PDA

View Full Version : benton 412 V30



bass blom
16 augustus 2007, 11:35
review werd gevraagd, ben ik niet zo goed in.
openschroeven ga ik nu doen.
verzoeken om bepaalde beavershots? ;)

http://www.hetgelegevaar.nl/P7167299.jpg

almarvk
16 augustus 2007, 11:43
Pfoe, ik ben vooral erg benieuwd hoe dat ding klinkt. Denk dat ik 'm de 15e wel wil horen! :)

Powerchordschuiver
16 augustus 2007, 12:08
Handgreep zit verkeerd om gemonteerd

bass blom
16 augustus 2007, 12:16
Handgreep zit verkeerd om gemonteerd

hahaa, dat was me nog niet opgevallen, inderdaad die aan de andere kant zit dan goed :D

ok, het eerste wat opvalt is dat de achterkant bekleed is met een laagje syntetisch demping spul.. doet op de een of andere manier aan ziekenhuis denken :D

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167572.jpg

vervolgens, dat er in ieder geval geen dunne zwakstroom draadjes in zitten, 600V en 105 graden celsius staat er o.a. op.

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167573.jpg

bass blom
16 augustus 2007, 12:17
dan natuurlijk de belangrijkste vraag, zitten er nou echt V30's in..

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167574.jpg

bass blom
16 augustus 2007, 12:17
http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167586.jpg

bass blom
16 augustus 2007, 12:19
dan viel op dat 1 van deze blokjes scheef maar wel vast zit.
en oei, dat is mdf :D

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167576.jpg

bass blom
16 augustus 2007, 12:23
het plankje wat de achterkant in het midden steunt.
aan de ene kant met een soort krammen.

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167580.jpg

andere kant lijm, blokjes en krammen of nieten..

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167581.jpg

tja en om te zeggen of het nou berken is of niet daar ben ik niet genoeg houthakker voor.

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167583.jpg

Kim Wilson
16 augustus 2007, 12:25
Mooi cabje! En volgens mij is dat wel berken o.i.d. In elk geval een lichte houtsoort, geen hardhout.

Wel een aantal slordige dingen, maar die zie je toch niet. :)

bass blom
16 augustus 2007, 12:27
het verkeerdomme handvat..

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167587.jpg

nog een shot triplex, is volgens mij daar waar achterkant tegenaan zit.

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167579.jpg

just another construction detail.

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167578.jpg

de wielen.. dat ziet er van binnen sterker uit dan van buiten.

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167585.jpg

bass blom
16 augustus 2007, 12:30
en nog een keer het geheel..

http://www.hetgelegevaar.nl/benton412V30inside/P8167584.jpg

ga zo eens proberen hoe anders het klinkt met open back :D

Jimwoud
16 augustus 2007, 12:59
Het cabinet is wel van een van de goedkoopste multiplex soorten ooit gemaakt. Volgens mij populieren met okoumé topfineren. Verkoop die troep ook op m'n werk, en is inderdaad echt letterlijk voor het simpele of tijdelijke aftimmerwerk etc. Zoals je ziet op de foto komen er veel overlaps voor in de fineren, dus de dichtheid van het is ook niet echt constant te noemen, wat juist bij berken vaak wel het geval is.

Maarja als het goed klinkt is het prima, zit ook al een tijdje naar zo'n Benton 2x12 te kijken,

succes ermee!

Kim Wilson
16 augustus 2007, 13:04
Het cabinet is wel van een van de goedkoopste multiplex soorten ooit gemaakt. Volgens mij populieren met okoumé topfineren. Verkoop die troep ook op m'n werk, en is inderdaad echt letterlijk voor het simpele of tijdelijke aftimmerwerk etc. Zoals je ziet op de foto komen er veel overlaps voor in de fineren, dus de dichtheid van het is ook niet echt constant te noemen, wat juist bij berken vaak wel het geval is.

Maarja als het goed klinkt is het prima, zit ook al een tijdje naar zo'n Benton 2x12 te kijken,

succes ermee!
Dat het troep is voor timmerwerken, hoeft niet te betekenen dat het klanktechnisch niet goed is. In de bouw stel je andere eisen aan hout dan bij de bouw van een cab. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat de strakheid iets te wensen overlaat, maar dat zou je met een paar latjes wel op kunnen vangen misschien.

Ik ben erg benieuwd!

Jimwoud
16 augustus 2007, 13:20
Dat het troep is voor timmerwerken, hoeft niet te betekenen dat het klanktechnisch niet goed is. In de bouw stel je andere eisen aan hout dan bij de bouw van een cab. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat de strakheid iets te wensen overlaat, maar dat zou je met een paar latjes wel op kunnen vangen misschien.

Ik ben erg benieuwd!
Daar heb je wel gelijk in, ik heb ook totaal geen verstand van cabs bouwen. Maar sommige dingen liggen wel een beetje voor de hand, lijkt me sterk dat ze de holy grail qua hout voor cabs hebben gevonden bij harley benton. Maar het hoeft inderdaad niet meteen slecht te klinken uiteraard.

grindminder
16 augustus 2007, 13:23
Heb zelf een Fame Vintage 4x12 v30, zal deze binnenkort ook even opendraaien :P

http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0005/GIT0005582%2D000/GIT0005582%2D000.tif&tmp=images400&path=Pfad%201

interessander
16 augustus 2007, 13:26
Heb zelf een Fame Vintage 4x12 v30, zal deze binnenkort ook even opendraaien :P

http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0005/GIT0005582%2D000/GIT0005582%2D000.tif&tmp=images400&path=Pfad%201

En daar heb je je ENGL's (en mijn ex-ENGL) voor weggedaan of niet? DE V30's bevallen dus beter dan de V60 speakers?

face the waste
16 augustus 2007, 13:28
:rockon:

ook die komt hier binnen een paar dagen toe, hopelijk ontdek je nu niet dat ze ipv speakers kartonnen dozen hebben gebruikt ofzo, haha

edit : de fame dus

grindminder
16 augustus 2007, 13:36
En daar heb je je ENGL's (en mijn ex-ENGL) voor weggedaan of niet? DE V30's bevallen dus beter dan de V60 speakers?

yep :)

Die V30's bevallen mij echt stukken beter, liggen erg lekker in de mix en geen overdosis laag zoals bij v60 speakers. Die ENGL 4x12 v60 zijn natuurlijk vet ok, maar vind deze zelf in een bandsituatie niet echt prettig... word al snel 'modder'.

Braindead
16 augustus 2007, 13:54
Whahaha, die vind ik wel erg sterk haha. Zou echt lachen zijn als ze bij HB erineens achter komen dat dat juist klanktechnisch gezien het vetste hout zou zijn...... the holy grail!!!!!

Niks negatiefs by the way over Hb hoor. Als ik nog een 2x12 aanschaf zal het er waarschijnlijk ook zoeentje worden. Of een framus / fame ofzo.



Daar heb je wel gelijk in, ik heb ook totaal geen verstand van cabs bouwen. Maar sommige dingen liggen wel een beetje voor de hand, lijkt me sterk dat ze de holy grail qua hout voor cabs hebben gevonden bij harley benton. Maar het hoeft inderdaad niet meteen slecht te klinken uiteraard.

Kim Wilson
16 augustus 2007, 13:55
Whahaha, die vind ik wel erg sterk haha. Zou echt lachen zijn als ze bij HB erineens achter komen dat dat juist klanktechnisch gezien het vetste hout zou zijn...... the holy grail!!!!!

...
Ghehe, iedereen zoekt zich de beste kwaliteit berken plex, terwijl de goeiekoopste bende het beste klinkt. Zal idd wat zijn. :D

bass blom
16 augustus 2007, 13:56
ja, mooier mid hebben V30's en minder nadrukkelijk aanwezig laag.
ik had hiervoor 2 2x12 cabs met in de ene G1265 en de andere G12M70.
ik vond ze allebei schellig en boomig, weinig mid dus en had de bass op de TSL bijna dicht staan.
met de V30's heb ik weer dat echte lekkere rauwe gitaargeluid in huis :P

elders vroeg iemand of je het verschil tussen de ene speaker en de andere makkelijk kan horen.
nou dat is in dit geval een eitje :D

het verschil horen tussen kasten van berken of populier met dezelfde speakers erin dat lijkt me een stuk complexer.
en bovendien, wat zal dat uitmaken? de speaker maakt het grootste deel van het geluid.

de afmetingen van een kast, dat kan echt heel erg veel schelen.
mijn zwager heeft zo'n klein oefen ampje, peavey, blazer, 15 watt met een 8 inch speaker.
dan zet ie die speaker voor de grap in een plaat van 170 bij 80cm ongeveer.
en die plaat is de dan de afdekplaat van een kleine piano.
dat verschil hoor je :D dan gaat dat kleine ampje ineens echt blazen en mooi dik laag geven.

Kim Wilson
16 augustus 2007, 14:01
Nou, berken of populier kán wel zeker een hoop schelen. Als de cab erg hol klinkt, omdat het hout slap en zacht is, heeft dat zeker invloed op de totale klank.

Braindead
16 augustus 2007, 14:02
Inderdaad Bass, helemaal mee eens. V30 hebben gewoon de beste midfrexuentie. Ze raken je precies goed. Een rauw gitaargeluid krijg je dan zoals je zegt. Ik weet natuurlijk niet hoe hij klinkt met een Gibson les Paul van mahonie want dat zal nog wel meer laag geven. Mijn gitaar is basswood met esdoorn en dat klnkt megalekker. Mids die heb je nodig als gitarist. Bas ook een beetje maar dat valt toch deels weg als basgitaar inzet. En teveel schel hoog is gewoon irritant. Het mag dan door de mix snijden maar ik krijg er geen lekker gevoel bij. Als ik mij sl-x over de v30 gooi heb ik gewoon vette anthrax pomp. Wat nou geen metal met een jcm 900 ...... opsouttuh echt wel dus.

pol
16 augustus 2007, 14:21
materiaal v/d kast maakt zeker veel verschil, soms zelfs meer als van type speaker veranderen.

Ik heb verschillende kasten met V30's gehad, Marshall, Diezel, Bogner, Mesa, en ze klonken allemaal heel verschillend.

ACSlater
16 augustus 2007, 15:25
Leuke fotoreportage! Ik heb mijn Fame 4x12 wel eens opengemaakt en dat ziet er al met al wat netter uit maar die is dan ook wat duurder. Die HB cabs zijn een koopje voor die prijs. Mijn 2x12 van HB heb ik nooit opengemaakt maar ik had al meteen gehoord dat er wel degelijk V30's in zitten. Leuke cabs voor weinig geld en dat geldt voor zowel Fame als HB.

guitarnijboer
16 augustus 2007, 16:00
materiaal v/d kast maakt zeker veel verschil, soms zelfs meer als van type speaker veranderen.

Ik heb verschillende kasten met V30's gehad, Marshall, Diezel, Bogner, Mesa, en ze klonken allemaal heel verschillend.

Ja, maar ik heb wel de sterke indruk dat dit verschil vooral in woonkamer / klein cafe situaties hoorbaar is. Als ik voluit sta op een groot podium hoor ik het verschil niet meer en daarbij staan de microfoons direct op de conus van de speaker.... knappe houtsoort die daar overheen komt.

bass blom
16 augustus 2007, 16:33
okeedan, om het nog ff kompleet te maken heb ik net staan raggen, eerst met achterkant eraf en daarna er op..

veel scheller, dus meer hoog met de achterkant eraf.
met de achterkant er op klinkt ie veel lekkerder.
en is bovendien wel zo praktisch :D

om het verschil extra goed te kunnen beoordelen heb ik het met 2 dikke condensators op oorhoogte op 3 meter afstand opgenomen.
maar dergelijk gepiel houden we maar privee. ;)

oja, de achterkant blies flink de loze ruimte in, niet vlak tegen een muur ofzo..

:cheerup:

Gibsonman
17 augustus 2007, 17:46
materiaal v/d kast maakt zeker veel verschil, soms zelfs meer als van type speaker veranderen.

Ik heb verschillende kasten met V30's gehad, Marshall, Diezel, Bogner, Mesa, en ze klonken allemaal heel verschillend.

Pol heeft gelijk: staar je niet blind op speakers. Dit lijkt meer een kist i.p.v. een kast.
Bedankt voor de mooie fotoos, zeer verhelderend.(Is met pritstift in elkaar gezet??)

ACSlater
17 augustus 2007, 20:21
Pol heeft gelijk: staar je niet blind op speakers. Dit lijkt meer een kist i.p.v. een kast.
Bedankt voor de mooie fotoos, zeer verhelderend.(Is met pritstift in elkaar gezet??)

Slecht humeur? Die laatste opmerking slaat nergens op. Je baalt zeker van dat er iemand tevreden is met een goedkope kast?
Zolang de kast maar de juiste maat heeft en stevig is, maakt het op het eerst niet heel veel uit lijkt me zolang je geen audiofiel bent.

ben vanhoof
17 augustus 2007, 20:26
Heeft iemand al eens een HB naast een Diezel of Mesa cabinet gezet? Omdat deze cabinets er voor mij in Keulen het best uitkwamen zou ik het verschil weleens willen weten...

Btw deze speakers zijn 8 ohm, zijn de meeste v30's niet 16?

bass blom
17 augustus 2007, 20:30
ja daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar!

dr.distortion
17 augustus 2007, 21:38
V30's kunnen 8 of 16 ohms zijn, allebei net zo goed verkrijgbaar

Mitch
17 augustus 2007, 22:16
Heeft iemand al eens een HB naast een Diezel of Mesa cabinet gezet?

Ja, die Harley Bentons zijn echt veel beter dan Diezel cabs.













:???:


Effe serieus.... ik ben echt niet merkgeil of zo, maar échte kwaliteit is nooit goedkoop. Of het het verschil waard is, da's een andere vraag. Voor de één moet het gewoon klinken, de ander stelt hogere eisen en moet dan maar gaan bedenken of het 'm de hogere aanschafprijs waard is.

Ik verbaas me ook altijd zo aan dit soort topics, dat mensen dan serieus gaan miepen over dat het niet netjes gemaakt is, inferieur materiaal. Ja wat denk je nou ? :seriousf:
Als ons blommetje nou een Bogner kast had opengeschroefd en het zag er zo uit dan had er wel wat meer kritiek komen.

Speeddemon
18 augustus 2007, 00:03
Effe serieus.... ik ben echt niet merkgeil of zo, maar échte kwaliteit is nooit goedkoop.
Ben ik met je eens, maar er zijn genoeg merken (*kuch*Gibson*) die hun 'kwaliteit' ontlenen aan de naam die ze 30-40 jaar geleden hebben gemaakt, maar ondertussen wel extreme prijzen ervoor durven vragen.

Gibson vroeg in de jaren '50 3x zoveel als Fender, omdat ze geen massa-productie geschroefde hals gitaren maakten, maar solidbody electrics volgens bouwprincipes van jazz- en akoestische gitaren, wat meer tijd en ambacht-kennis kostte. Nu vragen ze nog steeds bijna 3x zo veel als Fender (USA Standard Strat vs. Les Paul Standard...), alleen nemen ze het al lang niet zo nauw meer met die goede afwerking van weleer.

pol
18 augustus 2007, 11:58
ik heb niet gezegd dat die harley benton kasten slecht zouden klinken, zeg alleen dat de constructie heel wat verschil uitmaakt, en dit hoor je evengoed met een micro voor de speaker & op een groot podium.

bass blom
18 augustus 2007, 12:18
hahaa, ons blommetje.. :lp:

de box is feitelijk gratis, als je de losse speaker prijs, 90 euro, bekijkt..
(tamelijk idioot dan weer wel ook dat thomann voor de losse 129 vraagt)
dus dan kijk ik er zeker niet van op als er 1 handvat verkeerdom zit, wat ik nog niet eens gezien had en voor het gebruik helemaal niets uitmaakt en voor het tillen ook niet.

ben vergeten te kijken gister of dat bij die van mijn zwager ook zo is, zou ik niet gek van opkijken..

en logisch dat het er van binnen anders uitziet dan een 2 of 3 keer zo dure kast.

er bestaat het aloude, alle waar naar zijn geld, een mesa die 1300 ongeveer kost zal over noem eens 5 jaar nog pak hem beet 800 a 900? opbrengen?
bogner, ongeveer 1000.. 6 a 700 over 5 jaar?
de benton.. 200 a 250?
(de huidige financiele crisis die wellicht aanstaande is buiten beschouwing latende..)

mij persoonlijk zal het een worst wezen wat voor merk er op staat, het gaat mij om die V30's die gewoon de shit zijn en zolang ze maar niet in een kartonnen doos zitten komt er dat lekkere geluid uit.

dan zegt iemand dat het met een pritstift in elkaar gezet is, leuk bedacht..
het enige duidelijke minpunt vind ik de wielen, als je er 2 of 3 keer per week mee door het land sjeest en er mee gooit uit en in vrachtwagens dan overleven die dat niet lang, dus ff naar gamma dan.

op zich vind ik het verder absoluut interessant om de diverse boxen ooit eens naast elkaar te horen, ik heb de mesa een paar jaar geleden hier gehoord en een maand of 2 geleden ergens in een winkel en dat geluid is gewoon herkenbaar en hoor ik ook uit de benton komen.
het geluid is vrij gericht, ik heb daar vroeger en laatst niet echt op gelet bij de mesa, als die een bredere 'luisterhoek heeft' is dat wat waard, maar voor mij niet de 950 die het meer kost.

sla je slag, net nog ff prijscheck gedaan en gezien dat er een mesa van een jaar oud op gitaarmarkt staat, vraagprijs 900, nieuw 1375 staat erbij, dus die man schrijft een bijna anderhalve benton af in een jaar :D

Jim Haagmans
23 augustus 2007, 10:37
het hoeft ook allemaal niet zo veel te kosten, bij mesa boogie zetten ze zo'n ding ook voor minder dan 350 euro in elkaar denk ik, maar het is mesa boogie dus dan verdien je er gewoon meer aan. Net als dat een senseo meer kost dan een B-merk senseapparaat met in principe dezelfde functie.

pol
23 augustus 2007, 11:19
mesa kasten zijn ook wel een stuk beter afgewerkt, gebruiken betere materialen, en worden niet in een lageloonland gemaakt.

The_Darkness
23 augustus 2007, 11:31
Ik heb laatst eens zitten kijken maar het is bijvoorbeeld goedkoper om een engl 4x12 v60 cabinet en een harley benton 4x12 v30 en dan de speakers te wisselen . Dan meteen een 4x12 v30 engl cabinet te kopen en dan heb je ook nog eens 4 v60 speakers en cabinet over die je weer kan verkopen (of gewoon gebruiken) dan ben je nog goedkoper uit.

ben vanhoof
23 augustus 2007, 11:46
Koop allemaal maar dure cabinets, ik hou het wel bij een lc of een hb met een andere speakerdoek ervoor en mss een mesa of diezel logo voor als ik merkgeil wordt.

Speeddemon
23 augustus 2007, 12:47
Ik heb laatst eens zitten kijken maar het is bijvoorbeeld goedkoper om een engl 4x12 v60 cabinet en een harley benton 4x12 v30 en dan de speakers te wisselen . Dan meteen een 4x12 v30 engl cabinet te kopen en dan heb je ook nog eens 4 v60 speakers en cabinet over die je weer kan verkopen (of gewoon gebruiken) dan ben je nog goedkoper uit.
Waar dan? :dontgeti:

Bij mijn weten is een Engl 4x12 V60 cab 599 euro, en de HB 4x12 V30 is 348 euro. Samen 947 euro.

Een losse Engl 4x12" V30 is 880-900 euro.
Neemt niet weg dat je voor een HB 4x12" + V60's waarschijnlijk wel voor meer dan 47-67 euro verkocht krijgt, maar toch...

The_Darkness
23 augustus 2007, 21:57
Bij feedback engl v30 1029
engl v60 659 + HB v30 348 = 1007

ben je 22 euro goedkoper uit en je het in principe twee spaeker kasten

Josdevos
23 augustus 2007, 22:02
Bovendien zijn de Engl Pro cabs van beter hout gemaakt...

Debaser
23 augustus 2007, 22:49
zit er verschil in de engl v30 kaste nen v60 kasten

( qua hout dan he ..)

ACSlater
24 augustus 2007, 08:27
Bovendien zijn de Engl Pro cabs van beter hout gemaakt...

mjah maar dat maakt toch niets uit tussen een V30 cab en V60 cab? Als je de V60's in de HB cab schroeft dan kun je die toch voor zo'n €200,- verkopen schat ik. Dan bespaar je dus €222,- als het goed gaat.

EpiCenturiesAWAy
29 september 2007, 20:01
Nu is m'n marshall 4x12 net weg, krijg ik een aanbieding om in een bandje te gaan spelen..
Leuk! Maar ik heb geen speakerkast meer..
Nu denk is eraan die straight 4x12 V30 van H&B te bestellen..
Het zou voor onder een soldano HR50 zijn, stijl metal..

Goed idee ? En wat is die levertijd ongeveer als de beschikbaarheid op groen staat ?

T

dr.distortion
29 september 2007, 20:11
Fijne cab voor het geld, maar ik zou het fame 4 x 12" nemen met V30. Je hebt de 212 variant toen in de kroeg gehoord, mooie sound hebben die dingen.

bass blom
29 september 2007, 20:15
Nu is m'n marshall 4x12 net weg, krijg ik een aanbieding om in een bandje te gaan spelen..
Leuk! Maar ik heb geen speakerkast meer..
Nu denk is eraan die straight 4x12 V30 van H&B te bestellen..
Het zou voor onder een soldano HR50 zijn, stijl metal..

Goed idee ? En wat is die levertijd ongeveer als de beschikbaarheid op groen staat ?

T

ik had hem ongeveer in een week,

EpiCenturiesAWAy
29 september 2007, 20:17
Nu is het twijfelen tussen die Fame of Die H&B..
Prijsverschil eens checken ;)

EpiCenturiesAWAy
29 september 2007, 20:21
Zou het die 50 euro is prijsverschil waard zijn ? Iemand een idee ? ;)

T

Jimwoud
29 september 2007, 21:24
is die fame 4x12 ook van spaanplaat?

dr.distortion
29 september 2007, 22:39
Ja 3456789

Jimwoud
29 september 2007, 23:28
Ja 3456789
ok das minder, je hebt PM

dr.distortion
30 september 2007, 00:52
PM terug + 10 tekens

ACSlater
30 september 2007, 14:02
is die fame 4x12 ook van spaanplaat?

Nee geen spaanplaat :) gewoon goed multiplex!

dr.distortion
30 september 2007, 15:15
Nee geen spaanplaat :) gewoon goed multiplex!

Dat is vreemd! Mijn 212 cab is gewoon van spaanplaat!

EpiCenturiesAWAy
30 september 2007, 16:55
Merci voor de raad allemaal..
Maar ik heb een engl standard cab op de kop getikt voor minder dan je een fame cab kan aanschaffen ;)

tjeabele
30 september 2007, 19:34
Schroef die voor de aardigheid maar eens open, de constructie is sterker dan welke cab ook.

EpiCenturiesAWAy
30 september 2007, 19:56
Als ik eens tijd heb ;)

Hallie
1 oktober 2007, 13:58
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen:

harley benton 4 x 12 A vintage <- angeld, black tolex

harley benton 4 x 12 S vintage <- straight, vinyl leather.

waarom zou welke nemen?

BartL
2 oktober 2007, 16:37
...ik zou de beiden kopen als je de A op de S wil zetten, anders alleen de A natuurlijk! :)

ACSlater
3 oktober 2007, 14:08
Dat is vreemd! Mijn 212 cab is gewoon van spaanplaat!

Weet je het verschil tussen die twee wel?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiplex

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanplaat

En dan dit uit de produktomschrijving van musictore koln:

The cabinet is built from 20mm Multiplex.

Jimwoud
3 oktober 2007, 14:14
Volgens mij verkoop Fame 2 kwaliteiten 4x12. Ze verschillen ook qua prijs. Waarschijnlijk is de een van multiplex en de ander van spaan.

dr.distortion
3 oktober 2007, 22:08
Weet je het verschil tussen die twee wel?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiplex

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanplaat

En dan dit uit de produktomschrijving van musictore koln:

The cabinet is built from 20mm Multiplex.

Ja hoor, dat verschil is mij zeer duidelijk.

ACSlater
3 oktober 2007, 23:57
Volgens mij verkoop Fame 2 kwaliteiten 4x12. Ze verschillen ook qua prijs. Waarschijnlijk is de een van multiplex en de ander van spaan.

Dat verklaard een hoop. Ik heb de duurdere in ieder geval. Die goedkope zou best van spaanplaat kunnen zijn.

Me_bigboy
5 oktober 2007, 15:28
Volgens mij verkoop Fame 2 kwaliteiten 4x12. Ze verschillen ook qua prijs. Waarschijnlijk is de een van multiplex en de ander van spaan.

idd,

de 212 is ook van spaanplaat spijtig genoeg, toch klinkt ze lekker.
Dus het zou wel heel goed kunnen dat de 1 van spaanplaat is.

bentium
5 oktober 2007, 21:52
heb je fotos van je fame binnenkant?


ik heb al met emailcontact gestaan met music store en mij vertelden ze dat er gewoon een ander(tussen de 2 klasses) tolexje oplag en geen piping, geen mooi logo, ...

E-J
6 oktober 2007, 11:36
heb je fotos van je fame binnenkant?


ik heb al met emailcontact gestaan met music store en mij vertelden ze dat er gewoon een ander(tussen de 2 klasses) tolexje oplag en geen piping, geen mooi logo, ...

En dat maakt de één zo'n 100 euro duurder dan de ander? :???:

P.S. ik ben ook aardig in de markt voor een Harley Benton 2x12... alleen zijn die pas in midden november weer voorradig...

bentium
6 oktober 2007, 21:51
ik heb vandaag nog is op zo'n fame 412 gespeeld en het zijn echt denderend goeie kasten!!!

Hallie
10 oktober 2007, 21:28
P.S. ik ben ook aardig in de markt voor een Harley Benton 2x12... alleen zijn die pas in midden november weer voorradig...

ik zou voor de fame 2x12 gaan.. ook v30's
alleen iets duurder en wat steviger.
ik heb 'm ook net

donders wat een ding:D
26 kg is trouwens helemaal niet zoheel zwaar.
of ik heb gewoon last van spierballen