PDA

View Full Version : Squier® by Fender® is dit wat ???



Maissan
17 augustus 2007, 11:12
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

pupanus1
17 augustus 2007, 11:27
het heet een zoek functie en het bevindt zich rechts boven in uw scherm

Braindead
17 augustus 2007, 11:46
Hoi Maissan,
Sommige forumleden lijken niet zo hartelijk maar je moet je bedenken dat er soms zovaak dezelfde vragen worden gesteld hier.
Anyway, de zoekfunctie is inderdaad aan te raden in deze. Of het echt een goede gitaar is, tja echt een goede gitaar is het niet. Als je een Squier wilt kun je beter een wat oudere nemen. De Japanse wel te verstaan. Als je nieuw wilt kopen zou ik kijken naar een olp Axis ofzo. Wat is je budget en wat zoek je verder in een gitaar?

pupanus1
17 augustus 2007, 11:51
ik ben harstike hartelijk :cheerup: ;) ik geef die knul gewoon een tip. Zoek gewoon even op squier in de zoekfunctie en je komt een hoop te weten. Of je PM't Squier4Ever :dance:

Squier4ever
17 augustus 2007, 12:45
zoals je mss kunt raden aan mijn naam heb ik er ook een en ben ik er tevreden over. ik raad je wel echt aan om die dingen te gaan testen en niet zomaar blind te bestellen, er zitten nogal wat mindere exemplaren tussen.

zeppo
17 augustus 2007, 13:55
Zoeken op Squier in het forum 'Electrische gitaren'


Weergeven resultaten 1 tot 50 van 2146
Het Zoeken duurde 11,55 seconden.

Nit altijd is de zoekfunctie even handig en/of zinvol ...

Nielsje
17 augustus 2007, 14:10
Heb je misschien enig idee welk model het is van de squier series? met deze gegevens komen we niet veel verder. Wat voor hout de body van gemaakt is niet bekend. Vind het wel typisch dat er maar 21 frets op zitten.

Nobler
17 augustus 2007, 17:13
Ik heb soortgelijke berichten net in meerdere topics zitten te typen, maar ik zou geen gitaar op afstand kopen, óók geen oudere Squier of welke gitaar dan ook die ze je hier adviseren. Tot en met hele dure gitaren zitten er exemplaren tussen die niet goed zijn, niet lekker spelen, of die JIJ niet lekker vind spelen, dus: koop een gitaar alleen als je er zelf op hebt kunnen spelen en je het een goede koop vindt. Dan maakt het niet meer uit hoe goedkoop of hoe duur hij is. Als je nog niet kunt spelen heb je een probleem, want je kunt niet bepalen of hij goed is. In dat geval kun je het beste iemand zoeken die zelf goed gitaar speelt en voldoende kennis heeft (dus niet je vriendje die al drie akkoorden meer kan spelen dan jij). Bij muziekwinkels hebben ze beginnersgitaren vanaf ongeveer 100 euro (bij de Kijkshop en via internet zelfs al vanaf 80 euro, maar ja, die kun je niet uitproberen). Onder dergelijke gitaren ben ik er echt al een hele hoop tegengekomen die echt heel redelijk spelen en voor een beginner echt niet verkeerd klinken. Als je eenmaal goed leert spelen ga je vanzelf bedenken waarin je beginnersgitaar je tegenvalt, zodat tegen de tijd dat je een betere gitaar gaat kopen je weet wat je dan wilt hebben.
O, en Nielsje, ik weet in ieder geval dat de Squier Bullet Strat 21 frets heeft, dat is een van de verschillen met de duurder Strat-achtige Squiers die 22 frets hebben.

Eko
17 augustus 2007, 17:27
Maissan,
Het knorrige reageren van een hoop mensen komt door het constant stellen van dezelfde vraag , alleen door andere mensen. Maar toch,...
Een Squier zoals jij beschrijft wordt gebouwd door Chinezen onder toezicht van Fender . Het model Stratocaster is al jaren het meest gekopieerd en niet zonder reden. Wat alle andere mensen ook voor smaak hebben , het is een prima gitaar om op te beginnen. Als je een paar jaar verder bent zul je ongetwijfeld er iets aan vinden wat beter kan/kon maar dan heeft het instrument z`n functie gehad en kun je eventueel zoiets inruilen en iets anders kopen.
Dit soort instapmodellen wordt speciaal voor jouw doelgroep gemaakt. Om het op te leren. Is dit de beste gitaar op de wereld? Nee . Zijn er betere? Zeker weten. Kosten die allemaal een berg meer? YES! Dus gewoon met een gerust hart kopen als je hem mooi vind en leren spelen.

Mitch
17 augustus 2007, 18:38
Persoonlijk vind ik een Richwood of London City (oké, duurder) voor nog steeds weinig geld beduidend meer waar bieden voor je geld. Echte budget Squiers ben ik nog nooit goede van tegengekomen...

@forumleden:
Iemand zonder ervaring aanraden een gitaar te testen om te kijken of -ie wel goed klinkt is trouwens net zoiets als iemand zonder rijbewijs aanraden een proefritje aan te vragen :noob: Beetje zinloos hè ?

Maissan
17 augustus 2007, 19:09
bedankt voor al dit advies ik weet nog steets niet zeker wat het word maar ik hoor tog wel erg veel goeds over die london city spitfire.

zou iemand mij het verschil tussen een spitfire I en II kunnen vertellen buiten dat die I goedkoper is

RolandT
17 augustus 2007, 19:51
Wel hier is info ivm de Spitfire I (http://www.klundertmuziek.nl/detail.php?id=659) en hier is de Spitfire II (http://www.klundertmuziek.nl/detail.php?id=660) (ik denk dat het hout wat anders is). Ga eens naar Jic music (http://www.jic.nl/), blijkbaar de kerels achter LC... (of google gewoon eens)

gnoeontheboard
17 augustus 2007, 20:27
Spitfire II vaste brug, zou ik zowieso aanbevelen bij gitaren in die prijsklasse.

wietse
17 augustus 2007, 20:29
yamaha, dat is ook waar voor je geld pracht van een starters hebben die.

zeppo
17 augustus 2007, 21:06
Farida schijnt ook helemaal niet verkeerd te zijn om mee te beginnen.