PDA

View Full Version : Line6 Variax 300/600 ervaringen



supersnarf
15 augustus 2007, 21:50
Hallo Gitaristen,

Ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de Line6 Variax gitaar.
En die ervaring met ons zou willen delen.. :)
Heb zelf een Fender Mex strat, HohnerG3, Takamine ac. en een oude Ibanez klassiek. ondanks deze verzameling blijf ik zoekende naar die ENE :gitarist: . Om me nu die enorme uitgave te besparen waarom nie die Variax.
wie maakt mij wijzer :hippie: ...

ACSlater
15 augustus 2007, 21:58
Heb je de zoekfunctie al gebruikt op dit forum? Ik kan me geen topic over deze gitaar herinneren maar het lijkt me stug dat dat er niet is.

supersnarf
15 augustus 2007, 22:04
Dank u voor deze tip :) hebben weer wat te lezen.
maar nieuwe ervaringen blijven welkom.. :)

Ajox
15 augustus 2007, 23:37
Goede klank, ja das waar maar,
voor mij blijven de pickups part of the fun.

En ook: Deze gitaar heeft stroom nodig dus moet je via een bakje naar een stekkeringang, van de gitaar naar het bakje, en van het bakje naar je versterker, dat zijn 3 kabels die in de weg liggen.

Ik had er één, maar heb ze geruild met de winkel voor een telecaster mexico.

GRTZ

grayfink
15 augustus 2007, 23:54
Ik ben een tevreden gebruiker, zitten erg veel bruikbare sounds in, ideaal als je in een coverband speelt zoals ik, zei de gek. Met "workbench" is het helemaal feest, dan kan je elke sound vinden die je wilt, open/alternatieve stemmingen etc.
On the downside:
De extra kabel is inderdaad onhandig, vaak gebruik ik batterijen, dat gaat ook goed, maar het blijft geklooi. Ook mis je de feel van de originele gitaren, een ES-335 is nu eenmaal iets heel anders dan een Variax die een ES simuleert, ook al is de klank hetzelfde.