehe



Ben benieuwd, we moesten toch maar eens een luister- en testdag houden in de buurt Nock! we maken snel eens een afspraak, maar eerst koffie en over de relaties van je collega beppen...:)

Nocki
21 augustus 2007, 11:52
Hihi... Ik zie er naar uit! Tis wel leuk om eens een Zeeuws-Vlaams gitaristen dagje te doen :)

Om over relaties te lullen ben je altijd welkom! Live lola!

Nocki

marc_o
21 augustus 2007, 12:09
jeetje.........

Tristan
21 augustus 2007, 13:19
Weeeh, Weeeh, Weeeh, Oh Fock, kijk nou wat je doet Odijk, ligt mijn baby alweer te janken... :seriousf:

Nocki
29 augustus 2007, 11:15
Vanochtend de volgende bestelling de deur uit gedaan...
1x BYOC Wah
1x BYOC Chorus
2x BYOC Delay
1x BYOC 250+

Ben erg benieuwd!

Mijn signal line wordt:

Wah - Screamer - 250+ - Shredder - * - Chorus - Delay1 - Delay2 - Vox ac-15.

Op de plek van het sterretje wil ik nog een volume pedaal. zodat ik met het volume van de drives kan spelen zonder dat da gain naar beneden gaat. maar toch nog voor de delays zodat die nog doorblijven klinken...

Lijkt me een hele leuke setup. Effecten zoals de slow gear, eq en envelope filte laten nog even op zich wachten. lijkt me leuk om een compleet zelfgebouwd bord te hebben. Ze klinken waanzinnig!!!

Waar ik nog mee zit is het volume pedaal. ik zat eraan te denken een oude wah te kopen en daar een volume pedaal van te maken. zodat ie er het zelfde uitziet als mn wah en hij toch zelfbouw is. iemand daar ideeen over?

groetjes!

peter_heijnen
29 augustus 2007, 11:30
iemand daar ideeen over?
Je wah laten ombouwen tot vol/wah met led? Ledje geeft dan aan dat oftewel de wah- of anders de volumefunctie in werking is. Mss ook meteen een tuner out laten inbouwen?

Edit: realiseer me opeens dat je je gain wilde houden.....

Btw, heb je de wah of de drop in wah besteld?

Nocki
29 augustus 2007, 11:36
Ik heb de complete wah besteld! Voor dat kleine beetje meer is het compleet he! De volme komt inderdaad op een andere plaats in de signal line dus het kan niet 1 pedaal worden. ik wl ik graag beide apart want zo kan ik ook de wah gebruiken op een laag volume...

vinni
29 augustus 2007, 19:01
Vanochtend de volgende bestelling de deur uit gedaan...
1x BYOC Wah
1x BYOC Chorus
2x BYOC Delay
1x BYOC 250+


Tering.....:o.......

Een echte BYOC-fan.

Vinni

Nocki
29 augustus 2007, 19:13
Tis erg he.... :-) ben helemaal om! ze klinken gewoon super met mn vox ac-15... En het gevoel van je eigen pedaal te maken is super! TB en voor de prijs van een 2ehands pedaal!

Nocki

RolandT
29 augustus 2007, 21:34
Wah - Screamer - 250+ - Shredder - * - Chorus - Delay1 - Delay2 - Vox ac-15.Nocki, ik heb de shredder ook gekocht bij Vibe-O-Tronic (http://www.eskimo.com/~z01/vibe-o-tronic/) (snelle levering, prima service, 75 euro). Ik vond de schredder niet op de webshop van De Gier. Dit weekend is het knutseltijd.

Waarom heb jij zowel de Screamer, de 250+ en de Shredder? Is 1 van de 3 niet genoeg?

Nocki
29 augustus 2007, 22:23
Ik ben ontzettend goed geholpen door de gier en hoef het niet ergens anders te zoeken maar dat is persoonlijk. Toen ik naar info vroeg omtrend de Shredder zeiden ze dat hij gewoon in voorrad was dus toen heb ik m besteld. Volgens mij klinken de 4 overdrives allemaal anders. Ik zal ze ook allemaal anders gaan gebruiken. Ik wil namelijk ook nog de mighty mous hebben :)

Zojuist een samson UHF draadloo set gehaald dus daar begint het mee strakkies! Ben erg benieuwd hoe ze zijn!

RolandT
29 augustus 2007, 23:22
Volgens mij klinken de 4 overdrives allemaal anders. Ik zal ze ook allemaal anders gaan gebruiken.Aha goede reden om er meer te kopen ;) Kan je zeggen hoe je die 4 overdrives dan precies wil gebruiken?

Nocki
29 augustus 2007, 23:36
Ja hoor. geen probleem. Ze zullen allemaal toch wat anders klinken. dus zullen ze alle 4 op een ander vlak uitblinken.

1. Shredder is erg leuk voor jaren 80 metal enzo. leuke pinched harmonics enzo. tis echt een goed geluid voor riffs en slagjes maar met andere instellingen ook heerlijk voor bepaalde solo's. instellen op wat ie het best kan en wat ik nog niet heb en niet meer aan draaien tijdens het spelen...

2. Screamer is erg leuk voor bluesy dingen. ik gebruik m voor beetje crunchie slagjes en het geluid van santan op samba pati. dat is niet dat romige maar dat neuzige. daar is tie goed in. dus crunchie slag en neuzige bluesachtige solo's. instellen op wat ie het best kan en wat ik nog niet heb en niet meer aan draaien tijdens het spelen.

3.250+ is volgens mij een hele dunne overdrive die ook erg jaren tachtig klinkt. volgens mij ook super voor hele dunne solo's maar heb m nog niet gehoord. dat is ook de reden dat ik m wil hebben. ik weet niet hoe die klinkt... maar ik kan m gebruiken voor ac/dc achtige dingen, voor akkoorden werk of als boost en ander ls solo. dit is even een afweging tussen de shredder en deze... Ik denk dat deze ook vrij rmoig kan klinken op het brugelement. instellen op wat ie het best kan en wat ik nog niet heb en niet meer aan draaien tijdens het spelen.

4. Mightymouse. dit is een rat clone en volgens mij bijzonder vet. ook deze zal gebruikt worden voor bepaalde typen muziek. dit pedaal lijkt mee een heerlijk pedaal om onder een stuk muziek een laag te zetten die lekker vol en vet is en rauw klinkt. instellen op wat ie het best kan en wat ik nog niet heb en niet meer aan draaien tijdens het spelen.

Dat is eigenlijk wat ik wil. voor elk stuk muziek wat we gaan doen een bepaalde overdrive. het ene nummer vraagt voor een vrij definitieloze riff en het andere vraagt om een strakke chuggachugga.. de ene solo klinkt super als het korrelig is als een marshall. denk aan gary moore en de andere solo klinkt geweldig als het klinkt als steve vai. santana klinkt weer heel andere maar het zijn allemaal andere karakters. die karakter hoop ik eruit te halen!

RolandT
30 augustus 2007, 00:14
ziet er een goed plan uit, bedankt voor de uitleg

Fender75
30 augustus 2007, 09:56
Goed bezig man! Ziet er echt geweldig uit! Als mijn verbouwing klaar eens maar eens gaan investeren in een soldeerbout!!

marc_o
30 augustus 2007, 11:12
Zo Nocki, nu moet ik er echt een paar horen, dus ik zou graag eens een luistersessie met je doen. Wellicht, als de pedalen echt heel goed klinken op de AC-15, hou ik 'm toch nog.


Ik heb je 06, dus ik zal eens langskomen.

Nocki
30 augustus 2007, 21:09
Je bent welkom hoor :)
Maar ga je je ac-15 weg doen? Dan kan je beter niet langskomen. Die ac-15 stinkt man. klinkt voor geen meter... is echt bagger. vooral met pedalen.
Maar als je dan toch langskomt neem m dan gelijk mee en vertel me hoeveel je ervoor wilt hebben...

Nocki

marc_o
30 augustus 2007, 21:24
Wil je stereo gaan spelen dan??

Nocki
30 augustus 2007, 21:31
nee.. Ik ben brian may fan... maar wil niet aan de ac-30 he :-)

Nee ik houdt het bij 1 maar het idee is wel super om3 van die dingen achter je te hebben :)

Nocki
1 september 2007, 23:17
Sander en marianne de Gier zijn weer terug van vakantie en hebben reeds gereageerd op de bestelling
1x chorus
2x delay
1x 250 overdrive
1x mighty mighty mouse overdrive
en natuurlijk de wahwah

ben erg benieuwd
ik heb erg veel geleerd van de vorige sessie en kan nu wat rustiger aan doen en weet wat ik beter kan doen
ik houdt jullie op de hoogte vooral marc je kot aar eens luisteren als ze klaar zijn tegen die tijd hoop ik ook wel n ark IV te hebben of een andere om de pedalen ook eens over andere ampa tw horen

nocki

peter_heijnen
2 september 2007, 13:57
Zo je bent echt lekker bezig Nockie :), kunnen we in de toekomst een byoc clinic verwachten?

Mitch
2 september 2007, 15:55
Cool hoor. Ik heb nu de delay, kon 'm 2ehands geassembleerd kopen.
Een DOD250 is trouwens niet dun hoor, hooguit bij hoge gain dat -ie wat scherper wordt, maar hij is juist lekker vol en niet zo middig als een TS-kloon.

vinni
2 september 2007, 16:27
Inderdaad.....
Bij meer gain wordt die scherper.
Maar ik gebruik'm met een hele lichte drive.

Vinni

Nocki
3 september 2007, 16:52
De samples die ik hoorde op internet klonken wat dun. als hij niet zo dun klinkt is het goed :)

Ik ben erg benieuwd! het word hard werken straks... 6 byoc pedalen besteld!:)

Jimwoud
3 september 2007, 17:04
Inderdaad.....
Bij meer gain wordt die scherper.
Maar ik gebruik'm met een hele lichte drive.

Vinni
Heeft die DOD250 ook nog genoeg boost bij cleane stand(lage gain)?

vinni
3 september 2007, 19:07
Jazeker wel!

Maar zoals je zelf al terecht opmerkt het is geen cleanboost.
(bestaat naar mijn mening ook niet maar goed....:))

Vinni

M Kactus
4 september 2007, 17:20
Zoals in een ander topic al staat: Het wordt echt een hele hype. Ik heb de mijne vorige week ook besteld, als soldeer-n00b. Een Fuzz. Ik heb er heel wat van bijgeleerd moet ik zeggen en ben helemaal in de ban van de zelfbouw (het schemaatje van guitarnijboer spreekt me bijzonder aan!).
Dit weekend was alles aangekomen en heb ik alles in elkaar gestopt. Werkt prima, vanaf de eerste keer! Geen enkel probleem. Klinkt ook bijzonder stevig, beter dan ik had gedacht.
Nu de casing nog verven!

Nocki
6 september 2007, 08:38
Leuk Congrats!

Hopelijk krijg ik morgen de 250+ en de mighty mouse (rat clone) binnen!
De rest van mn bestelling (wah, 2x delay, chorus) komt pas over een week of 3 binnen....

Als je eens wwat pedalen hebt verziekt met verven en zo weet je precies hoe het moet en doe je het de volgende keer gewoon beter. heel erg leukom te doen! Ik dnek dat ik al mn pedaaltjes creme ga maken en ze iets meer stijl ga geven. zwart ziet er toch niet zo heel mooi uit moet ik zeggen :-)

Nocki

Nocki
7 september 2007, 23:56
Zojuist de mighty mouse en 250 in elkaar geknutseld. het faat steeds sneller en netter :-)

Eerst eindruk is ook weer erg leuk! als ik weer een amp tot mn beschikking heb laat ik het weten. mn vox staat namelijk tot zondag in de kerk. daarna kan ik ze eens lekker testen!

peter_heijnen
8 september 2007, 03:24
Hehe, ik kom net thuis van een invalgig.

De toetsenist was helemaal verliefd op mijn phaser.... :)

B_2_the_a
8 september 2007, 03:35
tis dat het financieel niet mogelijk is nu, anders had ik zeker een aantal pedalen van byoc besteld,
ben erg tevreden met de octafuzz (klinkt goed, alleen onbruikbaar in een gemiddelde band) en de envelope filter (idem)

toch maar eens kijken naar de compressor en delays

marc_o
8 september 2007, 14:47
Zojuist de mighty mouse en 250 in elkaar geknutseld. het faat steeds sneller en netter :-)

Eerst eindruk is ook weer erg leuk! als ik weer een amp tot mn beschikking heb laat ik het weten. mn vox staat namelijk tot zondag in de kerk. daarna kan ik ze eens lekker testen!

Zie je nou dat het een goed idee is mijn Vox te kopen, dan heb je dit gedonder niet...

B_2_the_a
8 september 2007, 15:09
Zie je nou dat het een goed idee is mijn Vox te kopen, dan heb je dit gedonder niet...
hahaha
hoelang gaan we dit nog horen? (niet flauw zeggen: tot hij hem gekocht heeft)

Nocki
11 september 2007, 10:32
Ja! de oude pedaaltjes zijn opnieuw geschuurd en gespoten en alles is nu voorzien van hetzelfde type water-slide decals... Tis nog niet 100% naar mn zin maar wel beter dan het was...

Hier wat fototjes

http://img171.imageshack.us/img171/7905/img4504vb7.th.jpg (http://img171.imageshack.us/my.php?image=img4504vb7.jpg)

http://img171.imageshack.us/img171/8412/img4503in1.th.jpg (http://img171.imageshack.us/my.php?image=img4503in1.jpg)

JeroenSchaaf
11 september 2007, 10:52
En zo blijft de handige man bezig :D ziet er goed uit!

Nocki
11 september 2007, 11:31
Tis ook erg leuk om te doen! De decals voor de 2 delays en de Chorus liggen ook al klaar! Heb er al echt zin in! Als dit allemaal klaar is gaan we kijken welke pedalen er nog bij komen (muff, Slowgear, Autofilter en misschien nog een volume pedaal!) en dan beginnen aan het pedalboard!

Er komt in ieder geval een draadloos setje bij! Die heb ik al liggen!