PDA

View Full Version : welke elementen voor mijn telecaster



cardinal
15 augustus 2007, 22:37
Hoi allemaal,

Ik heb een fender telecaster Jap en wil de pups vervangen. Ze gieren als een gek als ik over mijn amp speel en met mijn andere gitaren (humbuckers) heb ik daar nauwelijks last van.

Er zitten twee singelcoils in en ik wil niet frezen etc. Alleen pups vervangen. Welke zijn stil en goed. Ik speel rock en hou van een warme sound met een heldere boventoon (weinig mid).

Budget rond de 150 euro.

Ash ketchum
15 augustus 2007, 22:40
Afhankelijk wat voor geluid je wilt. Als je voor het originele tele-geluid wil zou ik voor Alnico II 's gaan van Seymour Duncan. Wil je het ruisen tegen gaan dan kan je ook voor hotrails(minihumbuckers) gaan. Of voor EMG's.

cardinal
15 augustus 2007, 22:42
ik ben op zich wel gek van de originele telesound.

is deze wat STK-T3b van seymour d. Sound op de site vond ik erg ok. Maar hij moet wel echt stil zijn.

drap
15 augustus 2007, 23:11
Ik heb ook een Japanse tele, had hetzelfde probleem en heb de elementen ook maar vervangen. Zitten inmiddels al een tijdje Bare Knuckles 'Brown Sugars' in. Ik ben echt ongelooflijk tevreden. Typische middige, twangy tele klank en ze doen het naast het cleane werk erg goed in het scheurwerk. Eén nadeeltje, ze zijn wel wat aan de prijzige kant... Maar mocht je interesse hebben, ik heb ze bij vd. Haar besteld.

Eko
16 augustus 2007, 00:49
Ik denk dat je eens moet gaan kijken naar elementen Kinman bv. Probeer eens een winkel te vinden die het een en ander op voorraad heeft.

Orgasmocaster
16 augustus 2007, 01:04
Het is hier altijd heel populair om "P90 in de nek" te roepen als iemand nieuwe pups wil, dus laat ik dat nu maar es doen:

Muy Grande in de Brug
Dirty Harry in de Nek

van Rio Grande uiteraard

no 1 hops
16 augustus 2007, 09:34
bill lawrence noisless tele of de nieuwe die eraan komen
Now for more good news: there's also a full-size Tele bridge twin-blade (I'm not sure what model number it will have) that completely eliminates all the bridge plate related squealing problems Teles endure -- and, like the big L-90 and Strat-sized L-45, it completely eliminates all doubt that Bill is the unrivaled master of blade pickup design.

Now, here's a bulletin for those who prefer a more traditional Tele look -- Bill now has Tele neck pickups (both Keystone single-coil and Wilde noisefree -- product names/numbers not yet set) in perfectly rendered chromed housings. In keeping with the Lawrence tradition, the housings are molded from tough, eddy current free plastic beautifully plated with chrome -- so the look is pure Tele, but the performance is classic BL!

As a bridge position companion for tradition-minded Tele single-coil fans, Bill has come up with a solution that provides all the "twang" effect of an vintage-style steel underplate single-coil without the long-term problems -- he's sandwiched a thin layer of steel between epoxy-glass flats and secured the combination via precision press-fitting to the slugs, so nothing can come loose to cause the squealing and rattling that so often plagues old Teles and "vintage" reissues. This pickup will be a new Keystone product -- an alternative to the current bridge "T-Stone."

dml
16 augustus 2007, 12:06
http://www.guitarfetish.com

Kost geen drol en klinkt alleszins behoorlijk!!!

cardinal
16 augustus 2007, 23:07
Het moet echt een lekkere sound zijn, redelijk ga ik niet voor, hehehe.

Die bare knuckels had ik ook op het oog en ook de kinmans waren mij opgevallen. Maar de prijs is inderdaad vrij hoog.

Elementen van mijn jappie klinken op zich goed, alleen is er live niet mee te spelen, daar gebruiken wij denk ik te veel gain en een te hard volume voor.

Ik heb ook nog een paar broadcasters van fender liggen. Zal dat schelen qua noise? Wellicht gewoon maar even omzetten, zo moeilijk is dat niet met een tele.