PDA

View Full Version : Van Halen heeft eigen gitaarmerk!!!



Ajox
16 augustus 2007, 00:03
Hallo allemaal!

Ik las zonet in de Guitar world dat Van Halen samen gaan werken is met fender aan zn eigen gitaarmerk ( voor versterkers en gitaren)

En jawel het merk is al op de markt!!!

EVH is het getiteld (DUHHHH Edward Van Halen)

Je kunt nu al zen replica frankenstrat kopen of en nieuw ontworpen versterker.
En ik zeg het je , de review in de guitarworld zelgt HEEEEL VEEL lovende dingen over de amp!!!


De site van zen gear is: http://www.evhgear.com/



Wat vinden jullie?

Ik ben er weg van :p I LOVE VAN HALEN!!!!

Groetjes

Orgasmocaster
16 augustus 2007, 00:06
Je bent maar 6 maanden te laat hiermee :)
en 25.000 voor een replica??? een beetje teveel van het goede.

Ben wel beniewd naar de wolfgangs die Fender Mexico gaat maken!

Ajox
16 augustus 2007, 00:08
De amp is nog geen 6 maand uit dacht ik

Wouter J
16 augustus 2007, 00:09
Het is echter niets nieuws. Al in januari wisten we dit al.

Als EVH guitars nou ook eens een kopie van die verzaagde Destroyer zou uitbrengen...

http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-destroyer.jpg

Ajox
16 augustus 2007, 00:11
Jah dan is het nog hopen op een deftige prijs :p

Nielsje
16 augustus 2007, 00:24
Het is echter niets nieuws. Al in januari wisten we dit al.

Als EVH guitars nou ook eens een kopie van die verzaagde Destroyer zou uitbrengen...

http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-destroyer.jpg

Dat wil je niet, behalve de leuke looks, schijnt ie echt waardeloos te klinken.

no 1 hops
16 augustus 2007, 08:27
en als je eens wist van wie hij waarschijnlijk de inspiratie kreeg voor zijn tapping techniek.
http://www.burrissamps.com/SummerNamm07vid.htm
bill lawrence, tweede video

In the seventies he used to live in the same house as EVH and in that time he told the youger guitarist some old gypsy guitar techniques - guess what it was... and guess what the youger guitarist did with it... *g*

gerrekat
16 augustus 2007, 10:20
Je klinkt nogal als een fanboy hahaha, maar die amp schijnt inderdaad goed te zijn, die gitaren zijn natuurlijk belachelijk, vooral de prijs.

Danieldg
16 augustus 2007, 10:58
EVH zegt dan weer zn' techniek te hebben van 1 of ander Aerosmith/ Led Zeppelin numer.

Ajox
16 augustus 2007, 11:04
Achja, zoveel dingen zijn in de wereld gebracht door iemand anders dan de echte uitvinder. Het is gewoon zijn manier van die techniek te gebruiken.

Kheb nog nooit iemand anders zo gitaar horen spelen als EVH, tis een kwestie van persoonlijke smaak of je deze man echt super goed vindt of niet.

Groetjes

Nielsje
16 augustus 2007, 11:07
Vergeef me dat ik het zeg, ik wil niemand tegen het zere been schoppen, maar is het niet een beetje 'laat' voor een Van Halen lijn? De beste kerel is al bijna dood, en de band heeft om eerlijk te zijn in mijn ogen niet echt veel noemenswaardige muziek gemaakt in de laatste 10 jaar. Het zijn vooral de albums uit de eerste jaren die tot de verbeelding spreken. De music man van halen sig gitaar is een goeie plank, maar ook alweer 17 jaar oud!

Nog zo'n voorbeeld. Mark Knopler (een van mijn gitaarhelden) heeft ook een sig strat gekregen, maar daar vind ik het ook wat laat voor. Hij speelt volgens mij al jaren niet meer op een strat..

fred dons
16 augustus 2007, 11:18
marketing technisch is het een prima moment, zijn fans hebben nu een leeftijd bereikt ze het kunnen betalen

bass blom
16 augustus 2007, 11:18
Hij speelt volgens mij al jaren niet meer op een strat..

in 2005 nog wel ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=1aYf_8tBj4U

iwamoto
16 augustus 2007, 11:20
Je bent maar 6 maanden te laat hiermee :)
en 25.000 voor een replica??? een beetje teveel van het goede.

Ben wel beniewd naar de wolfgangs die Fender Mexico gaat maken!
heb je daar al screens van? en wat voor model moet ik me voorstellen, gewoon het peavey model?

Nielsje
16 augustus 2007, 11:21
in 2005 nog wel ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=1aYf_8tBj4U

Nice :) , tja later is vooral over gegaan op z'n custom schechter. Ook een mooie plank, maar blijf vooral ook z'n eerdere platen geniaal vinden. Wel jammer dat ie zo emotieloos speelt... Heeft duidelijk niet zo veel lol meer in sultans..

bass blom
16 augustus 2007, 11:23
Nice :) , tja later is vooral over gegaan op z'n custom schechter. Ook een mooie plank, maar blijf vooral ook z'n eerdere platen geniaal vinden. Wel jammer dat ie zo emotieloos speelt... Heeft duidelijk niet zo veel lol meer in sultans..

kan ik me iets bij voorstellen.. wanneer hoorden we het voor het eerst? 1980? 79?
toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik, hee, bob dylan? :D

Nielsje
16 augustus 2007, 11:25
kan ik me iets bij voorstellen.. wanneer hoorden we het voor het eerst? 1980? 79?
toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik, hee, bob dylan? :D

'78. Ik heb het leren kennen via m'n ouders (goeie opvoeding). Heerlijke auto-rij-muziek. Kan er tegenwoordig niet meer bij leren, vroeger wel. Nu ga ik steeds m'n gitaar pakken en mee pielen...hm...

edit: Elke live versie klinkt trouwens wel hetzelfde, jammer. De 'beste' live versie die ik ervan ken staat op "Live at the BBC" , volgens mij ooit opgenomen bij 'Old Whistle'. Niet zo'n versie van 10 minuten, maar gewoon 6 minuten ofzo, en een lekker rauw geluid, maar is dan ook een opname uit '78 ofzo.

Maurice_732
16 augustus 2007, 11:29
waarom moet die eddie van halen nou weer een eigen merk?
Kunnen het niet gewoon gitaaren worden waar fender op staat ofzo
Eerlijk gezegd vind ik van halen maar een stel overdrijfers zoals eddie's 16 jarige zoon (wolfgang) die ineens bassist is

fred dons
16 augustus 2007, 11:34
Eddie wil een eigen merk omdat hij volledig controle over zijn gitaren en versterkers wil houden dwz als de deal met Fender niet meer interessant is om welke reden dan ook kan hij zijn gitaar en versterker meenemen naar een andere fabrikant en hun daar laten uitbrengen. Dat was zijn probleem met de musicman, hij had dat model ontworpen inclusief de pickups alleen toen hij bij MM weg ging bleeft het eigendom om dat model bij MM achter
bij peavey had hij een ander contract en daarom kan de opvolger van de 5150 nu bij Fender gemaakt worden

@ Iwa, de nieuwe wolfgang (althans de proto) is een flattop gitaar en ziet er iets anders uit als de PV wolfgang

Orpheo
16 augustus 2007, 11:50
foto's van die EvH fender wolfgang?

iwamoto
16 augustus 2007, 11:53
foto's van die EvH fender wolfgang?
+10 komop fred!!!

fred dons
16 augustus 2007, 11:59
momentje tis even zoeken (stond op het Jackson/charvel of het USA charvel forum) , de gitaar lag in de achtergrond bij de 5150 III
ik kom zo terug

marc_o
16 augustus 2007, 12:13
waarom moet die eddie van halen nou weer een eigen merk?
Kunnen het niet gewoon gitaaren worden waar fender op staat ofzo
Eerlijk gezegd vind ik van halen maar een stel overdrijfers zoals eddie's 16 jarige zoon (wolfgang) die ineens bassist is


Grow up en leer schrijven.

EVH is één van de grootste invloeden op de gitaar ooit, en wie dat ontkent (ongeacht of je z'n muziek pruimt of niet) leeft in een andere dimensie.
Er is al vele jaren grote vraag naar zijn sound en spullen, zijn visie op versterkers en gitaren. dit heeft geresulteerd in bijvoorbeeld de 5150 versterker wat zowat een benchmark is geworden voor een ultieme rock- en highgainversterker, die door vele professionals en hobbyisten op handen wordt gedragen. Is toch heel wat voor zo'n stel overdrijfers.

fred dons
16 augustus 2007, 12:16
fuk ik kan de foto niet linken, Iwa als je even je e-mail addres pm-ed kan ik je wel kopie sturen

heavy-metal-thunder
16 augustus 2007, 12:27
waarom moet die eddie van halen nou weer een eigen merk?
Kunnen het niet gewoon gitaaren worden waar fender op staat ofzo
Eerlijk gezegd vind ik van halen maar een stel overdrijfers zoals eddie's 16 jarige zoon (wolfgang) die ineens bassist is


Zo ineens is hij dat ook niet geworden, hoor. Ik heb al foto's gezien van Wolfie on stage op 12 jarige leeftijd (maar ik weet niet of het wat voorstelde, heb het niet gehoord).

En ook al is hij nog maar 16, Eddie was maar een handvol jaren ouder toen hij zijn masterpiece VH1 uitbracht. Talent heb je en als je dat hebt, dan is dat er al op jonge leeftijd. Het valt me trouwens op dat alle groten er al op zeer jonge leeftijd stonden (Hendrix, Vai, Tommy Bolin, Blackmore, Page, Clapton....)

almarvk
16 augustus 2007, 12:28
Kan je niet de link van het betreffende forum draadje posten?

fred dons
16 augustus 2007, 12:30
nee, je kunt alleen op die site kijken als je een member bent, en de foto wordt op een lokale site gehost, ik kan hem wel kopieren maar vervolgens niet zelf uploaden

heavy-metal-thunder
16 augustus 2007, 12:33
Grow up en leer schrijven.

EVH is één van de grootste invloeden op de gitaar ooit, en wie dat ontkent (ongeacht of je z'n muziek pruimt of niet) leeft in een andere dimensie.
Er is al vele jaren grote vraag naar zijn sound en spullen, zijn visie op versterkers en gitaren. dit heeft geresulteerd in bijvoorbeeld de 5150 versterker wat zowat een benchmark is geworden voor een ultieme rock- en highgainversterker, die door vele professionals en hobbyisten op handen wordt gedragen. Is toch heel wat voor zo'n stel overdrijfers.

Absoluut, Ik had net mijn plechtige communie gedaan toen ik de LP (cd was er nog niet!) Van Halen I hoorde. Ik viel bijna op mijn gat. Oké, we hadden Blackmore, Page... gehoord, maar dit was toch wel een heel andere dimensie. Voor mij behoort hij samen met Hendrix tot de allergrootste omdat hij zo innovatief was. Page mag vb. een grote zijn, knappe riffs bedacht etc... maar uiteindelijk heeft hij veel bij de bluesgitaristen en Hendrix gehaald.

Franc
16 augustus 2007, 12:33
Ik kan hem wel hosten, wil hem wel graag zien :D

Ajox
16 augustus 2007, 12:37
Kijk allen op www.evhgear.com voor foto's enzo

Je moet ook weten dat die single coil pickup in die replica (frankenstrat) helemaal niet werkt :p zoals bij zen orriginele is dat gewoon een fake.

Klopt het trouwens dat die orriginele gitaar (frankenstrat) begraven is samen met Dimebag Darell?
(De gitarist van pantera die enkele jaren geleden doodgeschoten werd voor diegenen die hem niet kennen, wat een schande is!!! )
Ik had het ergens gelezen, weet iemand er meer over?

Grtz

Franc
16 augustus 2007, 12:38
Als je dan met trivia aankomt: die pup is niet fake, hij is alleen niet aangesloten.

fred dons
16 augustus 2007, 12:39
nee dat is dus de Frankenstein en niet de Wolfgang

en nee niet de originele Franky is mee begraven maar de originele EVII (de zwart met geel gestreepte charvel waarmee EVH op de achterkant van EVII stond)
de originele Franky heeft hij nog steeds

Ajox
16 augustus 2007, 12:43
@ franc: Idd je hebt gelijk is idd niet fake maar niet aangesloten (dat probeerde ik te zeggen :p )

@ fred: ahzo ik leer hier weer bij :) waar ligt dat graf van dimebag? kga wat opgravingen doen :p ;)

iwamoto
16 augustus 2007, 12:47
hij ligt wel in een KISS kist he, dus die vind je best makkelijk,

@ fredje D, ik pm't je wel ffe

Raffel
16 augustus 2007, 13:47
dat ie maar weer eens muziek gaat maken!

Speeddemon
16 augustus 2007, 14:27
Wat ik vreemd vind, is dat ie net een overeenkomst met Fender had voor die Frankenstrat en de 5150 III. Dus is ie NOU al weer weg bij Fender dan? :???:

Oh, voor wie 't nog niet weet, 13 augustus heeft VH een persconferentie gehouden; ze gaan weer touren MET Diamond Dave (en Wolffie op bas).
De grote vraag is; wie gaat Michael Anthony's best belangrijke en bepalende backing vocals doen?

marc_o
16 augustus 2007, 14:39
Wat ik vreemd vind, is dat ie net een overeenkomst met Fender had voor die Frankenstrat en de 5150 III. Dus is ie NOU al weer weg bij Fender dan? :???:

Oh, voor wie 't nog niet weet, 13 augustus heeft VH een persconferentie gehouden; ze gaan weer touren MET Diamond Dave (en Wolffie op bas).
De grote vraag is; wie gaat Michael Anthony's best belangrijke en bepalende backing vocals doen?

Nee, de frankenstrat en 5150 III komen uit de Fender Custom-shop. Ze brengen het uit onder zijn eigen logo, maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat hij wellicht meer vrijheid heeft zoals hier al eerder werd geschreven.

YannickH
16 augustus 2007, 15:49
ik heb dinsdag in köln toen ik men zakk wylde overdrive en wahwah ging halen op de evh frankencaster gespeelt en dat was echt DE BESTE gitaar dat ik ooit in men handen heb gehad.en hij ziet er ook nog is heel goed uit ook k vond et echt prachtig maar wel een beetje duur...

Speeddemon
16 augustus 2007, 15:51
k vond et echt prachtig maar wel een beetje duur...
21.000 euro een 'beetje' duur? :nervous:

Franc
16 augustus 2007, 15:56
Ja er staat op de site zoiets dat nu dan eindelijk na zoveel jaren de meest legendarische gitaar beschikbaar komt voor de fans....

Voor 21.000 (of wat is het) euro????

Wie kan dat betalen dan?

:( Die dingen komen dus in glazen kasten te hangen met extra beveiliging erop... Leuk dat ze fantastisch spelen, maar daar heeft niemand iets aan.

marc_o
16 augustus 2007, 16:09
Waar maken we ons druk om?

Ding is helemaal niet voor iedereen bestemd, alleen voor mensen die het ervoor over hebben. 300 stuks wereldwijd, die zijn zo weg, er zijn namelijk ook mensen met geld. Vergelijk het met auto's, daar wordt een puist geld aan uitgegeven, en ja, je kunt in een golf prima rijden, maar ook in een Audi A8.

Er was overigens ook een betaalbare serie EVH's van Charvel, die dacht ik rond de € 3000,- lagen. Daarvan kon je er ook kopen die tijdens een optreden door hem waren bespeeld, met bewijsfoto en handtekening....te gek toch?

Orgasmocaster
16 augustus 2007, 16:11
momentje tis even zoeken (stond op het Jackson/charvel of het USA charvel forum) , de gitaar lag in de achtergrond bij de 5150 III
ik kom zo terug

volgens mij zijn er idd nog geen goede fotoos van.. heb ook alleen nog maar vage foto's gezien waar ie ergens gedeeltelijk op de achtergrond ligt..

Franc
16 augustus 2007, 16:12
Ja maar 21.000? Als je een Audi A8 kunt betalen, doe je dat om er in te rijden, maar welke muzikant heeft 21.000 voor een 'lelijke' gitaar? Laten we wel zijn: mooi is ie niet :) ;)
Die 300 exemplaren gaan naar verzamelaars die nog geen noot kunnen spelen

Orgasmocaster
16 augustus 2007, 16:13
Zo ineens is hij dat ook niet geworden, hoor. Ik heb al foto's gezien van Wolfie on stage op 12 jarige leeftijd (maar ik weet niet of het wat voorstelde, heb het niet gehoord).

En ook al is hij nog maar 16, Eddie was maar een handvol jaren ouder toen hij zijn masterpiece VH1 uitbracht. Talent heb je en als je dat hebt, dan is dat er al op jonge leeftijd. Het valt me trouwens op dat alle groten er al op zeer jonge leeftijd stonden (Hendrix, Vai, Tommy Bolin, Blackmore, Page, Clapton....)

ik heb VH in 2004 in Oklahoma City gezien, waarbij 12 jarige Wolfie ook een solotje mee speelde... was niet slecht.. ook niet bijzonder goed, maar talent heeft ie wel.

Luke-wannabe
16 augustus 2007, 16:14
volgens mij zijn er idd nog geen goede fotoos van.. heb ook alleen nog maar vage foto's gezien waar ie ergens gedeeltelijk op de achtergrond ligt..
Waar? Ik ben erg benieuwd!

Orgasmocaster
16 augustus 2007, 16:16
Wat ik vreemd vind, is dat ie net een overeenkomst met Fender had voor die Frankenstrat en de 5150 III. Dus is ie NOU al weer weg bij Fender dan? :???:

Oh, voor wie 't nog niet weet, 13 augustus heeft VH een persconferentie gehouden; ze gaan weer touren MET Diamond Dave (en Wolffie op bas).
De grote vraag is; wie gaat Michael Anthony's best belangrijke en bepalende backing vocals doen?

Theoreties gezien werkt ie al een jaartje of 4 met Fender, toen ie de Charvel serie heeft uitgebracht.

iwamoto
16 augustus 2007, 16:19
ohja, freddie dee had hem al gestuurd, behold de nieuwe wolfgang (zo te zien prototype)
http://img524.imageshack.us/img524/5583/wolfgang433vb4.jpg

wat zou dat zwarte bij de bovenste vleugel zijn?

Orgasmocaster
16 augustus 2007, 16:22
Nee, dat is hem niet.. dit is een prototype die hem een paar jaar geleden is aangeboden. volgens experts was dit een ontwerp van Line 6

de fender wolfgang ligt hier achter boven op de amp.
http://www.eddievanhalen.com/evh/modules/PNphpBB2/files/evhwolfbig_301.jpg

Luke-wannabe
16 augustus 2007, 16:26
Erg onduidelijk dus :seriousf:

Franc
16 augustus 2007, 16:27
Kan van alles zijn :)

Misschien gewoon een Peavey met een hellende kop.

Franc
16 augustus 2007, 16:29
Shit man, moet je dat uitzicht zien achter Ed.

Wat doe ik hier in dit platte p#kkeland :(

fred dons
16 augustus 2007, 16:44
Nee, dat is hem niet.. dit is een prototype die hem een paar jaar geleden is aangeboden. volgens experts was dit een ontwerp van Line 6

de fender wolfgang ligt hier achter boven op de amp.
http://www.eddievanhalen.com/evh/modules/PNphpBB2/files/evhwolfbig_301.jpg

het laatste wat ik hoorde was dat dit inderdaad 1 van zijn peaveys was
omdat deze nog een carved top heeft en Eddie terug wil naar een flattop
(wat de "line 6" dus wel heeft, die op deze foto heeft een brug pup wat weer niet logisch is voor een line 6 ) maar zoals met de meeste EVH dingen "your guess is a good as mine "

no 1 hops
16 augustus 2007, 21:35
welleuk dat nu hij in de hardware buisenissssss bezig is hij toch maar naar de kapper is gegaan.

Ajox
16 augustus 2007, 23:59
Ja die haircut van eddy is het beste wat hij in jaren gedaan heeft :p
Hij ziet er in 1 stuk 20jaar jonger uit.

Speeddemon
17 augustus 2007, 00:39
Ja die haircut van eddy is het beste wat hij in jaren gedaan heeft :p
Hij ziet er in 1 stuk 20jaar jonger uit.
Hij lijkt wel steeds meer op een 'Native American', zoals de acteur Jack Palance dat ook had. En z'n stem is ondertussen een 'deadringer' voor de stem van George Carlin.

http://www.youtube.com/watch?v=9CitfTtMIx8

Harm
17 augustus 2007, 09:05
Leuk al die overal!

Ben benieuwd wat er komt en of het iets echt unieks wordt zoals toendertijd met de Music Man...

Het zal zeker een Eddie project worden (lees: veel productie, 3-5 types, in elke prijsklasse 1), want commercieel is deze jongen....

De relic van Eddie is leuk, maar ik vond het zonde van het geld (die Brian Setzer, die is gaaf!!!!)... Maar ja, ik heb toendertijd ook de Charvel aangeschaft, en die was al zonde van het geld!! Hahaha, het enige wat daar super aan is, is de vette hals (ongelakt), de pup en de brug!

Harm

Franc
17 augustus 2007, 09:08
Nou, ik heb het gisteren overlegd met mijn vrouw....en nee: ik mag geen 21.000 euro uitgeven aan een gitaar :seriousf:

Wouter J
17 augustus 2007, 10:40
Waarom zijn jullie zo verbaasd over zijn korte koppie? Hij heeft deze look al eens gehad.

http://www.youtube.com/watch?v=7kjFMvTDTbA

Gibsonman
17 augustus 2007, 16:53
Grow up en leer schrijven.

EVH is één van de grootste invloeden op de gitaar ooit, en wie dat ontkent (ongeacht of je z'n muziek pruimt of niet) leeft in een andere dimensie.
Er is al vele jaren grote vraag naar zijn sound en spullen, zijn visie op versterkers en gitaren. dit heeft geresulteerd in bijvoorbeeld de 5150 versterker wat zowat een benchmark is geworden voor een ultieme rock- en highgainversterker, die door vele professionals en hobbyisten op handen wordt gedragen. Is toch heel wat voor zo'n stel overdrijfers.

Ik sluit mij bij jouw wijze woorden aan Marc! :cheerup:

frekie
17 augustus 2007, 17:00
http://www.youtube.com/watch?v=sIr-WBZT1MI

Alsof ze een ouwe junk bij het station weg hebben gehaald, schokkend gewoon :nervous:

Blaahaab
17 augustus 2007, 17:14
Nice :) , tja later is vooral over gegaan op z'n custom schechter. Ook een mooie plank, maar blijf vooral ook z'n eerdere platen geniaal vinden. Wel jammer dat ie zo emotieloos speelt... Heeft duidelijk niet zo veel lol meer in sultans..

hoezo emotieloos?
http://www.youtube.com/watch?v=71XtQ4HbDHo
check ze gezicht bij 0:10
geweldig, hij staat daar echt van "shiiiit dat ze betalen voor dit suffe geklier"

bass blom
17 augustus 2007, 17:17
ik heb wel eens via een satelliet feed een heel concert gezien, onversneden..
dan zag je hem met zn elleboog op de gitaar leunend staan genieten van het applaus.
minutenlang soms :D

Blaahaab
17 augustus 2007, 17:25
Ik ben in 2005 ook zelf naar een knopfler concert in Ahoy geweest, naja, een bijzondere show-off swinger is het natuurlijk niet, maar verder speelt hij wel echt met gevoel, niet alleen maar aanstellerij zoals veel van die bekende lui.

Luke-wannabe
17 augustus 2007, 18:22
http://www.youtube.com/watch?v=sIr-WBZT1MI

Alsof ze een ouwe junk bij het station weg hebben gehaald, schokkend gewoon :nervous:
Valt wel mee tog..?

Danieldg
17 augustus 2007, 18:59
Dit is hij nu:

http://www.evhgear.com/news/news_images/6//PIR_EVH.jpg

http://www.evhgear.com/news/news_images/6//PIR_EVH_2d.jpg

http://www.evhgear.com/news/news_images/6//PIR_EVH_9d.jpg

Valt zeker wel mee vind ik :P

Franc
17 augustus 2007, 19:11
Zo was ie afgelopen maandag bij de aankondiging van de tour :)

Het wordt al wat langer: http://abclocal.go.com/kabc/story?section=entertainment&id=5565021

Maar waar hebben we het over mensen. Doe je haar met een gitaar :D

Luke-wannabe
17 augustus 2007, 19:22
Ziet er goed uit, hoor! Hij lijkt iig minder op een zwerver zo :p

joskedentweede
17 augustus 2007, 22:44
ok manne,
ik heb dus niets tege eddie van halen, integendeel, zijn muziek is fantastisch.
Maar van gitaren bouwen had die blijkbaar niet echt kaas van gegeten.
Je gaat me toch niet zeggen dat je deze gitaar gaat kopen omdat ze mooi is, enkel omdat ze vet klinkt, maar dat kun je met een fender custom ook best krijgen.
ik heb zelfs gelezen dat zijn origineel een regelrechte levensgevaar was omdat de draden bloot zaten.
nu ja, de muziek blijft fantastisch.
Groeten
Jonathan

rinaldo
17 augustus 2007, 23:07
Zo ineens is hij dat ook niet geworden, hoor. Ik heb al foto's gezien van Wolfie on stage op 12 jarige leeftijd (maar ik weet niet of het wat voorstelde, heb het niet gehoord).

En ook al is hij nog maar 16, Eddie was maar een handvol jaren ouder toen hij zijn masterpiece VH1 uitbracht. Talent heb je en als je dat hebt, dan is dat er al op jonge leeftijd. Het valt me trouwens op dat alle groten er al op zeer jonge leeftijd stonden (Hendrix, Vai, Tommy Bolin, Blackmore, Page, Clapton....)

oke, dat je hendrix, vai, blackmore, page, en clapton onder de grote der aarde rekent kan ik begrijpen, maar tommy bolin? wat die gast met deep purple deed, was echt huilen met de pet op.

btw over eddie niks dan lof.

Orpheo
17 augustus 2007, 23:23
ok manne,
ik heb dus niets tege eddie van halen, integendeel, zijn muziek is fantastisch.
Maar van gitaren bouwen had die blijkbaar niet echt kaas van gegeten.
Je gaat me toch niet zeggen dat je deze gitaar gaat kopen omdat ze mooi is, enkel omdat ze vet klinkt, maar dat kun je met een fender custom ook best krijgen.
ik heb zelfs gelezen dat zijn origineel een regelrechte levensgevaar was omdat de draden bloot zaten.
nu ja, de muziek blijft fantastisch.
Groeten
Jonathan

boeiend dat draden 'open' liggen. zolang ze maar hun coating hebben, niks aan de hand. besides, alsof 0.3 volt zo dodelijk is (met een impendantie van ongeveer 8000 ohm )

Danieldg
18 augustus 2007, 00:14
ok manne,
ik heb dus niets tege eddie van halen, integendeel, zijn muziek is fantastisch.
Maar van gitaren bouwen had die blijkbaar niet echt kaas van gegeten.
Je gaat me toch niet zeggen dat je deze gitaar gaat kopen omdat ze mooi is, enkel omdat ze vet klinkt, maar dat kun je met een fender custom ook best krijgen.
ik heb zelfs gelezen dat zijn origineel een regelrechte levensgevaar was omdat de draden bloot zaten.
nu ja, de muziek blijft fantastisch.
Groeten
Jonathan
Voor zover ik weet is hij zowat de uitvinder van de superstrat, niemand had er aan gedacht om een humbucker in een strat te steken, en de brug zwevend te maken.

Orpheo
18 augustus 2007, 00:30
Voor zover ik weet is hij zowat de uitvinder van de superstrat, niemand had er aan gedacht om een humbucker in een strat te steken, en de brug zwevend te maken.

EvH heeft niet de brug zwevend gemaakt. dat was al zo. ongeveer 20 jaar eerder met de stratocaster-brug. wellicht dat je met dat ding bekend bent?

jerome
18 augustus 2007, 00:35
EvH heeft niet de brug zwevend gemaakt. dat was al zo. ongeveer 20 jaar eerder met de stratocaster-brug. wellicht dat je met dat ding bekend bent?

:seriousf:
Hij is idd wel een beetje in de war geloof ik!

Was Eddy BTW niet een van de eerste met een locking tremelosysteem?

Orpheo
18 augustus 2007, 00:42
:seriousf:
Hij is idd wel een beetje in de war geloof ik!

Was Eddy BTW niet een van de eerste met een locking tremelosysteem?

dat was hij. EEN VAN DE. matthias jabs was iets eerder, en bij hamer hadden ze, eind jaren 70, ongeveer gelijktijdig met EvH, ook al een locking trem. Bij Rockinger hadden ze ook al snel een locking trem (rond 1980) met finetuners (de versie van EvH is 1e helft jaren 80, matthias jabs was eerder).

EvH was niet zozeer innovatief als wel dat hij het vermogen had een hoop goeie dingen te combineren tot een gitaar.

Hij was trouwens ook niet de eerste met een humbucker in een strat. Bij charvel hadden ze al eerder door dat dat een goed idee was (of het geinspireerd was door EvH, dat weet ik niet). feit is wel, dat hij 'groot' en bekend werd met 'hum in brug', 2 hand tap en een locking trem. die credits moet ik 'm geven, en in dat opzicht was zijn spel innovatief. maar hij mist een bepaalde feel die ervoor zorgt dat ik helemaal daarvan uit mijn dak ga (zoals the scorpions dat weer wel hebben).

Chris Winsemius
18 augustus 2007, 00:42
:seriousf:
Hij is idd wel een beetje in de war geloof ik!

Was Eddy BTW niet een van de eerste met een locking tremelosysteem?

Hij had vlak na de opnames v/d 1e lp (al) 'n Floyd Rose prototype trem. op z'n omgebouwde Strat. Opnames 1e LP schijnen met 'n originele tremolo uit '58 te zijn gedaan.

Brug HB op 'n Strat, misschien niet de eerste (heb wel Strats van voor die tijd gezien met 'n HB bij de hals) maar hij heeft het zeker mega populair gemaakt.

Even over die prijzen, haardracht, etc.: volgens mij zijn we gewoon allemaal jaloers....

Orpheo
18 augustus 2007, 00:48
Hij had vlak na de opnames v/d 1e lp (al) 'n Floyd Rose prototype trem. op z'n omgebouwde Strat. Opnames 1e LP schijnen met 'n originele tremolo uit '58 te zijn gedaan.

Brug HB op 'n Strat, misschien niet de eerste (heb wel Strats van voor die tijd gezien met 'n HB bij de hals) maar hij heeft het zeker mega populair gemaakt.

Even over die prijzen, haardracht, etc.: volgens mij zijn we gewoon allemaal jaloers....

is waar ja. maar het idee van de floyd hadden andere mensen ook al in gedachten. zijn idee was vooral de toplock. matthias jabs kwam echter met het idee van de fijnstemmers op de brug zelf.






of had ik dat al gezegd? :chicken:

G.G.
18 augustus 2007, 03:04
ik heb zelfs gelezen dat zijn origineel een regelrechte levensgevaar was omdat de draden bloot zaten.
nu ja, de muziek blijft fantastisch.
Groeten
Jonathan

Speel jij met rubber handschoenen?

Kijk eens waar je aardedraadje naartoe loopt.

iwamoto
18 augustus 2007, 04:03
ik denk dat edje vooral van de toplocks was, ed vertelde in een interview hoe hij bijv. bij het spannen van de snaren het baleinde meedraaide, en de boel in oliede, vanalles om de boel gestemd en goed te krijgen, dus die zal wel blij zijn geweest met een systeem dat gestemd bleef :)

fred dons
18 augustus 2007, 09:13
Eddie had zelfs bij de 2e lp nog geen floyd, die is pas later op zijn EVH 2 gezet, de eerste locking trem met finetuners die hij kreeg was de rockinger en toen zat hij al bij Kramer, op de charvel EVH II heeft wel een non-finetune floyd gehad (en later is daar wel een floyd met finetuners opgezet)
en charvel had niet bestaan zonder Eddie, (wayne) Charvel verkocht alleen parts en bodies en nekken van anderen (boogie), Eddie bouwde zijn frankenstein met boogie onderdelen die wij Charvel gekocht waren (uit de uitverkoop hoek)
Eddie was de eerste met een humbucker in een strat en de eerste (op de EVH II) met een strat waar de electronica aan de achterkant de gitaar in ging, dit in combi met de floyd was de oorsprong van de superstrat en het echte begin van Charvel (waar Wayne Charvel al toen niet meer werkte en Grover Jackson het al over genomen had)

En dat verhaal van Matthias kende ik niet, het zou kunnen dat hij op een eerste versie van de rockinger speelde ?

fred dons
18 augustus 2007, 09:14
en oh ja over die zwevende brug, (en dan met name zwevende floyd waar bij de cavity is uitgefreest voor upbends) die is uitgevonden door Vai, EVH wil juist een niet zwevende tremelo die plat op de body licht

Buzzer
18 augustus 2007, 18:09
Dat is er al een poosje hoor ! ik heb al een Evh amp samen met vrienden gekocht :) aan te raden tho

orreltak
18 augustus 2007, 18:51
maar hij mist een bepaalde feel die ervoor zorgt dat ik helemaal daarvan uit mijn dak ga (zoals the scorpions dat weer wel hebben).

laten we het er op houden dat jij dan iets mist i.p.v eddie.

MusicManMaestro
18 augustus 2007, 19:22
Haha , verder is het Orpheo's goed recht om te zeggen dat EvH geen feel heeft want feel is een subjectief begrip dus iemand kan ook vinden dat Jantje Smit met meer gevoel gitaar speelt dan EvH.


Verder is EvH qua sound stijl en gear erg innovatief en voor mij toch wel de laatste echt gitaarheld die op alle fronten de gitaarwereld op zijn kop zette.

Neals
18 augustus 2007, 19:59
Ik vind hem zelf wel weer erg goed. Ok, soms doet Van Halen wat, maar wat hij heeft weten neer te zetten is de 'brown-sound' waar legio's gitaristen eigenlijk naar op zoek zijn. Logisch dan om zijn gear ook gigantisch goed te marketen.

En wat voor gear!

We hebben allereerst de beroemde Peavey 5150! Topamp als je het mij vraagt! De Peavey Wolfgang, ook weer een erg leuke en veelzijdige gitaar, en was de Axis van MusicMan ook niet een van zijn vindingen?

jerome
18 augustus 2007, 20:29
Haha , verder is het Orpheo's goed recht om te zeggen dat EvH geen feel heeft want feel is een subjectief begrip dus iemand kan ook vinden dat Jantje Smit met meer gevoel gitaar speelt dan EvH.


Verder is EvH qua sound stijl en gear erg innovatief en voor mij toch wel de laatste echt gitaarheld die op alle fronten de gitaarwereld op zijn kop zette.

Helemaal mee eens!
Als je zijn waanzinnige lekkere en niet te vergeten eigenzinnige gitaarwerk hoort met die vette, vanuit het laag grommende sound op VH1 en VH2 ....Neem nou bijvoorbeeld the songs "light up the sky" en "Somebody get me a doctor" van VH2, helemaal geweldig!
En dat in 1978/1979...
En dan dat scherpere en gemenere gitaarwerk op het album "Fair Warning"
Bijvoorbeeld "Mean Street" en "Unchained", heerlijk, maar toch weer anders als 1 en 2, echt wel vernieuwend!
En dan dat bagger en baggervette gitaarwerk op de CD "Balance" uit 1995
Bijvoorbeeld de songs "Amsterdam" of "Don't tell me" of "Aftershock"
Weer een andere sound en nieuwe dingen
Tja en wie speelt er zo gitaar wat betreft stijl, niemand toch?
Ik ken eigenlijk geen andere gitarist op deze aardkloot waar Eddy z'n gitaarwerk op lijkt...

Danieldg
18 augustus 2007, 20:37
Helemaal mee eens!
Als je zijn waanzinnige lekkere en niet te vergeten eigenzinnige gitaarwerk hoort met die vette, vanuit het laag grommende sound op VH1 en VH2 ....Neem nou bijvoorbeeld the songs "light up the sky" en "Somebody get me a doctor" van VH2, helemaal geweldig!
En dat in 1978/1979...
En dan dat scherpere en gemenere gitaarwerk op het album "Fair Warning"
Bijvoorbeeld "Mean Street" en "Unchained", heerlijk, maar toch weer anders als 1 en 2, echt wel vernieuwend!
En dan dat bagger en baggervette gitaarwerk op de CD "Balance" uit 1995
Bijvoorbeeld de songs "Amsterdam" of "Don't tell me" of "Aftershock"
Weer een andere sound en nieuwe dingen
Tja en wie speelt er zo gitaar wat betreft stijl, niemand toch?
Ik ken eigenlijk geen andere gitarist op deze aardkloot waar Eddy z'n gitaarwerk op lijkt...
Helemaal mee eens ;)

Orpheo
18 augustus 2007, 22:30
laten we het er op houden dat jij dan iets mist i.p.v eddie.

hoezo dat? als het gewoon niet mijn smaak is? ik krijg niet een rush kippenvel en kriebel die ik wel heb als ik bijvoorbeeld matthias jabs, rudolph/michael schenker of the darkness hoor spelen...

Orpheo
18 augustus 2007, 22:31
Helemaal mee eens!
Als je zijn waanzinnige lekkere en niet te vergeten eigenzinnige gitaarwerk hoort met die vette, vanuit het laag grommende sound op VH1 en VH2 ....Neem nou bijvoorbeeld the songs "light up the sky" en "Somebody get me a doctor" van VH2, helemaal geweldig!
En dat in 1978/1979...
En dan dat scherpere en gemenere gitaarwerk op het album "Fair Warning"
Bijvoorbeeld "Mean Street" en "Unchained", heerlijk, maar toch weer anders als 1 en 2, echt wel vernieuwend!
En dan dat bagger en baggervette gitaarwerk op de CD "Balance" uit 1995
Bijvoorbeeld de songs "Amsterdam" of "Don't tell me" of "Aftershock"
Weer een andere sound en nieuwe dingen
Tja en wie speelt er zo gitaar wat betreft stijl, niemand toch?
Ik ken eigenlijk geen andere gitarist op deze aardkloot waar Eddy z'n gitaarwerk op lijkt...

dat er niemand is zoals eddie, dat ben ik met je eens. maar verder: zie mijn vorige post :)

heavy-metal-thunder
18 augustus 2007, 22:39
hoezo dat? als het gewoon niet mijn smaak is? ik krijg niet een rush kippenvel en kriebel die ik wel heb als ik bijvoorbeeld matthias jabs, rudolph/michael schenker of the darkness hoor spelen...


ik was in de jaren 80 behoorlijk grote fan van the Scorpions, maar Matthias Jabs is voor mij niet meer of niet minder dan een degelijke prof gitarist, zoals er in die tijd 12 in een dozijn rondliepen in dat genre: lekkere sound, melodisch en af en toe eens flink uithalen met een notensalvo. Maar iets innovatief heeft hij niet gebracht (maar hij speelt wel mooie dingen). Dan vond ik Uli Roth toch een trapje hoger (live album "tokyo tapes"). En wat Rudolph Schenker betreft: dat is een heel erg goeie ritmegitarist (riffjes bedenken is zijn specialiteit).

Orpheo
19 augustus 2007, 00:11
ik was in de jaren 80 behoorlijk grote fan van the Scorpions, maar Matthias Jabs is voor mij niet meer of niet minder dan een degelijke prof gitarist, zoals er in die tijd 12 in een dozijn rondliepen in dat genre: lekkere sound, melodisch en af en toe eens flink uithalen met een notensalvo. Maar iets innovatief heeft hij niet gebracht (maar hij speelt wel mooie dingen). Dan vond ik Uli Roth toch een trapje hoger (live album "tokyo tapes"). En wat Rudolph Schenker betreft: dat is een heel erg goeie ritmegitarist (riffjes bedenken is zijn specialiteit).

dat is wel waar. maar het ging er toch om of EvH mij raakte of niet? EvH doet 't niet, matthias wel.

fred dons
19 augustus 2007, 08:52
Dat is er al een poosje hoor ! ik heb al een Evh amp samen met vrienden gekocht :) aan te raden tho
je hebt de EVH III al ? cool, ik zag dat MP hem verkocht maar ik heb hem verder nog niet in Nederland gezien, hier kan ik met moeite de Peavey EVH II 2e hands vinden :sneaky:

no 1 hops
19 augustus 2007, 08:57
je hebt de EVH III al ? cool, ik zag dat MP hem verkocht maar ik heb hem verder nog niet in Nederland gezien, hier kan ik met moeite de Peavey EVH II 2e hands vinden :sneaky:fred, een mens moet ook nog wat te wensen over hebben ;-)

fred dons
19 augustus 2007, 09:32
ja maar ik heb maar 2 versterkers :( (en de recensies zijn tot op heden wel heel erg goed over die versterker)

AutoStatic
19 augustus 2007, 12:00
Was gister bij Dijkman in Alkmaar en die had een witte staan. Dus als je behoefte hebt om naar dat ding te kijken of 'm te beluisteren dan weet je dat.

fred dons
19 augustus 2007, 12:52
fuk en dat is nog dichtbij ook (ik ben bang dat ik al weet waar mijn 13e maand naar toe gaat)

Franc
19 augustus 2007, 12:53
Als iemand er nou een wil kopen, dan rukken we hem samen open...
Ik wil hem klonen :D

AutoStatic
19 augustus 2007, 12:57
fuk en dat is nog dichtbij ook (ik ben bang dat ik al weet waar mijn 13e maand naar toe gaat)Hij stond wel pontificaal midden in de winkel dus het kan een bestelling zijn. Hoop het voor je, het is nog lang geen december en dan ga je geld uitgeven dat je eigenlijk nog niet hebt ;)

Orpheo
19 augustus 2007, 15:31
hoeveel kost de 5150 III dan?

fred dons
19 augustus 2007, 17:38
Hij stond wel pontificaal midden in de winkel dus het kan een bestelling zijn. Hoop het voor je, het is nog lang geen december en dan ga je geld uitgeven dat je eigenlijk nog niet hebt ;)
qua 13e maand uitgeven zit ik al in 2011 dus dat geeft niet :D
ik heb op dit moment geen versterker nodig en ik wil hem alleen al vast horen, mocht tie dan bevallen dan kan ik wel wachten tot december

fred dons
19 augustus 2007, 17:39
hoeveel kost de 5150 III dan?
ik geloof dat MP de top voor eur 1598 heeft

marc_o
20 augustus 2007, 11:31
oke, dat je hendrix, vai, blackmore, page, en clapton onder de grote der aarde rekent kan ik begrijpen, maar tommy bolin? wat die gast met deep purple deed, was echt huilen met de pet op.

btw over eddie niks dan lof.


Hij vond deep purple zelf ook huilen met de pet op en deed het voor het geld en om zijn solowerk te promoten.

verdiep je eens in de man, hij deed begin 70-er jaren al aan sounds en solowerk die erg sterk aan Vai doet denken. Overigens was het toetreden van Bolin een tip van Blackmore zelf, omdat hij dat de enige gitarist vond die er toe deed en hem kon bekoren, zo las ik eens in een interview met Blackmore.

Bolin kwam meer uit de fusion-hoek, en toen hij bij Purple ging spelen kwam zijn verslaving wel erg om de hoek kijken, wat een waar feest moet zijn geweest, gezien het gebruik van zijn nieuwe bandmaatjes, met in het bijzonder Glenn Hughes.

Affijn, Bolin was een erg goede gitarist, maar niet gekend bij het grote publiek...

heavy-metal-thunder
20 augustus 2007, 18:34
Hij vond deep purple zelf ook huilen met de pet op en deed het voor het geld en om zijn solowerk te promoten.

verdiep je eens in de man, hij deed begin 70-er jaren al aan sounds en solowerk die erg sterk aan Vai doet denken. Overigens was het toetreden van Bolin een tip van Blackmore zelf, omdat hij dat de enige gitarist vond die er toe deed en hem kon bekoren, zo las ik eens in een interview met Blackmore.

Bolin kwam meer uit de fusion-hoek, en toen hij bij Purple ging spelen kwam zijn verslaving wel erg om de hoek kijken, wat een waar feest moet zijn geweest, gezien het gebruik van zijn nieuwe bandmaatjes, met in het bijzonder Glenn Hughes.

Affijn, Bolin was een erg goede gitarist, maar niet gekend bij het grote publiek...


Mijnheer Jeff Beck beschouwt Tommy Bolin als zijn grote voorbeeld, dan ben je geen kleine jongen. Bij DP was hij inderdaad hééél zwaar verslaafd. Maar je moet maar eens wat uitvissen over die man. Hij kwam op +/- 24 jarige leeftijd bij DP en had toen al een indrukwekkend palmares i/h jazzfusion wereldje, had al op massa's platen gespeeld, met de grootsten der aarde in dat genre.

rinaldo
20 augustus 2007, 19:45
oke , oke, julie hebben natuurlijk wel gelijk, maar ik ben een grote blackmore fan, en ik vind het verschrikkelijk om te horen hoe tommy bolin op het last concert in japan album, nummers als highway star, en burn, verschrikkelijk om zeep helpt.

ik begrijp ook niet waarom juist dit concert op een album uitgebracht moest worden, als ik het goed begrepen heb dan was het juist dit concert waar zijn rechter arm niet kon gebruiken vanwege een overdosis, ach ja eigenlijk is het triest als je zo moet eindigen als muzikant. :punk:

en ik had me al wel wat meer verdiept in de man, maar ik ben denk ik niet zo,n fusion man. deep purple was denk ik niet zon goede keus voor hem, ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat blackmore dit leuk vond, sterker nog het moet hem pijn gedaan hebben.

frekie
20 augustus 2007, 20:16
Net "Come taste the band" gescoord op vinyl op de rommelmarkt. Qua nummers net wat minder dan de gouden periode begin jaren 70 maar verder beslist niet slecht. En Bolin kon echt wel spelen luister maar naar "Spectrum" van drummer Billy Cobham. OK die Purple live in Japan met Bolin is naatje, heb je gelijk in.

jerome
20 augustus 2007, 22:04
Ehhh...ging dit niet over Eddy van Halen?
Ik heb in dit topic zelfs die pieler van een Mark Knopler voorbij zien komen... :???: :stop:

marc_o
21 augustus 2007, 09:20
Klopt, Van Halen rules, nu moest ie maar weer eens een plaat maken die goed genoeg is, want dat heeft ie al lang niet meer gedaan...

Bernd Veenema
23 augustus 2007, 23:29
Volgens mij is dit een Evh topic ja.
Ik hoop iig dat de kwaliteit weer als vanouds is. Die 2004 tour was helemaal niks. Hoop ook dat ze weer wat studiowerk gaan opnemen.
Mijn grootste angst is alleen dat hij zn identiteit gaat inleveren met commercieel werk (net als Metallica).
Op het interview vertelde dave: "it's not a reunion, it's a brand new band". Hoop dat het meevalt!

Speeddemon
24 augustus 2007, 00:09
Net "Come taste the band" gescoord op vinyl op de rommelmarkt. Qua nummers net wat minder dan de gouden periode begin jaren 70 maar verder beslist niet slecht. En Bolin kon echt wel spelen luister maar naar "Spectrum" van drummer Billy Cobham. OK die Purple live in Japan met Bolin is naatje, heb je gelijk in.
Even Bolin ge-Wiki'd:

"The Deep Purple world tour that followed allowed Tommy to showcase one song per night from Teaser. During this period, it had become apparent that he had a heroin addiction. This addiction led to a rumor that Deep Purple's concerts in Japan were marred by Bolin being unable to play due to a paralyzed left arm, the result of a bad injection.[citation needed] In truth, the recordings first released of those concerts on Last Concert in Japan were improperly mixed, leaving the guitar parts out for the most part.[citation needed] The subsequent release of This Time Around: Live in Tokyo 1975 had a much improved mix, including Bolin's playing. Many critics agree Bolin was in good form for the concerts:[citation needed] certainly, he did not suffer from paralysis at the concerts. Nevertheless, the live character for Deep Purple's shows began to vary with this lineup."

Dus de mix was gewoon kut. :dontgeti:

Dick Wolkendeck
24 augustus 2007, 09:46
Volgens mij is dit een Evh topic ja.
Ik hoop iig dat de kwaliteit weer als vanouds is. Die 2004 tour was helemaal niks. Hoop ook dat ze weer wat studiowerk gaan opnemen.
Mijn grootste angst is alleen dat hij zn identiteit gaat inleveren met commercieel werk (net als Metallica).
Op het interview vertelde dave: "it's not a reunion, it's a brand new band". Hoop dat het meevalt!

Volgens mij is EvH een van de meest commerciële gitaristen. Niet als gitarist, maar als zakenman. Trademarks, slimme marketing... Hij heeft zijn identiteit altijd behouden terwijl hij imho toch steeds erg commerciële (ik vind ze erg goed) platen/CD's uitbracht. Een cover van pretty woman, I can't stop loving you... comercieel, hoor. En goed, ik kan er geen genoeg van krijgen. Of bedoel je dat hij misschien een R&B plaat uitbrengt met rapper en scratcher? En dan zonder gitaar?

Ik begin trouwens VH III steeds leuker te vinden, dat was in het begin erg wennen. :o