PDA

View Full Version : Epiphone LP Custom Alpine White



FooFoo
16 augustus 2007, 15:58
Hallo!

Ik had een vraagje, ik speel nu ongeveer een jaar gitaar (acoustisch) en heel af en toe op mijn electrische gitaar die ik ooit gekocht heb voor 100 euro. Maar ik ga binnen kort een bandje vormen met 2 vrienden van mij. We gaan punk coveren zoals blink 182, nirvana, ramones etc

Maar nu wil ik wel een redelijke gitaar hebben ik zat zelf aan deze te denken
http://www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=1107

Is dit een goeie optie? en moet ik er nog speciale effecten bij kopen of andere elementen in laten zetten?

Hier is een youtube filmpje van de gitaar:
KLIK (http://youtube.com/watch?v=rf7aSlIZRF4)

Greetz Emiel

Luke-wannabe
16 augustus 2007, 16:00
Mooie gitaar. Gewoon doen! Wel eerst even testen natuurlijk!

Piekhaar
16 augustus 2007, 16:33
Ik heb de Epiphone Les Paul Custom Ebony (is zwart, maar dan toch weer niet ofzo)., dus gewoon dezelfde met een ander kleurtje. Ik ben er zeer blij mee.

Ik zit in een punkband en speel ermee over mijn Marshall JCM900. Daarvoor over een Peavey Classic VT Series met Distortion pedaal.

Ikzelf vind het geluid zeer goed, heeft een fijne sustain en doet wat ik wil. Ik heb er wel meteen Strap-locks opgezet omdat ik wel eens een gitaar bijna op de grond heb laten stuiteren.

Verder zijn er ongeveer 2 maanden geleden nieuwe zadels in de brug gegaan van Graph Tech omdat de originele aan vervanging toe waren. Hierdoor heeft de gitaar naar mijn mening nog ietsjes meer mid ofzo. Hij klinkt gewoon nog iets lekkerder.

Ik vind het een zeer fijne gitaar, maar uiteraard zou ik hem niet kopen zonder te testen.

FooFoo
16 augustus 2007, 17:16
vet, ja ik moet er ook nog een amp bij kopen denk dat ik 1 van marktplaats haal. nieuw zijn die dingen ook wel redelijk prijzig.

Nou als ik hem heb zal ik hem wel ff showen met een paar foto's

Luke-wannabe
16 augustus 2007, 17:17
Wat voor amp ga je kopen?

FooFoo
16 augustus 2007, 17:28
Wat voor amp ga je kopen?

Goeie vraag, heb niet zoveel verstand van die dingen maar denk een marshall stack. ik kijk even of de gitaar winkel waar ik mijn gitaar ga halen ook nog iets leuks heeft staan. nieuw of 2de hands.

wil er niet meer dan 750 euro aan uitgeven

Luke-wannabe
16 augustus 2007, 17:30
Oke. Ik raad je aan om een topic hier te openen in het "moderne versterkers" gedeelte. Dan kunnen de mensen je hier helpen met een goede versterker voor je.

FooFoo
16 augustus 2007, 17:34
Ja zal ik binnenkort even doen, ben er nu in iedergeval uit welke gitaar ik wil.
vind de zwart epiphone ook wel een stoer eigenlijk haha

The_W85
16 augustus 2007, 17:38
Zeer goede keuze om voor deze gitaar te gaan, ik heb hem namelijk ook en het is mijn main-gitaar voor op het podium

Piekhaar
16 augustus 2007, 17:54
Zeer goede keuze om voor deze gitaar te gaan, ik heb hem namelijk ook en het is mijn main-gitaar voor op het podium
Bij mij ook al 2 jaar. Maar sinds kort het ik een Epiphone Les Paul '57 Goldtop. En nu weet ik eigenlijk niet meer welke ik als main-gitaar moet gebruiken :D.

Luxe probleempje denk ik zo :)

Speeddemon
16 augustus 2007, 18:17
FooFoo, als je zeker wilt dat je voor dat type Epiphone wilt gaan, zou ik, als ik jou was, verschillende testen alvorens je keus te maken.

Ik heb laatst in Roosendaal op deze witte gespeeld, terwijl ik mijn eigen (veel geilere) Burny Les Paul Custom (ook alpine white, maar wegens z'n leeftijd en lak ondertussen vanille geel) bij had, en het verschil was niet leuk meer.

(m.a.w., ik zou voor 600 euro wel een betere gitaar weten te vinden dan die Epi...)

FooFoo
16 augustus 2007, 19:28
ik ga hem zeker proberen voordat ik hem test, een betere? wat had jij ingedachten dan? moet natuurlijk wel bij mijn muziek style passen

ben79
16 augustus 2007, 19:31
ik heb nog wel enkele gibsons te koop staan spam spam

Speeddemon
16 augustus 2007, 19:35
ik ga hem zeker proberen voordat ik hem test, een betere? wat had jij ingedachten dan? moet natuurlijk wel bij mijn muziek style passen
voor 600 euro vind je op Ebay wel wat Burny's, Greco's en af en toe een Tokai, die 95 van de 100x een betere afwerking en betere elementen hebben dan Epiphones. Heel sporadisch loop je tegen een Epiphone aan met een hoge kwaliteit; dat merk je gelijk. Dan heb je ineens 't gevoel van "dit is een instrument, ipv een hobby ding, wat voor Les Paul moet doorgaan".

Ik geloof dat ik in mijn leven misschien wel een stuk of 40-50 verschillende Epiphones heb getest, waarvan er me welgeteld 2 positief zijn bijgebleven.
Allebei dezelfde kleur (soort licht amber flamed maple top), de ene hing in 2001 bij EMI in Eindhoven en de ander stond in 2005 bij Van Gorp in Roosendaal.

FooFoo
16 augustus 2007, 19:39
ik heb nog wel enkele gibsons te koop staan spam spam

wat gaan die kosten dan ? :seriousf:

FooFoo
16 augustus 2007, 19:44
voor 600 euro vind je op Ebay wel wat Burny's, Greco's en af en toe een Tokai, die 95 van de 100x een betere afwerking en betere elementen hebben dan Epiphones. Heel sporadisch loop je tegen een Epiphone aan met een hoge kwaliteit; dat merk je gelijk. Dan heb je ineens 't gevoel van "dit is een instrument, ipv een hobby ding, wat voor Les Paul moet doorgaan".

Ik geloof dat ik in mijn leven misschien wel een stuk of 40-50 verschillende Epiphones heb getest, waarvan er me welgeteld 2 positief zijn bijgebleven.
Allebei dezelfde kleur (soort licht amber flamed maple top), de ene hing in 2001 bij EMI in Eindhoven en de ander stond in 2005 bij Van Gorp in Roosendaal.

Ja maar dat houd je toch een beetje als je in mijn prijs klasse een gitaar zoekt, je moet ook geen echt gibson verwachten als je een epiphone koopt lijkt me.

Speeddemon
16 augustus 2007, 19:45
Ja maar dat houd je toch een beetje als je in mijn prijs klasse een gitaar zoekt, je moet ook geen echt gibson verwachten als je een epiphone koopt lijkt me.
Niet als je een Epiphone koopt nee, maar daarom zoeken slimme mensen naar Japanse lawsuit kopieën voor Epiphone prijzen, maar met Gibson-kwaliteit (dwz, toen Gibson nog gitaren maakte die kwaliteit hadden).

FooFoo
16 augustus 2007, 19:52
Niet als je een Epiphone koopt nee, maar daarom zoeken slimme mensen naar Japanse lawsuit kopieën voor Epiphone prijzen, maar met Gibson-kwaliteit (dwz, toen Gibson nog gitaren maakte die kwaliteit hadden).

Maargoed ik ga mijn gitaar niet op ebay kopen maar in een winkel, mijn kennis in gitaren is niet super dus denk niet dat het goed komt als ik op ebay gitaren ga kopen.