PDA

View Full Version : amp lab van de vox AC15 met blue alnico



brunodb
16 augustus 2007, 11:43
http://www.gearwire.com/vox-ac15cc-amplab.html

klinkt zeer lekker op lage drive standen met reverb en tremelo. maar op het einde met meer drive klinkt het echt nergens naar. bahbah. zo flubby en modderig

plus, zoals hij vermeld in de review, die losse input en matige kwaliteitsindruk zou ook niet mogen.

maar alles in acht genomen leuke versterker voor als je vintage rock met niet te veel gain wil spelen

Rutger
16 augustus 2007, 11:44
En wat is de toegevoegde waarde hiervan?

brunodb
16 augustus 2007, 11:45
link zat er niet bij. nu wel

q-elvis-p
16 augustus 2007, 12:55
ik heb m ook... gewoon goed afgewerkt!!! niks zit los. Flubby? misschien doordat hij de tremelo aan laat staan! ik heb zo'n probleem nog niet gehad!

gaat indd keihard en klinkt supervol en mooi... heb er nog een jekyll en hyde voor om zo xtra gain te krijgen. ben er erg blij mee. voor clean dingetjes helemaal fantastisch, standaard reverb heb ik vervangen!

enige minpunt vind ik dat hij niet twee kanaals is! dat zou m helemaal fantastisch maken.

maar dit is meteen een goede reden om een jcm 800 combo te kopen voor overdrive kanaal!!!!

Of toch een orange stack die allebij een beetje heeft?????

leuk om te fantaseren en bij weg te dromen iig!

brunodb
16 augustus 2007, 21:10
Is er nu bijna niemand die een mening heeft over dat filmpje van gearwire? vinden jullie dat echt niet overroepen als je dat geluid op het einde hoort?

gothax
16 augustus 2007, 21:33
gearwire = prutsers
en bovendien zijn het amerikanen, alles wat uit china komt is slecht (volgens hun dan). het zijn gewoon plastic knoppen, ik snap niet waarom die van de vox van mindere kwaliteit zou zijn dan de plastic knoppen van een fender hotrod of peavey classic... en bovendien zegt ie op het laatst; I'd like to have a mid knob

....

de EQ op een VOX is super interactief, als je er wat hoog uitdraait krijg je er heel wat meer mids bij en soms is het zelfs zo dat het geluid sprankelender wordt als je treble eruitdraait!

heb je zelf eigenlijk al eens over een AC15 gespeeld? :) tone-heaven!

a.c.
16 augustus 2007, 22:17
is zo'n ac15 vol en vet genoeg om kroegen jazz/blues mee te spelen in een trio (strat en/of hollowbody met p90's)? Ik vond de ac 30 clean nogal dun klinken namelijk

Lexvandoef
16 augustus 2007, 22:22
De gitarist van mijn band heeft mijn AC15 weleens gebruikt bij het repeteren op volle kracht met een strat en mijn tele. Dat klinkt echt vol genoeg, en we spelen ook met slechts 1 gitarist.

peter_heijnen
17 augustus 2007, 07:18
Ik weet niet hoe die gast het voor mekaar krijgt maar mijn eigen ac15 (met alnico) klinkt echt veel beter dan dat geluid in het filmpje.

En btw, hij zet de master niet verder dan 3 of zo. Leuk voor op je slaapkamer, maar hoe kun je zo je versterker nou echt beoordelen?

En dan gaat ie wat scheuren met de tremolo aan en de reverb vindt ie zelfs "intense"........

Freeqi
17 augustus 2007, 07:55
id, lijkt nergens op die demo. Zijn stem klinkt ok en duidelijk, het lijkt me of de microfoon voor de amp nauwelijks aanstaat en je dus enkel roomgeluid hoort via de stemmicrofoon, als ie luider speelt klinkt het héél erg compressed ? Ze zijn het belangrijkste vergeten bij deze demo ... de sound van de amp zelf ? Zielig eigenlijk ?

brunodb
17 augustus 2007, 09:22
gearwire = prutsers
en bovendien zijn het amerikanen, alles wat uit china komt is slecht (volgens hun dan). het zijn gewoon plastic knoppen, ik snap niet waarom die van de vox van mindere kwaliteit zou zijn dan de plastic knoppen van een fender hotrod of peavey classic... en bovendien zegt ie op het laatst; I'd like to have a mid knob

....

de EQ op een VOX is super interactief, als je er wat hoog uitdraait krijg je er heel wat meer mids bij en soms is het zelfs zo dat het geluid sprankelender wordt als je treble eruitdraait!

heb je zelf eigenlijk al eens over een AC15 gespeeld? :) tone-heaven!

Ik heb zelf een AC30 gehad en ik vind het geluid vergelijkbaar. en wat ik hier niet goed vond aan het geluid met de drive ver open was hetzelfde wat me stoorde aan mijn ac30 en was de reden waarom ik hem weg gedaan heb.
(en ook wel omdat ik hem veel te zwaar vond)

vind mijn huidige orange rocker 30 echt stukken beter qua drive geluiden. op alle drive standen.
maar de reverb en tremelo van de vox mis ik wel. voor d rest vind ik het een overroepen versterker.
niet dat er echt iets fout mee was. van een matige qualiteit heb ik toen niks gemerkt maar het was echt buiten de clean en lichte crunchgeluiden mn smaak niet

Rutger
17 augustus 2007, 09:30
het lijkt me of de microfoon voor de amp nauwelijks aanstaat en je dus enkel roomgeluid hoort via de stemmicrofoon, als ie luider speelt klinkt het héél erg compressed ?
Ah, dus dat was het... ik vond de micing al zo vaag klinken

Rinze
17 augustus 2007, 10:08
Die lui van Gearwire zijn inderdaad niet echt goed bij, er staat ook ergens een filmpje met een Twin op hun site, die gast daar kan niet spelen en haalt er echt een verschrikkelijk geluid uit. Ook deze meneer met de AC15 lijkt niet echt gezocht te hebben naar de sweet spots van de versterker.

Marc Oblivian
17 augustus 2007, 10:47
De gitarist van mijn band heeft mijn AC15 weleens gebruikt bij het repeteren op volle kracht met een strat en mijn tele. Dat klinkt echt vol genoeg, en we spelen ook met slechts 1 gitarist.


Die gitarist ben jij dus? Of speel je nog een ander instrument?

bass blom
17 augustus 2007, 11:05
ssshhhhhhhht lex is schizo ;)

Lexvandoef
17 augustus 2007, 12:32
Die gitarist ben jij dus? Of speel je nog een ander instrument?

Haha, in dat bandje drum ik :sssh: Niet doorvertellen he :seriousf:

q-elvis-p
17 augustus 2007, 12:58
Ik heb zelf een AC30 gehad en ik vind het geluid vergelijkbaar. en wat ik hier niet goed vond aan het geluid met de drive ver open was hetzelfde wat me stoorde aan mijn ac30 en was de reden waarom ik hem weg gedaan heb.
(en ook wel omdat ik hem veel te zwaar vond)

vind mijn huidige orange rocker 30 echt stukken beter qua drive geluiden. op alle drive standen.
maar de reverb en tremelo van de vox mis ik wel. voor d rest vind ik het een overroepen versterker.
niet dat er echt iets fout mee was. van een matige qualiteit heb ik toen niks gemerkt maar het was echt buiten de clean en lichte crunchgeluiden mn smaak niet

gaaf dat je een orange hebt!!! heb ik ook aan zitten denken staat nog steeds op mijn verlanglijstje. de orange is alleen een beetje veel geld! heb je de tweekanaals>?

brunodb
17 augustus 2007, 17:21
gaaf dat je een orange hebt!!! heb ik ook aan zitten denken staat nog steeds op mijn verlanglijstje. de orange is alleen een beetje veel geld! heb je de tweekanaals>?

de rocker 30 heb je enkel 2-kanaals.

het is de AD30 die je ook 1 kanaals hebt.

De rocker 30 komt uit de rockerverb series en gaat qua gain een stuk verder dan de AD series.

Ik heb ze beide getest en vond de rocker zaliger. meer ballen. alleen het cleankanaal zonder equalizing vind ik minder. op zich een geweldig clean kanaal met een heldere gitaar. maar met mijn les paul custom is het te donker en zou wat extra treble welkom geweest zijn

q-elvis-p
19 augustus 2007, 12:47
de rocker 30 heb je enkel 2-kanaals.

het is de AD30 die je ook 1 kanaals hebt.

De rocker 30 komt uit de rockerverb series en gaat qua gain een stuk verder dan de AD series.

Ik heb ze beide getest en vond de rocker zaliger. meer ballen. alleen het cleankanaal zonder equalizing vind ik minder. op zich een geweldig clean kanaal met een heldere gitaar. maar met mijn les paul custom is het te donker en zou wat extra treble welkom geweest zijn

ja klpt indd... dan maar doorsparen voor die 50 watt top... met toonregeling erin!!!

brunodb
19 augustus 2007, 12:54
nope, vond de 50 watter echt slechter klinken dan de rocker 30. ging naar de winkel met de intentie om de rockverb 50 te kopen. voor de gein dan nog eens de 100 watter en de 30 watter getest. en ik was meteen verliefd op de tone van de rocker 30.

die doe ik echt nooit meer weg. zo zalig. en ja, je moet het dan wel met wat minder features stellen maar de toon is het allerbelangrijkste vind ik

q-elvis-p
20 augustus 2007, 12:14
mmm... Heb één keer op een rocker 30 gespeelt (de combo). is trouwens vast wel een pedaaltje voor of een equalizer ofzo als het heel erg is. zal erg bassig worden met een semi-hollow, maar superhelder met een tele/ strat, of niet?
ik blijf ze gewoon supergaaf vinden die orange dingen.
ik heb helaas alleen niet echt goed de distortion getest.

De tiny terror heb ik wel beter getest, maar die vond ik te duur voor wat het was...
twijfelde tussen vox ac15 en tiny terror en het is toen de vox geworden!!
ga nog even wat extra pedaaltjes proberen op de vox om te kijken hoe ik een vette distortion eruit kan krijgen. heb nu een visual sound jekykll en hyde en krijg er toch wel een stoere sound uit.

Maar er komt heus nog weleens een orange stack, al is het alleen maar om de plaatjes die boven de knopjes staan :) !!!

Nobler
20 augustus 2007, 14:00
Ik wist al dat ik een Vox AC15 wilde hebben. Ik had de versie met de standaard speaker al uitgetest. Inmiddels was de versie met Blue Alnico speaker bij mijn muziekzaak binnen en kon ik ze dus naast elkaar testen om mijn uiteindelijke keuze te bepalen. Telkens een andere setting ingesteld op beide versterkers naast elkaar en dan eerst op de standaard speaker en dan overpluggen op de Blue Alnico. Het is natuurlijk de laatste geworden, je hoort het verschil gigantisch. De standaard speaker klinkt, op zichzelf beschouwd, bepaald niet verkeerd. Als je die vergelijk met de Blue Alnico klinkt hij echter vlak en 'boxy'. De Blue Alnico klinkt veel levendiger, opener, breder. Ik vond het echt valse zuinigheid om in zo'n geval de Blue Alnico te laten staan. Als je de versie met standaard speaker koopt heb je echt geen slechte speaker, maar om jezelf spijt te besparen, ga hem niet ná de koop vergelijken met een Blue Alnico. Je kunt er natuurlijk altijd later een Blue in zetten, maar dan ben je duurder uit dan wanneer de meteen de versie met de Blue koopt.

Helaas komt het niet vaak voor dat je volledig gelijke combo's maar met andere speakers, zo naast elkaar kunt vergelijken. Ze hadden ook de nieuwe AC15 handwired binnen gekregen en daar heb ik ook over gespeeld, maar omdat die volledig andere controls heeft kun je hem niet goed 1:1 vergelijken. Wel een leuke versterker overigens, vast beter dan de AC15, vooral iets voor iemand met een goed inkomen die voor zijn lol nostalgische muziek uit de jaren '50 en '60 speelt, maar voor mijn doel te duur en onnodig luxe. Ik weet niet wat de prijs was, maar ik denk het dubbele van de gewone (CC) AC15.

q-elvis-p
20 augustus 2007, 14:15
Ik wist al dat ik een Vox AC15 wilde hebben. Ik had de versie met de standaard speaker al uitgetest. Inmiddels was de versie met Blue Alnico speaker bij mijn muziekzaak binnen en kon ik ze dus naast elkaar testen om mijn uiteindelijke keuze te bepalen. Telkens een andere setting ingesteld op beide versterkers naast elkaar en dan eerst op de standaard speaker en dan overpluggen op de Blue Alnico. Het is natuurlijk de laatste geworden, je hoort het verschil gigantisch. De standaard speaker klinkt, op zichzelf beschouwd, bepaald niet verkeerd. Als je die vergelijk met de Blue Alnico klinkt hij echter vlak en 'boxy'. De Blue Alnico klinkt veel levendiger, opener, breder. Ik vond het echt valse zuinigheid om in zo'n geval de Blue Alnico te laten staan. Als je de versie met standaard speaker koopt heb je echt geen slechte speaker, maar om jezelf spijt te besparen, ga hem niet ná de koop vergelijken met een Blue Alnico. Je kunt er natuurlijk altijd later een Blue in zetten, maar dan ben je duurder uit dan wanneer de meteen de versie met de Blue koopt.

Helaas komt het niet vaak voor dat je volledig gelijke combo's maar met andere speakers, zo naast elkaar kunt vergelijken. Ze hadden ook de nieuwe AC15 handwired binnen gekregen en daar heb ik ook over gespeeld, maar omdat die volledig andere controls heeft kun je hem niet goed 1:1 vergelijken. Wel een leuke versterker overigens, vast beter dan de AC15, vooral iets voor iemand met een goed inkomen die voor zijn lol nostalgische muziek uit de jaren '50 en '60 speelt, maar voor mijn doel te duur en onnodig luxe. Ik weet niet wat de prijs was, maar ik denk het dubbele van de gewone (CC) AC15.

welke was het de combo of de top? die top is 1000 euro geloof ik en dat cabinetje 1x12 (blue alnico) is iets van 500 euro geloof ik. wel gaaf dat hij 2 kanalen heeft! de prijs van de combo weet ik niet.

Nobler
20 augustus 2007, 17:20
q-elvis-p: Je hebt het nu over de handwired AC 15 hè! Dit was de combo met één speaker. Het zal een 12" zijn geweest, maar ik heb niet gekeken en de kast was groot genoeg voor een 15". Hij was met creme-kleurig leer bekleed. Inderdaad twee kanalen.

Chris Winsemius
20 augustus 2007, 17:29
De nieuwe handwired AC15 is 'n combinatie (qua preamp) v/d AC30 TopBoost en de post '60 AC15 met 'n EF86 penthode preampbuis. Matchless deed dit ook al met hun DC30. De nieuwe handwired heeft op het EF86 kanaal wat meer opties dan de oude, originele.

Ps, qua handwired :) gewoon printplaten maar de draadjes naar de regelaars, ingangen, etc. met de hand gesoldeerd in China. Net zo "Handwired" als 'n pre '84 Marshall JCM800 MV...

q-elvis-p
22 augustus 2007, 23:54
De nieuwe handwired AC15 is 'n combinatie (qua preamp) v/d AC30 TopBoost en de post '60 AC15 met 'n EF86 penthode preampbuis. Matchless deed dit ook al met hun DC30. De nieuwe handwired heeft op het EF86 kanaal wat meer opties dan de oude, originele.

Ps, qua handwired :) gewoon printplaten maar de draadjes naar de regelaars, ingangen, etc. met de hand gesoldeerd in China. Net zo "Handwired" als 'n pre '84 Marshall JCM800 MV...

hehe ja dat zal wel inderdaad, maar die twee kanalen zijn toch wel leuk... maar goed apparaat is veel te duur.

Freeqi
23 augustus 2007, 00:15
De nieuwe handwired AC15 is 'n combinatie (qua preamp) v/d AC30 TopBoost en de post '60 AC15 met 'n EF86 penthode preampbuis. Matchless deed dit ook al met hun DC30. De nieuwe handwired heeft op het EF86 kanaal wat meer opties dan de oude, originele.

Ps, qua handwired :) gewoon printplaten maar de draadjes naar de regelaars, ingangen, etc. met de hand gesoldeerd in China. Net zo "Handwired" als 'n pre '84 Marshall JCM800 MV...

zoveel opties dat die pentode zoveel gain heeft in dat circuit dat ie mega microfonisch wordt ? aangezien maar enkele merken meer ef86 produceren (Sovtek & JJ ?) Beter ook ineens een tiental bijbestellen om de 'minst' microfonische te selecteren :) Hopelijk selecteren ze die goed van fabriek uit want degenen die ik liggen heb van Sovtek zijn niet bruikbaar in zo'n circuit. Dra eens wat JJ's proberen ? Heeft niemand daar problemen mee of is die amp nog maar net uit ? (niet zo gevolgd eigenlijk ...) Versta me niet verkeerd, EF86 is een fantastische buis en AC15 een fantastische amp, maar de current productions EF86 zijn om mee te huilen ... dus vandaar mijn argwaan ...

Negative K3 fan
23 augustus 2007, 00:25
ik heb een jaar of 2 geleden een hele lading NOS ef86s van marktplaats gehaald, die dingen kosten bijna niks!

Rocketman
23 augustus 2007, 02:31
Belachelijke test. De master hoort vol open. Alleen als je bij je oma op de logeerkamer zit mag ie lager.