PDA

View Full Version : Engl Z5 of Z12



Bernd Veenema
16 augustus 2007, 19:42
Hoi,

Ik heb de beslissing genomen een Engl Powerball te kopen.
Nu is mijn vraag of ik er een Z5 of een Z12 pedaal bij moet kopen.
De Z5 is een simpele channelswitch, terwijl de werking van de Z12 mij niet helemaal duidelijk is. Wat ik weet is dat je er presets in kunt opslaan. Maar kun je alleen presets opslaan via bv een G-major of ook gewoon rechtstreeks van de versterker? Dus bijvoorbeeld een preset van een mooi geluid uit Channel 1? Verder vraag ik me af of ik met de Z12 ook gewoon kanalen kan switchen. Ik hoorde dat de Z12 te modificeren is, zodat dit mogelijk is?

Ik kan op internet en op dit forum geen antwoord vinden op deze vragen.
Ik hoop dat jullie het wel weten!

Alvast bedankt!

Bernd Veenema
17 augustus 2007, 14:00
niemand die het weet?

Raffel
17 augustus 2007, 14:06
dan ga je ook een Z-11 nodig hebben. De Z-12 is namelijk een midi-footcontroller. De Z-5 kan niet alle functies aansturen, maar ik kon er genoeg mee uit de voeten destijds. Ik heb toen mijn PB gewoon met een Z-11 en een andere midi-footcontroller aangestuurd. Je moet dus even kijken of je nog andere midi apparatuur gaat gebruiken, anders kun je denk ik net zo goed de Z-5 aanschaffen. Ik miste de functies die ik niet rechtstreeks met de Z-5 kon aansturen in ieder geval niet echt.

Bernd Veenema
17 augustus 2007, 21:48
Wat kun je dan nou precies met zo'n midifootcontroller? Je kunt er bepaalde programma's mee schakelen ofzo toch? En je kunt er geen channels mee schakelen?

Speeddemon
18 augustus 2007, 00:10
Wat kun je dan nou precies met zo'n midifootcontroller? Je kunt er bepaalde programma's mee schakelen ofzo toch? En je kunt er geen channels mee schakelen?
Jawel, alleen als je amp dan ZELF geen 'MIDI heeft', heb je dus die Z-11 ook nodig.
Bij mijn weten zijn de Invader en de SE de enige 2 momenteel die zelf MIDI hebben en dus werken met de Z9, Z12 en Z15.

De Z5 zou dus het simpelste voor je PB zijn om je 4 kanalen te schakelen, en ik denk dat je Master A/B kan schakelen en Open/Focussed met SW5 en SW6.