PDA

View Full Version : Flippy Pinky



bollocks37
20 januari 2003, 13:08
Doordat ik jaren met een slechte techniek heb gespeelt waarbij ik mijn pink nauwlijks gebruikte voor het soleren, loop ik tegen een probleem aan nu ik probeer echt netjes te gaan spelen.

Het probleem is dat ik mijn pink niet onder controle heb, als ik een toonladder speel "flipped" mijn pink steeds helemaal omhoog inplaats van vlak boven de snaren te blijven.
Ik heb geprobeerd dit op te lossen door heeeel langzaam een toonladder te spelen, hij blijft af en toe onverwachte uitschieters maken van de snaren weg, ik krijg de neiging hem te spalken of vast te binden aan de hals ofzo.

Weet iemand iets om van die flippy pink (wat er overigens wel leuk uitziet :smile:)) af te komen?

Ben ik de enige met dit probleem?

moretel
20 januari 2003, 13:19
Wat is langzaam ?

Je moet zo langzaam spelen dat de vingers doen wat jij wil en van daaruit heel langzaam weer opbouwen, dat kost tijd en lukt je niet even in een paar weken.

Oefen elke dag geconcentreerd !(15 min.) daarop maar ga nooit sneller oefenen als de pink niet doet wat jij wilt.
Ontspan je hand en forceer niet.
Zorg voor een goede houding (voor dit soort zaken oefen ik vaak met de gitaar op links en een voetenbankje).

neem eens een kijkje op
http://www.guitarprinciples.com

Phoenix Rising
20 januari 2003, 13:26
Ik heb heb een knik in mijn pink, en had ook last van dat wat jij omschrijft. Ik heb het volgende gedaan omdat op te lossen:

Doe een vinger oefening, en laat je pink staan in een fret terwijl je je oefeningen doet. Dan "leer" je je pink in een bepaalde positie te blijven terwijl je je andere vingers beweegt. Doe dit elke dag iets van 15 mins, en je zal zien dat je na een maand je pink dichter bij de snaren kan houden.

Dit heb ik overigens voor mezelf bedacht, dus ik weet niet of het ook voor jouw werkt. Maar je kan het wellicht proberen.

bollocks37
20 januari 2003, 13:29
Grappig dat je dat zegt, ik heb dat zelf ook geprobeerd, het is erg lastig in het begin, helmaal als je tussendoor ook nog van snaar wisseld :smile:.