PDA

View Full Version : rokende gitaar



reverend
16 augustus 2007, 18:26
weet iemand hoe je je gitaar laten roken? (t KISS effect zeg maar)

Rens

heinz3110
16 augustus 2007, 18:31
Nou.......ik weet wel wat hoor :seriousf:

iwamoto
16 augustus 2007, 18:51
neem een strat, zorg er voor dat je er eentje hebt met "swimming pool" (een goedkope dus), flikker er voor aanvang flink wat kokend vet in, tijdens het spelen gooi je daar water bij, en kijk het eens roken :D

Piekhaar
16 augustus 2007, 19:12
Mini rookmachientje erin?

(overigens staat deze verkeerd....)

Speeddemon
16 augustus 2007, 19:39
weet iemand hoe je je gitaar laten roken? (t KISS effect zeg maar)

Rens
Wil ik zelf ook nog eens doen ja. Ik zou denken dat de simpelste manier een rookbommetje is, onder je element geplakt (op een brandveilige manier), waarvan de lont uitkomt onder je pickguard. En als je 't groots wil aanpakken, veiliger en beter te controleren, idd een rookmachine erin of de rookmachine op 't podium, maar met een slang (via je gitaarkabel) je gitaar in, waarbij de slang helemaal onder je element uitkomt. Ik vind het ook één van de gaafste gimmicks die Ace Frehley had. :rockon:

Check deze link:
http://caraguitars.com/videos.asp

Daar wordt het uitgelegd (en kostenplaatje is best hoog!)

FooFoo
16 augustus 2007, 19:41
zijn hier filmpjes van ? wil wel eens zien hoe het lijkt

Ic3gl0vE
16 augustus 2007, 20:04
Een rookbommetje in je gitaar stoppen lijkt me niet veilig en zéker niet goed voor je gitaar. Toen ik ooit nog folders bezorgde, heeft een grapjas een rookbommetje in mijn fietstas gestopt. Dat heeft een best brandgat in die tas achter gelaten. Dikke kans dat je slagplaat smelt of dat je je bezeerd aan zo'n ding!

G.G.
16 augustus 2007, 20:04
Redelijk simpel, :

9 volt batterij,
dtdp schakelaartje,
3 stukjes stroomdraad






















Pond semtex onder je slagplaat.







Nu serieus, kan je niet iets met een dun slangetje, via je strap, via de achterkant (bijv. tremcavity in je gitaar brengen)?

Hendriks
16 augustus 2007, 20:23
weet iemand hoe je je gitaar laten roken? (t KISS effect zeg maar)

Rens

Zippo eronder.

Van Dattum
16 augustus 2007, 20:28
[QUOTE=G.G.]Redelijk simpel, :

9 volt batterij,
dtdp schakelaartje,
3 stukjes stroomdraad


Pond semtex onder je slagplaat.


HAHAHHAHAAAHAHAHAAAA!! Een Stratoblaster!!!!!!

Duff
16 augustus 2007, 21:03
Ik heb ooit eens gelezen dat frehley het met rookbommetjes deed, de eerste paar keer gewoon een paar rookbommetjes in de elemetruimte en daarna met hulp van een professionele Pyrotechnicus

Melon1510
16 augustus 2007, 21:31
Rookbommetjes lijken me het meest simpel en effectief; de brandschade hangt af van de ingredienten die erin zitten, maar er zal toch wel een flinke schroeiplek achterblijven. Misschien eerst een metalen plaatje op je body zetten en het rookbommetje daaraan bevestigen?

niekb
16 augustus 2007, 21:33
[QUOTE=G.G.]Redelijk simpel, :

9 volt batterij,
dtdp schakelaartje,
3 stukjes stroomdraad


Pond semtex onder je slagplaat.


HAHAHHAHAAAHAHAHAAAA!! Een Stratoblaster!!!!!!

:seriousf:

ACSlater
16 augustus 2007, 22:17
Zou je dat nou wel doen? Nog even en dan is roken in horecapanden verboden en dan kun je nergens meer optreden!

schizo910
16 augustus 2007, 23:06
Redelijk simpel, :

9 volt batterij,
dtdp schakelaartje,
3 stukjes stroomdraad


Pond semtex onder je slagplaat.

Nu serieus, kan je niet iets met een dun slangetje, via je strap, via de achterkant (bijv. tremcavity in je gitaar brengen)?


Een vol pond? Weet je wat een vol pond semtex doet?!?!

Idioot :seriousf:

Speeddemon
16 augustus 2007, 23:26
Een vol pond? Weet je wat een vol pond semtex doet?!?!

Idioot :seriousf:
Ideetje voor Keef, voor hun 'Bigger Bang' tour. :seriousf:

eazy G
17 augustus 2007, 02:47
Da's meer een "SPINAL TAP" effect.
strakke broek, versterker op 11 en roken maar!

G.G.
17 augustus 2007, 09:44
Moet het perse rook zijn? Met alle bijkomende gevaren.

Vroeger was het leuk om in de keuken aan "het werk" te zijn in de zomer. ventilator in de vensterbank (natuurlijk verkeerdom) en dan per ongeluk een handje meel laten vallen (oops, precies in de ventilator) als er iemand voorbij kwam.

Busje perslucht, slangetje met een bepaald poeder en dan dat slangetje ergens in je gitaar wegwerken.

fred dons
17 augustus 2007, 10:13
de eerste keren deed Ace het inderdaad met rookbommen alleen brande de volledige electronica ook door (en hij stak het aan met een omgebouwde sigarettenaanstekker uit een auto)
later werden dit speciaal gemaakte "rookbommen" in combinatie met een halogeenlamp in de neck pickup cavity (de neck pup was fake)
het speciale aan deze rookbommen was dat ze minder giftig waren dan "normale" rookbommen tis dus niet iets waar je zelf mee in de slaapkamer moet gaan knutselen :D

Minda
17 augustus 2007, 11:21
't Is niet zo ingewikkeld, hoor, als je maar even zoekt:

klik (http://shop.conrad.nl/Modelspoor/Modelspoor_techniek/Modelspoor_stoomgenerator,044_rookgenerator/)

FF een extra ruimtetje onder je elementen frezen en voila, rook op afroep.

Succes,

eazy G
17 augustus 2007, 12:03
trouwens rook is eigenlijk voor watjes....

Willie van usa's beruchtste punkrockband "the Candysnatchers", zet zijn bass in vuur en gaat dan lekker rocken!
Ik heb geprobeerd een foto te zoeken maar geen gevonden.
Wel een filmpje, check de film vanaf 1:26. (linker image)

http://www.youtube.com/watch?v=SIk4LgbLKdE

Kim Wilson
17 augustus 2007, 12:13
Ik ken nog iemand die zijn gitaar in de fik stak. Wie was dat toch ook alweer? Is wel van een paar jaartjes terug...

fred dons
17 augustus 2007, 12:26
ik weet het; Eddie Christiani!! :D

Speeddemon
17 augustus 2007, 13:51
't Is niet zo ingewikkeld, hoor, als je maar even zoekt:

klik (http://shop.conrad.nl/Modelspoor/Modelspoor_techniek/Modelspoor_stoomgenerator,044_rookgenerator/)

FF een extra ruimtetje onder je elementen frezen en voila, rook op afroep.

Succes,
Dit lijkt me tof! Maaaar, hoe werkt het precies en kan de rook niet opraken? (ik zie geen losse 'navullingen' te koop namelijk.)

fred dons
17 augustus 2007, 13:55
ik denk dat de rook die uit een modeltreintje hoort te komen niet geheel vergelijkbaar is met dit :D

http://www.youtube.com/watch?v=3WOocClJIf8

Speeddemon
17 augustus 2007, 14:34
ik denk dat de rook die uit een modeltreintje hoort te komen niet geheel vergelijkbaar is met dit :D

http://www.youtube.com/watch?v=3WOocClJIf8
I know, maar ergens is het subtiele ook wel cool, iets wat je tijdens een zeer snelle solo speelt, zodat het echt lijkt alsof er rook van de snaren/pickup komt, ipv een overdreven rookbom zoals bij Ace Frehley, die 20 seconden staat te kuchen. :seriousf:

thekid
17 augustus 2007, 15:14
van die wierook driehoekjes is mss ook een oplossing

eazy G
17 augustus 2007, 15:34
Ik vind het wel een beetje nep moet ik zeggen als je op zon manier rook uit je gitaar laat komen. Een concert zou voor mij hierdoor absoluut geen toegevoegde waarde krijgen!
Gewoon rocken!


van die wierook driehoekjes is mss ook een oplossing
Hippie! :)

Parasite
17 augustus 2007, 19:06
weet iemand hoe je je gitaar laten roken? (t KISS effect zeg maar)

Rens

een gat maken en daar een pvc pijpje met sterretjes daar in doen en vervolgens aansteken (dit kan wel warm worden)

Maurice_732
17 augustus 2007, 21:16
Kiss deed er altijd een rookbom in
Maar naar een paar keer was alle elecktronica stuk
Gelezen in de gitarist ;)
Of heeft iemand dit al gepost? :(