PDA

View Full Version : polariteit fulltone ultimate octave?



josh
16 augustus 2007, 07:59
Gisteren een ultimate octave binnen gekregen via marktplaats, even thuis getest maar volgens mij is mijn adapter niet goed of klopt er iets niet in het pedaal. Op het pedaal zelf staat 9vDC negative tip bij de ingang.

Ik heb mijn 9v adapter gebruikt die ik ook op een boss pedaal werkt (tu-2) en hiermee hoor je zodra je de ultimate octave aanzet continue een heel harde brom/toon. Zonder andere pedalen aangesloten uiteraard. Als je geen snaar aanraakt hoor je het en als je gaat spelen hoor je deze toon er tussen door. Klik je het pedaal uit dan is die weg.

Adapter eruit en met batterij erin geprobeerd, geen problemen. Nu wil ik niet op batterij blijven spelen dus moet er iets opgelost wordt, is deze standaard 9v adapter van mij niet geschikt voor dit pedaal? of zou het een intern probleem zijn in de adapteringang? Iemand ervaring met the ultimate octave van fulltone?

Harm
16 augustus 2007, 11:57
Een aantal pedalen hebben omgekeerde polariteit.. Ik heb er geen verstand van maar kom ze wel tegen (de meeste fuzz - octaaf pedalen?) de reden erachter is mij niet duidelijk (Kan iemand dat uitleggen???)

je moet een andere adapter nemen of je moet een pedalpower nemen of een flatliner (meerdere pedalen om te voeden) en een kabeltje bestellen bij Burkley die de poloriteit omwisselt...

Harm

josh
16 augustus 2007, 13:04
ja, waar kan ik dan zien dat dit pedaal een omgekeerde polariteit heeft, want 9vdc negative tip is toch gewoon standaard of niet, of is het punt polariteit een ander verhaal? een ultimate octave gebruiker in de zaal? het antwoord is me nog steeds onduidelijk. Als je een tip hebt voor een goede gestabiliseerde 9v adapter voor de ultimate octave dan hoor ik het graag!

ik ben trouwens niet van plan om een pedal power of flatliner aan te schaffen want het is het enige pedaal naast de tu-2 die 9v nodig heeft, dat is me iets teveel geld voor stroom.

Dirk_Hendrik
16 augustus 2007, 13:14
Watvoor adapter gebruik je nu? Een gestabiliseerde die is bedoeld voor pedalen of een 1 of ander goedkoop lor van de whateverwinkel?

Dat het zo bromt suggereert als eerste dat je een ongestabiliseerde adapter hebt. Je tuner is daar minder gevoelig voor daar die nogal wat eigen stabilisatie in huis heeft. Je Fulltone wss niet. Da's niet zo vreemd daar Mike Fuller geen elektronicus maar een mechanicus is en niet zoveel kaas heeft gegeten van het "stil" houden van je elektronica.

Met polariteit heeft je probleem geen drol te maken.

josh
16 augustus 2007, 13:38
that makes sence. Nou die adapter is volgens mij niet zo'n supergoede, maar werkte dus wel uitstekend met de boss tuner en ook een nieuwe menatone red snapper. Het merk weet ik even niet van de adapter, hij ligt thuis. Hij heeft wel een schakelaar tussen verschillende voltages en ook zo'n afneembaar kopje die je dus ook kunt omdraaien (andere polariteit?), maar op die manier werkt ie helemaal niet in combi met de octave dus hij reageert maar op 1 stand.

Tristan
16 augustus 2007, 13:47
Oh ja, dat zijn van die rampdingen, weg ermee zou ik zeggen en gewoon een degelijke Boss of Ibanez adapter kopen ofzo, goede daisychain erbij, of koop een onespot ben je ook gelijk klaar...
Fuzzboxes zijn zowiezo vrij gevoelig wat betreft de voeding die ze krijgen enzo...

Harm
16 augustus 2007, 16:20
Watvoor adapter gebruik je nu? Een gestabiliseerde die is bedoeld voor pedalen of een 1 of ander goedkoop lor van de whateverwinkel?

Dat het zo bromt suggereert als eerste dat je een ongestabiliseerde adapter hebt. Je tuner is daar minder gevoelig voor daar die nogal wat eigen stabilisatie in huis heeft. Je Fulltone wss niet. Da's niet zo vreemd daar Mike Fuller geen elektronicus maar een mechanicus is en niet zoveel kaas heeft gegeten van het "stil" houden van je elektronica.

Met polariteit heeft je probleem geen drol te maken.


Kijk :D Still learning!! Dank je! Dus een slechte adapter...
Naieve ik... maar deken dat iedere gitarist goede adapters gebruikt :P

Harm

josh
16 augustus 2007, 21:56
ja bedankt Dirk_Hendrik en de rest! het was de adapter, vanavond even een Visual Sound one spot gehaald en het werkt uitstekend!

Tristan
16 augustus 2007, 22:28
Hee, goed he die Onespot... :D

Bruce
17 augustus 2007, 00:27
Hoe bevalt het pedaal verder?
Toevallig ook nog de octafuzz getest?

josh
17 augustus 2007, 10:12
Tot nu toe bevalt ie uitstekend, naast mn amp distortion krijg ik met de ultimate octave een lekker smerige fuzz voor het stonerwerk met als extraatje de octaver. De octafuzz heb ik niet geprobeerd.