PDA

View Full Version : Draadloos systeem tbv gitaar+zang, advies



Lossesnaar
16 augustus 2007, 15:20
aangezien mijn laatse verzoeken over informatie prima zijn bevallen, over onderwerpen waar wij zelf niet echt (geen) verstand van hebben.
En ik me voor kan stellen dat je bij de muziekwinkel maar wat aangesmeert kan worden....

Wij willen 1 gitaar en 1 mic een draadloos gaan aansluiten, is dit in 1 systeem te combineren....en zou dit aan te schaffen zijn voor een 200 eur....we kopen veel 2dehands dus nieuw ...300 miss?
of praat je dan over veel grotere bedragen?

als er iemand ervaring mee heeft of tips, horen we het heel graag!!

bdv, gr Marco

Raffel
16 augustus 2007, 16:19
Ik heb nog geen systeem gezien dat het allebei tegelijk kan. Er zijn wel genoeg systemen die leverbaar zijn of met draadloze microfoon, of met jackplug voor je gitaar.

Sennheiser EW-172 is een dikke aanrader voor gitaar. Maar wel iets boven de genoemde prijsklasse. Qua zang kan ik je niet helpen.

dml
16 augustus 2007, 16:28
Wil je een beetje kwaliteit, dan kom je al snel in de Evolution-serie van Sennheiser. Maar een draadloze set, de hiervoor genoemde EW172 (G2), kost nieuw ronde 450 euro, 2e hands ben je voor zo'n set (G1) tussen de 250 en 300 euro kwijt. Dan heb je alleen nog maar de gitaarset. AKG en Samson hebben het Airbug systeem, kost iets meer dan 100 euro en voldoet in veel gevallen ook prima.
Sennheiser heeft ook een wat goedkopere lijn, genaamd Freeport. Een Freeport gitaarset heb je nieuw voor rond de 170 euro, een microfoonset is ongeveer 80 euro duurder. Ondanks dat de zender van plastic is, is het toch een stevig kastje, ik heb 'm ook en speel er gemiddeld 2x per week mee.

Raffel
16 augustus 2007, 16:31
Die airbugs kun je genoeg ervaringen mee vinden via de search functie trouwens. Niet iedereen is er tevreden over geloof ik. Ik denk persoonlijk dat een EW 172 de beste investering is. T kost wat, maar dan heb je ook wat. En als je dan toch draadloos gaat, kun je het net zo goed meteen goed aanpakken.

dml
16 augustus 2007, 16:34
Zeker, maar je budget moet het ook toelaten. Ik zou zelf ook nooit een Airbug aanschaffen, alleen al het feit dat zo'n setje inclusief reserve-onderdelen wordt geleverd, schept bij mij geen vertrouwen.