PDA

View Full Version : Marshall JVM head getest.



Baker
17 augustus 2007, 10:51
Zoals al eerder gezegd heb ik mijn Koch multitone verkocht, en ben ik dus nu op zoek naar een nieuwe amp.
Gisteren de JVM head getest. Hij stond op een standaard marshall 4x12 CAB met celestions.

Ik ga nu geen super uitgebreide review schrijven. Dat hebben dude en speeddemon al gedaan,
en ik moet zeggen, ik sluit me volledig aanbij hun bevindingen. Wat een super amp!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91884&highlight=marshall+jvm
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93583&highlight=marshall+jvm

Een aantal zaken die me opvielen:

-Het clean is niet zo mooi helder en glazig als de Koch,
Zoals gezegd kan ie niet tegen de Koch op, maar ja op zich is ie wel lekker warm en vooral bruikbaar.
zoveel clean gebruik ik ook niet.

-De crunch kanaal is echt heerlijk. Een heerlijke warme rock crunch.
Dit is het geluid wat ik in koch nooit kon vinden, hoe ik ook pielde met de eq en presence, etc.
Het voelde bijna als thuiskomen.

-Lead I+II ik moest er even aan wennen, de Koch was bijna geruisloos. En het viel me meteen op dat deze kanalen wel erg ruisen/brommen.
Het zal bij de high gain horen. Als ik met mijn gitaar wat verder van de top wegging werd het wel beter.
Maar het geluid is super. Met mijn LP haalde ik er echt een super tone uit, en wederom, zonder eindeloos te hoeven pielen met de EQ.
Iets wat je van de koch lead niet kunt zeggen...

Omdat ik zelf nog een Koch 2x12 met jensens heb, heb ik de head daar ook maar even op gezet. Ik moet zeggen, dat viel me lang niet tegen. Het klonk iets killer/sterieler op deze cab, maar zekers niet slecht. Veel beter dan ik
verwacht had iig.

-Ik heb ook nog even die nieuwe marshall vintage modern 2466 getest.
Ik kon er niks mee. Waar ik bij de JVM op alle kanalen meteen de goede tone had, begon ik bij deze amp meteen weer aan allerlei
knoppen te draaien. Ook nog knoppen met onduidelijke omschrijvingen ook nog. ("Body" "detail")
Ik kan me voorstellen dat iemand er best een heerlijk geluid uit kan halen, maar het is niks voor mij.

Al met al een leuke ochtend gehad gisteren. Ik denk dat een JVM gaat worden binnenkort....

Dude
17 augustus 2007, 11:15
mooi spul he ?

zet hem eens op een greenback 4x12... dan weet je helemaal niet wat je overkomt. Op mn greenback cab gebruik ik kanaal 3 en 4 niet, alleen clean en crucnh. De rode crunch mode + tubescreamer geeft je een perfect lead kanaal.

En dat ruisen doet de mijne ook op de OD kanalen (3 en 4 dus) in de orange en rode modes, bij groen is de ruis te verwaarlozen, heeft geloof ik te maken met het feit dat er een aantal extra gaintrappen geactiveerd worden in die modes.

succes man !

PeteRS
17 augustus 2007, 12:22
Hebben jullie toevallig ook ervaring met de DSL? Zijn de clean en crunch vergelijkbaar? Ik heb die hi gain toestanden eigenlijk niet nodig, maar ik zit wel te gassen op een Marshall (of iig een amp met een Marshall crunch)

svdijk
17 augustus 2007, 20:29
Ja, echt een geweldig ding hé!!
Speel er al een paar maanden op, en denk iedere keer, had ik die 20 jaar geleden maar gehad!!