PDA

View Full Version : Wielen marshall cabinet 1960A



dax
16 augustus 2007, 13:16
Hallo iedereen,
Ik heb mijn cabinet nu zo'n 12 jaar en ik heb er zo'n 700 shows op gespeeld dus de wielen zijn broodnodig aan vervanging toe. Een tijdje geleden had ik er al 1 besteld in een winkel maar omdat dat aardig prijzig was ben ik nu op zoek naar internetlinks.

Iemand enig idee waar ik deze Marshall wielen kan bestellen?
Met vriendelijke groet,
Dax

Kim Wilson
16 augustus 2007, 13:20
Moeten het per se Marshall wielen zijn? De 50 mm wieltjes van de bouwmarkt doen het namelijk ook zeer goed, en wellicht goedkoper dan de originelen. :)

Voor het origineel zou je eens kunnen kijken op www.verelec.com (http://www.verelec.com), misschien hebben ze ze daar.

Piekhaar
16 augustus 2007, 13:41
Ik heb mijn wielen gewoon bij de bouwmarkt gehaald. Deze vastgemaakt aan een bout die ik weer zo in de voetjes van mijn cab kon draaien. Werkt prima en niet duur.

guitarnijboer
16 augustus 2007, 14:15
700 shows op die wieltjes? Dan heb je erg geluk gehad denk ik.

Zelf heb ik de zelfde zwenkwielen als ook onder flichtcases gemonteerd worden. Met slotbouten vast op een stuk watervast multiplex en dan onder de kast monteren. Kun je gewoon mee over de klinkers rijden.

bass blom
16 augustus 2007, 14:17
dan vraag ik me af, wat doet over klinkers rijden met de spoelen van je speakers...

guitarnijboer
16 augustus 2007, 14:35
Ik denk weinig eigenlijk. Toen ik nog veel speelde bouwde de crew ook onze backline. Vaak kom je met de vrachtwagen niet bij het poduim en wie verwacht dat deze jongens je speakerkast gaan tillen heeft het goed mis. Die luidsprekers kunnen veel hebben. Bij volgas spelen trilt de kast meer dan met het rijden over klinkers. Hoe hard denk je dat je speaker hobbelt als die achter in een vrachtwagen of aanhanger staat?

Waar ze wel stuk van gaan is als je ze laat vallen / hard neer ploft bij het op en af van het podium of uit de auto tillen. Dit omdat de magneet erg zwaar is en die het chassis krom kan trekken bij een val. Daarna kan dan de spoel aan gaan lopen. Maar volgens mij valt zelfs dit wel mee.

Kim Wilson
16 augustus 2007, 14:38
De schokken in een vrachtauto zijn niet zo kort en hevig als vervoeren over de klinkers, mag ik hopen. Ik zou er anders niet graag mee willen rijden. :D

De bewegingen tijdens het over de klinkers rollen, staan haaks op de beweging waar ze voor bedoeld zijn, dus dat gaat ook niet op. De hele conus met spreekspoel kan dusdanig op en neer bewegen, dat het aan zou kunnen lopen. Behalve als je ze op hun rug vervoert. Dan kan het geen kwaad, want dan bewegen ze op de manier waar ze voor gemaakt worden.

dax
16 augustus 2007, 14:42
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker kijken bij de lokale bouwmarkt.

Ik kan er 1 of 2 langs natuurlijk zitten maar het moeten ongeveer 700 shows zijn die ik erop gespeeld heb. Ik speel in een veel tourende band maar ik ben aardig zuinig op mijn spullen.

Over de spoelen... geen idee... ik repeteer ook altijd met deze cabinet maar ik hoor op dit moment weinig to geen verschil als ik mijn versterker aansluit op een andere cabinet. haha ik speel natuurlijk dan ook wel knoep hard!!!
Groeten,
Dax

bert k
16 augustus 2007, 18:08
De tip van Kim om een cab plat in de vrachtwagen te leggen is een hele goeie, dat scheelt echt.


Verder zou ik even een wieltje van je cab afschroeven als je naar de bouwmarkt gaat, zie je meteen of het past.

Dude
16 augustus 2007, 20:08
ik vind het weer grappig om te zien welke problemen er allemaal gezocht worden bij dit soort vragen.

Ik vraag me dan meteen af... heb je zelf of ken je iemand die door het vervoer over klinkerweggetjes zijn speakers gesloopt heeft en of scheve speakerchassisdoortezwaremagneten in zijn cabinet had zitten ?

nou ? nee ? het spul is gemaakt om mee te spelen... niet om als een of andere trut naar te gaan staan kijken en als een porcelijnkast te vervoeren.

bert k
16 augustus 2007, 20:57
Tja, ik heb dus wel degelijk de nodige speakers met aanlopende spoelen gezien. Gewoon gezond verstand om ze dan plat te leggen.

TimmU
22 augustus 2007, 21:50
"goh , doen jullie dan nooit aan cabinet-slingeren?!!"

guitarnijboer
23 augustus 2007, 11:27
... het spul is gemaakt om mee te spelen... niet om als een of andere trut naar te gaan staan kijken en als een porcelijnkast te vervoeren.

Precies, zo is het maar net!