PDA

View Full Version : Inbouw-element?



Lightner
20 januari 2003, 12:13
Ik zit al een tijdje een 12-string te overwegen. (Ja, het is wat... Heb net een elektrieke, en we gaan gewoon door :grin: ) Een Cort Earth nogwat. Afijn, mooi en aardig, maar er zit geen element in. Om dan een element in te laten bouwen is f*cking duur, en tevens is de brug daar ook niet op gebouwd. Een 12-string waar standaard al een element in zit is al snel 400 euro duurder, dus ik heb een dilemma.

Wat voor oplossingen zijn er? Ik heb eens gezien dat iemand een soort rubberen afsluitdop in het gat van z'n klankkast had (zag het van afstand, dus ja..). Is dat een optie? Ook voor 12-strings? Zíjn daar wel inbouw-elementen voor?

gertdm
20 januari 2003, 12:34
Ik heb in mijn 12strings respectieveljk een Highlander piezo en een Fishman piezo.
element in het klankgat raad ik af vanwege
de verschillen in hoogte van de snaren (per paar)wat en onevenwichtig geluid geef

Harald
17 mei 2003, 17:01
Die rubberen afsluitdop zal waarschijnlijk geen element zijn, maar dempt de klankkast. Hierdoor gaat het minder snel feedbacken.

bert k
19 mei 2003, 13:21
Ik heb in mijn gitaar een K&K element zitten. Dat plak je aan de binnenkant onder de brug. Het werkt ook goed bij 12-snarig. Kijk ff bij http://www.samusic.com daar hebben ze hem. Is echt niet duur

Bert K